tripel7 schreef:397 wordt solaris.
Bron: de mappen met daarin de vlootverdeling die op de vestigingen liggen.
en 5 capacity's deze zijn later toegevoegd lijsten op vestigingen zijn alweer oud
Suus schreef:Toch denk ik wel dat OmniLezer gelijk heeft. Schiphol - Uithoorn wordt een van de eerste lijnen die gaat sneuvelen.
342 en N42 mag niet sneuvelen volgens PVE. dus dat betekent dat over de nieuwe busbaan in uithoorn lijn 340/342/N42 gaan rijden zodra deze klaar is en dan sneuvelt lijn 198.
fred1954 schreef:
Dan kom je dus op het volgende theoretische lijstje:
R-net:
300 capacity’s
340 en 341 standaardbussen, dus Iveco.
342 geleed elektrisch
346 dubbeldekkers
347 geleed elektrisch
356 standaardbus of Solaris?
357 geleed elektrisch c.q. standaardbus Iveco
397 Solaris (zie bericht tripel7)
Schipholnet:
180 t/m 199 Citea BRT-look elektrisch
Onderliggend busnet:
Alle lijnen standaard Iveco 2 lengtes.
je vergeet de almere volvo's voor lijn 255 bij rnet
Vinny schreef:Suus schreef:Toch denk ik wel dat OmniLezer gelijk heeft. Schiphol - Uithoorn wordt een van de eerste lijnen die gaat sneuvelen.
Er wordt in Schiphol-Rijk wel een speciale busbaan voor deze lijn gebouwd, omdat de busbaan voor de 340 kennelijk te veel uit de route ligt...
Overbodige geldsmijterij dus. :N
HOV oost/rijk is voor de lijnen die naar oost gaan rijden, niet voor 342.
CXX3677 schreef:Nu we het toch over de tijdelijke dieselvloot hebben,
Ik las een tijdje geleden dat de Capacity's op lijn 300 ook maar drie jaar zouden rijden om erna plaats te maken voor de 21-meter SLFA's. Was te lezen in een PowerPoint-presentatie van Connexxion voor AML in maart 2017.
Zou het te maken hebben dat ze geen opstartproblemen willen hebben voor deze lijn en daarom "safe'' voor diesel-Capacity's gaan? Of heeft VDL niet genoeg productiecapaciteit?
21m elektra moet nog ontwikkeld worden bestaan nog niet.
welk merk over 3 jaar komt is nog helemaal niet zeker, ze gaan uit van VDL SLFA's, maar kan net zo goed solaris/mercedes/iveco en wat heeft nog meer al elektra worden.