Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

De "nieuwe" R-NET bussen zijn voor de lijnen 340, 375 en 376 (de laatste twee nummers zijn werknamen). De 375 wordt blijkbaar 356, het definitieve nummer voor de 376 wordt in ieder geval niet 357 want die lijn bestaat al.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Voor de 376 zullen we wel gewoon met de 14,5 meter Volvo's blijven rijden. Voor de 340 en 356 zullen die MAN Leon's City TU hun diensten doen.
Vraag me af of wij van Haarlem dan alleen voor de 177 de groenen varianten blijven houden... Denk dat die lijn wel volledig naar Schiphol zal gaan.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Bee schreef:375 wordt blijkbaar 356, het definitieve nummer voor de 376 wordt in ieder geval niet 357 want die lijn bestaat al.
Precies, Bee, waar we het van de week over gehad hebben betreffende de lijnnummering in het GVB-draadje :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Ik snap de keuze voor 356 sowieso niet, er is plek zat in de 340-range (alleen 348 is bezet).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Meltrain »

375 had toch ook prima gekund?
Overigens vind ik nog steeds dat het GVB de lijnnummers van zijn nachtbussen moet aanpassen: ofwel de 3 vervangen door een N of door een hoger getal (8 ofzo).
Dat voorkomt verwarring met R-net. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Nee, het nummer 375 is al bezet door de lijn Holendrechtstation - Purmerend MLK en die lijn komt toevallig ook nog in de buurt van het Bijlmerstation. Allemaal niet handig dus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Ik hoor het al. Er worden een paar onzinnige hernummeringen doorgevoerd, er zijn wat bussen die voortaan in grijs gespoten worden maar de dienstregeling verslechtert ondertussen waar je bij staat... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Vinny schreef:Ik hoor het al. Er worden een paar onzinnige hernummeringen doorgevoerd, er zijn wat bussen die voortaan in grijs gespoten worden maar de dienstregeling verslechtert ondertussen waar je bij staat... :roll:
Dat kun jij wel zeggen, maar ik kan dat nog nergens vinden w.b. AML
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door TLP »

Hier staat alle informatie over de gedane beloftes bij de verlenging. Naar verluidt komen er bijvoorbeeld 20.000 DRU's en 13 nieuwe bussen bij. De overige verbeterpunten waren genoemd.

In de pdf van het aanpassingsbesluit waarnaar op dezelfde pagina verwezen wordt (en wel op pagina 7, bijlage N) staan de (eisen voor de) lijnvoering van R-net. Daarin staat dat lijn 176 lijnnummer 346 gaat krijgen en 175 inderdaad 356.

Zo te zien zijn het dus eisen/beloftes die al een tijd lang bekend zijn. Ik ga er vanuit dat deze dan ook uitgevoerd worden per dienstregeling 2015.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

13 nieuwe bussen, of 13 afdankertjes...
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

13 afdankertjes uit zeeland. De 8800 serie die daar rijd.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Kijk eens aan, 2 jaar verlenging! :)

Over de 13 bussen vraag ik mij af:
- Worden er 13 bussen die nu in AML rijden in Randstadnet-huisstijl gestoken en komen er voor de normale streekdienst dan 13 bussen uit een andere regio van het land;
- Of worden de 13 bussen uit de andere regio in Randstadnet-huisstijl gestoken?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Mike schreef:13 nieuwe bussen, of 13 afdankertjes...
Nieuwe bussen denk ik niet, we praten over een verlenging van de concessie van 2 jaar. Voor die 2 jaar ga je geen nieuwe bussen aanschaffen. CXX heeft denk ik nog wel hier en daar bussen over. Dat zullen waarschijnlijk Amba's zijn uit een verloren concessie o.i.d. Of dat dan afdankertjes zijn, betwijfel ik, gezien het feit dat de SRA aan CXX die twee jaar extra heeft gegund dus CXX heeft in ieder geval de morele plicht om fatsoenlijke bussen in te zetten.

Als ik hier zo uit het raam kijk merk ik dat er toch regelmatig Amba's voorbij komen op de Amstelland-lijnen, dit in tegenstelling tot een aantal jaren geleden, toen het vrijwel alleen MAN-bussen waren. De meest opvallende is een Amba uit de provincie Utrecht (staat op de zijkant) met scrollende richtingdisplay.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Die Provincie Utrecht Amba's zijn natuurlijk niet zo opvallend, dat komt 'gewoon' doordat de boel in Uithoorn wel eens gehusseld wordt, zo zitten er ook MAN's op de 120 en 130.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Klopt inderdaad, in Uithoorn nemen ze het niet zo nauw met het juiste type bus. Kom ze ook weer meer tegen op de 140, zeker nu TCR die lijn niet meer heeft overdag.
Bijwyks
Berichten: 52
Lid geworden op: do 14 apr 2011, 09:20

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Bijwyks »

TLP schreef:Hier staat alle informatie over de gedane beloftes bij de verlenging. Naar verluidt komen er bijvoorbeeld 20.000 DRU's en 13 nieuwe bussen bij. De overige verbeterpunten waren genoemd.

In de pdf van het aanpassingsbesluit waarnaar op dezelfde pagina verwezen wordt (en wel op pagina 7, bijlage N) staan de (eisen voor de) lijnvoering van R-net. Daarin staat dat lijn 176 lijnnummer 346 gaat krijgen en 175 inderdaad 356.

Zo te zien zijn het dus eisen/beloftes die al een tijd lang bekend zijn. Ik ga er vanuit dat deze dan ook uitgevoerd worden per dienstregeling 2015.
Ik vraag me af of ook de zaterdag en zondagdienst verbeterd wordt, nu rijdt lijn 175 op zaterdag en zondag maar één keer per uur.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Pim-AllianceB95 schreef:Die Provincie Utrecht Amba's zijn natuurlijk niet zo opvallend, dat komt 'gewoon' doordat de boel in Uithoorn wel eens gehusseld wordt, zo zitten er ook MAN's op de 120 en 130.
Met opvallend bedoelde ik eigenlijk het scrollende display, wat blijkbaar alleen bepaalde Amba's uit de provincie Utrecht hebben. Ikzelf ben groot voorstander van scrollende of alternederende displays, zeker op de Amstelland-lijnen (binnen Amsterdam) waar alle bussen staduitwaarts "via Amstelveen" op het display hebben staan. Maar goed, die discussie hebben we al eens gevoerd, dus begin ik niet opnieuw. :|
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Bijwyks schreef:
TLP schreef:Hier staat alle informatie over de gedane beloftes bij de verlenging. Naar verluidt komen er bijvoorbeeld 20.000 DRU's en 13 nieuwe bussen bij. De overige verbeterpunten waren genoemd.

In de pdf van het aanpassingsbesluit waarnaar op dezelfde pagina verwezen wordt (en wel op pagina 7, bijlage N) staan de (eisen voor de) lijnvoering van R-net. Daarin staat dat lijn 176 lijnnummer 346 gaat krijgen en 175 inderdaad 356.

Zo te zien zijn het dus eisen/beloftes die al een tijd lang bekend zijn. Ik ga er vanuit dat deze dan ook uitgevoerd worden per dienstregeling 2015.
Ik vraag me af of ook de zaterdag en zondagdienst verbeterd wordt, nu rijdt lijn 175 op zaterdag en zondag maar één keer per uur.
Ik hoop het toch wel, anders is het verre van Rnet waardig...
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

TLP schreef:Hier staat alle informatie over de gedane beloftes bij de verlenging. Naar verluidt komen er bijvoorbeeld 20.000 DRU's en 13 nieuwe bussen bij. De overige verbeterpunten waren genoemd.
Het ging mij meer om de dienstuitvoering op de Amstelland-lijnen, of daar nog veranderingen gaan komen. GVB lijn 62 verdwijnt geheel uit Buitenveldert Zuidwest (omgeving Kalfjeslaan, de Cuserstraat, Amstelveenseweg, van Nijenrodeweg, v.d. Boechorststraat etc. Ik las ergens dat de SRA in gesprek wil met CXX om te kijken of er iets moet veranderen aan de lijnvoering op het overgangsgebied van AML en Amsterdam. Lijn 62 zal alleen nog Buitenveldert-Oost met station Zuid bedienen.
Laatst gewijzigd door fred1954 op za 05 jul 2014, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Jelmer »

CXX heeft vast nog wel wat (knaps) over, staat nog wel wat in Nieuwegein of Lelystad. Leuke dubbelgelede Van Hool of zo!
Alleen nog even rood spuiten of plakken.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door TLP »

fred1954 schreef:
TLP schreef:Hier staat alle informatie over de gedane beloftes bij de verlenging. Naar verluidt komen er bijvoorbeeld 20.000 DRU's en 13 nieuwe bussen bij. De overige verbeterpunten waren genoemd.
Het ging mij meer om de dienstuitvoering op de Amstelland-lijnen, of daar nog veranderingen gaan komen. GVB lijn 62 verdwijnt geheel uit Buitenveldert Zuidwest (omgeving Kalfjeslaan, de Cuserstraat, Amstelveenseweg, van Nijenrodeweg, v.d. Boechorststraat etc. Ik las ergens dat de SRA in gesprek wil met CXX om te kijken of er iets moet veranderen aan de lijnvoering op het overgangsgebied van AML en Amsterdam. Lijn 62 zal alleen nog Buitenveldert-Oost met station Zuid bedienen.
Dan zullen we denk ik op info van de RAR moeten wachten...
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Jelmer schreef:CXX heeft vast nog wel wat (knaps) over, staat nog wel wat in Nieuwegein of Lelystad. Leuke dubbelgelede Van Hool of zo!
Alleen nog even rood spuiten of plakken.
Zou deze week op lijn 176 geen overbodige luxe zijn... Had maandag overvolle bus en achterblijvers in Amsterdam.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

Er gaan 13 bussen uit Zeeland naar deze concessies.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Daniel »

Mike schreef:Klopt inderdaad, in Uithoorn nemen ze het niet zo nauw met het juiste type bus. Kom ze ook weer meer tegen op de 140, zeker nu TCR die lijn niet meer heeft overdag.
Je doelt dan op doordeweeks overdag neem ik aan? Ik heb namelijk vrij recent nog een TCR bus op de foto gezet op lijn 140 maar dat was op een zaterdag overdag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Mike »

Inderdaad, sinds afgelopen maandag de vakantie regeling is ingegaan rijdt doordeweeks TCR niet overdag op de 140. Wel weer in de avonduren. Vandaag zag ik overdag ook TCR weer rijden op de 140.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten