Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Viel me laatst ook op. Maar voor welke R-net lijn is dit? Lekker comfortabel een uur in die oude Sternet rambak.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Zoals op de vorige pagina in dit topic staat:
Milco schreef:Via Facebook zag ik een bericht met foto dat Sternetbussen 3951 t/m 3954 in R-Net kleuren worden/zijn gespoten, deze gaan rijden op lijn 356. In ruil daarvoor gaan gelede bussen 9100, 9107 t/m 9109 naar Sternet (lijn 197).
Overigens zijn deze bussen even oud als de 9182-9227 die al op het R-Net rijden. ;)Mike schreef:En gaan ook rijden op lijn 300 in de ochtendspits tussen spaarne gasthuis en schiphol plaza v.v. dacht ik.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ja, bijna alle bussen in AML zijn even oud. Maar de Sternet bussen hebben een interieur dat nog erger is dan een stadsbus. Alles is ingericht op veel koffers en staanplaatsen om de de bulk tussen P30 en P40 te vervoeren; niet om lekker comfortabel van Haarlem naar Amsterdam te gaan. :X
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Weet iemand hier waar je het busboekje voor Amstelland Meerlanden van Connexxion kan kopen? Ben er namelijk naar op zoek. iig niet op Amsterdam Centraal (servicewinkel) verkrijgbaar.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Aanbestedingsprocedure voor concessie AML 2018 is inmiddels begonnen: https://www.tenderned.nl/tenderned-web/ ... 7/cvp/join
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Uit de nieuwsbrief van de stadsregio:
"Het ontwerp PvE wordt van 8 februari tot en met 21 maart ter inzage gelegd om eenieder de gelegenheid te bieden een reactie te geven"
"Het ontwerp PvE wordt van 8 februari tot en met 21 maart ter inzage gelegd om eenieder de gelegenheid te bieden een reactie te geven"
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het ontwerp PVE is inmiddels gepubliceerd op TenderNed voor de liefhebber.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dit moet de kortste concessie ooit worden: Begint december 2017 en eindigt uiterlijk in december 2017.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Het systeem met maximumintervallen maakt in ieder geval duidelijk dat er net zoals nu flink vaak gereden moet worden, voor een slachtpartij hoef je hier niet te vrezen denk ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Een hele opvallende:
Voor de verbinding tussen Amstelveen Busstation en Amsterdam Bijlmer Arena via de Ouderkerkerlaan geldt dat de bediening op zaterdag en zondag niet vereist is.
Kortom, 300 terug naar de Oranjebaan *O*
Voor de verbinding tussen Amstelveen Busstation en Amsterdam Bijlmer Arena via de Ouderkerkerlaan geldt dat de bediening op zaterdag en zondag niet vereist is.
Kortom, 300 terug naar de Oranjebaan *O*
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
En voor wat betreft de Noord-Zuidlijn:
"Voor de verbindingen Aalsmeer – Amstelveen – Amsterdam Zuid/Elandsgracht en Uithoorn – Amstelveen - Amsterdam Zuid/Elandsgracht geldt daarbij dat per herkomst de Ritten evenredig verdeeld dienen te worden over de bestemmingen Amsterdam Centrum en Amsterdam Zuid."
Kortom, exact 50/50 naar het centrum en afbuigen naar zuid.
"Voor de verbindingen Aalsmeer – Amstelveen – Amsterdam Zuid/Elandsgracht en Uithoorn – Amstelveen - Amsterdam Zuid/Elandsgracht geldt daarbij dat per herkomst de Ritten evenredig verdeeld dienen te worden over de bestemmingen Amsterdam Centrum en Amsterdam Zuid."
Kortom, exact 50/50 naar het centrum en afbuigen naar zuid.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
En zou dit een typefoutje zijn, of gaan we het echt meemaken, OV op 31 december tot laat in de avond:
"Rond de overgang van Oudjaarsdag naar Nieuwjaarsdag mag de Concessiehouder het Openbaar Vervoer tussen 23:00 en 01:00 uur stilleggen. In de Nacht volgend op Oudjaarsdag geldt de Dienstregeling voor de Nacht van zaterdag op zondag (waarbij de nachtlijnen ook gewoon volgens Dienstregeling rijden)."
Die eis van nachtbussen na oud en nieuw lijkt me weldegelijk te kloppen. Nu is het belachelijk dat er niets rijdt in de nieuwjaarsancht.
"Rond de overgang van Oudjaarsdag naar Nieuwjaarsdag mag de Concessiehouder het Openbaar Vervoer tussen 23:00 en 01:00 uur stilleggen. In de Nacht volgend op Oudjaarsdag geldt de Dienstregeling voor de Nacht van zaterdag op zondag (waarbij de nachtlijnen ook gewoon volgens Dienstregeling rijden)."
Die eis van nachtbussen na oud en nieuw lijkt me weldegelijk te kloppen. Nu is het belachelijk dat er niets rijdt in de nieuwjaarsancht.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Even snel doorheen gekeken, maar overdag komt er geen bus van deze concessie op Amsterdam Centraal, terwijl de nachtbussen daar verplicht moeten beginnen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat is bij mijn weten ook een eis van de SRA. Geen AML bussen meer naar het CS. Busstation Elandsgracht zou dan het eindpunt voor deze streekbussen moeten worden, uitgezonderd nachtvervoer.JWM schreef:Even snel doorheen gekeken, maar overdag komt er geen bus van deze concessie op Amsterdam Centraal, terwijl de nachtbussen daar verplicht moeten beginnen.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Nou Elandsgracht Busstation is wel klein geworden. Je hebt amper plek nog om te bufferen.fred1954 schreef:Dat is bij mijn weten ook een eis van de SRA. Geen AML bussen meer naar het CS. Busstation Elandsgracht zou dan het eindpunt voor deze streekbussen moeten worden, uitgezonderd nachtvervoer.JWM schreef:Even snel doorheen gekeken, maar overdag komt er geen bus van deze concessie op Amsterdam Centraal, terwijl de nachtbussen daar verplicht moeten beginnen.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Zodra de Noord-Zuidlijn in gebruik genomen wordt, komen er sowiso nog maar weinig streekbussen in het Centrum van Amsterdam. Dus dat kleine busstation zal niet zo gek veel uitmaken.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ze hebben het over 50/50 van de 170 bundel. Dat zou overdag beteken elke 10 min een bus. Dat past er nog wel bij.
De vraag is wel of de 142 nog het centrum inkomt.
Ik zie trouwens het verband niet tussen de noordzuidlijn en het centrum gedeelde waar de 170 bundel komt. Leidseplein, Museumplein, Haarlemmermeerstation.
De vraag is wel of de 142 nog het centrum inkomt.
Ik zie trouwens het verband niet tussen de noordzuidlijn en het centrum gedeelde waar de 170 bundel komt. Leidseplein, Museumplein, Haarlemmermeerstation.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Mike: De bundel omvat ook lijn 142 mijns inziens, dus ook 50% van deze lijn zou naar de Elandsgracht moeten doorrijden. En precies om de reden, die je in de laatste zin benoemd, de NZL is niet interessant voor passagiers met een bestemming die ligt in de omgeving van de plekken die je opnoemt. Zeg maar Centrum/westkant.
Edit: deze concessie wordt voor de aanstaande concessiehouder toch een interessante klus, niemand weet hoe straks de passagiersstromen gaan lopen na opening van de NZL, het zijn alleen maar aannames, waar men van uit moet gaan.
Edit: deze concessie wordt voor de aanstaande concessiehouder toch een interessante klus, niemand weet hoe straks de passagiersstromen gaan lopen na opening van de NZL, het zijn alleen maar aannames, waar men van uit moet gaan.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ben ook erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Mijn ervaring als chauffeur is dat de meeste reizigers die voor amsterdam instappen en in het centrum uitgaan. Zijn maar enkele doorgaande reizigers naar het Centraal Station. Als straks maar de helft het centrum in rijdt mag ik hopen dat ze minstens 18meter bussen gaan gebruiken. In de huidige situatie zijn de bussen al goed gevuld al dan niet overvol. Zeker in de weekenden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Zijn de documenten trouwens duidelijk over de Amstelveenlijn en over de voorgenomen verlenging daarvan naar Amsterdam? En of die UIthoorn-tram nou onder de GVB-concessie of onder AML gaat vallen?
Of laten ze dat nu vaag, zodat vervoerders moeten inschrijven op een concessie waarvan één van de drukste lijnen (de Uithoorn-bundel) er misschien wel uit wordt gehaald...
Of laten ze dat nu vaag, zodat vervoerders moeten inschrijven op een concessie waarvan één van de drukste lijnen (de Uithoorn-bundel) er misschien wel uit wordt gehaald...
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Als de verlenging naar Uithoorn er komt ligt die er waarschijnlijk pas tegen het einde van de concessie
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Alles uiteraard zo vaag mogelijk.
Het concept PVE staat nu ook openbaar (TenderNed heeft een account nodig) op de vernieuwde website van de SRA:
https://www.mijnbabs.nl/babsapipublic/p ... =100009623 (PDF, 3,3MB)
Het concept PVE staat nu ook openbaar (TenderNed heeft een account nodig) op de vernieuwde website van de SRA:
https://www.mijnbabs.nl/babsapipublic/p ... =100009623 (PDF, 3,3MB)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Vaag: Een besluit bij welke concessie de lijn hoort is nog niet genomen.Roeland schreef:Zijn de documenten trouwens duidelijk over de Amstelveenlijn en over de voorgenomen verlenging daarvan naar Amsterdam? En of die UIthoorn-tram nou onder de GVB-concessie of onder AML gaat vallen?
Of laten ze dat nu vaag, zodat vervoerders moeten inschrijven op een concessie waarvan één van de drukste lijnen (de Uithoorn-bundel) er misschien wel uit wordt gehaald...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De drukte is op bepaalde momenten enorm op de bundel. Zelfs in de ochtendspits, met versterkingslijnen 242/272 zie ik nog regelmatig volle bussen voorbij komen, die Sorry, bus is vol filmen. En volle bussen in een bundel van 142/170/172/272 (naar CS) en 242 (naar Zuid) kun je gerust wel een druk noemen. Inderdaad, de gelede bus zou misschien haar intrede weer kunnen doen in deze bundel van AML.Mike schreef:Ben ook erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Mijn ervaring als chauffeur is dat de meeste reizigers die voor amsterdam instappen en in het centrum uitgaan. Zijn maar enkele doorgaande reizigers naar het Centraal Station. Als straks maar de helft het centrum in rijdt mag ik hopen dat ze minstens 18meter bussen gaan gebruiken. In de huidige situatie zijn de bussen al goed gevuld al dan niet overvol. Zeker in de weekenden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Vervoerder Connexxion gaat op Schiphol vanaf halverwege februari een CapaCity L van Mercedes-Benz inzetten. Deze bus heeft een lengte van 21 meter en kan in één keer 191 passagiers vervoeren. EvoBus Nederland stelt het Mercedes-Benz demonstratievoertuig zes maanden te beschikking aan de vervoerder
De gelede bus, met een lengte van 21 meter, gaat in een proefperiode op twee buslijnen rondom Schiphol rijden. “Gelet op de grote reizigersaantallen op RNet 300 en lijn 197 is de vervoerder geïnteresseerd in voertuigen met een hoge vervoerscapaciteit”, aldus Mark Westendorp van Van Daimler Buses / EvoBus Nederland.
RNet 300 en lijn 197
Deze buslijnen rijden van Amsterdam Zuidoost naar Alkmaar via Schiphol Airport en van Amsterdam Leidseplein naar Schiphol Airport. Dit zijn lijnen waarvan veel reizigers gebruikmaken en het is dus van belang dat hier bussen rijden met een hoge capaciteit. Bovendien heeft de bus vijf deuren, waardoor reizigers gemakkelijk in en uit kunnen stappen. “Dit is voordelig voor de goede doorstroming en de korte halteringstijden”, aldus Westendorp.
Ondanks de lengte, kan de bus dus prima in drukke steden gebruikt worden. “Vanwege de goede wendbaarheid, kan het voertuig op veel trajecten ingezet worden”, legt Westendorp uit. De bus is zelfs ideaal om in te zetten op drukke stadslijnen. Ook is de CapaCity L erg geschikt om in te zetten op gespecialiseerde BRT-systemen met eigen spoor. Een BRT-systeem is een vrije baan speciaal ontworpen voor bussen. Doordat de bussen op deze baan nauwelijks hinder ondervinden van het overige verkeer, kunnen ze met een hoge snelheid rijden en elkaar kort achter elkaar opvolgen.
Capacity L
Deze hoge vervoerscapaciteit van de Mercedes-Benz CapaCity L-bus is verdeeld in 45 zitplaatsen en 146 staanplaatsen. De CapaCity L voldoet aan de Euro 6-emissienorm. Het is de eerste keer dat de CapaCity L in Nederland wordt ingezet. Wel heeft Mercedes-Benz deze bus al eerder getest op buslijn 5 in Hamburg, een zeer drukke buslijn in de Duitse stad. Ook rijden er zeven Mercedes-Benz kortere CapaCity-bussen in Groningen.
oooooh wat een fraai busje *bus*
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 202 gasten