Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
In de app staat gewoon vervallen die haltes nog.
Net als dat veel bussen in Haarlemmermeer niet rijden. Vooral 397
Net als dat veel bussen in Haarlemmermeer niet rijden. Vooral 397
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Op de halte staat t/m 3 augustus. Op de website ook:
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/o ... erdam/5259
Maar ik heb al met CXX gebeld, de KS heeft na ruggespraak toegegeven dat het inderdaad niet correct gaat op dit moment.
Waarschijnlijk zien ze op het ROV ook dat de bussen verschillende routes nemen. Er zou met de vestiging contact opgenomen worden, welke route nu bereden moet worden.
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/o ... erdam/5259
Maar ik heb al met CXX gebeld, de KS heeft na ruggespraak toegegeven dat het inderdaad niet correct gaat op dit moment.
Waarschijnlijk zien ze op het ROV ook dat de bussen verschillende routes nemen. Er zou met de vestiging contact opgenomen worden, welke route nu bereden moet worden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Wat observaties wat betreft de bundels 348/358 en 347/357. Waar de lijnen naar de Elandsgracht aardig gevuld zijn in de vakantieperiode, is er voor de 348/358 tussen Amstelveen en Zuid v.v. weinig belangstelling, ondanks het feit dat deze lijnen tijdens de vakantiedienstregeling elk maar 2x per uur rijden, i.t.t. 347/357 die 4x per uur rijden.
Gisteren vanaf Zuid was ik zelfs de enige passagier in de 348 ri. Uithoorn tot de Amstelveenseweg.
Klein puntje van kritiek: bij aankomst op Zuid rijden de 348/358 een stuk door op de Strawinskylaan en maken dan een halve draai naar hun standplaats, waarna de (paar) passagiers 2 rijbanen en een trambaan over moeten steken om ri. metro/trein te lopen. Waarom niet een uitstaphalte aan de rechterkant vlakbij de trap?
Gisteren vanaf Zuid was ik zelfs de enige passagier in de 348 ri. Uithoorn tot de Amstelveenseweg.
Klein puntje van kritiek: bij aankomst op Zuid rijden de 348/358 een stuk door op de Strawinskylaan en maken dan een halve draai naar hun standplaats, waarna de (paar) passagiers 2 rijbanen en een trambaan over moeten steken om ri. metro/trein te lopen. Waarom niet een uitstaphalte aan de rechterkant vlakbij de trap?
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Aan die kant is volgens mij ook de uitstaphalte. volgens mij. ook voor de lijnen 341 en 346.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De bedoeling was (volgens een plattegrond/illustratie die ik ook gezien heb) om de 348 en 358 dezelfde uitstaphalte als de 15 aan de rechter kant te laten gebruiken.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De meeste bussen van lijn 341 - 346 maken ook eerst het rondje en laten dan de passagiers uitstappen. Naar keuze (van de chauffeur) vlak voor de voetgangersoversteekplaats of bij de vertrekhalte van 341 - 346.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
We mogen de mensen niet meer laten uitstappen aan de kant waar we altijd deden.
Moeten dus eerst keren en vervolgens op halte 348 iedereen (van 242tm358) uit laten stappen dit is bedacht door en bepaald door het GVB en waag het niet om aan de andere kant te stoppen, want dan gaat meneer van gvb zeuren en management bellen.
Moeten dus eerst keren en vervolgens op halte 348 iedereen (van 242tm358) uit laten stappen dit is bedacht door en bepaald door het GVB en waag het niet om aan de andere kant te stoppen, want dan gaat meneer van gvb zeuren en management bellen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ok, dank Remco. Is dit ook weer duidelijk.....grrrr GVB, stel je voor dat je het makkelijk maakt voor de passagiers.
Door dat (nutteloze) extra rondje en dan nog eens het oversteken, kun je net een metro (of trein) missen.
Door dat (nutteloze) extra rondje en dan nog eens het oversteken, kun je net een metro (of trein) missen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Idd Fred, maar het is Amsterdam dus GVB heeft het voor het zeggen
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Zó dan, een GVB'er beschermt zijn of haar koninkrijk dus met verve.
(A)
(A)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
:Y
Als het om het belang van de passagier gaat, is niks te gek.
Als het om het belang van de passagier gaat, is niks te gek.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Gezin uit Nieuw-Vennep de dupe van flexbus-systeem: 'busreis onmogelijk'
NIEUW-VENNEP - Een gezin uit Nieuw-Vennep kan vanwege moeilijkheden met het nieuwe AML Flexbus-systeem niet met de bus reizen. Het maximale aantal personen dat per account met de bus kan reizen is voor het gezin te klein. Dat moet Connexxion veranderen, vindt Maatschappij Voor Beter OV.
Philip Scheel wilde gisterochtend met zeven personen van Nieuw-Vennep naar Abbenes met de bus. Volgens Connexxion is dit niet mogelijk omdat er maar vier mensen tegelijkertijd met het voertuig mee kunnen.
Scheel moet volgens de vervoersmaatschappij twee accounts aanmaken en twee verschillende voertuigen bestellen.
Lees verder
NIEUW-VENNEP - Een gezin uit Nieuw-Vennep kan vanwege moeilijkheden met het nieuwe AML Flexbus-systeem niet met de bus reizen. Het maximale aantal personen dat per account met de bus kan reizen is voor het gezin te klein. Dat moet Connexxion veranderen, vindt Maatschappij Voor Beter OV.
Philip Scheel wilde gisterochtend met zeven personen van Nieuw-Vennep naar Abbenes met de bus. Volgens Connexxion is dit niet mogelijk omdat er maar vier mensen tegelijkertijd met het voertuig mee kunnen.
Scheel moet volgens de vervoersmaatschappij twee accounts aanmaken en twee verschillende voertuigen bestellen.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Lijkt me meer een gevoelskwestie dan een praktische kwestie, hoewel het natuurlijk wel mogelijk zou moeten zijn voor 7 personen tegelijk te boeken.omdat we gewoon geen vertrouwen hebben in de bus
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ze hadden natuurlijk ook kunnen bellen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geinig.. ook binnen hun familie is er, kennelijk, geen vervoermiddel dat het gezin in één keer kan vervoeren..
Duss, de beste man had ook 1x een AML Flexx rit kunnen bestellen én dan de dochter er één keer achteraan laten rijden.. (A)uit de NHnieuws link schreef:(..) "Geen vertrouwen"
De dochter van Scheel heeft uiteindelijk de familie naar hun eindbestemming gebracht. "Mijn dochter moest twee keer rijden, omdat we gewoon geen vertrouwen hebben in de bus." (..)
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik dacht dat Connexxion 8-persoons busjes beschikbaar had voor AML-Flex in de Haarlemmermeer.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Sinds de reconstructie van de kruising Amsterdamseweg/Keizer Karelweg en halte Graaf Florislaan in Amstelveen is de haltesituatie stadinwaarts sterk verbeterd. Waar vroeger de bussen bij het verlaten van de halte de rijstrook voor rechtsaf moesten kruisen om voor te kunnen sorteren voor rechtdoor, kunnen de bussen nu via een eigen busstrook met een 9-oog de kruising over rijden.
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ik zie nu op de halte-vertrekstaten stad-uitwaarts bij sommige ritten van de lijnen 347 en 348 de voetnoot staan "rijdt verder naar Amstelveen". Ik weet niet goed hoe ik dit moet interpreteren; ik neem aan dat bedoeld wordt dat de betreffende ritten van lijn 347 op busstation Uithoorn overgaan op 348 en v.v., maar dat lijkt me weinig nuttige informatie voor de reiziger.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Volgens mij had daar moeten staan "Deze rit rijdt door naar Schiphol Airport". Omgekeerd behoort bij lijn 342 juist de opmerking "Deze rit rijdt door naar Amstelveen" te staan. Waarschijnlijk zijn deze twee voetnoten door elkaar geraakt.
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De voetnoot "Rijdt door naar Schiphol" komt op dezelfde vertrekstaat eveneens voor, en wel bij vrij veel ritten. Sommige ritten hebben geen voetnoot(die eindigen dus in Uithoorn, dat is dan nog begrijpelijk), en zoals gezegd sommige andere zouden doorrijden naar Amstelveen. Het blijft dus raadselachtig.
-
- Berichten: 216
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De Route van lijn 661 is veranderd, hij gaat niet meer naar het station maar naar het spaarne gasthuis, Beetje de oude 261 route!!
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Goh spuit 11 dat staat een paar pagina's terug ook al.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Oké dan!!TheAgedGamerYt schreef:De Route van lijn 661 is veranderd, hij gaat niet meer naar het station maar naar het spaarne gasthuis, Beetje de oude 261 route!!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
In de spits zitten de 348/358 en ook de 242 steeds voller.fred1954 schreef:Wat observaties wat betreft de bundels 348/358 en 347/357. Waar de lijnen naar de Elandsgracht aardig gevuld zijn in de vakantieperiode, is er voor de 348/358 tussen Amstelveen en Zuid v.v. weinig belangstelling, ondanks het feit dat deze lijnen tijdens de vakantiedienstregeling elk maar 2x per uur rijden, i.t.t. 347/357 die 4x per uur rijden.
Gisteren vanaf Zuid was ik zelfs de enige passagier in de 348 ri. Uithoorn tot de Amstelveenseweg.
Klein puntje van kritiek: bij aankomst op Zuid rijden de 348/358 een stuk door op de Strawinskylaan en maken dan een halve draai naar hun standplaats, waarna de (paar) passagiers 2 rijbanen en een trambaan over moeten steken om ri. metro/trein te lopen. Waarom niet een uitstaphalte aan de rechterkant vlakbij de trap?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
En hoe gaat het met de 347/357, die nog wel naar het centrum doorrijden? Zitten die overvol, en lukt het een beetje om op tijd te rijden?tgv2 schreef:In de spits zitten de 348/358 en ook de 242 steeds voller.
Of spreiden de reizigers zich netjes over de 347/357 en de 348/358?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 146 gasten