Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
fred1954 schreef:De Finse Linkkerbussen zijn ook een mogelijkheid.......Overigens kunnen de elektrische bussen tussentijds op eindpunten en langs de route opgeladen worden.
Dat kan, maar een lijn als 346 hebt of 356 of een materieelrit hebt.... Beetje lastig. Dat is bijna vol capaciteit leveren.
Trouwens kunnen die Linkkers maar 30km rijden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Mike schreef:Volgens interne berichten van cxx gaat lijn 346 Haarlem - Amsterdam Zuid met dubbeldekkerbussen rijden deels of geheel door TCR.
Okee dubbeldekkers prima. Maar waarom in hemelsnaam aan een taxicentrale uitbesteden. Kijk ik ben TCR fan maar om zo'n R-NET lijn volledig uit te besteden gaat wel wat ver.
Mike schreef:Volgens interne berichten van cxx gaat lijn 346 Haarlem - Amsterdam Zuid met dubbeldekkerbussen rijden deels of geheel door TCR.
Okee dubbeldekkers prima. Maar waarom in hemelsnaam aan een taxicentrale uitbesteden. Kijk ik ben TCR fan maar om zo'n R-NET lijn volledig uit te besteden gaat wel wat ver.
Hmmmm....lijn 142 is ook uitbesteed aan TCR en dat gaat toch goed? Ok, 142 is geen R-net, maar wel een vergelijkbare sneldienst. 142s, toch?
Er zal best met de diensten geschoven zijn in de stalling van Uithoorn aangezien een deel van het personeel naar Syntus Mijdrecht is overgegaan, maar er rijden nog altijd 38xx en 39xx-bussen op lijn 142 en de in de omloop verwerkte 174 en die heeft TCR niet
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Suus schreef:Er zal best met de diensten geschoven zijn in de stalling van Uithoorn aangezien een deel van het personeel naar Syntus Mijdrecht is overgegaan, maar er rijden nog altijd 38xx en 39xx-bussen op lijn 142 en de in de omloop verwerkte 174 en die heeft TCR niet
Suus schreef:Er zal best met de diensten geschoven zijn in de stalling van Uithoorn aangezien een deel van het personeel naar Syntus Mijdrecht is overgegaan, maar er rijden nog altijd 38xx en 39xx-bussen op lijn 142 en de in de omloop verwerkte 174 en die heeft TCR niet
Daarom vroeg ik het mijzelf ook af.
Idd tcr rijd een deel niet alles dat geld voor alle lijnen waar ze nu op rijden
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er met het huidige materieel gaat gebeuren en dan vooral de Citaro's van het Sternet en het R-Net. Van beide komen er heel veel bussen vrij en Connexxion heeft straks een heleboel gelede bussen ineens.
Milco schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er met het huidige materieel gaat gebeuren en dan vooral de Citaro's van het Sternet en het R-Net. Van beide komen er heel veel bussen vrij en Connexxion heeft straks een heleboel gelede bussen ineens.
Bussen zijn voor onze begrippen op. Denk dat ze aan het buitenland verkocht worden? Oostblok?
Mike schreef:Volgens interne berichten van cxx gaat lijn 346 Haarlem - Amsterdam Zuid met dubbeldekkerbussen rijden deels of geheel door TCR.
Okee dubbeldekkers prima. Maar waarom in hemelsnaam aan een taxicentrale uitbesteden. Kijk ik ben TCR fan maar om zo'n R-NET lijn volledig uit te besteden gaat wel wat ver.
Dat wordt lekker snel in- en uitstappen. Van boven naar beneden en dan weer worstelen om de trap op en af te gaan.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Mja we lopen op dit forum wel te miepen over die dubbeldekkers dat het niet praktisch zou zijn in stedelijke gebieden, maar in Londen is het allemaal geen probleem geloof ik. Nu krijg ik niet bepaald de indruk dat Londen een plattelandsdorpje is ofzo.
Hainje schreef:Mja we lopen op dit forum wel te miepen over die dubbeldekkers dat het niet praktisch zou zijn in stedelijke gebieden, maar in Londen is het allemaal geen probleem geloof ik. Nu krijg ik niet bepaald de indruk dat Londen een plattelandsdorpje is ofzo.
Er rijden in Londen tegenwoordig ook BYD elektrische dubbeldekkers, dus blijkbaar is dat allemaal geen probleem. Ik zou me verbazen als dit waar is van de dubbeldekkers op lijn 346, maar helemaal onmogelijk is het niet.
Hainje schreef:Mja we lopen op dit forum wel te miepen over die dubbeldekkers dat het niet praktisch zou zijn in stedelijke gebieden, maar in Londen is het allemaal geen probleem geloof ik. Nu krijg ik niet bepaald de indruk dat Londen een plattelandsdorpje is ofzo.
De meeste viaducten in Nederland zijn te laag. In het concessiegebied Groningen-Drenthe willen ze nu ook dubbeldekkers inzetten op de drukste Q-liner. Ik vind dat gewoon onzinnig om als concessieverlener te vereisen. Laat het lekker aan de vervoerders over, en voor veel lijnen kunnen die bussen niet in Nederland gebruikt worden, dus het is qua materieelplanning een drama.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
CamilleKreemers schreef:Ontopic, waarom is er gekozen voor dubbeldekkers en niet 15m materieel?
Wellicht omdat bus 346 geen ontsluitende lijn is, maar best simpel reizigers van A naar B brengt. Er zijn namelijk bijna alleen maar instappers in Haarlem richting A'dam Zuid en die stappen dan ook bijna allemaal uit op of Amstelveenseweg, De Boelelaan/VU of Zuid en andersom. Je hebt dus niet telkens het conflict tussen constant in en uitstappende reizigers. Een andere reden kan zijn dat deze lijn in de ochtendspits een absurd hoge frequentie moet rijden om het aantal reizigers te kunnen vervoeren. Misschien juist om het aantal bussen te beperken dan..?
CamilleKreemers schreef:Ontopic, waarom is er gekozen voor dubbeldekkers en niet 15m materieel?
Wellicht omdat bus 346 geen ontsluitende lijn is, maar best simpel reizigers van A naar B brengt. Er zijn namelijk bijna alleen maar instappers in Haarlem richting A'dam Zuid en die stappen dan ook bijna allemaal uit op of Amstelveenseweg, De Boelelaan/VU of Zuid en andersom. Je hebt dus niet telkens het conflict tussen constant in en uitstappende reizigers. Een andere reden kan zijn dat deze lijn in de ochtendspits een absurd hoge frequentie moet rijden om het aantal reizigers te kunnen vervoeren. Misschien juist om het aantal bussen te beperken dan..?
Let er wel op he dat er waarschijnlijk geen staanplaatsen mogen zijn in die dubbeldekkers, dus dat betekent minder capaciteit dan in een 12/14.5/18m
Remco1989 schreef:Let er wel op he dat er waarschijnlijk geen staanplaatsen mogen zijn in die dubbeldekkers, dus dat betekent minder capaciteit dan in een 12/14.5/18m
Maar wel meer zitplaatsen, en aangezien het traject over de snelweg de hoogste bezetting heeft (ga ik vanuit), lijkt het mij dat de vervoerder reizigers een hogere kans op een zitplaats wilt kunnen bieden. Volgens mij vallen er nog veel reizigers te winnen op deze verbinding en is een grote zitplaatskans een extra reden om voortaan een bus te pakken naar de Zuidas. Deze bus bestaat vooralsnog grotendeels uit thuis-wonende studenten naar de VU en forenzen, maar vergeet niet dat de Zuidas een groeiende locatie in Amsterdam is en bus 346 wellicht in de toekomst meer reizigers kan verwachten hierdoor. Ik zie het wel voor me dat door de dure grond veel (meer) werkende mensen in Amsterdam uit zullen wijken naar Haarlem om te wonen.
Dubbeldekker heeft ongeveer 84 zitplaatsen daar heb je gelijk in. Maar vaak in de spits zitten en staan er bijvoorbeeld in een 14,5m ruim 110 mensen. Dus dat betekent dat je dus 25 mensen moet laten staan goh wat klantvriendelijk en gezeik voor de chauffeur.
Dat gaat dus betekenen dat de bussen om de 3minuten moeten gaan rijden. Leuk bij file zie je 8bussen op de amstelveenseweg staan.