Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

fred1954 schreef:Inderdaad zou het niet zo moeten zijn, net als dat er nog steeds enkele Citaro G bussen op de 347/357 bundel richting Amsterdam CS van voren alleen het lijnummer filmen met blanco bestemming. Dat zal ook wel vallen onder de noemer “gebrekkige reizigersinformatie”, één van de redenen waarom CXX die boete gekregen heeft.
Als ik dan nog even door mag: in Hoofddorp wordt "Station Zuid" aangegeven op allerlei displays. Hier ontbreekt Amsterdam juist en dat vind ik ook een slechte keuze. Zuid is een windrichting, en kan gekoppeld worden aan elke plaats. Dat Amsterdam de enige stad/plaats in de regio is met een station Zuid is niet voor iedereen vanzelfsprekend. :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Of een lijn 341 van station Zuid naar Schiphol en filmt: Schiphol via Airport. :)

Maar goed, het gast met veel bestemmingsdisplays van de nieuwe bussen niet goed. De Solarissen op lijn 397, die vanaf Schiphol op de Amstelveenseweg aankomen en dan nog steeds filmen “Leidseplein via Airport” of sommige Iveco’s vanaf de Kalfjeslaan ri. stad die filmen “Amsterdam CS via Amstelveen”.

Het zijn geen zaken van leven of dood, maar het komt onverzorgd en verwarrend over op de passagiers en ik denk dat dit gewoon iets softwarematigs is, wat zo aangepast kan worden.

Dit zullen ook wel zaken zijn, die de VRA heeft meegewogen in hun 400.000 euro kostende ”standje”, dat ze uitgedeeld hebben aan CXX vorige week.

Ik ga er van uit, dat CXX in het verbeterplan, dat ze volgende week moeten inleveren, ook deze zaken zal meenemen ter verbetering.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

Vinny schreef:Dat Amsterdam de enige stad/plaats in de regio is met een station Zuid is niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Sterker nog het is niet waar: Diemen Zuid bestaat ook nog.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

Hoeveel mensen lopen er rond die bij "Station Zuid" de associatie "Diemen Zuid" i.p.v. "Amsterdam Zuid" hebben? Ik denk dat de hoofdstad daar iets te dominant voor is. Totaal andere situatie dan in Rotterdam/Den Haag waarbij je twee 2x Centraal Station hebt in twee steden die ongeveer even groot zijn en elk een zeer belangrijke functie vervullen. Laten we eerlijk zijn, een dergelijk belang is er bij Diemen niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Ik! En waarschijnlijk in de oostelijke Bijlmer nog wel meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

Ja jij denkt natuurlijk direct aan Diemen Zuid als je daar in Delfshaven rondloopt. Logisch :mrgreen:

Echt geen vriend van me die in Zuidoost woont die het over "Station Zuid" of "Zuid" heeft als ze naar Diemen Zuid refereren. Dat is en blijft gewoon "Diemen Zuid".
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

sneltram schreef:Ja, de boete is al uitvoerig besproken.

Het trieste is dat uiteindelijk de reiziger die boete gewoon betaalt. Niet dat ik sancties voor de wanprestatie van CXX niet terecht vind, maar uiteindelijk komt het er wel op neer.
Komt het betaalde boetebedrag op één of andere manier niet weer terug voor de reizigers vanuit de VRA?
Dat dacht ik in die brief gelezen te hebben.

Wat betreft dat artikel op OVpro.. de auteur 'fietst' de betrokken wethouder ook ff het verhaal in zeg.. :roll: :cry:. Niet duidelijk beschreven.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Roeland »

Hoe staat het trouwens met het gebruik van de nieuwe R-net 341?
Ik vind die lijn maar een merkwaardige combinatie van de oude 168 en het minst gebruikte stukje van lijn 310. Maar misschien wordt-ie door reizigers wel gewaardeerd?
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

Luchtvervoer van wat ik tot nu toe heb gezien.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Lijn 341 van Zuid naar Schiphol is vrijwel leeg. Van Schiphol naar Hoofddorp-C/Spaarne zkh zit er nog wel wat klandizie in de bus.
JcJay
Berichten: 81
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 14:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JcJay »

T kromme van de 341 is nog wel de zondagse dienstregeling met ritten Amsterdam Zuid-Hoofddorp NS tussen de reguliere Amsterdam Zuid-Hoofddorp Spaarne Gasthuis. Dit in tegenstelling tot de overige dagen waar het 'kort traject' van de 341 tussen Hoofddorp Spaarne Gasthuis-Schiphol Plaza rijdt. En dan ook bedenken dat de 310 vroeger uit Nieuw Vennep op zondag nooit naar Amsterdam Zuid reed en altijd eindigde/begon op Schiphol...
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door regenmaker »

Lijn 314 is denk ik ook deels bedacht vanwege de Noord-Zuidlijn. Als de Noord-Zuidlijn en het nieuwe busstation in Aalsmeer in gebruik zijn dan moet je pas kritisch naar de bezettingen kijken. We moeten even door die korte overgangsperiode heen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

DingeZ schreef:
tgv2 schreef:(...) en ook het aantal rechtstreekse ritten tussen Kudelstaart en Amsterdam wordt verhoogd worden van 2 naar 3.
Van 2 naar 3x/uur? Dat zou nog wel een verbetering zijn.
Ben er inmiddels achter, wat de verbetering voor lijn 357 vanaf Kudelstaart inhoudt..... :D

Per 1 april gaat CXX de spits verlengen tot 9.00 uur. Tussen 7 en 8 uur rijden er 4 bussen vanuit Kudelstaart (nu ook al overigens) en tussen 8 en 9 uur nog eens 3 bussen. Buiten de spits blijft de frequentie dus 2 x per uur.

Wat betreft de (her-) aansluiting op het nachtnet, dat is nog onderwerp van gesprek.
Komt uit deze link:
https://0297.nl/nieuws/70025/volgens-ge ... aart-beter
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Werd gepost op het “Amsterdam” draadje, voor degenen die daar niet op kijken, Citaro G in de problemen:
https://www.parool.nl/amsterdam/kerende ... ~a4567276/
rooddolfijn
Berichten: 727
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door rooddolfijn »

Op Google vond ik dit plaatje:
Spoiler: show
Afbeelding
Website: https://www.heliox.nl/projects/the-worl ... ge-network
Laatst gewijzigd door rooddolfijn op wo 07 feb 2018, 12:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Mooie artist impression van Heliox, er bestaat alleen niet zoiets in AML als op het plaatje wordt getoond.

Edit: de schematische voorstelling In de spoiler is in de loop van vorig jaar al bij presentaties van CXX voorbijgekomen, we wisten toen nog niet dat de ingewikkeldheid van het laadnetwerk zou leiden tot een paar maanden uitstel van de instroom van ZE-bussen.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Iets anders trouwens: is er iemand die het beloofde vliegtuig symbool al op de bestemmingsdisplays van de bussen richting Schiphol heeft gezien? Die hebben we volgens mij ook nog van CXX te goed, of kjk ik er overheen? :D
omaylie
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 07 feb 2018, 15:46

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door omaylie »

Vandaag zag ik een aantal bussen naar Leidseplein via Schiphol (lijn 397) en die bevatten in ieder geval geen vliegtuigsymbool.
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 07 feb 2018, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

Gaat er naast AML-flex uberhaubt al dingen op de manier dat het moet zou moeten werken?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Roeland »

Goede vraag. Want voor een kern als Rijsenhout, die tot december lijn 163 had, ben ik toch wel benieuwd, of het aantal reizigers is gestegen of gedaald. En of er nu soms ieder kwartier een (flex)busje van Rijsenhout naar Hoofddorp pendelt?
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 07 feb 2018, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
rooddolfijn
Berichten: 727
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door rooddolfijn »

Op deze website: http://docplayer.nl/49924973-Connexxion ... rmeer.html staat waar de oplaadinfrastuctuur komt (pagina 43 van 50 in het document).
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
tripel7
Berichten: 69
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 11:38

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door tripel7 »

Roeland schreef:Goede vraag. Want voor een kern als Rijsenhout, die tot december lijn 163 had, ben ik toch wel benieuwd, of het aantal reizigers is gestegen of gedaald. En of er nu soms ieder kwartier een (flex)busje van Rijsenhout naar Hoofddorp pendelt?
Dalen kan niet, dat zou betekenen dat er sprake is van een negatief aantal reizigers, in de vorige concessie was lijn 163 ook meestal leeg.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Hmmm.....geen zorgen, volgens het internet rijdt Hermes een half uurdienst in Rijsenhout :shock: :shock: :shock:

Afbeelding

Laat ze dit bij de VRA maar niet zien.............. :N
TheAgedGamerYt
Berichten: 214
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door TheAgedGamerYt »

Maar die lijn is toch overgenomen door aml flex!!
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Uiteraard bestaat de busliijn niet meer, maar als je zoekt op google op “lijn 163 Rijsenhout”, is één van de zoekresultaten de link van Hermes. Per abuis dus :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten