Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
tgv2
Berichten: 40
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 16:21

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door tgv2 »

De rit van de 358 die ik elke vroege ochtend neem heeft in de nieuwe dienstregeling flink meer rijtijd gekregen. Van 17 minuten naar 25 minuten. Met een beetje doorrijden was 17 minuten te halen maar 25 minuten is wel erg royaal.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

OvFan1992 schreef:En Vandaag gingen de laatste ritten van lijnen 165, 166 en 167 rijden, Waaren Toch waardelozen lijnen met maar 1x per uur frequentie, hopelijk zal lijn 174 het beter doen!!
Tja, de zogenaamde “stadsdienst” Amstelveen is ten einde. De vernieuwde lijn 174 is nu de vervangende lijn tussen Uithoorn en KLM Amstelveen. Enkele reis (overdag) tussen Uithoorn busstation en KLM A’veen is nu een rit van ongeveer 50 minuten met zo’n 36 haltes, dat is andere koek dan die minilijntjes als lijn 166/167. :D
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

tgv2 schreef:De rit van de 358 die ik elke vroege ochtend neem heeft in de nieuwe dienstregeling flink meer rijtijd gekregen. Van 17 minuten naar 25 minuten. Met een beetje doorrijden was 17 minuten te halen maar 25 minuten is wel erg royaal.
Ik weet niet welk traject je bedoelt? Kudel > Aalsmeer/Hortensiapl.?
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Durashift »

Frank93 schreef:Over boetes gesproken:
Boete dreigt voor Connexxion: vervoer rondom Schiphol en Hoofddorp moet beter

SCHIPHOL - Connexxion dreigt een boete te krijgen voor de dienstverlening in het vervoersgebied Amstelland-Meerlanden. Dat schrijft de Vervoerregio Amsterdam in een brief aan Connexxion, waarin wordt geconcludeerd dat de vervoerder op verschillende vlakken steken laat vallen.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/235394/B ... moet-beter
Wat een gezemel van de VRA, vind ik. Ik lees dat er
Een van de zaken waarin Connexxion tekort schiet heeft te maken met het lijnennet. Dat is op een aatal punten gewijzigd, schrijft de Vervoerregio. "In veel gevallen betekent dit een verbetering voor de reizigers, maar in een beperkt aantal gevallen ook een verslechtering."
dus eigenlijk geen verslechtering plaats mag vinden.. Tja.. komt de VRA dan ook met extra DRU's op de proppen? Anders blijft het voor een vervoerder toch altijd schuiven met prioriteiten binnen het gegeven budget waardoor er verliezers en winnaars zijn?

Dat de oplossing voor de dubbeldekkers ook niet gewaardeerd wordt.. is toch ook een beetje 'blijven drukken op een punt' waarvan men bij voorbaat al kan weten dat dat punt gewoon blijft staan doordat er nou eenmaal eisen gesteld zijn door degene die op die punt blijft drukken.. :evil: :N
tgv2
Berichten: 40
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 16:21

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door tgv2 »

fred1954 schreef:
tgv2 schreef:De rit van de 358 die ik elke vroege ochtend neem heeft in de nieuwe dienstregeling flink meer rijtijd gekregen. Van 17 minuten naar 25 minuten. Met een beetje doorrijden was 17 minuten te halen maar 25 minuten is wel erg royaal.
Ik weet niet welk traject je bedoelt? Kudel > Aalsmeer/Hortensiapl.?
Amstelveen Hueseplein - Amsterdam Zuid. Was 07.00 - 07.17 uur, nu 06.56 - 07.21 uur.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Aha....ja, daar kan ik me wel wat bij voorstellen, de 348/358 hadden de laatste tijd regelmatig vertraging. Iets wat je bij die lijnen eigenlijk niet zo gauw zou verwachten, ze komen immers niet in het drukke centrum. Blijkbaar was de rijtijd net iets te krap.
mp623
Berichten: 60
Lid geworden op: di 27 mar 2018, 22:40

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door mp623 »

Best wel grappig om te zien, sinds vorige week rijdt een groepje GVB'ers (compleet in GVB uniform) bij Connexxion op Schiphol sternet om ervaring op te doen met elektrische bussen
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Zou kunnen betekenen dat het GVB dan ook gekozen heeft voor VDL :?: Vragen, vragen.... :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Suus »

Heeft een andere fabrikant al eens elektrische gelede bussen geleverd in Nederland? (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Ik snap niet wat je bedoelt Suus :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Suus »

GVB wil zowel gelede als standaard elektrische bussen. Er is in Nederland maar een leverancier actief die elektrische gelede bussen levert, dus weten we eigenlijk toch wel wie de aanbesteding heeft gewonnen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Aha, zo bedoelde je dat. :D Tot nu toe is VDL inderdaad de enige fabrikant die in NL levert. Maar er zijn inmiddels meer fabrikanten die gelede ZE-bussen maken, dus VDL zal niet de enige blijven in de komende tijd...

Maar in dit geval zou het een aanwijzing kunnen zijn dat VDL met de GVB aanbesteding aan de haal gaat.... lijkt me sterk, dat je chauffeurs kennis laat maken met VDL ZE bussen, terwijl je bijv. BYD of Solaris ZE bussen gaat bestellen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Suus »

BYD heeft tot nu toe in Europa twee bestellingen had voor gelede bussen maar in Europa nog geen een exemplaar geleverd. De Urbino 18 Electric is nog niet echt een succesmodel te noemen met slechts 21 exemplaren geleverd in twee jaar tijd, Irizar is op dat punt al een stuk verder maar heeft zover ik weet geen busdealer in Nederland en de Duitse fabrikanten zijn nog steeds niet zo ver.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Ik begrijp je redenering, Oslo had sinds eind vorig jaar 2 BYD geledes op proef, blijkbaar bevallen die goed, want er zijn 42 besteld, maar inderdaad nog niet geleverd.

Solaris urbino 18 electric is begonnen met de levering van 38 gelede bussen aan Krakow. EDIT: gaat volgens mij over diesels :oops: Brussel krijgt er volgend jaar wel een aantal elektrische.

Maar inderdaad VDL heeft op dit moment wat Nederland betreft de beste kaarten........nog wel. :D
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Mdk »

Heeft volvo niet een paar gelede stroomslurpers in zweden rijden?
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door regenmaker »

In Nederland is het zo niet gebruikelijk om Solaris te bestellen. In Duitsland hebben ze er aardig wat van rondrijden, dus mochten ze grootschalig ZE gaan invoeren dan zou de Urbino 18 Electric wel eens in trek kunnen raken. Nu wordt meestal nog gekozen voor Euro VI of Hybride.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
tgv2
Berichten: 40
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 16:21

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door tgv2 »

fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Denk alleen dat dit geen AML lijn wordt, maar een GVB lijn. Wie bedenkt overigens lijnnummer 551?

Link in Amsterdam-draadje gepost.....
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Suus »

Dus eerst willen boze bewoners van Westwijk geen vervangende busdienst voor de metro in hun wijk vanwege de overlast, waarop wordt besloten de busdienst in te korten tot Sacharovlaan. Daarna willen boze burgers dat er een alternatief voor de metro in hun wijk komt omdat ze anders te ver moeten lopen. Oplossing: een kansloos busje waar geen van die petitietekenaars ooit gebruik van gaat maken. Het is toch allemaal een beetje als stranden in het zicht van de finish.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door regenmaker »

Ik denk dat de twee groepen boze bewoners niet dezelfde groep zijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door diederickx »

Precies. Lijn 551 doelt vooral op gebruikers en bezoekers van zorginstellingen, en halteert ook alleen daar. En dat lijn 55 zijn onzinnige kronkel door Westwijk van eerdere jaren (zomers) niet herhaalt, is niet alleen een gevolg van nimby's, maar ook kosteneffectief.
Roeland
Berichten: 2247
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door Roeland »

Die 551 lijkt mij meer een vervanging van de oude 199 dan van de metro.
Ik geef ze groot gelijk dat die pendelbus 55 niet door Westwijk slingert; voor de verbinding Westwijk - Amsterdam Zuid heb je immers bus 358 al. Het zou verspilling zijn om dan, naast de 358, ook nog met lege 55's rondjes door Westwijk te gaan rijden.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door diederickx »

De gemeente Amstelveen geeft zelf ook aan dat ze hopen dat de 551 op den duur tot een wedergeboorte van de 199 kan gaan leiden.
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door fred1954 »

Een vurige wens van de gem.Amstelveen is een lijn 199 die in ieder geval weer naar het busstation Amstelveen rijdt, maar of dat ooit nog gaat gebeuren?
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Bericht door sirvinniei »

Ik heb vroeger ook in westwijk gewoond en snap de klachten niet helemaal. Ze hebben 3 bushaltes en 2 metrohaltes waarvan allemaal hoogfrequent bussen en metro's rijden naar het centrum van Amstelveen.
De 199 is er alleen maar duidelijker op geworden als lijn naar Schiphol.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten