Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sneltram
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sneltram »

Misschien zou het schelen als de doorkoppeling van 174 op de stadsdienst gewoon onder 1 of 2 doorgaande nummers wordt gereden. Dan weet je ten minste wat er wel en niet doorrijdt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Daniel »

Volgens mij is die doorkoppeling ook niet steeds hetzelfde? 165 en 167 rijden ook op elkaar door, maar een bus blijft niet eeuwig op die lijnen dus ergens moet er weer een andere koppeling zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Frank93 »

dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

De cijfers kloppen bijna met de bestemming. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

_O- hilarisch....waarschijnlijk een exemplaar uit de stalling in Oude Tonge?

Ik zie dat er ook een A4tje achter de voorruit zit. Dan zou ik lekker niks filmen of 999, dan dit......
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

Over nietszeggende bestemmingen gesproken: hoezo wordt er nog steeds op bussen alleen 'Amsterdam' weergegeven?
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

Omdat de oude citaro's nog rijden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Is standaard (alleen) op lijn 347 op dit moment, inderdaad omdat er op deze lijn nog een aantal gelede Citaro’s rijden, die geen “Amsterdam CS” kunnen filmen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Waarom kunnen lijnfilms allemaal onzinberichten vertonen als "prettige feestdagen" en is een vervoersknooppunt in/nabij het concessiegebied waar betreffende bus wordt ingezet "te moeilijk"? :')

En vraag twee, kunnen we niet beter lijnfilms afschaffen en elke dag bij de chauffeur een stapeltje A 4's in zijn postvakje doen waar hij betreffende lijn en bestemming gewoon handzaam achter de voorruit van de bus kan plakken? :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Frank93 »

Het hele systeem moet aangepast worden als een bus in een andere concessie gaat rijden. Ik kan bijvoorbeeld alleen bestemmingen kiezen die in de concessie NHN worden aangedaan. Misschien dat daar geen tijd voor was.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

De bus op de Tempeliersstraat is er in ieder geval eentje van TCR in HWGO.....dus dat kan dan kloppen, dat er in die bus geen AML bestemmingen in het systeem zitten, maar het is voor een passagier natuurlijk een vreemde gewaarwording.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Frank93 »

''Connexxion (R-net) is samen met Flickbike met deelfietsen gestart in Amstelveen en Aalsmeer. Er komen ruim 80 fietsen nabij 8 belangrijke OV-haltes in Amstelveen en één in Aalsmeer. OV-reizigers kunnen hiermee sneller op hun eindbestemming komen.''

https://www.connexxion.nl/reizen/1190/c ... smeer/5166
dnmw2705
Berichten: 1548
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dnmw2705 »

Frank93 schreef:Het hele systeem moet aangepast worden als een bus in een andere concessie gaat rijden. Ik kan bijvoorbeeld alleen bestemmingen kiezen die in de concessie NHN worden aangedaan. Misschien dat daar geen tijd voor was.
Ik weet dat ze bij Syntus gekozen hebben om alle bestemmingen in de data te zetten zodat een bus uitgeleend kan worden aan andere concessie en meteen met de filmbak aan de gang kan zonder updaten etc
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Frank93 »

Dan hebben ze dat bij Syntus/Keolis in ieder geval slimmer aangepakt dan bij Connexxion :P
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door htm_tram »

@Frank93 Connexxion Haaglanden heeft ook nog bestemming uit Brabant en Zeeland in de computer zitten :wink:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Stadsbus »

Uit de Veolia-tijdperk:
Afbeelding
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dennistd »

dnmw2705 schreef:
Frank93 schreef:Het hele systeem moet aangepast worden als een bus in een andere concessie gaat rijden. Ik kan bijvoorbeeld alleen bestemmingen kiezen die in de concessie NHN worden aangedaan. Misschien dat daar geen tijd voor was.
Ik weet dat ze bij Syntus gekozen hebben om alle bestemmingen in de data te zetten zodat een bus uitgeleend kan worden aan andere concessie en meteen met de filmbak aan de gang kan zonder updaten etc
Er moet wel iets omgezet worden, want het is niet zo dat ik in Twente bestemmingen uit Almere tevoorschijn kan toveren. Ook een omloopnummer van een andere concessie invoeren lukt niet.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Michael »

Dan is het bij Arriva het beste geregeld gok ik zo: Bij het aanmelden krijg je een scherm waarop je de regio moet selecteren waar je rijdt en daarna kan je pas het omloopnummer invoeren.
DingeZ
Berichten: 454
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Over Arriva gesproken, in de nieuwe nieuwsbrief van HOV Schiphol-Oost staat dat lijn 193 vanaf zondag van Arriva wordt en dat die alleen nog maar toegankelijk is met een schipholpas.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

De dienstregeling van lijn 193 op de CXX site loopt inderdaad t/m 26/5.......vraag me af waarom Arriva dit gaat doen? Schiphol-Oost lijkt me geen deel van de concessie ZHN? Dat er iets ging gebeuren met lijn 193 was bekend, daarom reden er ook geen BRT’s op deze (Schipholnet) lijn..... :D Maar over naar een andere vervoerder?

EDIT 12:15u.: Inmiddels al weer wat wijzer geworden.... https://www.connexxion.nl/reizen/1190/v ... -oost/5168

Lijn 193 wordt per 27/5 besloten vervoer, blijkbaar uitbesteed aan Arriva en alleen te gebruiken als je in het bezit bent van een Schiphol-pas en werkzaam bent op het technisch areaal op Oost. Met een ov-chipkaart kan er met deze lijn niet meer gereisd worden.

Weten we dat ook weer. :pos:
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door sandertjo »

ZF: Verplaatst uit Concessie Zuid-Holland Noord

Interessant nieuwtje volgens onderstaande link wordt lijn 193 vanaf 27 mei door een Arriva bus gereden

https://noord-holland.nl/Actueel/Archie ... iphol_Oost
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Etienne »

In theorie zou dat natuurlijk een bus van TCR kunnen worden die in de Arriva-kleuren is gebracht o.i.d.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1247
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Frank93 »

Maar als deze lijn over een paar weken toch weer opgeheven gaat worden (wat ik begrijp uit het bericht) waarom dan voor zo'n korte periode nog veranderen van vervoerder?
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

De werkzaamheden voor de HOV baan duren langer dan gepland, misschien dat CXX daar niet op gerekend had w.b planning en inzet materieel van deze lijn en derhalve niet in staat is deze lijn nog langer te exploiteren. Ik doe maar een gok.... :D
sneltram
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sneltram »

Het gaat om besloten vervoer. Dan mag je iedere vervoerder vragen die je maar wil. Blijkbaar heeft Arriva het mooiste bod neergelegd. Wellicht vroeg CXX de hoofdprijs voor het langer doorrijden van de 193 en heeft de VRA toen gezegd dan gaan we de boer op met besloten vervoer. Grootste vraagstuk is waar Arriva de chauffeurs vandaan haalt. Die moeten allemaal een Schipholpas krijgen in een zeer korte tijd. Tenzij CXX nu uitzendkrachten inzet op die lijn en Arriva hen overneemt, maar dat is allemaal speculeren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten