Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Ga er wel vanuit maar idd zal het van de week ff aangeven. Alleen de nachtlijnen rijden wel gewone route.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Zie trouwens op de ge-update Nachtnetkaart, dat de N97 is ingetekend op Amstelveen Busstation, lijkt me ook niet te kloppen, de N97 zal toch de A10 op gaan bij metrostation Amstelveenseweg?
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Ja slordig
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sneltram »

Het zal een fout zijn, maar ergens is het nog niet eens zo'n slecht idee.
Stel dat je N97 via Amstelveen laat rijden, dan heb je 's nachts elk kwartier een bus tussen Hoofddorp en Amstelveen. En elke 10 minuten tussen Amstelveen en Amsterdam Centrum. Goeie nachtfrequentie. *O*
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Dat dacht ik in eerste instantie ook, dat de N97 's nachts via A'veen zou gaan rijden, tot ik de oranje lijn volgde en deze toch via Sloten loopt, dus inderdaad een kennelijke fout. Overigens w.b. het nachtnet, rijdt de N57 alleen op vrijdag- en zaterdagnacht, de N47 de hele week. Dus die hoge frequentie tussen Amsterdam-Centrum en Amstelveen is eigenlijk alleen in het weekend, alhoewel doordeweeks 2x per uur ook een aardige frequentie is.
sneltram
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sneltram »

Hoe veel extra rijtijd zou een route via Amstelveen opleveren?
Die twee haltes tussen Schiphol Noord en de Amstelveenseweg liggen in niemandsland. En door de N97 via Amstelveen te laten rijden heb je op doordeweekse avonden elk kwartier een bus tussen Hoofddorp en Amstelveen met, als je het goed plant, daar elk kwartier een verbinding met Amsterdam Centrum.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Hoho de halte anderlechtlaan is een belangrijke voor het mercure hotel daar. En veel Schiphol personeel parkeert daar gratis als ze geen pas hebben voor de personeels parkeerplaatsen.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Frank93 »

2 R-NET geledes zijn aan het logeren in Alkmaar op dit moment. Ik ga er vanuit dat ze uit deze concessie komen. Eentje stond in de werkplaats en volgens mij de 9196 was even verderop te vinden. De 2 geledes die normaal in Alkmaar rijden zijn verdwenen dus die rijden nu in AML rond denk ik.

Iemand een idee waarom ze helemaal naar Alkmaar zijn gebracht voor reparatie?
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

Remco1989 schreef:Hoho de halte anderlechtlaan is een belangrijke voor het mercure hotel daar. En veel Schiphol personeel parkeert daar gratis als ze geen pas hebben voor de personeels parkeerplaatsen.
Ik wil net zeggen. Mensen lopen ook vanaf de Anderlechtlaan naar het Artimis Hotel.
paolie
Berichten: 267
Lid geworden op: vr 14 okt 2011, 08:41

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door paolie »

fred1954 schreef:Zie trouwens op de ge-update Nachtnetkaart, dat de N97 is ingetekend op Amstelveen Busstation, lijkt me ook niet te kloppen, de N97 zal toch de A10 op gaan bij metrostation Amstelveenseweg?
Staan nog meer fouten in de kaarten. Zo staat er op de R-netkaart dat de 51 stopt op halte Westwijkplein...
JcJay
Berichten: 81
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 14:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JcJay »

Zie op Schiphol Plaza busstation al een eerste (vermoedelijk) infrastructurele verandering ontstaan voor (ik denk) de nieuwe concessie; het lijkt erop dat men bezig is om een doorgang/rijbaan/verbinding te maken om van de busbaan (komende vanaf Skyport - onder viaduct van vertrekpassage) naar het busperronzijde te komen waar nu in de huidige situatie de touringcars stoppen om mensen op te pikken. Het busperron thv de halte van Arriva lijnen 361 en 365 is van 'stoephoogte' verlaagd naar 'rijbaanhoogte'. Kan iemand bevestigen of dit inderdaad tbv de nieuwe concessie/buslijnen is?
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Ze zijn idd bezig maar waarvoor geen idee
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door regenmaker »

Is het nu zo dat lijn N30 als doorgaande lijn Schiphol - IJmuiden aangeboden gaat worden? Of blijven het twee losse stukjes, dus Schiphol - Haarlem en Haarlem - IJmuiden zoals het nu op de CXX site staat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Ik weet niets van een knip op Schiphol, ik dacht juist dat lijn N30 een knip kreeg in Haarlem.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Voorlopig tot december knip in Haarlem ivm de nieuwe concessie Haarlem/ijmond die in september start maar ze sluiten in iedergeval aan in de "spits" richting
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Gekko123 »

Als ik het onderstaande deel uit de toelichting van wijzigingen mag geloven wordt het een doorkoppeling. Kan best zijn dat het bij Connexxion intern twee lijnen zijn, maar dat ze naar de reiziger toe hetzelfde lijnnummer hanteren. Waarschijnlijk komt ie door de interne scheiding als twee losse lijnen in de reisinformatie terecht met hetzelfde lijnnummer. Of als ik Remco moet geloven tot december een overstap in Haarlem, daarna (als de nieuwe concessie Amstelland ook in is gegaan) wel een doorkoppeling.
In de nachtelijke uren rijdt op de route tussen IJmuiden en Haarlem tenminste een uurdienst die gekoppeld is aan nachtlijn N30. Hierdoor zijn IJmuiden en Haarlem-Noord 24/7 rechtstreeks of met 1 overstap verbonden met Schiphol Plaza.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door regenmaker »

Milco schreef:Ik weet niets van een knip op Schiphol, ik dacht juist dat lijn N30 een knip kreeg in Haarlem.
Ja dat bedoelde ik ook, foutje. :@
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Gekko123 schreef:Als ik het onderstaande deel uit de toelichting van wijzigingen mag geloven wordt het een doorkoppeling. Kan best zijn dat het bij Connexxion intern twee lijnen zijn, maar dat ze naar de reiziger toe hetzelfde lijnnummer hanteren. Waarschijnlijk komt ie door de interne scheiding als twee losse lijnen in de reisinformatie terecht met hetzelfde lijnnummer. Of als ik Remco moet geloven tot december een overstap in Haarlem, daarna (als de nieuwe concessie Amstelland ook in is gegaan) wel een doorkoppeling.
In de nachtelijke uren rijdt op de route tussen IJmuiden en Haarlem tenminste een uurdienst die gekoppeld is aan nachtlijn N30. Hierdoor zijn IJmuiden en Haarlem-Noord 24/7 rechtstreeks of met 1 overstap verbonden met Schiphol Plaza.
Ja en die doorkoppeling of geknipt houden per december dat is dus de grote vraag levert intern aardige discussies op
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Milco »

Het lijkt mij niet nodig om met 21m naar IJmuiden te rijden in de nacht. Wellicht dat er in de nacht op lijn N30 Amsterdam-Haarlem 18m gaat rijden? Een andere optie is wellicht de ritten die alleen tussen Amsterdam en Haarlem rijden met 21m te rijden en de ritten die Amsterdam-Haarlem-IJmuiden rijden (1x/uur) vanuit Haarlem-IJmond te rijden met 12m R-Net Citea's.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door regenmaker »

Is het dan niet handig om de lijnen een ander lijnnummer te geven als je ze toch gaat splitsen. Nu lijkt het dus net of het 1 lijn is (op de lijnennetkaart).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Kan ook zijn dat Connexxion het op papier splitst om het voor de reiziger overzichtelijk te maken. De 300 heeft twee vroege ritten die starten op het Gaasperplasstation, die staan ook gescheiden in de dienstregeling omdat anders minstens 100 ritten per dag niet bij Gaasperplasstation begonnen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door regenmaker »

Dan is het toch handiger om ze meteen een ander lijnnummer te geven. Kijk naar lijn 436 in HWGO de extra ritten die niet via Oude-Tonge reden, stonden eerst ook onder een aparte dienstregeling maar wel onder de lijn 436. Alleen dit zorgde voor verwarring. Ik zie het nu ook wel gebeuren dat mensen op Haarlem opeens in de N30 naar IJmuiden stappen i.p.v. richting Schiphol. Hoe vaak mensen niet verder lezen dan het lijnnummer...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Dat leert ze dan misschien wel lezen :twisted: (A)
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

^^ Nee, je moet het voor reizigers makkelijk, eenduidig en constant maken.

:)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Lijnnummer lezen is al te veel moeite. Dat je halverwege de stad bent en mensen vragen of dit wel lijn 34 is. Nee, er staat ook 48 op de bus :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten