Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Wat mij toch wel een beetje verbaast, is dat Rijsenhout (toch een redelijk groot dorp, in verhouding tot de andere Haarlemmermeerse dorpjes) ook een flex-verbinding krijgt. Gaar lijn 163 vervallen? En blijft CNX voor Lisserbroek dan wel lijn 164 rijden?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Roeland, waar haal jij deze informatie vandaan? Is dat uit het PvE?Roeland schreef:Wat mij toch wel een beetje verbaast, is dat Rijsenhout (toch een redelijk groot dorp, in verhouding tot de andere Haarlemmermeerse dorpjes) ook een flex-verbinding krijgt. Gaar lijn 163 vervallen? En blijft CNX voor Lisserbroek dan wel lijn 164 rijden?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ja zoals ik gehoord heb idd vervallen (wat ik niet snap is best druk) En 164 is altijd leeg dus neem aan dat ze die laten vervallen, maar hopelijk horen we het op de personeelsbijeenkomsten binnenkort.Roeland schreef: Gaar lijn 163 vervallen? En blijft CNX voor Lisserbroek dan wel lijn 164 rijden?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nee, uit https://online.ibabs.eu/ibabsapi/public ... =100042048. En die link heb ik ook maar uit een eerdere post op deze site gehaald :Dfred1954 schreef:Roeland, waar haal jij deze informatie vandaan? Is dat uit het PvE?Roeland schreef:Wat mij toch wel een beetje verbaast, is dat Rijsenhout (toch een redelijk groot dorp, in verhouding tot de andere Haarlemmermeerse dorpjes) ook een flex-verbinding krijgt. Gaar lijn 163 vervallen? En blijft CNX voor Lisserbroek dan wel lijn 164 rijden?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dank, Roeland, ik kende dat document, zie het nu ook staan over Rijsenhout.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ook OV-Magazine heeft het inmiddels over 18 dubbeldeksbussen. Artikel is helaas alleen voor leden (of tegen betaling) zichtbaar.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Wat er staat over de bussen:
- Spoiler: show
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39205
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Opvallend dat ze aangepaste touringcars gaan inzetten. Was die dubbeldeks-Citea exclusief voor het BVG?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dus Nederland krijgt dubbeldeksbussen :o
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dus toch geen 1 april grap :Y
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Daar kan 20 procent van de Nederlanders niet in staan op het benedendek. Het plafond is te laag.Daniel schreef:Opvallend dat ze aangepaste touringcars gaan inzetten. Was die dubbeldeks-Citea exclusief voor het BVG?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ze geloofden ons niet hahahahaMike schreef:Dus toch geen 1 april grap :Y
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat is onzin, de hoogte op het benedendek is prima. De hoogte op het bovendek is vergelijkbaar met de stahoogte op het balkon van een Citea LLE. Overigens heeft deze 'Berlijnse' Citea DLF 97 zitplaatsen!ovforens schreef: Daar kan 20 procent van de Nederlanders niet in staan op het benedendek. Het plafond is te laag.
Info en filmpje over de Citea DLF:
- Spoiler: show
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Als ik de tekst goed lees wordt het niet een Citea DLF, maar een Futura FDD2-130 (en die is 4m hoog voor het geval we dat nog interessant vinden).
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het was meer als reactie bedoeld op ovforens (met wat uitgebreide informatie..)DingeZ schreef:Als ik de tekst goed lees wordt het niet een Citea DLF, maar een Futura FDD2-130 (en die is 4m hoog voor het geval we dat nog interessant vinden).
Cxx (TCR?) schaft inderdaad dubbeldeks Futura bussen aan.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik zou er eerst met eentje gaan testen. Blieven de reizigers het wel?
In dat filmpje over Berlijn zie ik mensen bovenin toch aardig met gebogen rug richting zitplaats lopen,.. :?
In dat filmpje over Berlijn zie ik mensen bovenin toch aardig met gebogen rug richting zitplaats lopen,.. :?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De doorrijhoogte onder de verbinding tussen het ziekenhuis en de poliklinieken bij het VUmc is 4 meter op de normale rijbanen en 3,9 meter op de tram- busbaan. Een dubbeldekker van vier meter hoog zie ik het dus niet worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Een aantal reizigers zal wel gebogen naar de plaatsen lopen, maar het is ook nadrukkelijk als T-100 bedoeld dus geen staanplaatsen. Dat lopen heen en weer is niet erg.Durashift schreef:Ik zou er eerst met eentje gaan testen. Blieven de reizigers het wel?
In dat filmpje over Berlijn zie ik mensen bovenin toch aardig met gebogen rug richting zitplaats lopen,.. :?
Maar wat je zegt, zou ik deze dubbeldekker eerst een aantal ritten huren van een tourbedrijf of VDL zelf en dan testen. Page wat R-NET logo's erop en gaan.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik weet niet of het het dubbele is, maar in ieder geval veel meer gelede bussen dan voorheen, omdat er meer R-net lijnen komen (o.a. 142(?), 170-172 bijvoorbeeld, worden R-Net) en die lijnen zullen (grotendeels?) met geleed (elektrisch) materieel gaan rijden begrijp ik uit het document van de Vervoersregio Amsterdam. Zie link van Roeland een aantal berichten terug.flipje schreef: Er gaan volgens dat artikel ook 100 stuks Citea SLFA Electric rijden. Is dit niet bijna het dubbele wat er nu aan geleed materieel rond rijdt in AML?
Al met al interessante ontwikkelingen in deze concessie, elektrische bussen, dubbeldekkers, het kan niet op..... *bus*
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik denk dat de touringcars meer comfort bieden voor de wat langere afstand (Amsterdam - Haarlem) en de dubbeldeks-Citea's lijken mij meer stadsbussen?Daniel schreef:Opvallend dat ze aangepaste touringcars gaan inzetten. Was die dubbeldeks-Citea exclusief voor het BVG?
Edit: als je de interieurs vergelijkt van de 2 types is de touringcar toch wat luxer uitgevoerd.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De vrijedoorrijdhoogte is 4,0m. Dat betekent dat alle voertuigen tot 4,0m hoog er onderdoor kunnen, omdat de constructie net iets hoger is om een marge voor voertuigen van 4,0m te hebben. De Future FDD2-130 is exact 4000mm hoog en past daar dus onderdoor. De bovenleiding zorgt er echter voor dat ie waarschijnlijk niet onder het gedeelte van de trambaan door past.Suus schreef:De doorrijhoogte onder de verbinding tussen het ziekenhuis en de poliklinieken bij het VUmc is 4 meter op de normale rijbanen en 3,9 meter op de tram- busbaan. Een dubbeldekker van vier meter hoog zie ik het dus niet worden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Over 142/242/241 hoef je niet meer te speculeren die verdwijnt. Er gaat straks nog 1 bus naar provincie Utrecht tot mijdrecht rondweg
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Lijn 142 en 242 worden nog wel genoemd in het document van de vervoersregio Amsterdam. Lijn 142 zal dan wel R net lijn 342 Amsterdam-Mijdrecht worden o.i.d. Spitslijn 242 vervalt blijkbaar en spitslijn 241 reed sowieso niet naar Wilnis/Mijdrecht.Remco1989 schreef:Over 142/242/241 hoef je niet meer te speculeren die verdwijnt. Er gaat straks nog 1 bus naar provincie Utrecht tot mijdrecht rondweg
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
342 word wat anders. 142/242/241/272/199 vervallen verder mag ik niks zeggen. Maar er gaat een lijn nog maar tot mijdrecht rondweg en die komt NIET uit Amstelveen.fred1954 schreef:Lijn 142 en 242 worden nog wel genoemd in het document van de vervoersregio Amsterdam. Lijn 142 zal dan wel R net lijn 342 Amsterdam-Mijdrecht worden o.i.d. Spitslijn 242 vervalt blijkbaar en spitslijn 241 reed sowieso niet naar Wilnis/Mijdrecht.Remco1989 schreef:Over 142/242/241 hoef je niet meer te speculeren die verdwijnt. Er gaat straks nog 1 bus naar provincie Utrecht tot mijdrecht rondweg
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ok, Remco, begrijp het.....we gaan het zien.......Remco1989 schreef:342 word wat anders. 142/242/241/272/199 vervallen verder mag ik niks zeggen. Maar er gaat een lijn nog maar tot mijdrecht rondweg en die komt NIET uit Amstelveen.fred1954 schreef:Lijn 142 en 242 worden nog wel genoemd in het document van de vervoersregio Amsterdam. Lijn 142 zal dan wel R net lijn 342 Amsterdam-Mijdrecht worden o.i.d. Spitslijn 242 vervalt blijkbaar en spitslijn 241 reed sowieso niet naar Wilnis/Mijdrecht.Remco1989 schreef:Over 142/242/241 hoef je niet meer te speculeren die verdwijnt. Er gaat straks nog 1 bus naar provincie Utrecht tot mijdrecht rondweg
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 149 gasten