Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Taco

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Taco »

Inderdaad,

Bij Connexxion lijken en ze het nou eenmaal beter te vinden om het ov uit te kleden.

Kijk maar naar het onderliggende net in onder anderen Hoofddorp, Rijsenhout, Nes a/d Amstel, Amstelveen, Uithoorn, Texel en verder in 2018 Noord-Holland noord.

Lijn 149 bijvoorbeeld zit zoals ik al een keer eerder zij in de ochtenden en late middagen bijna altijd vol.

Bij concessiewinsten door hun gelijk maar de beuk er in en op hun centjes letten lijkt het er zo op toch?

De opdrachtgever kan hier bijna niet onderuit vanwege de contracten die afgesproken zijn gaf bijvoorbeeld de VRA mij aan :evil:
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik weet het niet. Met dit vervoerplan heeft CXX toch AML gewonnen, inderdaad kun je je bij sommige onderdelen, zoals het onderliggend net, wel het een en ander afvragen. Ik geef CXX het voordeel van de twijfel. Je kunt je afvragen met wat voor vervoerplan de andere inschrijvers op deze concessie dan wel niet op de proppen kwamen?

Laten ze dit vervoerplan maar implementeren in december. Als bepaalde zaken niet lopen zoals het hoort, kan het altijd nog bijgesteld worden. In juli, als de NZL gaat rijden, zullen er toch al veranderingen komen in de dienstregeling van de 347-bundel: de in dienst stelling van de nieuwe lijnen 348 (Uithoorn - Station Zuid) en 358 (Kudelstaart - Station Zuid) en inkorting van de 347/357 tot Elandsgracht, dan zouden ook aanpassingen gedaan kunnen worden aan het onderliggend net bijvoorbeeld, mocht dat nodig blijken te zijn.

Ik acht zelf de kans aanwezig, dat station Zuid in juli a.s. ook aansluiting krijgt op het onderliggend net bijvoorbeeld, mocht dat nodig zijn. Zo heb ik het begrepen van iemand van de VRA op de voorlichtingsavond van CXX in Amstelveen. Dat had te maken met de 50/50 verdeling van de 347-bundel Elandsgracht/Station Zuid.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door regenmaker »

fred1954 schreef:Ik weet het niet. Met dit vervoerplan heeft CXX toch AML gewonnen, inderdaad kun je je bij sommige onderdelen, zoals het onderliggend net, wel het een en ander afvragen. Ik geef CXX het voordeel van de twijfel. Je kunt je afvragen met wat voor vervoerplan de andere inschrijvers op deze concessie dan wel niet op de proppen kwamen?
Jammer genoeg worden die niet openbaar. Maar een concessie gunnen is niets anders dan dom kruisjes zetten en de punten optellen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Taco

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Taco »

Blijkbaar is de VRA voorstander van het sterk uitdunnen van het onderliggende net en het meer inzetten van het R-net.

Nogmaals,

Veel bussen op de lijnen 149 en 199 zie ik best wel vaak goed bezet tot vol zitten dus waarom schrappen en waarom zijn hier anders dan zoveel protesten over?

Het stadsnet 165, 166 en 167 dat lijkt mij nou een gemiste kans omdat een eerder stadsnet 165/166 niet lang stand heeft gehouden.

Fred had het over het onderliggende net tot station zuid.

Hopelijk krijgt station zuid per 22-07-2028 er inderdaad een lijn van het onderliggende net bij!

Mijn voorkeur zou dan gaan van een doorgetrokken lijn 174 die dan vanaf Amstelveen Busstation bijvoorbeeld lijn 166 kan overnemen en dan via de Graaf Albrechtlaan, Molenweg, Amsterdamseweg en Buitenveldert kan gaan rijden.

Over de dubbeldekkers onder de vu gesproken?

Er zullen vrijwel veel mensen weten hoe het is gegaan bij de bus tunnel in Zeist? (Zie forum alle gebeurtenissen in de provincie Utrecht).

De bussen van Syntus moesten na het ingaan van de nieuwe dienstregeling lange tijd omrijden omdat de nieuwe en geschikte bussen er nog niet waren.

Maar dit had volgens mij ook te maken met de rechtszaak over de concessie of zo iets?

Maar dat is natuurlijk een andere reden dus zullen de dubbeldekkers hopelijk gewoon onder de vu door kunnen waar denk ik heus wel aan gedacht is.

Hoe hoog is overigens dan het viaduct van de A10 over de Amstelveenseweg?

Hier moeten tenslotte de dubbeldekkers ook onderdoor om de oprit richting Haarlem te bereiken :P

Tot slot zijn forums meestal geen zekerheid op de onderwerpen zoals deze toch?

Natuurlijk is het leuk om het hier met elkaar over te hebben allemaal omdat daarvoor dit forum ook is.

Maar het beste lijkt mij dat wij het tussen 10-12-2017 en 22-07-2018 allemaal wel gaan zien wat mij het beste lijkt toch?
Taco

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Taco »

Imderdaad,

Er worden alleen maar punten geteld en kruisjes gezet maar mee rijden op de lijnen in de praktijk ho maar he?
DingeZ
Berichten: 458
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

Taco schreef:Kijk maar naar het onderliggende net in onder anderen Hoofddorp, Rijsenhout, Nes a/d Amstel, Amstelveen, Uithoorn, Texel en verder in 2018 Noord-Holland noord.

Lijn 149 bijvoorbeeld zit zoals ik al een keer eerder zij in de ochtenden en late middagen bijna altijd vol.
Ik vind van 1x/uur een busje naar 4 reismogelijkheden per uur niet echt een achteruitgang (en daar bovenop ook nog in het begin van en dan avond en weekend). Bestellen kan met een app, dus er is geen ongemakkelijk telefoontje nodig en de besteltijd van een half uur is een stuk bruikbaarder dan het uur dat de meeste andere vraaggestuurde formules hanteren.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Taco schreef:Imderdaad,

Er worden alleen maar punten geteld en kruisjes gezet maar mee rijden op de lijnen in de praktijk ho maar he?
Ik denk dat dat een beetje kort door de bocht is, Taco. Ik ben er niet bij natuurlijk, maar denk dat er meer bij komt kijken dan zomaar punten telllen en kruisjes zetten. Die punten en kruisjes zijn natuurlijk wel gebaseerd op onderdelen van de geoffreerde vervoerplannen door de inschrijvers.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Taco schreef:Hoe hoog is overigens dan het viaduct van de A10 over de Amstelveenseweg?

Hier moeten tenslotte de dubbeldekkers ook onderdoor om de oprit richting Haarlem te bereiken :P
Aangezien er geen borden staan die een hoogtelimiet aangeven, is de doorrijdhoogte minstens 4,2 meter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

fred1954 schreef:Ik acht zelf de kans aanwezig, dat station Zuid in juli a.s. ook aansluiting krijgt op het onderliggend net bijvoorbeeld, mocht dat nodig zijn. Zo heb ik het begrepen van iemand van de VRA op de voorlichtingsavond van CXX in Amstelveen. Dat had te maken met de 50/50 verdeling van de 347-bundel Elandsgracht/Station Zuid.
Ik ben hier ook erg benieuwd naar. Station Zuid blijft de komende jaren het toneel van een bouwput. Veel (ooit voorziene) infrastructuur voor nieuwe tram- en buslijnen zijn geschrapt en er is ook maar nauwelijks ruimte om bussen te bufferen. Ik vrees toch wel voor lange looproutes, onlogische overstappen en geen dus geen reistijdverbeteringen voor de meeste verbindingen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Het gaat hierom: bij opening van NZL gaat de 50/50 verdeling in. Uitgaande van 8 bussen per lijn overdag (347/357) zouden dan voor elk van beide lijnen 4 x per uur een bus naar de Elandsgracht rijden en 4 x per uur een bus naar Station Zuid, onder de nummers 348/358.

Dat zou betekenen op Station Zuid voor elk van beide lijnen 348/358 een kwartierdienst, die aansluit op een metro die een 5-minuten dienst rijdt. Dat betekent dat passagiers in het omgunstigste geval, als hun bus net vertrokken is, 15 minuten moeten wachten op de volgende. Weg tijdwinst.

Ik heb dat voorgelegd aan iemand van de VRA en die zei, dat er waarschijnlijk meer buslijnen op Station Zuid zouden rijden.

's Avonds en in het weekend wordt het probleem nog groter: vanuit Aalsmeer rijdt bijvoorbeeld in de avond 4 x per uur een bus, dat zou betekenen 2 x naar de stad (357) en 2 x naar Zuid (358) Een half uur dienst? Lijkt me sterk.
Zelfde met de bussen uit Uithoorn in de avond: 6 x per uur, dus 3 x naar Elandsgracht (347) en 3 x naar Zuid (348), dat is een 20-mimutendienst.

Ik denk dat dat nog wel een hele puzzel wordt.
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Wievank »

Zoals je zelf ook al zegt stelde het PvE een strakke 50/50 verdeling tussen Zuid en Leidseplein, dus ga er maar vanuit dat dit voor de gehele dag geldt (m.u.v. de nachtlijnen). Anders zou er bijvoorbeeld overdag meer naar Zuid gereden moeten worden om 's avonds en in het weekend meer richting het Leidseplein te kunnen, wat alleen voor een zeer scheve verdeling van de ritten over het uur zou zorgen. Er is een hele kleine kans dat dit na anderhalf jaar is aan te passen, als in praktijk blijkt dat één van de takken overbelast raakt, terwijl de andere tak half leeg rond rijdt.

Dit gezegd hebbende kan je er ook vanuit gaan dat de lijn 347 en 358 een onderlinge aansluiting op Amstelveen Busstation zullen hebben, evenals lijn 348 en 357, waardoor er effectief nog steeds 8x/u ('s avonds 4x/u) gereden wordt.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Hmmm..vraag me af of die aanslutingen, die je noemt te handhaven zijn, met al die vertragingen die de bussen vanuit de stad hebben.
Overigens begreep ik van de man van de VRA, dat hij bedoelde een andere lijn vanuit Amstelland doortrekken naar Zuid. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de 174.

Maar goed, we gaan eerst 10 december afwachten...... :D
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Wievank schreef:Zoals je zelf ook al zegt stelde het PvE een strakke 50/50 verdeling tussen Zuid en Leidseplein, dus ga er maar vanuit dat dit voor de gehele dag geldt (m.u.v. de nachtlijnen). Anders zou er bijvoorbeeld overdag meer naar Zuid gereden moeten worden om 's avonds en in het weekend meer richting het Leidseplein te kunnen, wat alleen voor een zeer scheve verdeling van de ritten over het uur zou zorgen. Er is een hele kleine kans dat dit na anderhalf jaar is aan te passen, als in praktijk blijkt dat één van de takken overbelast raakt, terwijl de andere tak half leeg rond rijdt.

Dit gezegd hebbende kan je er ook vanuit gaan dat de lijn 347 en 358 een onderlinge aansluiting op Amstelveen Busstation zullen hebben, evenals lijn 348 en 357, waardoor er effectief nog steeds 8x/u ('s avonds 4x/u) gereden wordt.
Het is vrij logisch om te veronderstellen dat de vervoersvraag zich tijdens de spits meer richt op de kantoorgebieden rondom de zuidas en 's avonds en in het weekend meer richt op de uitgaansgebieden in Amsterdam. Volgens mij hoef je geen afgestudeerd vervoerskundige te zijn om dat te begrijpen. Ik zou dus liever zien dat 's avonds en op zondag zoveel mogelijk bussen (misschien wel allemaal) naar het Leidseplein rijden, zodat je vanaf daar gewoon rechtstreeks elk half uur naar resp. Kudelstaart en Uithoorn kunt reizen. Een strakke 50/50 verdeling op elk uur van de dag / elke dag van de week lijkt mij gewoon geen handige eis in het PvE...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door OmniLezer »

Even de draad kwijt; hoe zag het met 347/348, 357/358. Ik zie alleen 347 en 358 op de kaarten staan.
Daarnaast zie ik ook niet het nu ervan in als er ook een 50/50 verdeling kan zijn op de lijnen zelf.

Los van mijn mening en visie; hoe zat het met 347/348 en 357/358?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

@Omnilezer:

Lijn 347 (Uithoorn - CS) en 357 (Kudelstaart/Aalsmeer - CS) gaan per 10 december rijden. Na de opening van de NZL moet van de VRA de helft van de bussen uit Uithoorn en de helft van die uit Kudelstaart/Aalsmeer naar station Zuid. De andere helft naar Elandsgracht. CXX gaat voor die lijnen naar Zuid andere lijnnummers gebruiken, namelijk 348 (Uithoorn) en 358 (Kudelstaart/Aalsmeer) gebruiken.

Deze lijnnummers staan nog niet ingetekend op de lijnennetkaarten, staan wel al op de R-net lijst.
https://www.connexxion.nl/data/upload/1_%20R-net.pdf

50/50 is, denk ik, een harde eis van de VRA.

Edit: zelfde lijnnummers hanteren voor zowel Zuid als Elandsgracht lijkt me verwarrend. Zeker straks met de lijnkleuring krijgen de Centrum-lijnen een oranje kleur, de Zuid-lijnen limegroen. Duidelijker kun je het niet krijgen.
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Wievank »

Vinny schreef:Het is vrij logisch om te veronderstellen dat de vervoersvraag zich tijdens de spits meer richt op de kantoorgebieden rondom de zuidas en 's avonds en in het weekend meer richt op de uitgaansgebieden in Amsterdam. Volgens mij hoef je geen afgestudeerd vervoerskundige te zijn om dat te begrijpen. Ik zou dus liever zien dat 's avonds en op zondag zoveel mogelijk bussen (misschien wel allemaal) naar het Leidseplein rijden, zodat je vanaf daar gewoon rechtstreeks elk half uur naar resp. Kudelstaart en Uithoorn kunt reizen. Een strakke 50/50 verdeling op elk uur van de dag / elke dag van de week lijkt mij gewoon geen handige eis in het PvE...
Als je naar het huidige aanbod kijkt, wat gebaseerd is op het huidige vervoersvraag, zie je dat de verhouding tussen reizigers richting Leidseplein en richting station Zuid ook in de spits heel zwaar doorslaat richting Leidseplein (vanaf de Amstelveenseweg gezien). Slechts in de spits rijden er enkele bussen van/naar station Zuid, daarbuiten geen enkele vanaf deze as. Dit geeft aan dat in de huidige situatie er een hele sterke vraag is richting het centrum, en slechts een minimale vraag richting station Zuid.

Dat de Noord/Zuidlijn zal gaan zorgen voor een verschuiving staat buiten kijf, maar het is nog maar de vraag hoe sterk en of de verhouding over de dag gelijk zal zijn of sterk zal fluctueren. In het PvE is de eis gesteld dat de verhouding 50/50 moet zijn. Voor iedere bus die het centrum in gaat moet er ook één richting station Zuid (en omgekeerd). Er valt op dit moment niet veel zinnigs te zeggen over wat reizigers daadwerkelijk gaan doen. Iedere voorspelling hierop is eigenlijk gewoon gokken.
Wel kunnen we vaststellen dat voor de huidige reizigers die hun bestemming direct aan de route hebben liggen de kans niet zo groot is dat zij sneller zullen zijn door met de Noord/Zuidlijn te reizen. Echter voor reizigers die verder richting het centrum nog moeten overstappen zou dit wel eens anders kunnen zijn.

Op basis van de huidige vervoersstromen en de onzekerheden over de reismotieven en welke routes alle reizigers gaan kiezen met de Noord/Zuidlijn in bedrijf, verwacht ik dat het een nette 50/50 over de hele dag wordt.
Je moet niet vergeten dat de bestemming station Zuid voor de bus slechts beperkt ook de bestemming voor de reiziger zal zijn. Het feit dat daar allemaal kantoren staan wil absoluut niet zeggen dat er alleen in de spits een grote vraag gaat ontstaan. Ik zou het eerder andersom willen stellen: nu rijdt er slechts een enkele bus in de spits naar station Zuid, dus waarom zou deze vraag (los van de overstap op de Noord/Zuidlijn) veel groter worden? Dus waarom verwacht jij een sterkere verspitsing richting station Zuid ten opzichte van de huidige route richting centrum?

Vanwege de grote onzekerheden die er nu nog zijn over hoe de vervoersstromen in praktijk zullen gaan lopen, is mijn verwachting dat er na anderhalf jaar (dec 2019) pas echt wijzigingen zichtbaar zullen zijn, waardoor het aanbod beter in lijn wordt gebracht met de vraag. Alleen als het echt in het honderd aan het lopen is, zijn er wijzigingen voor die tijd te verwachten.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Die vervoersstromen zijn ook in 2019 niet te peilen, in maart 2019 gaat lijn 51 er uit, in iedergeval het stuk tussen Zuid en Westwijk. Er komt wel een pendelbus 55 van het GVB, maar ik denk dat er in Amstelveen Zuid/Westwijk veel mensen toch de 347/357 zullen pakken i.p.v. lijn 55. Dat zie je nu ook al bij storingen op de 51, dat CXX op de 170 bundel met volle bussen rijdt.
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Wievank »

Gelukkig zijn wijzigingen in maart nog op tijd om ze mee te kunnen nemen in het vervoersplan dat meestal in september wordt vastgesteld.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door OmniLezer »

oké, ik snap het maar voor 50% eigenlijk.
Lijn 348 is dus een mix van 347 vanaf Uithoorn en 358 naar Zuid.
Lijn 358 is een mix van 357 vanaf Kudelstaart en 348 naar Zuid.

Deze rijden dus samen 8x ofzo met 4x/uur 348 en 4x/uur 347.

Trouwens, waar is lijn 342 de opvolger van?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Lijn 347 en 348 rijden vanaf Uithoorn dezelfde route (sommige omlopen van 348 beginnen in Mijdrecht), ri. VUmc. De 347 rijdt vandaar door ri. Elandsgracht (zoals nu 170) en de 348 gaat rechtsaf bij de Boelelaan en rijdt naar Station Zuid.

Voor 357 hetzelfde, rijdt net als 358 vanaf Kudel/Aalsmeer ri. VUmc, de 357 gaat rechtdoor ri. Elandsgracht (zoals nu 172) en de 358 gaat dezelfde weg als de 348 via de Boelelaan naar station Zuid.

Overdag dus bij elkaar 16 bussen per uur, waarvan dus in principe 8 (4x 347 en 4x 357) naar de Elandsgr. en 8 (4x 348 en 4x 358) naar Zuid.

Lijn 342 heeft geen voorganger, het is een nieuwe snelle verbinding. Elke kern van meer dan 10,000 inwoners krijgt in het vervoerplan een directe snelle verbinding met Schiphol op basis van 24 uurs dienstregeling. Lijn 342 is zo een lijn vanaf Uithoorn naar Schiphol.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Lijn 342 heeft als indirecte voorganger lijn 188. Die werd in de huidige concessie na vier jaar opgeheven wegens te weinig reizigers...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Maar nu vat je wel heel kernachtig samen wat het probleem van de hele concessie is: er wordt ingezet op een forse verbetering op relaties waartussen (historisch gezien iig) weinig substantiële reizigersvraag is, terwijl de knelpunten op wel veel gevraagde verbindingen eigenlijk nauwelijks worden opgelost - en veel reizigers zien hun OV-verbinding verslechteren zonder dat er een wezenlijke kwaliteitsverbetering tegenover staat.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Suus, je hebt gelijk, tot eind 2010 reed lijn 188 Uithoorn - Schiphol en was inderdaad geen succes, misschien omdat deze lijn alleen overdag reed, ‘s avonds niet.

Lijn 342 is in feite een verlengstuk van de 347, immers deze lijnen rijden straks gekoppeld aan elkaar. Dat zou een grotere reizigersvraag voor Schiphol kunnen opleveren uit bijvoorbeeld Amstelveen - Zuid.

Ik ga er van uit dat als busstation Zwarteweg klaar is, dat de 198 ophoudt te bestaan en lijn 342 de enige verbinding wordt tussen Uithoorn/Aalsmeer en Schiphol.
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Wievank »

Op dit moment is het plan dat met de ingebruikname van het nieuwe busstation in Aalsmeer:
- Lijn 340 rechtgetrokken wordt over de oude N201 (welke dan niet meer doorgaand is voor autoverkeer), net als lijn 342
- Lijn 342 daarmee ook stopt op de andere eventuele nieuwe haltes van lijn 340 in Aalsmeer
- Lijn 357/358 niet meer over het terrein van de bloemenveiling rijden (nieuwe halte op de N231), en niet meer via het Hortensiaplein
Hiermee blijft lijn 171 de enige lijn die nog echt door het dorp rijdt, misschien met een uitgebreidere route
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Voor lijn 357/358 zal dit een aardige tijdwinst opleveren. :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten