Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

De nieuwe lijnen rijden binnen Amsterdam helemaal niet anders, de frequentie is wel een stukje hoger op de “stads”lijnen als 347/357/397. Voor mijn gevoel duren de verkeerslichten langer, bij sommige bussen wel erg lang. Kan ook te maken hebben, met het feit dat er ander (geleed) materieel rijdt, chauffeurs die nog ervaring moeten opdoen, ik weet het niet.
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door DingeZ »

De betrouwbaarheid van de lijnen was voor 10 december vooral stad-uit ook niet echt goed, al was het toen meestal dat er maar twee bussen achter elkaar reden. Volgens mij zijn de Nassaukade, Van Baerlestraat en de Amstelveenseweg/Amsterdamseweg/Keizer Karelweg wel de grote boosdoeners voor de punctualiteit. Wat me wel opvalt is dat het Programma van Eisen destijds heeft aangegeven dat de punctualiteit vooral beoordeeld zou worden op de ritverdeling en niet op de punctualiteit van de individuele rit, maar dat daar niets mee gedaan wordt. Het zou namelijk zo moeten zijn dat als een colonne aankomt op het eindpunt dat ze niet in colonne weer teruggaan, maar weer een normale verdeling proberen op te bouwen, maar ik zie zelfs bij Nieuwezijds Kolk bussen van dezelfde lijn vlak achter elkaar aan. Ook zou het handiger zijn om lege bussen in een colonne bij Elandsgracht al te laten keren, dan kan de frequentie op terugweg tenminste een beetje gefatsoeneerd worden.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik zag het al een paar keer op ovzoeker, maar vandaag ook echt, dat een 347 naar het Haarlemmermeerstation gereden is en daar zijn tijd afwacht om op het Stadionplein er weer tussen te gaan. Maar ben bang dat het vechten tegen de bierkaai is.

Edit: Nassaukade ri. Overtoom/Leidsebosje was na het middaguur een regelrechte ramp..... :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Suus »

Op lijn 347/357 rijden teveel bussen. Het is niet normaal om 16x/uur met een gelede bus te rijden. En dan ook nog een route op de buitenring, die notoir bekend staat om zijn verkeersdrukte. Uiteindelijk moeten die auto's natuurlijk optieven, in de stad kan je prima zonder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door tsov »

Het helpt natuurlijk ook niet mee dat de bussen op het Museumplein en in de Paulus Potterstraat niet op de trambaan mogen/kunnen en dat die ellendige omleiding via de Beethovenstraat nog steeds voortduurt...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Klopt Suus, heb ik ook al eerder hier beweerd. In de spits is deze frequentie prima, maar overdag tussen de spitsen kan het ook wel een tandje minder m.i. Overigens rijdt alleen lijn 347 grotendeels geleed, op een enkele uitzondering na, bij de 357 is het juist omgekeerd, daar zijn de gelede bussen uitzondering. Maar als ik er even van uitga, dat de Citaro G en de MAN-bussen op beide lijnen in de loop van volgend jaar 1 op 1 uitgewisseld worden door elektrische VDL’s dan rijdt wel 90% straks geleed.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

tsov schreef:Het helpt natuurlijk ook niet mee dat de bussen op het Museumplein en in de Paulus Potterstraat niet op de trambaan mogen/kunnen en dat die ellendige omleiding via de Beethovenstraat nog steeds voortduurt...
Nee, klopt, maar gaat ook nooit gebeuren, dat ze daar op de trambaan mogen. Omleiding Stadionweg/Beethovenstraat zou half februari over moeten zijn, als ik de berichten mag geloven.

Denk dat de “overheden” het allemaal wel prima vinden zo. Men concentreert zich nu op de opening van de NZL en dan worden ook de Amstelveen-Amsterdam routes anders, lees: minder bussen in de binnenstad.

En als over een paar jaar de UTH lijn klaar is, dan houden de 347/348 ook op te bestaan, wordt het nog rustiger.....
welriekendepastinaak
Berichten: 31
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 15:48

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door welriekendepastinaak »

De toekomst is goud, makkers.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Vinny »

Als bij de vervoerder en de concessieverlener dezelfde minkukels aan het roer blijven staan als de afgelopen jaren dan is de toekomst van het OV in de regio Amsterdam gedoemd om te gaan mislukken!
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

Ik zag vanavond even na zessen een defecte bus op de (tijdelijke) halte Museumplein staan, ik dacht de 2227 (of anders de 2722). Zo te zien hing de deur op de stoep. Als dat zo is, waarom openen de deuren van knielbussen dan niet naar binnen?
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Dat zal de 2722 zijn geweest. Ik zat gisteren in een R-net Iveco op lijn 347, die had ook problemen met openen en sluiten van de uitstapdeuren. En ja die deuren van die Iveco’s openen inderdaad naar buiten.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Stadsbus »

Heeft Connexxion niet geleerd van de Procity?
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

Volgende probleem voor Connexxion: Sommige van hun bussen (ik weet uiteraard niet welke) loggen busstation Uithoorn als "63562 (naam volgt nog)". Ik vermoed dat het hier steeds gaat om ritten die vanaf lijn 347 (waar ik uitcheck) doorrijden als 342. Ook de melding "34202 (naam volgt nog)" is bij mij een keer voorgekomen bij checkin op 347, het kan zijn dat die rit van de 342 af kwam. Aangezien beide codes niet in het geldigheidsgebied van mijn abonnement liggen, heb ik nogal wat teveel betaald.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Hainje »

Zijn het wellicht haltes op een nieuwe plek? Ik zie dit bijvoorbeeld ook bij het nieuwe busstation van Tilburg NS.
🍉
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

Het zijn wel andere halteperrons dan voor 10 december ja. De 347 vertrekt vanaf de voormalige Syntus Utrecht halte (hoewel dit tot december 2016 ook Connexxion was) en de 342 vanaf de voormalige Arriva halte. Hebben alle haltes op een busstation echt een eigen ci/co code? Dat lijkt me vreselijk foutgevoelig als er wegens werkzaamheden eens een ander halteperron gebruikt wordt.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dennistd »

Elk perron heeft zijn eigen code inderdaad, en die perrons vallen weer samen onder een bushalte. Overigens is het niet zo dat als je op een ander perron staat (omdat het eigenlijke perron bezet is) je ineens ergens anders in/uitgestapt bent: het systeem (Infoxx/EBS/Albatros/enz) verwacht namelijk een bepaald perron. Sta je er naast dan val je gewoon binnen de marge, maar sta je aan de andere kant van het busstation dan zal het systeem mogelijk een 'van route' geven, omdat je buiten de verwachte route (namelijk via perron A ipv via perron Q, ik noem maar wat) komt.
cxx3219 op lijn 382
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 20 nov 2017, 11:44
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door cxx3219 op lijn 382 »

In 2020 worden de Capacity's van lijn 300/397 vervangen.
Maar welke bussen gaan hun plaats innemen dan?
Weet veel van busnet in Haarlem-IJmond
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Dat zouden dan 21m elektrische bussen moeten zijn. Die moeten alleen nog wel ontwikkeld worden, maar wie weet tegen die tijd?
tgv2
Berichten: 40
Lid geworden op: za 19 nov 2011, 16:21

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door tgv2 »

Jammer dat er voor Amstelland geen lijnfolders of dienstregeling"boekje" wordt uitgegeven. Blijkbaar vindt Connexxion dit voor deze regio niet meer nodig. Of valt dat ook onder de noemer "OV van wereldklasse". :shock:
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door CamilleKreemers »

Dat is toch niet nodig?? Er wordt zo frequent gereden dat je busloos naar de halte kan stappen en er komt wel een bus...
Hensepens
Berichten: 109
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 23:31

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Hensepens »

...klopt... een willekeurige bus....of die gaat naar waar jij wilt is vers 2.... _O-
JcJay
Berichten: 81
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 14:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JcJay »

Zelfs de vertrekstaten in de bushaltes (van R-NET) geven geen exacte vetrektijden meer voor een groot deel van de dag. Bij de 300 is t zelfs zo dat enkel de vertrektijd van eerste en laatste rit van de dag getoond wordt. Daarna volgt achter elk uur: "Rijdt elke 5-8 minuten" (waarbij '5-8 minuten' variabel is tussen bijvoorbeeld '6-10' of '10').
jensvdkroft
Berichten: 384
Lid geworden op: di 21 feb 2017, 21:32
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door jensvdkroft »

Welke stallingen horen bij de concessie? En wat zijn hun vestigingsnummers? :? #dtv
Buschauffeur bij Connexxion/OV Regio IJsselmond.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door dylanwild94 »

Stallingen zijn Haarlem,Hoofddorp,Schiphol en Uithoorn.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Remco1989
Berichten: 434
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Remco1989 »

Was het maar weer Hoofddorp dan kon ik lopen :P Haarlem Jvk, Schiphol Noord, Schiphol Zuid (Rozenburg), Amstelveen (nu nog tijdelijk Uithoorn)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten