Pagina 9 van 194

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 06 feb 2014, 07:01
door fred1954
Groene citaro 9151 is ook gespot door mij.

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 10 feb 2014, 21:45
door FLJ
FLJ schreef:Misschien dat iemand het hier wel weet, maar welke gelede Citaro's rijden ondertussen op lijn 197 in Amsterdam? Ik heb in ieder geval de 9106, 9122 en de 9131 gezien maar er moeten er meer zijn lijkt mij. Heeft iemand een totaal overzicht?
Ondertussen heb ik geloof ik een zo goed als compleet lijstje weten te maken:
9106, 9121, 9122, 9130-9133, 9137, 9155, 9156 (10 stuks). Niet alle bussen zijn voorzien van een Schiphol Sternet uiterlijk, een aantal wagens dragen enkel het Twentse donkerrood.

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 11 feb 2014, 12:32
door Milco
9121 rijdt nog in Almere en de bussen met het Twentse donkerrood zijn de 9106, 9155 en 9156.

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 11 feb 2014, 17:16
door FLJ
Milco schreef:9121 rijdt nog in Almere en de bussen met het Twentse donkerrood zijn de 9106, 9155 en 9156.
Dank voor de correctie, ik vermoedde al een foutje gemaakt te hebben aangezien ik gelezen had dat er slechts 9 gelede bussen voor lijn 197 kwamen, wat zo te zien dus klopt.

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 11 feb 2014, 18:04
door Etienne
Kunnen we dit topic niet hernoemen naar "(Nieuwe) Concessie Amstelland-Meerlanden" :?:

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 12 feb 2014, 07:29
door fred1954
Etienne schreef:Kunnen we dit topic niet hernoemen naar "(Nieuwe) Concessie Amstelland-Meerlanden" :?:
Ik ben de TS, van mij mag het. Ik denk alleen dat de moderator daar over beslist.

Re: In 2014 aanbesteding Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 12 feb 2014, 14:17
door FLJ
Er wordt nog geschoven met de gelede Sternet Citaro's, vanochtend de 9107 gezien met een nog glimmend Sternetjasje.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 20 feb 2014, 16:09
door FLJ
En er is weer een gelede Sternet-Citaro aan het lijn 197-wagenpark toegevoegd: de ex-Almerense 9123. Dit maakt dat de volgende gelede bussen nu ver-Sternet zijn: 9107, 9122, 9123, 9130-9133, 9137 (8 stuks).

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 20 feb 2014, 16:32
door Jelmer
om weer terug te gaan naar het GVB:
op http://www.autobussenwebsite.nl/ staat een foto van een nieuwe GVB Citea gelede

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 20 feb 2014, 16:33
door Suus
Alleen gaat dit topic juist niet over het GVB...

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 20 feb 2014, 16:47
door Jelmer
sorry helemaal gelijk, ben abuis!

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 22 feb 2014, 00:33
door Michael 1988
FLJ schreef:En er is weer een gelede Sternet-Citaro aan het lijn 197-wagenpark toegevoegd: de ex-Almerense 9123. Dit maakt dat de volgende gelede bussen nu ver-Sternet zijn: 9107, 9122, 9123, 9130-9133, 9137 (8 stuks).
En de 9155 en 9156 tuffen waar ergens rond?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 22 feb 2014, 11:21
door Etienne
Ook op Schiphol en de 9162 is een reservebus voor lijn 197.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 22 feb 2014, 11:24
door FLJ
De 9106, 9155 en 9156 rijden nog steeds rond op lijn 197. Ik vraag me af wat er met deze bussen gaat gebeuren aangezien er nu genoeg Sternet-wagens lijken te zijn.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 22 feb 2014, 11:39
door Meltrain
Is er nog iets aan het interieur veranderd van de ex-Almeerse Citaro's? Een kenmerk van het Sternet is de oceaan aan beenruimte. :p

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 22 feb 2014, 11:46
door FLJ
Meltrain schreef:Is er nog iets aan het interieur veranderd van de ex-Almeerse Citaro's? Een kenmerk van het Sternet is de oceaan aan beenruimte. :p
Nee helemaal niets, ik maak tegenwoordig dagelijks van de 197 gebruik en het is altijd een verrassing wat er voor komt rijden, de interieurs verschillen ook onderling. De ex-Almerense wagens zijn bij mij toch wel het minst favoriet vanwege de harde gladde bankjes in het achterste gedeelte.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 25 feb 2014, 22:17
door Bluearrow
Voeg de 9126 ook maar bij in het lijstje. Op 21 februari door mij gespot en op de foto gezet.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 25 feb 2014, 23:06
door Jelmer
via de ovzoeker heb ik de laatste dagen de volgende wagens op de 197 gezien:
9100 Uithoorn
9106 ex-Twente
9122 ex-Almere
9123 ex-Almere
9126 ex-Almere
9130 ex-Almere
9131 ex-Almere
9132 ex-Almere
9133 ex-Almere
9137 ex-Almere
9155 ex-Twente

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 26 feb 2014, 12:17
door fred1954
Jelmer schreef:via de ovzoeker heb ik de laatste dagen de volgende wagens op de 197 gezien:
9100 Uithoorn
9106 ex-Twente
9122 ex-Almere
9123 ex-Almere
9126 ex-Almere
9130 ex-Almere
9131 ex-Almere
9132 ex-Almere
9133 ex-Almere
9137 ex-Almere
9155 ex-Twente
Zijn deze bussen inmiddels allemaal rood? Ben al een tijdje niet meer in de stad geweest, dus niks gespot. De Almeerse bussen hadden toch het MAXX-logo. Dat is er dan nu af?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 26 feb 2014, 12:46
door Milco
De voormalige Almeerse bussen zijn inderdaad Sternet-rood, alleen bij sommige bussen ontbreken de wagenparknmmers nog. De Maxx-logo's zijn er inderdaad dus af, maar aan het interieur is niets veranderd volgens mij: 2x1 stoelopstelling voorin en grijze plastic stoelen achterin. De 9106 en 9155 zijn ook rood, maar of deze Sternet-rood zijn, geen idee. Rijdt de 9156 trouwens niet meer in deze concessie? Tot voor kort reed deze ook rondom Amsterdam/Schiphol.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 26 feb 2014, 13:44
door FLJ
De 9106 en 9155 rijden rond in het Twentse-rood en zijn niet aangepast aan de Sternet-huisstijl. Het interieur is nog in oorspronkelijke staat, waarbij slechts 1 halte-beeldscherm aanwezig is (die niet werken) en er geen lichtkranten aanwezig zijn, oftewel de route-informatie is wel erg karig te noemen. De 9156 heb ik al een tijdje niet meer gezien, misschien is deze door de komst van de 9123 en 9126 weer verdwenen (of wordt hij misschien overschilderd naar het Sternet-rood?).

Aan het interieur van de ex-Almerense Citaro’s is niks veranderd, op de 9132 na zijn ze wel allemaal voorzien van wagennummers. De 9107 is ook voorzien van een Sternet-jasje (deze bus rijdt al langere tijd in de concessie Amstelland-Meerlanden) en is van veraf te herkennen doordat het tot op heden de enige Sternet-bus is die een groene lijn- en bestemmingsdisplay heeft en nog volledig is voorzien van gestoffeerde stoelen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 26 feb 2014, 13:52
door fred1954
FLJ schreef:De 9106 en 9155 rijden rond in het Twentse-rood en zijn niet aangepast aan de Sternet-huisstijl. Het interieur is nog in oorspronkelijke staat, waarbij slechts 1 halte-beeldscherm aanwezig is (die niet werken) en er geen lichtkranten aanwezig zijn, oftewel de route-informatie is wel erg karig te noemen. De 9156 heb ik al een tijdje niet meer gezien, misschien is deze door de komst van de 9123 en 9126 weer verdwenen (of wordt hij misschien overschilderd naar het Sternet-rood?).

Aan het interieur van de ex-Almerense Citaro’s is niks veranderd, op de 9132 na zijn ze wel allemaal voorzien van wagennummers. De 9107 is ook voorzien van een Sternet-jasje (deze bus rijdt al langere tijd in de concessie Amstelland-Meerlanden) en is van veraf te herkennen doordat het tot op heden de enige Sternet-bus is die een groene lijn- en bestemmingsdisplay heeft en nog volledig is voorzien van gestoffeerde stoelen.

Ik kan me voorstellen dat CXX de bussen allemaal Sternet-rood gaat maken. Ik ga er van uit dat de concessie 2 jaar zal doorlopen. Dat betekent dus nog bijna 4 jaar CXX in AML. Ook voor die 4 jaar wil je je materieel netjes op orde hebben, lijkt me. Weliswaar wordt die beslissing over de verlenging pas in april door de SRA genomen, maar kan me niet voorstellen, dat ze de aanbesteding in Amstelland door laten gaan, met al die onzekerheden tot in 2017. (oplevering NZL-lijn, ombouw Amstelveenlijn, eventuele doortrekking naar UTH, etc.)

Ik denk dat er allang gesproken is met CXX over de verlenging en zie geen redenen, waarom CXX deze verlenging niet zou willen. En zie ook geen redenen waarom de SRA, Connexxion niet nog 2 jaar extra zou willen hebben. Er is niet of nauwelijks wat aan te merken op de bedrijfsvoering van CXX in deze regio, m.i.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 26 feb 2014, 15:28
door Karl
Je kan denken dat het nog goedkoper kan, als SRA zijnde, maar gezien de ontwikkelingen in de DRU-prijzen en/of het snijden in OV in andere gebieden lijkt me dat niet. Connexxion bevindt zich in de positie zich nederig op te stellen tegenover klanten: het is niet dat ze in de slappe was zitten.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 26 feb 2014, 18:18
door FLJ
Voor de liefhebber heb ik een zevental foto's van gelede Citaro's op lijn 197 op mijn flickr-photostream geplaatst.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 26 feb 2014, 19:10
door ICE105
Over foto's gesproken: heeft iemand ook interieur foto's van de (ex) Almeerse Citaro's? Zijn de plastic stoeltjes achterin echt zo spartaans?