Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8718
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik vraag me werkelijk af of de dubbeldekkers echt "problemen" geven (afgezien van de tijdelijke halte bij het VU dan) of dat het gewoon een kwestie is van wennen wat een tijd duurt, aangezien dit echt iets nieuws is.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Die tijdelijke halte is het probleem. De halte is illegaal. Mag niet van de VRA. Bus moet op de tram/busbaan stoppen op straffe van een boete van 100 euro per keer, maar de dubbeldekker kan niet op de busbaan daar......
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8718
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Tsja, dit hadden ze kunnen weten... Connexxion rijdt hier al jaren en snappen ook wel dat een dubbeldekker niet overal zomaar onderdoor kan lijkt me toch?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Er schijnt bij één halte in Haarlem trouwens ook een eind naar achteren gestopt te moeten worden met de dubbeldekkers omdat de passagiers op de bovenverdieping anders zo de woonkamer van iemand op 1 hoog binnen kijken
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat binnenkijken is bij de halte Tempelierstraat.
Er werd laatst ook de vraag gesteld in dit of het andere AML - draadje: komen er staanplaatsen voor in de dubbeldekkers. Ja, incidenteel wel. Gebeurt als instappers ook via de achterdeur naar binnen mogen. Daar staat geen indicatie over het aantal zitplaatsen boven....
Er werd laatst ook de vraag gesteld in dit of het andere AML - draadje: komen er staanplaatsen voor in de dubbeldekkers. Ja, incidenteel wel. Gebeurt als instappers ook via de achterdeur naar binnen mogen. Daar staat geen indicatie over het aantal zitplaatsen boven....
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nou zeg..fred1954 schreef: (..)(Tenzij de SLFA’s naar Haarlem (346/356) gaan, zoals de Haarlemse ondernemers willen :D )
(..).
[quote="https://petities.nl/petitions/stop-dubb ... ?locale=nl" (..)]Stap 2: Vervang dieselbussen door elektrische bussen die Connexxion reeds heeft aangekocht.(..)[/quote]
Hopelijk komt dit idee van een bewoner ofzo.. want de ondernemers i.h.a. dicht ik toch wel iets meer realiteitszin toe..
Als CXX zou ik dan zeggen: is goed, kiezen wij voor In Motion Charge.. zorg maar dat er stroomdraad in het centrum gespannen wordt.. aan die monumentale geveltjes.. (A)
~~~~~~~
Al kan ik mij de ergernis wel voorstellen.. het lijkt mij toch ook wel een 'bak' aan bussen wat bijna 24/7 door die straten rijdt..
Dat 'binnenkijken' lijkt mij ook meer het idee dan werkelijkheid te zijn.. Hoeveel reizigers kijken tegenwoordig nog om hun heen?
Het scherm in de handen wordt meer bekeken, denk ik zo...
Het is wel lullig voor die bewoner(s) dat andersom kijken niet zo makkelijk is.. door de sterke blindering van de ruiten in de dubbeldekker..
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nou het hoeft er maar één te zijn die net kijkt als je in je blote kont door de woonkamer banjert. :o
🍉
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Vriend van me heeft 's Zomers iedere 5-10 minuten een rondvaartboot die voor z'n woning langsvaart. Daar leer je mee omgaan.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Maarja, dat weet je als je in een woonboot gaat wonen. Bij een appartement op 1 hoog heb je die verwachting niet echt.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat mag ook helemaal niet.. dat is schennispleging. Degene die de bus uit stapt wordt, onvrijwillig, met een naakt persoon geconfronteerd. Die kan daarvan aangifte doen.Hainje schreef:Nou het hoeft er maar één te zijn die net kijkt als je in je blote kont door de woonkamer banjert. :o
naaktrecreant schreef:(..)]Slechts indien jouw huis of perceel grenst aan een drukke openbare weg of plein en je door het naakt zijn de orde zou kunnen verstoren kan de rechter je, na klachten, eventueel beperkingen opleggen. Iedereen met gezond verstand kan wel beredeneren of je daar dan wel moet willen recreëren.(..)
Bron:
http://www.artikel430a.nl/naaktrecreant.html
CXX moet gewoon ff een passend raamdecoratie (vitrage) sponsoren en dan is het probleem opgelost.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat weet ik. Alleen als je een appartement op de eerste verdieping koopt, dan sta je er denk ik niet bij stil dat er misschien ooit een busmaatschappij met dubbeldekkers door je straat gaat rijden. Dus je baalt dan toch wel van de situatie lijkt me.Durashift schreef:Dat mag ook helemaal niet.. dat is schennispleging. Degene die de bus uit stapt wordt, onvrijwillig, met een naakt persoon geconfronteerd. Die kan daarvan aangifte doen.Hainje schreef:Nou het hoeft er maar één te zijn die net kijkt als je in je blote kont door de woonkamer banjert. :o
🍉
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
^^ Klopt, dat kan.. maar inkijk vanaf de overkant van de straat is ook mogelijk, denk ik dan..
Ach, die bussen rijden er maar een paar jaar.. ooit gaat het weer voorbij :)
Ach, die bussen rijden er maar een paar jaar.. ooit gaat het weer voorbij :)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Jup, dan worden ze vervangen door deze bussen. :pDurashift schreef:Ach, die bussen rijden er maar een paar jaar.. ooit gaat het weer voorbij :)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
A) Het is geen woonbootMdk schreef:Maarja, dat weet je als je in een woonboot gaat wonen. Bij een appartement op 1 hoog heb je die verwachting niet echt.
B) De aanlegplaats was er eerst niet
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Waar woont hij dan in godsnaam dat je vanaf een rondvaartboot naar binnen kan kijken? Ik gok in de Amsterdamse grachten in de binnenstad? En ik ken verder weinig benedenstraatse huizen daar... Maar dan geld nogsteeds hetzelfde principe, als je daar woont kan je ervan uit gaan dat er toeristen in sloepjes en rondvaartboten langskomen.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
God heeft er weinig mee te maken hoor. En vind je het heel erg dat ik hier niet het adres ga posten? En als je ergens aan een rustige gracht hebt gewoond waar aanvankelijk nooit rondvaartboten aanmeerden en uitgebreid toeristen in- en uitlaadden is dat ook een nieuwe situatie. Helemaal in de hoogfrequente mate waarin dat sinds paar jaar gebeurd. Net zo goed dat een bushalte waar nu dubbeldekkers stoppen een nieuwe situatie is.
Verder snap ik het probleem niet zo in de Tempeliersstraat. Ook zonder de dubbeldekkers heb je nog steeds sinds jaar en dag gebouwen aan de overkant. Die kijken toch ook makkelijk naar binnen? Zo verschrikkelijk breed is die straat nou ook weer niet. Van wat ik me kan herinneren een paar jaar terug kijk je zo bij de buren naar binnen. Ik besef me dat een dubbeldekker weer een stuk dichterbij staat, maar toch.
In beide gevallen: vitrage voor je ramen en het probleem is opgelost
Verder snap ik het probleem niet zo in de Tempeliersstraat. Ook zonder de dubbeldekkers heb je nog steeds sinds jaar en dag gebouwen aan de overkant. Die kijken toch ook makkelijk naar binnen? Zo verschrikkelijk breed is die straat nou ook weer niet. Van wat ik me kan herinneren een paar jaar terug kijk je zo bij de buren naar binnen. Ik besef me dat een dubbeldekker weer een stuk dichterbij staat, maar toch.
In beide gevallen: vitrage voor je ramen en het probleem is opgelost
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nee, in de woonkamer is er pas sprake van schennispleging als het een moedwillig karakter heeft. Nederland is gelukkig nog altijd een rechtsstaat en de rechter zal geen straf opleggen als iemand bloot in de woon- of slaapkamer rondloopt terwijl er een dubbeldekker of rondvaartboot voorbij komt als dat niet in de redelijke verwachting van de betrokkene had kunnen liggen.Dat mag ook helemaal niet.. dat is schennispleging.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het viel mij pas op hoe enorm veel verschil in rijtijd er is op de lijnen 347/357. Voor bijvoorbeeld lijn 347 wisselt het van 1 uur en 7 minuten in de ochtendspits tot slechts 41 minuten op zondagavond! Het grootste verschil zit m tussen CS en het Haarlemmermeerstation, in de spits tot wel een half uur, in de avond soms maar een kwartier. Op zich is het te begrijpen door het gebrek aan vrije businfrastructuur, maar toen ik pas rond 13:00 een ritje maakte was de rijtijd zo ruim dat er op Haarlemmermeerstation, Kalfjeslaan en Amstelveen Busstation meer dan twee minuten gewacht moest worden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De rijtijden schijnem inderdaad opeens zeer ruim te zijn. Heb sinds de opening van de De Lairesse, al 3 x op het H’station in een 347/357 bus gezeten, die tijd afwachtte daar. Zelfs de 397 zie ik daar regelmatig staan, dus blijkbaar heeft die op het stuk Elandsgracht - H’station al tijd over.
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
2 minuten wachten? Lijkt mij vrij normaal op een overstappunt. Gezien de onhaalbare dienstregeling eerst ben ik nu juist blij met de ruime rijtijden.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 1642
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Een minuut of twee wachttijd op diverse wachthaltes kwam op de oude lijnen 142-170-172-174 ook veelvuldig voor wanneer de doorstroming goed was.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Sinds afgelopen december is er dus die redelijke verwachting :)Vinny schreef: (..) Nederland is gelukkig nog altijd een rechtsstaat en de rechter zal geen straf opleggen als iemand bloot in de woon- of slaapkamer rondloopt terwijl er een dubbeldekker of rondvaartboot voorbij komt als dat niet in de redelijke verwachting van de betrokkene had kunnen liggen.
~~~~~~~
2 minuten wachten is toch peanuts?
Ja, okay als dat tijdens je reis 3 of 4 keer moet gebeuren, kan het wel irritant worden..
Denk dat de reizigers het aldaar niet gewend zijn,.. té vroeg rijden.. gezien alle vertragingen sinds de start van de concessie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Connexxion heeft net de verbeteringen gepubliceerd per 18 maart in AML.........meeste was al bekend overigens....... :o
https://www.connexxion.nl/wat-gaat-er-veranderen/1440
https://www.connexxion.nl/wat-gaat-er-veranderen/1440
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Overigens valt me bij bovenstaande link iets op:
Onder de kop “Amsterdam” w.b. de lijnen 347/357 staat dat met ingang van 10 maart de bussen zowel van als naar het CS weer via Rozengracht en NZ rijden. Vraag me af of dat klopt.
Volgens mij was het de bedoeling dat die bundel stadinwaarts tot 22 juli via de Houttuinen zou blijven rijden?
Misschien is men daarvan afgestapt, door de werkzaamheden op het westelijk deel van de PH-kade en Droogbak, waardoor de doorstroming ook niet echt bevorderd wordt?
Onder de kop “Amsterdam” w.b. de lijnen 347/357 staat dat met ingang van 10 maart de bussen zowel van als naar het CS weer via Rozengracht en NZ rijden. Vraag me af of dat klopt.
Volgens mij was het de bedoeling dat die bundel stadinwaarts tot 22 juli via de Houttuinen zou blijven rijden?
Misschien is men daarvan afgestapt, door de werkzaamheden op het westelijk deel van de PH-kade en Droogbak, waardoor de doorstroming ook niet echt bevorderd wordt?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De doorstroming van de Haarlemmer Houttuinen naar CS is idd belabberd momenteel. Daarnaast staan er ook regelmatig files van bussen bij het Haarlemmerplein.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 170 gasten