Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Nee Remco, want Boelelaan/VU staat ook in de dienstregeling......

EDIT: ik zie ook op de terugweg van Zuid ri. Amstelveen dat in de dienstregeling voor 348/358 na de VUmc hoofdingang de volgende halte VUmc is. Dat lijkt me, gezien de verkeerssituatie, schier onmogelijk om op een normale manier op deze halte te stoppen. Bij lijn 242 vanaf 22/7 komt de halte VUmc niet voor in de dienstregeling, alleen VUmc Hoofdingang, net als nu.
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Ik zat net wat te spelen met de lijnen 348 en 358 in Apple Maps, want die zijn daarin al te zien en toen viel mij op dat de 358 niet over het terrein van Floraholland was ingetekend, maar over de N196. Na check van de dienstregeling klopt dat inderdaad. Kennelijk wil men Kudelstaart iets tegemoet komen en aangezien er toch twee lijnen zijn is het echt niet nodig om ze allebei de omweg te geven.

In de VUmc-soap. Op de kaart staat een aparte halte voor lijnen 348 en 358 naast die van de 347 en 357... :shock:
mattie156
Berichten: 48
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 21:22

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door mattie156 »

DingeZ schreef:Ik zat net wat te spelen met de lijnen 348 en 358 in Apple Maps, want die zijn daarin al te zien en toen viel mij op dat de 358 niet over het terrein van Floraholland was ingetekend, maar over de N196. Na check van de dienstregeling klopt dat inderdaad. Kennelijk wil men Kudelstaart iets tegemoet komen en aangezien er toch twee lijnen zijn is het echt niet nodig om ze allebei de omweg te geven.

In de VUmc-soap. Op de kaart staat een aparte halte voor lijnen 348 en 358 naast die van de 347 en 357... :shock:
358 gaat gewoon over het floraholland terrein volgens de routekaart op connexxion.nl de enige halte waar hij stopt alleen is hoofdingang
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sirvinniei »

Misschien is dit een rare vraag gezien ik er zelf in de buurt woon, maar is dat hele Floraholland nou echt zo belangrijk dat het 4 haltes rechtvaardigt?
Ik heb geen onderschrift
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Aking »

:Y

Tulpen uit Amsterdam jonguh! 's-Lands exportproduct nummer 2 8-) (na de druks natuurlijk *O* )
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1248
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Frank93 »

Ik ben een keer eind van de middag met de 357 van Aalsmeer naar Amsterdam CS geweest en toen stapte er bij alle haltes op het terrein aardig wat mensen in.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Plan was in eerste instantie 358 ri Zuid: zwarteweg - N196 - N231 (legmeerdijk) - halte floraholland - N231 verder ri Amstelveen. Alleen schijnbaar word er geen halte aangelegd op de 'info' punten bij de ingang
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Kan me er wel wat bij voorstellen..... de infopunten (zie gele pijlen) zijn de enige plaatsen waar de haltes zouden kunnen komen, waardoor de bussen alleen de rotonde hoeven te nemen. Maar met name het infopunt ri. Amstelveen ligt ongelukkig, immers de bus zou dan na het verlaten van die halte meteen links af moeten naar de Legmeerdijk en dat gaat in de huidige situatie niet of nauwelijks.

Ik ga er van uit dat er uiteindelijk haltes op de Legmeerdijk komen, met een of andere loopbrug..... :D

Afbeelding
sneltram
Berichten: 398
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sneltram »

Als je toch de rotonde neemt, heb je aan één halte toch genoeg? Je gebruikt gewoon altijd de halte richting bloemenveiling. Heb je op de terugweg niets nodig.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ja Sneltram, maar daar is geen plaats voor 2 gelede bussen en bij een gecombineerde halte voor 2 richtingen én ook 2 lijnen, kan het van tijd tot tijd voorkomen, dat er 2 bussen tegelijkertijd willen halteren. Dat gaat daar echt niet. Ik denk zo maar dat de Veiling (eigen terrein) dat ook beslist niet wil, op die manier.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Deze ingang wordt momenteel niet gebruikt:
https://goo.gl/maps/XXeutT2n4f52

Het lijkt me ideaal voor onderstaande situatie. Bushalte recht tegenover de toeristeningang van de Veiling en op loopafstand van het hoofdkantoor. Wat wil je nog meer?
Afbeelding
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik vind het een goede oplossing, maar vrees dat de Bloemenveiling deze (nood) doorgang niet permanent open zal willen stellen ten behoeve van Connexxion.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Ik denk dat de Veiling ook een keer moet inbinden. Ze willen ook niet mee betalen aan een onderdoorgang voor fietsers en voetgangers onder de Legmeerdijk (of een fietsbrug).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

Als die noodtoegang onhaalbaar blijkt én er twee haltes nodig zijn, kan het volgende nog: Richting Aalsmeer eerst de rotonde, dan halteren aan de zuidelijke halte, dan rechtsaf. Richting Amstelveen eerst halteren aan de noordelijke halte, dan de rotonde en direct linksaf voorsorteren.
Roeland
Berichten: 2258
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Roeland »

diederickx schreef:Als die noodtoegang onhaalbaar blijkt én er twee haltes nodig zijn, kan het volgende nog: Richting Aalsmeer eerst de rotonde, dan halteren aan de zuidelijke halte, dan rechtsaf. Richting Amstelveen eerst halteren aan de noordelijke halte, dan de rotonde en direct linksaf voorsorteren.
Richting Aalsmeer zou je ook gewoon aan de N231, net voorbij het kruispunt, kunnen halteren. Dan hoef je alleen richting Amstelveen gebruik te maken van de noodtoegang.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Vergeet die nood toegang, die zet de Bloemenveiling niet open, ook niet voor één richting. Het idee van diederickx is nog het meest haalbare...... :)
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

Al heeft Roeland wel gelijk dat de halte richting Aalsmeer ook aan de Legmeerdijk kan worden gelegd.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Uiteindelijk is het ook de bedoeling, dat er haltes komen op de Legmeerdijk t.b.v. Flora Holland, waardoor de buslijnen 357/358 niet meer over het veilingterrein hoeven. Het is bij mij weten alleen nog niet bekend, hoe de halte ri. Amstelveen bereikbaar wordt gemaakt, d.m.v. een voetgangerstunnel of -brug.

Deze maatregelen hangen samen met de bouw van busstation Zwarteweg in Aalsmeer en de aanleg van de HOV-ASZ. De bedoeling is dan uiteindelijk dat lijn 171 de achterzijde (Zwarteweg) van de veiling bedient en lijn 357/358 de voorzijde.

Aangezien de bouw van het busstation op dit moment vertraagd is, zal de totstandkoming van de nieuwe haltes nog op zich laten wachten. Of er in de tussentijd een tijdelijke oplossing gaat komen voor de tijdrovende ritten over het veilingterrein, zal moeten blijken.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Toen ik vanmiddag even bij de halte Beukenhorst in Hoofddorp stond en er Iveco stopte die als lijn 340 onderweg was naar Haarlem, bleken de deuren niet open te kunnen omdat de stoep te hoog blijkt. De chauffeur stuurde de bus daarna iets van de stoep vandaan waarna de deuren alsnog open konden, hetzij met een grotere afstand naar de stoep.

Ik weet dat lijn 340 hier niet stopte toen de lijn nog met MAN's reed omdat de stoepranden aangepast zijn aan de hoogte van de Citaro (en nu dus Capacity en Solaris), maar blijkbaar is het alsnog niet mogelijk om met een Iveco normaal langs de stoeprand te halteren. :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

fred1954 schreef:Uiteindelijk is het ook de bedoeling, dat er haltes komen op de Legmeerdijk t.b.v. Flora Holland, waardoor de buslijnen 357/358 niet meer over het veilingterrein hoeven. Het is bij mij weten alleen nog niet bekend, hoe de halte ri. Amstelveen bereikbaar wordt gemaakt, d.m.v. een voetgangerstunnel of -brug.

Deze maatregelen hangen samen met de bouw van busstation Zwarteweg in Aalsmeer en de aanleg van de HOV-ASZ. De bedoeling is dan uiteindelijk dat lijn 171 de achterzijde (Zwarteweg) van de veiling bedient en lijn 357/358 de voorzijde.

Aangezien de bouw van het busstation op dit moment vertraagd is, zal de totstandkoming van de nieuwe haltes nog op zich laten wachten. Of er in de tussentijd een tijdelijke oplossing gaat komen voor de tijdrovende ritten over het veilingterrein, zal moeten blijken.
Aangezien veel werknemers van de Bloemenveiling in de Bijlmermeer wonen was het natuurlijk ook een idee om lijn 171 vanaf de Bijlmer naar Aalsmeer Hortensiaplein via de bloemenveiling te laten rijden, en de lijnbundel 357/358 via de Aalsmeerderweg en Bovenkerk naar Amsterdam te laten rijden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Daar is de aalsmeerderweg toch wel te krap voor en je wil echt niet om de 7minuten een gelede bak door Bovenkerk. Dan verzakken alle huizen daar
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Volgens de dienstregeling van lijn 180 staat deze bij de halte Fokker Logistics Park één of enkele minuten stil (verschil dus tussen aankomst- en vertrektijd). Weet iemand de reden dat dit bij deze halte gebeurt? Betreft dit een vrij drukke halte of is een langere stop op een busstation niet inpasbaar?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Vermoed om te zorgen dat ze gelijkmatig op knooppunt noord en p30 komen ivm de vele bussen idd
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Ik had via twitter aan Connexxion gevraagd hoe het zit met de lijnen 348 en 358 bij het VU. Het antwoord is dat er richting Zuid enkel bij de hoofdingang gestopt gaat worden en richting Amstelveen zowel bij de hoofdingang als bij de Amstelveenseweg. De dienstregeling hierop moet nog aangepast worden, want die vermeldt in beide richtingen beide haltes.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Dan zullen ze toch een vluchtheuvel moeten weghalen en de verkeerslichten aanpassen want linksaf bus en auto hebben tegelijk wit/groen en nu kan je er niet netjes halteren
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten