Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

:D

Er zijn toch ook 2 geluidjes? Eén voor als het 'goed' is en een andere toon voor als het 'fout' is bij in- of uitchecken?

Enfin, nu ook 'gemor' over de 346 in de media te horen.
http://www.nhnieuws.nl/nieuws/216933/Veel-vertraging-bij-nieuwe-dubbeldekkers-Het-is-vreselijk schreef:

HAARLEM - Ze zijn bedoeld om veel sneller tussen Haarlem en Amsterdam te reizen, maar de gloednieuwe dubbeldekkers van Connexxion lijken een vervoersdrama te worden. Bijna alle bussen van lijn 346 zijn vertraagd.

"Er is geen peil op te trekken wanneer de bus komt. Het is vreselijk", reageert een man vanochtend. Een groep reizigers moet vanochtend op de Rustenburglaan in Haarlem twintig minuten wachten op hun bus naar Amsterdam, terwijl er eigenlijk elke acht minuten één zou moeten vertrekken.

Buschauffeurs bevestigen vandaag dat ze tegen problemen aanlopen. "Er is veel vertraging. De deuren openen traag en de trap op- en aflopen duurt lang", legt een chaffeur uit.

Maatregelen
Een woordvoerder van Connexxion laat weten dat het traject tussen Haarlem en Amsterdam erg druk is en dat veel dubbeldekkers daardoor te laat zijn. Daar komt bij dat het in en uitstappen door de trap in de bus langer duurt dan gedacht. De vervoerder komt morgen met maatregelen om de vertragingen tegen te gaan.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Tja.....deuren gaan inderdaad ook tergend langzaam open en dicht. Voor mijn gevoel trekken de bussen ook langzamer op, dan de “normale” bussen. Ben benieuwd waar dit gaat eindigen?
Ofyles2
Berichten: 55
Lid geworden op: za 30 aug 2008, 13:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Ofyles2 »

Durashift schreef::D

Er zijn toch ook 2 geluidjes? Eén voor als het 'goed' is en een andere toon voor als het 'fout' is bij in- of uitchecken?

Enfin, nu ook 'gemor' over de 346 in de media te horen.
http://www.nhnieuws.nl/nieuws/216933/Veel-vertraging-bij-nieuwe-dubbeldekkers-Het-is-vreselijk schreef:

HAARLEM - Ze zijn bedoeld om veel sneller tussen Haarlem en Amsterdam te reizen, maar de gloednieuwe dubbeldekkers van Connexxion lijken een vervoersdrama te worden. Bijna alle bussen van lijn 346 zijn vertraagd.

"Er is geen peil op te trekken wanneer de bus komt. Het is vreselijk", reageert een man vanochtend. Een groep reizigers moet vanochtend op de Rustenburglaan in Haarlem twintig minuten wachten op hun bus naar Amsterdam, terwijl er eigenlijk elke acht minuten één zou moeten vertrekken.

Buschauffeurs bevestigen vandaag dat ze tegen problemen aanlopen. "Er is veel vertraging. De deuren openen traag en de trap op- en aflopen duurt lang", legt een chaffeur uit.

Maatregelen
Een woordvoerder van Connexxion laat weten dat het traject tussen Haarlem en Amsterdam erg druk is en dat veel dubbeldekkers daardoor te laat zijn. Daar komt bij dat het in en uitstappen door de trap in de bus langer duurt dan gedacht. De vervoerder komt morgen met maatregelen om de vertragingen tegen te gaan.
Connexxion had harder tegen de provincie Noord-Holland moeten optreden toen de busstrook op de A9 geslachtofferd werd voor een extra rijstrook.

Maar nu spelen ze de vermoorde onschuld...
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Busstrook heeft hier weinig mee te maken, er is nauwelijks vertraging door verkeersdrukte op de A9....het probleem zit hem grotendeels in het materieel.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13551
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Wubbo »

Je kan natuurlijk ook helemaal niet verwachten dat een dubbeldekker een trap heeft.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Chrysa »

Tijd voor dubbeldeks bushaltes?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Eigenlijk is er met het ingaan van de concessie niets veranderd: de vervoerder is nog steeds dezelfde, en de concessieverlener is ook nog steeds dezelfde. En dan krijgen ze het alsnog voor elkaar om een puinhoop van te maken. Ik vind dat best wel erg knap :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

JcJay schreef:Iemand t nummertje van die gehavende Capacity?
Zat in de tram bij het Rijksmuseum toen ik de flank van die bus voorbij zag komen. Het kwam eerlijk gezegd niet in me op om het wagennummer op te slaan. :P Ik dacht alleen bij mezelf "Is dit net gebeurd dat ie gewoon zo rond blijft rijden?"
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

fred1954 schreef:Tja.....deuren gaan inderdaad ook tergend langzaam open en dicht. Voor mijn gevoel trekken de bussen ook langzamer op, dan de “normale” bussen. Ben benieuwd waar dit gaat eindigen?
Vriend van me uit Haarlem vertelde laatst dat het probleem ook zit in de nieuwe 21-meter bussen van de 300 die de krappe bochten rondom het stationsplein in Haarlem slecht kunnen maken en de hele zooi ophouden. Hij heeft kennelijk al paar keer gezien dat als chauffeurs de bocht niet precies goed maken ze helemaal vast komen te staan en daarmee alle andere bussen. :')
JcJay
Berichten: 81
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 14:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JcJay »

Dacht dat de ex-Almere Volvo's enkel voor de 255 bedoeld waren? Zie ze met regelmaat op de 397 in de spits en komend uit Nieuw Vennep op Schiphol zit ie dan overvol (ondanks dat de 397 een aardige frequentie heeft). Dacht dat die dingen ook niet langs de perrons van de R-Net haltes konden stonden ivm perronhoogte/deur (Arriva stopt immers op De Hoek Boven ook nog steeds op t verlaagd stoepje op de kop van de halte). Anyway, wie er vanochtend 2 kwijt was, ze zaten/zitten dus in de 397 tussen alle Urbanus en Sternet geledes in... :|

EDIT; oeps sorry... Zie dat ik dit berichtje in t verkeerde topic heb gezet, was bedoeld voor de topic over t materieel in AML :shock:
Laatst gewijzigd door JcJay op di 19 dec 2017, 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

De 397 is een ratjetoe van verschillend materieel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Meltrain »

Ik was vanavond even op Schiphol en het viel me op dat de vertrekstaten aan de haltes niet altijd klopten met de lijnen die bij die halte stoppen.
Om maar een voorbeeld te geven: de vertrekstaten van beide richtingen van lijn 180 hingen aan dezelfde haltepaal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DingeZ
Berichten: 458
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Hmm, de 190 rijdt door tijdens de jaarwisseling. Tussen 31 dec 22:30 en 1 jan 1:00 wordt er een tienminutendienst aangehouden. Betekent dat dat het enige rijdende OV in Nederland tijdens de jaarwisseling is?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Tussen P30, Plaza, P40 en Knooppunt Noord wordt altijd tijdens de oudjaarsnacht gereden ivm personeel dat op Schiphol werkt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
diederickx
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

Op busstation Uithoorn was maandagochtend het volgende vernieuwde informatiepaneel te zien:

Afbeelding

Rechts staan een plattegrond van het busstation en een omgevingsplattegrond. Voor zover ik kan zien klopt de haltelijst met de vertrekstaten in de haltes. In de haltelijst ontbreken de scholierenlijnen 641 en 647; de vertrekstaten daarvan hangen in halte J.

Probleem blijft dat nog steeds de electronische aanwijzers bus 130 (Syntus) op halte G tonen (en 526 op halte I, maar dat is van minder belang). De 147 van Arriva wordt overigens wel goed getoond.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

DingeZ schreef:Hmm, de 190 rijdt door tijdens de jaarwisseling. Tussen 31 dec 22:30 en 1 jan 1:00 wordt er een tienminutendienst aangehouden. Betekent dat dat het enige rijdende OV in Nederland tijdens de jaarwisseling is?
Nee, de Rotterdamse metro rijdt ook: https://www.ret.nl/home/reizen/evenemen ... nieuw.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Opmerkelijk. Dat was een paar jaar geleden juist afgeschaft dacht ik, maar dus toch teruggedraaid.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1258
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Frank93 »

Op dit moment aan het wachten in Aalsmeer op een 357 naar Amsterdam CS. De bus die ik zou nemen is opgeheven en zojuist passeerde er 3 voertuigen als 357 letterlijk achter elkaar richting Hortensiaplein. Zag er toch wel opmerkelijk uit.

Iemand die tegelijk instapte klaagde dat hij nu een half uur heeft moeten wachten en gister een uur
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Lijn 341 naar Hoofddorp/Hoofddorp ø? Waar ligt dat?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Dat ligt vlakbij “Schiphol via Airport” _O-
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

Wie heeft het verzonnen om de 347 te koppelen aan de 342. Dat is natuurlijk een drama voor de punctualiteit van de 342.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Dat riep ik al voordat de concessie inging, wat betreft vertragingen. Het enige wat ik kan bedenken, dat dat te maken heeft, zou kunnen hebben, met de laadcycli van de ZE-bussen. Lijn 347 is/was voorbestemd om helemaal elektrisch te gaan (wens van VRA?) Als je dus deze lijn koppelt met lijn 342, kun je het dus zo plannen, dat de bussen van de 347 regelmatig naar Schiphol rijden, als 342 en daar laden. Dat scheelt weer een aparte/lege rit naar een laadstation of garage. Anders zie ik het nut niet zo van de koppeling, anders misschien dat Amstelveen-Zuid op deze manier een “rechtstreekse” verbinding met Schiphol heeft.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Zal wel omlooptechnisch zijn. Of is er weer iets vaags dat een bepaalde bestemming een verbinding met Schiphol "moet" hebben?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1258
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Frank93 »

Volgens mij was de reden van de koppeling zodat een bepaald deel van Amstelveen een rechtstreekse verbinding met Schiphol bleef houden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 165 gasten