Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Omleiding 242/347/348/357/358/N47/N57 in Amstelveen en Buitenveldert met 1 week verlengd t/m 3 augustus door uitloop van werkzaamheden op de Amsterdamseweg/Keizer Karelweg/Graaf Florislaan:

https://www.connexxion.nl/reizen/1190/o ... erdam/5259
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Globetrotter »

diederickx schreef:Twee observaties van vandaag:

Lijn 348 vertrekt in Uithoorn (busstation) vanaf perron F, waar ook lijn 242 richting Amsterdam Zuid vertrekt.

Helaas staat op de haltevertrekstaten van lijn 348 (en waarschijnlijk ook 358) de periode tot begin september als "normale" dienstregeling, en de periode daarna als "afwijkende" dienstregeling. Ik snap wel hoe het komt, maar het staat natuurlijk garant voor misverstanden. Had dat nou niet intelligenter gekund?
Dat viel mij op station Amsterdam Zuid ook al op: Dat er tijdens de afwijkende dienstregeling 4x/uur werd gereden en in de reguliere dienstregeling 2x/uur.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door diederickx »

Enkele waarnemingen van gisteren en vandaag:

De airco in de elektrische R-net bussen heeft het duidelijk moeilijk bij deze extreem hoge temperaturen.

In Uithoorn rijdt niet alleen lijn 347 door als lijn 342 naar Schiphol (niet alle ritten uiteraard), maar ook wel eens lijn 348.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

De airco draait inderdaad op volle toeren in de SLFA’s, maar vind de temperatuur in deze bussen momenteel aangenaam.

Wat betreft 347/348 >342. Op dit moment rijden overdag alle 347 bussen 1 op 1 door naar Schiphol (4 x per uur), als 342. Zo rond 21/22 uur komt er een verandering in de dienstregeling, waarbij lijn 348 als 342 de ritten naar Schiphol overneemt en lijn 347 tot einde dienst keert in Uithoorn.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Frank93 »

De werkzaamheden op de Amstelveenseweg zijn uitgelopen t/m 3 augustus.
https://twitter.com/Connexxion_NH/statu ... 0621058048
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Ja, helaas wel. Had CXX al bekend gemaakt van de week. Komt door het feit dat er door het warme weer niet geasfalteerd kon worden.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Frank93 »

Oja zie het nu hierboven staan. Het kwam voorbij op het Twitterkanaal van Connexion dus dacht dat het pas net bekend was, excuses :P
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Kreeg het net ook weer binnen via Twitter....beter een keer teveel, dan te weinig... :)
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Mdk »

De OV-structuur rondom Schiphol moet voor 500 miljoen worden aangepakt om het openbaar vervoer te verbeteren en meer ruimte te creëren. Een plan daarvoor is opgesteld en ligt nu bij het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Dat vertelde Onno Hoes, de burgemeester van Haarlemmermeer, vorige week in het tv-programma Jinek
Lees meer
Wat denken jullie dat er gaat gebeuren?
De mogelijkheden die ik zie:
1. Verbouwing (bovengrondse) gezeelte schiphol plaza & busstation, meer ruimte en (rol)trappen naar beneden aan de wtc-zijde
2. Doortrekking NZL
3. Uitbereiding capaciteit station schiphol dankzij meer en/of bredere perrons
4. Meer capaciteit door het maken van nieuwe tunnels

Nou ben ik niet dagelijks op schiphol, dus wat denken jullie?
Bij twijfel altijd klagen
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Remco1989 »

Het is in iedergeval de bedoeling dat het busstation ooit naar boven gaat naar de vertrekhallen met een compleet nieuw busstation
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Suus »

Het busstation moet inderdaad een niveau omhoog, dan kan je ook meer toegangen naar de treinperrons maken. Helaas lost dat nog niet op dat spoor 1 t/m 3 te smalle perrons hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Littlebusdriver »

Remco1989 schreef:Het is in iedergeval de bedoeling dat het busstation ooit naar boven gaat naar de vertrekhallen met een compleet nieuw busstation
En dan bij voorkeur iets waarbij de voetgangersstromen het busverkeer niet kruisen. Nu moeten de bussen veel te vaak stoppen voor de rolkoffers die continue al die zebrapaden bevolken.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door n-evo »

Mdk schreef:2. Doortrekking NZL
Dat alleen al ga je niet redden met die 500 miljoen volgens de planstudies.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Mdk »

Ook niet als je huidige treinsporen ervoor gebruikt en daarvoor enkele sprinterdiensten schrapt? Dat scheen een lagekostenvariant te zijn welke enkele forumleden wel zagen zitten.
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door trolly »

Waarmee je aan wil geven dat de mening van enkele forumleden zwaar meeweegt in het besluitvormingsproces?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Suus »

Mdk schreef:Ook niet als je huidige treinsporen ervoor gebruikt en daarvoor enkele sprinterdiensten schrapt? Dat scheen een lagekostenvariant te zijn welke enkele forumleden wel zagen zitten.
Ik ken ook een aantal forumleden die de lagekostenvariant een korte maar zeer pijnlijke dood toewensten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Mdk »

trolly schreef:Waarmee je aan wil geven dat de mening van enkele forumleden zwaar meeweegt in het besluitvormingsproces?
Absoluut niet, maar het zorgt er wel voor dat ik me afvraag wat de voors- en tegens van zo'n oplossing zouden zijn, hoeveel het zou kosten, wat het zou doen met de treindiensten, capaciteit, reistijd e.d.
Bij twijfel altijd klagen
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Stadsbus »

Noord-Holland schreef:R-Net lijn 180
-o-
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Frank93 »

Gaat die dan niet veranderd worden naar 380 of stappen ze nu ook al af van de 3xx reeks want Schipholnet?
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Ik denk dat dit een foutje is in de tekst. 180 is gewoon Schipholnet en zal dat naar ik aanneem ook blijven.
Lijn 380 kan niet zo maar. Buiten de uitzonderingen 300 en 397 heeft CXX/AML de R-net nummerreeks 340-360.
Laatst gewijzigd door fred1954 op wo 01 aug 2018, 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Suus »

Waar R-Net staat moet je Schipholnet lezen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Durashift »

Wel apart dat de persoonsnaam + zakelijke e-mail adres voor een toegangspas zo open en bloot in dat persbericht staat.
Misschien is het wel handig omdat vele mensen een nieuwe pas moeten aanvragen... :?:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door trolly »

Suus schreef:Ik ken ook een aantal forumleden die de lagekostenvariant een korte maar zeer pijnlijke dood toewensten.
Daar hoor ik zeker niet bij. Die dood hoeft wat mij betreft niet pijnlijk te zijn, als hij maar zo lang duurt als je redelijkerwijs van een dergelijke toestand mag verwachten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Op de Amstelveenseweg “bundel” lijken dingen niet goed te gaan. De stremming is sinds gisteravond opgeheven t.h.v. Graaf Florislaan, maar het lijkt erop dat de chauffeurs zelf bepalen of ze de omleidingsroute rijden of de gebruikelijke. Mensen die op de noodhalte staan van Nijenrodeweg, zien bussen weer rechtdoor rijden over de Amstelveenseweg. Lopen dan naar de gebruikelijke halte en zien dan weer de bussen afbuigen naar de omleidingsroute via van Nijenrodeweg. :shock:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten