Pagina 92 van 194

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 12 dec 2017, 14:11
door fred1954
Redelijk goed gevuld tot vrijwel leeg...... :o Als er echt een paar achter elkaar aan rijden en dat gebeurt veel, dan zie je er bussen tussen zitten waar vrijwel niemand in zit.

Op het materieel draadje heb ik een foto geplaatst waarop een 357 te zien die voor mij reed, ik zat ook in een 357. Mijn bus was vrijwel leeg, enkele mensen maar. In de voorganger was het drukker. Het probleem is dat je vrijwel geen mogelijkheid meer hebt richting stad, om elkaar in te halen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 12 dec 2017, 16:06
door fred1954
Connexxion deelt via Twitter mee, dat lijn 346 m.i.v. morgen 13 december weer zal halteren bij het VUmc, niet op de busbaan, maar langs de stoep op de rijbaan. Dit geldt voor beide richtingen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 12 dec 2017, 17:09
door trolly
Geniaal. Het verbaast me wel dat die apparaten zomaar ergens kunnen stoppen waar niet minstens een rood bordje op een abri geschroefd is :')

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 09:06
door fred1954
Vervoersvraag rond deze tijd op 347/357 ri. stad blijft groot.....:

8.45: gelede 347 laat mensen staan op Van Nijenrodeweg.
8.48: volgende gelede 347 ook overvol, kan nog een paar mensen binnenlaten.
8.51: standaard 357 erg vol, neemt de overgebleven passagiers mee.
8.52: volgende standaard 357 heeft eindelijk ruimte.

Het is mij wel duidelijk dat lijn 347 de grootste vervoersvraag heeft op dit moment....kan ook niet anders, want de 347 vervangt eigenlijk 2 lijnen: 142 en 170.

Gisteren zoals al geschreven een rondje Stadion - Elandsgracht gemaakt. Best wel veel passagiersaanbod in de daluren, maar ook heel veel R-net bussen die in de rondte rijden, daarvan een aanzienlijk aantal achter elkaar, waarbij de laatste bus in het rijtje vaak bijna leeg is.

Ik ben geen lijnarchitect/vervoerskundige, maar ben geneigd te zeggen, dat het in het dal een tandje minder kan, qua aanbod van bussen en in de spits misschien iets meer. Maar of de stedelijke infrastructuur zich daarvoor leent?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 13 dec 2017, 09:14
door n-evo
trolly schreef:Geniaal. Het verbaast me wel dat die apparaten zomaar ergens kunnen stoppen waar niet minstens een rood bordje op een abri geschroefd is :')
Het heeft een tijdje geduurd maar na een aantal grote en exotische technologische doorbraken is het eindelijk gelukt. We mogen als soort trots op onszelf zijn.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 dec 2017, 15:42
door Remco1989
Het schijnt dat de bussen weer via leidseplein rijden, maar nog wel halteren op stadhouderskade

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 dec 2017, 16:24
door fred1954
Kan alleen maar zeggen *bus*
Denk dat de VRA ook wakker geworden is, zag dat dit gekkenwerk was op de Nassaukade, al die R-net bussen in colonne, met vertragingen. In ieder geval beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen....... :)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 dec 2017, 17:48
door tgv2
Remco1989 schreef:Het schijnt dat de bussen weer via leidseplein rijden, maar nog wel halteren op stadhouderskade
Dat is dan vrij recent, vanochtend nog via de Nassaukade de stad in gereden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 dec 2017, 18:02
door fred1954
Die beslissing zal wel op stel en sprong genomen zijn vandaag...route Nassaukade was niet houdbaar meer binnen het R-net concept... :o

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 dec 2017, 18:16
door Menzo
Je ziet dat de meeste bussen afslaan, af en toe gaat er nog eentje rechtdoor. Wat nu wel meer optonhoud geeft is de route de andere kant op, de bussen staan nu achter de trams te wachten om links af te slaan. En met drukte staan ze midden op het kruispunt vast omdat de rij met autos totaan het kruispunt gaat.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 dec 2017, 18:30
door fred1954
Tja, heeft ook te maken met de verkeerslichten bij de Hobbemastraat. Dat is een drukke kruising met kruisende trams en bussen ri. Leidseplein. Dat houdt op..... :cry:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 dec 2017, 18:31
door tgv2
De vertragingen van de 347/357 varieren van +1 tot +47. R-net of niet.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 dec 2017, 18:54
door fred1954
Ik zie een 357 met +55 rijden.... En vlak de 397 niet uit, rijden ook met flinke vertraging, eentje gezien met +41..... :evil:

Maar goed, de chauffeurs kunnen er niets aan doen......de infrastructuur leent zich niet voor zo’n bombardement aan bussen op die route, nog afgezien van de verkeersdrukte op verschillende plekken.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 dec 2017, 18:56
door busfanNL
Is er al iets meer bekend over de citaro's van de taxiboer uit Renesse?? In HWGO vandaag nog gewoon oude amba's op dienst dus daar rijden ze (nog) niet.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 dec 2017, 18:59
door OV Hoekschewaard
Er rijden sinds maandag TCR citaro’s uit de 500-519 serie rond in HWGO

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 dec 2017, 19:01
door tgv2
fred1954 schreef:Ik zie een 357 met +55 rijden.... En vlak de 397 niet uit, rijden ook met flinke vertraging, eentje gezien met +41..... :evil:

Maar goed, de chauffeurs kunnen er niets aan doen......de infrastructuur leent zich niet voor zo’n bombardement aan bussen op die route, nog afgezien van de verkeersdrukte op verschillende plekken.
Klopt maar vanuit Amstelveen Zuid heb je nu de keuze uit Connexxion met grote vertragingen of de onbetrouwbare GVB lijn 51. Als forens wordt je daar niet vrolijk van :neg:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 dec 2017, 19:05
door fred1954
Ik heb me laten vertellen, dat op 22 juli volgend jaar alles beter wordt.... _O-

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 dec 2017, 19:20
door fred1954
OV Hoekschewaard schreef:Er rijden sinds maandag TCR citaro’s uit de 500-519 serie rond in HWGO
Dat zijn ze toch, die TCR bussen uit AML?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 dec 2017, 19:22
door dylanwild94
Ja dat zijn de Citaro's uit AML.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 07:34
door fred1954
Wat betreft route Leidseplein: op ovzoeker is te zien dat het gebruikte traject wisselt, sommige bussen rijden inderdaad via Leidseplein, Marnixstraat en andere toch nog over de Nassaukade.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 08:12
door busfanNL
fred1954 schreef:
OV Hoekschewaard schreef:Er rijden sinds maandag TCR citaro’s uit de 500-519 serie rond in HWGO
Dat zijn ze toch, die TCR bussen uit AML?
Okee. Top. Geweldig. *bus* *bus* Gaan die oude rammelbassadors eruit? (ex veolia eerst?) En hebben ze nieuwe kleuren gekregen?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 08:18
door fred1954
Houden jullie ze wel een beetje netjes daar in HWGO? Ze zijn als nieuw, van een oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan. :D :D :D

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 08:22
door busfanNL
Ja ik denk dat die dingen op schoollijnen ingezet worden. Maar dat worden de Van Oeveren Citaro's ook en die zien er ook als nieuw uit. Dus ik deel je mening, TCR houd ze netjes. *bus*

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 10:22
door Chrysa
Nog nooit in een Brabantse TCR-bus gezeten zeker? :X

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 12:50
door busfanNL
Jawel. Op de transferium lijnen in een Brabantse TCR /Van Fraassen MAN. Volgens mij de 479. :Y