Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik maak mij niet zo zorgen over een teveel aan buschauffeurs nadat de Amstelveenlijn opent. Een hele bups chauffeurs gaat de komende jaren met pensioen en vacatures zijn nu al amper te vullen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Die hebben dan nu al een tijdelijk contract. En zo niet dan is het een reorganisatie en hadden we de FNV vast al wel gehoord.Remco1989 schreef:Ik hoop dat het nog jaar of 30 duurt. Anders veel afscheid nemen van collega’s die dan omdat er geen werk meer is op straat staan.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat is geen "ALS" . In de concessie AML is van wat ik mij kan herinneren gewoon opgenomen dat in het geval van vertramming (dus railvervoer) de Uithoornlijn hoe dan ook naar de stadsconcessie Amsterdam gaat. En die wordt uitgevoerd door GVB.fred1954 schreef:ALS het GVB deze lijn gaat exploiteren natuurlijk, kan nog steeds zo zijn, dat deze tramlijn onderdeel wordt van de concessie AML.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik wist niet dat dat al vastgelegd is. In dat geval is er natuurlijk geen ALS. :)
Ik refereer aan dit bericht op ovmagazine van november 2016, toen het PvE toch al bekend was w.b. AML, maar blijkbaar is deze overweging van de VRA alweer achterhaald?
https://www.ovmagazine.nl/2016/11/vier- ... nden-1852/
Ik refereer aan dit bericht op ovmagazine van november 2016, toen het PvE toch al bekend was w.b. AML, maar blijkbaar is deze overweging van de VRA alweer achterhaald?
https://www.ovmagazine.nl/2016/11/vier- ... nden-1852/
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik heb geen idee op wat voor bronnen ovmagazine zich exact beroept. Maar in de consessie is vertramming van de Uithoornlijn gewoon opgenomen en dat deze in dat geval gewoon onder Amsterdam komt te vallen, net als de rest van de Amstelveenlijn. De exacte tekst is hier nog op dit forum gepost. Weet alleen niet meer in welk topic.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik geloof je n-evo.....dan heb ik die tekst blijkbaar gemist.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik kan inmiddels antwoord geven op de vraag: Het is niet mogelijk. Met het dagkaartje kon ik niet inchecken, met de OV- chipkaart wel.fred1954 schreef:Ja, maar met restricties....ik heb eens een presentatie gezien van CXX in het dorpshuis van Rijsenhout, meen ik, en daar kwam die vraag ook naar voren. Weet niet zo goed meer wat die restricties waren. Ik meen in ieder geval niet in de spits te gebruiken.
Ik zou het, als ik jou was, even navragen bij de KS van Connexxion. :D
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik heb het even opgezocht voor je, maar het kan WEL, zoals ik al vermoedde, inderdaad alleen na 9.00 uur en alleen een heen- en terugrit, dus niet de hele dag. Dat zijn de restricties. Nog geldig tot eind deze maand.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Waarom marketen ze iets wat hen alleen maar geld kost?
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ja, je hebt gelijk, ik zit natuurlijk met die digitale kaartjes in de app.Hainje schreef:De papieren kaartjes zijn geldig tot eind dit jaar.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Op korte termijn kost zoiets inderdaad geld, maar dit wordt gezien als investering om klanten te binden. Die actiekaartjes voor de trein via Kruidvat e.d. schijnen ook weer nieuwe klanten te hebben opgeleverd. Als een klant dan lang/vaak genoeg terug komt, dan haal je die investering als bedrijf er vanzelf weer uit.sirvinniei schreef:Waarom marketen ze iets wat hen alleen maar geld kost?
🍉
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het betreft een oude gewoonte, die ook vaak door kruideniers wordt toegepast. Ondanks dat een winkelier minder voor een bepaald product vraagt, geeft hij/zij/etc. daar geheel contra-intuïtief zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Wellicht heeft het helemaal geen geld gekost..sirvinniei schreef:Waarom marketen ze iets wat hen alleen maar geld kost?
Weet jij veel hoeveel tickets er beschikbaar waren..
hoeveel er daarvan verkocht zijn..
hoeveel er daarvan dan weer gebruikt zijn..
Áls er veel tickets verkocht zijn.. maar relatief weinig daadwerkelijk 'gebruikt'' dan zou de totale som van opbrengsten wellicht kostendekkend zijn?
Daarbij, het is ook maar net hoe men wilt rekenen.. die flexauto's zijn er toch.. daarvan de bezettingsgraad verhogen met (te) goedkope probeerkaartjes kan op papier ook lucratief zijn?
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Pffft, de nieuwe 199 is echt waardeloos. Ik dacht dat het een lusroute was als voorheen, maar nee. Er zit een overstap van een kwartier op westwijkplein...
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De gemeente Amstelveen wilde dat lijn 199 weer door Bovenkerk zou gaan rijden. Daar is dit nu het resultaat van.
Uiteindelijk wil Amstelveen, dat de 199 weer naar Amstelveen Busstation gaat, via het Amstelland Zkh, eigenlijk het liefst natuurlijk weer de oude route naar station Zuid. Maar dat laatste zie ik niet meer gebeuren. :D
Uiteindelijk wil Amstelveen, dat de 199 weer naar Amstelveen Busstation gaat, via het Amstelland Zkh, eigenlijk het liefst natuurlijk weer de oude route naar station Zuid. Maar dat laatste zie ik niet meer gebeuren. :D
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De lus van de 199 is inderdaad niet goed geregeld. Heb ik al meerdere malen bij connexxion aangegeven. Zij zeggen dat de lus, en dus het stoppen bij de haltes Sacharovlaan en Bertha von Suttnerlaan, een stukje 'extra service' is en er niks aan gaat worden gedaan...
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Maar waarom zou je op Westwijkplein willen overstappen van lijn 199 op lijn 199?
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat is het m juist: die overstap hoort eer helemaal niet te zijn. Eerder was het een ringlijn en reed de bus bij westwijkplein door naar Schiphol. Nu zijn het in principe twee eenrichtingslijnen waarbij richting Schiphol de sacharovlaan en BVSlaan niet aangedaan worden. Hierdoor zijn deze haltes eigenlijk waardeloos geworden: de meeste mensen rijden een lijn in twee richtingen.
Daarmee is deze lijn trouwens ook een redelijk deel van zijn potentiële klanten kwijt, door in westwijk nog op 1 halte echt te stoppen. En zo is de enige lijn in Amstelveen die niet getergd word door vertragingen alsnog om zeep geholpen xD
Daarmee is deze lijn trouwens ook een redelijk deel van zijn potentiële klanten kwijt, door in westwijk nog op 1 halte echt te stoppen. En zo is de enige lijn in Amstelveen die niet getergd word door vertragingen alsnog om zeep geholpen xD
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik ken de nieuwe situatie (sinds 18 maart) nog niet zo goed, maar volgens CXX komt er een vervangende halte Sacharovlaan, niet ver van de metrohalte. Lijn 199 was met ingang van de nieuwe concessie een pijndossier en is het tot op heden nog steeds.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Die is er al. Dat is een deel van het probleem: aan het begin van de dienstregeling werd de sacharovlaan in beide richtingen aangedaan.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Aha, ik ben wel benieuwd hoe dat daar gaat in WW...ik ga binnenkort een rondje maken daar met de 199.... :)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Hoe ervaren jullie de resultaten van het verbeterplan? Als dagelijkse gebruiker van de lijnen 171/300/347/357 zie ik geen verbeteringen. Vertragingen, rituitval en meerdere bussen achter elkaar is nog steeds aan de orde.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik zag tijdelijk verbeteringen, maar nu inderdaad ook niet meer.
De kwartierdiensten van de 357 op zondag zijn bijvoorbeeld in de praktijk vaak halfuursdiensten.
Wat me wel opvalt is dat de hoge vertraging bij mij zelden van de rit zelf komt, maar van een voorgaande rit. In Amsterdam keren de bussen relatief kort op zichzelf en deze (doorwerking van) vertraging kan dus relatief makkelijk voorkomen worden.
De kwartierdiensten van de 357 op zondag zijn bijvoorbeeld in de praktijk vaak halfuursdiensten.
Wat me wel opvalt is dat de hoge vertraging bij mij zelden van de rit zelf komt, maar van een voorgaande rit. In Amsterdam keren de bussen relatief kort op zichzelf en deze (doorwerking van) vertraging kan dus relatief makkelijk voorkomen worden.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik wijt de vertragingen en het achterelkaar rijden op m.n. 347/357 toch nog steeds grotendeels aan de slechte doorstroming in de stad.
Ik had eind maart een dagticket geactiveerd. Ik herinner me dat toen ik uit de bus stapte op de van Nijenrodeweg in de namiddag vanaf de stad dat er 6 (!) bussen vrijwel achterelkaar reden richting Amstelveen. Ik realiseerde me dat we met mijn bus minutenlang achter een 397 hebben gestaan die bij het Rijksmuseum passagiers aan het laden was. Dat hielp ook niet echt en het was natuurlijk ook extreem druk in de stad.
Er zal niets veranderen de komende tijd.....Vanf 22 juli komt er wat meer lucht op deze bundel door de 50/50 regeling, dan zal het in colonne rijden een stuk minder worden, vertragingen zullen blijven op deze lijnen, want de route Museumplein - Elandsgracht (één van de grootste pijnpunten) zal blijven bestaan.
Ik denk stiekem, dat de VRA her probleem ook wel ziet, maar hoopt dat steeds meer passagiers uit de regio van/naar de stad zullen kiezen voor de NZL van/naar Zuid.
Edit Oeps, moet zijn “ik wijt”,nu goed geschreven....dank Trolly. :)
Ik had eind maart een dagticket geactiveerd. Ik herinner me dat toen ik uit de bus stapte op de van Nijenrodeweg in de namiddag vanaf de stad dat er 6 (!) bussen vrijwel achterelkaar reden richting Amstelveen. Ik realiseerde me dat we met mijn bus minutenlang achter een 397 hebben gestaan die bij het Rijksmuseum passagiers aan het laden was. Dat hielp ook niet echt en het was natuurlijk ook extreem druk in de stad.
Er zal niets veranderen de komende tijd.....Vanf 22 juli komt er wat meer lucht op deze bundel door de 50/50 regeling, dan zal het in colonne rijden een stuk minder worden, vertragingen zullen blijven op deze lijnen, want de route Museumplein - Elandsgracht (één van de grootste pijnpunten) zal blijven bestaan.
Ik denk stiekem, dat de VRA her probleem ook wel ziet, maar hoopt dat steeds meer passagiers uit de regio van/naar de stad zullen kiezen voor de NZL van/naar Zuid.
Edit Oeps, moet zijn “ik wijt”,nu goed geschreven....dank Trolly. :)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 207 gasten