Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik vraag me af waarom er na de Hoofdingang 100 meter verder op de Amstelveenseweg weer gehalteerd zou moeten wordem? R-net :D ?
De bus zal komend van de VU over het witte puntstuk moeten rijden om de halte te kunnen bereiken. Vraag me af of dat verkeerstechnisch mag?
Betekent in ieder geval voor de bussen vanaf Amstelveenseweg Metro wel een extra roodfase op de 9-lichtenbak vlak voor de halte, immers de bus vanaf Boelelaan komt wel in het vaarwater/busbaan van lijnen 347/357. Ik hoop dat daar wel over nagedacht is.
Lijn 242 heeft daar ook nooit gestopt en gaat dat volgens mij in de nieuwe dienstregeling ook niet doen.
Remco was me net voor...... :)
De bus zal komend van de VU over het witte puntstuk moeten rijden om de halte te kunnen bereiken. Vraag me af of dat verkeerstechnisch mag?
Betekent in ieder geval voor de bussen vanaf Amstelveenseweg Metro wel een extra roodfase op de 9-lichtenbak vlak voor de halte, immers de bus vanaf Boelelaan komt wel in het vaarwater/busbaan van lijnen 347/357. Ik hoop dat daar wel over nagedacht is.
Lijn 242 heeft daar ook nooit gestopt en gaat dat volgens mij in de nieuwe dienstregeling ook niet doen.
Remco was me net voor...... :)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Daar komt nog bij dat (ja, daar gaan we weer) door die 'leuke' eis van vier buslijnen er (bijna) altijd twee bussen tegelijk aankomen op die halte.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Reactie van 7 juni van de VRA aan de adviescommissie AML, m.b.t. de bevindingen van adviesbureau Goudappel
https://www.mijnbabs.nl/babsapi/publicd ... =100083282
EDIT: check de tabel op pagina 3 van de brief over het aantal ingecheckte passagiers in AML in de eerste 4 maanden van dit jaar in vergelijking met 2017.
https://www.mijnbabs.nl/babsapi/publicd ... =100083282
EDIT: check de tabel op pagina 3 van de brief over het aantal ingecheckte passagiers in AML in de eerste 4 maanden van dit jaar in vergelijking met 2017.
Laatst gewijzigd door fred1954 op do 14 jun 2018, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
het is ook zo moeilijk om een gelijke verdeling te maken.DingeZ schreef:Daar komt nog bij dat (ja, daar gaan we weer) door die 'leuke' eis van vier buslijnen er (bijna) altijd twee bussen tegelijk aankomen op die halte.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
En hier het beheersplan AML bij start van de NZL.......
https://www.mijnbabs.nl/babsapi/publicd ... =100083062
https://www.mijnbabs.nl/babsapi/publicd ... =100083062
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn om bij een langdurige verstoring van de NZL (>2 uur) alle bussen van 348 en 358 als 347 resp. 357 naar de Elandsgracht te laten rijden, maar wellicht denk ik nu te simpel. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Tja, wat moet je hier van zeggen.....foto gisteren gemaakt door Maurice Hooikammer (via FB), met zijn toestemming hier geplaatst...... :D
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Volgens mij gewoon business as usual. :') _O-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Denk dat er niet eens een 397 tussen staat? Alleen Citaro’s G en SLFA’s dus alleen 347/357? ....
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8665
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
In de dienstregeling van lijn 661 zie ik al per september aanstaande een wijziging. De lijn krijgt een gewijzigde route in Hoofddorp en gaat eindigen bij het Spaarne Gasthuis.fred1954 schreef:Reactie van 7 juni van de VRA aan de adviescommissie AML, m.b.t. de bevindingen van adviesbureau Goudappel
https://www.mijnbabs.nl/babsapi/publicd ... =100083282
EDIT: check de tabel op pagina 3 van de brief over het aantal ingecheckte passagiers in AML in de eerste 4 maanden van dit jaar in vergelijking met 2017.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Pakt ie wel de meeste scholen en zit er misschien iemand in. En eigenlijk is het gewoon verlenging
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Je hoort veel mensen erover. Sinds de nieuwe dienstregeling staat het gewoon helemaal vast met bussen. Af en toe een blauw-witte tram die er tussendoor komt.fred1954 schreef:Tja, wat moet je hier van zeggen.....foto gisteren gemaakt door Maurice Hooikammer (via FB), met zijn toestemming hier geplaatst...... :D
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Straks met de 50/50 verdeling van de 347/357 bundel rijden er overdag in ieder geval 8 bussen per uur per richting minder tussen Amstelveenseweg en de stad. Geen garantie dat er geen busparades meer zullen zijn, maar het zal zeker minder voorkomen dan nu..... :D
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
In het beheersplan AML staat ergens dat CXX eigenlijk niet veel kan doen w.b. extra inzet op korte termijn, omdat de ZE bussen een vast laadschema/laadmomenten hebben en dus niet zomaar op een langer/ander traject ingezet kunnen worden.Meltrain schreef:Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn om bij een langdurige verstoring van de NZL (>2 uur) alle bussen van 348 en 358 als 347 resp. 357 naar de Elandsgracht te laten rijden, maar wellicht denk ik nu te simpel. :?
In tegenstelling tot EBS, die 10 bussen met chauffeur heeft klaarstaan om bij eventuele verstoring van de NZL de doorgaande R-net lijnen naar CS te versterken, zal er bij CXX/AML alleen sprake zijn van informatie aan de passagiers d.m.v. DRIS, social media etc.en de inzet van servicemedewerkers en zullen de gestrande passagiers zelf een alternatieve route moeten zoeken.
Uiteraard zijn er bij NZL verstoringen van en naar Zuid meer alternatieven voorhanden dan van/naar Noord.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
CXX zou toch ook een extra 10-tal Citaro's achter de hand kunnen houden, in iedergeval in de begin periode van de NZL. Mocht het dan mis gaan op de NZL dan zou CXX hier net zoals EBS op in kunnen spelen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Tja, dat had gekund. Er zijn er wel een aantal over vanaf 22/7. Maar blijkbaar is hier niet voor gekozen, omdat dat zou betekenen dat de stad wederom zal vollopen met in file rijdende gelede bussen. De passagiers zullen er nauwelijks iets mee opschieten, want tussen Leidseplein/Elandsgracht en CS zullen ze toch zelf weer een alternatief moeten zoeken.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nouja je kan natuurlijk ook zeggen dat zodra de nzl eruit ligt de lijnen 357/348 doorrijden naar cs.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
En dan vervolgens weer ouderwets gezellig muurvast staan in de binnenstad? De 5 en 51 rijden ook gewoon naar CS vanaf Zuid.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De 5 niet meer, die gaat vanaf 22 juli naar de Westergasfabriek...
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nou, ik zie 4 SLFA's en 2 Citaro's.. dus.. slechts 2 bussen hebben uitstoot aan de uitlaat / in de omgeving. .. dus de 'overlast' voor de omgevingslucht lijkt mij niet zo groot.fred1954 schreef:Tja, wat moet je hier van zeggen.... (..)
- Spoiler: show
*bus*
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De overlast voord reizger des te meer. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
.. daar heb je dan ook een hoofd, armen en benen bij nodig. Dat is wel een 'dure' grap om mensen stand-by te hebben staan...flipje schreef:CXX zou toch ook een extra 10-tal Citaro's achter de hand kunnen houden, in iedergeval in de begin periode van de NZL. Mocht het dan mis gaan op de NZL dan zou CXX hier net zoals EBS op in kunnen spelen.
Bestaande omlopen in zo'n geval doortrekken is makkelijker, al kost dat natuurlijk ook tijd en capaciteit. Bij langdurige uitval kan er dan alsnog opgeschaald worden, denk ik.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Lang niet iedereen moet naar CS, dus voor een groot deel van de reizigers zou het wél een oplossing zijn.fred1954 schreef:Tja, dat had gekund. Er zijn er wel een aantal over vanaf 22/7. Maar blijkbaar is hier niet voor gekozen, omdat dat zou betekenen dat de stad wederom zal vollopen met in file rijdende gelede bussen. De passagiers zullen er nauwelijks iets mee opschieten, want tussen Leidseplein/Elandsgracht en CS zullen ze toch zelf weer een alternatief moeten zoeken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6187
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Misschien heb je reiziger die van VU naar Purmerend moeten of Oostzaan. Dan is het misschien wel handig als je meerdere optie's heb om bij de pendelbussen naar noord te komen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten