Pagina 111 van 194

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 08:10
door trolly
:Y Als je het detail maar klein genoeg maakt, is er altijd wel wat te vinden waarin je uniek bent *O*

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 31 mar 2018, 21:50
door mattie156
Weet iemand toevallig al iets over andere veranderingen die komen in bijv. 2019 of 2020
Of er al nieuws is over E-bussen op de andere r-netlijnen of routeveranderingen?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 31 mar 2018, 21:54
door fred1954
Over 2019/2020 lijkt me dat er nog niet veel bekend is, behalve zaken als bijv. opening Zwarteweg Aalsmeer Busstation, dan zullen er in die regio dingen veranderen op bijv. lijn 357/358 en ook 340 zal iets anders gaan rijden. Waarschijnlijk zal 198 dan verdwijnen.

Verder is bekend dat vanaf 2021 het gehele R-net (met uitzondering van dubbeldekkerlijn 346) ZE wordt.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 13:01
door cxx3219 op lijn 382
Worden de Capacity's dan vervangen door elektrische varianten of een ander type bus?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 13:25
door Lijn 45
Die worden door elektrische Citea's vervangen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 13:27
door cxx3219 op lijn 382
en worden dat dan ook 21m lange bussen of worden het de bussen die nu binnenstromen?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 13:38
door ArrivaBas
VDL schijnt druk bezig te zijn met het ontwikkelen van een VDL Citea SLFA-E met 21 meter lengte.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 15:52
door Mdk
heb je daar een bron oid voor?

voor zover ik het gehoord heb worden ze sowieso vervangen met 21 meter elektrische bussen, op dit moment heeft nog geen enkele producent die (voor zover ik weet), maar ze waren destijds in de conexxion aml grafieken e.d. ingetekend als citea's.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 16:00
door Remco1989
Leverancier word tegen die tijd pas bekend dus kan nog van alles worden Mercedes iveco VDL solaris MAN enz. Een tekening van VDL betekend niet dat het VDL word.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 03 apr 2018, 08:06
door Roeland
Hoe gaat het trouwens met lijn 397 (sinds december de combi-route van de oude lijnen 310 en 397)? Rijdt die een beetje op tijd, en zijn er veel doorgaande reizigers "over Schiphol heen"?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 03 apr 2018, 08:13
door regenmaker
Remco1989 schreef:Leverancier word tegen die tijd pas bekend dus kan nog van alles worden Mercedes iveco VDL solaris MAN enz. Een tekening van VDL betekend niet dat het VDL word.
Laat Mercedes en MAN eerst maar eens ervaring opdoen met 12m elektrische bussen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 03 apr 2018, 08:53
door fred1954
Roeland schreef:Hoe gaat het trouwens met lijn 397 (sinds december de combi-route van de oude lijnen 310 en 397)? Rijdt die een beetje op tijd, en zijn er veel doorgaande reizigers "over Schiphol heen"?
Helaas deelt ook lijn 397 regelmatig mee in de vertraging, maar niet zo extreem als lijn 347/357.

De indruk die ik heb van de keren dat ik op Schiphol was, dat de bus op Schiphol vrijwel leeg loopt, zowel vanaf Nw-Vennep als vanaf Leidseplein en dat er dus relatief weinig mensen “over Schiphol heen” reizen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 03 apr 2018, 10:04
door Remco1989
Maar het word steeds meer zeker op donderdag tm zondag. Mensen die dagje Amsterdam gaan doen en jeugd die gaat stappen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 03 apr 2018, 10:14
door fred1954
Dat zou best kunnen, op zich is het voor Nieuw Vennepers natuurlijk een uitstekende verbinding met Amsterdam-C, die misschien langzamerhand ontdekt wordt. De keren dat ik op Schiphol was met de 397 in december en januari, was het nog mondjesmaat in ieder geval.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 03 apr 2018, 20:37
door Mike
Ik heb tegenwoordig steeds meer doorgaande reizigers van Amsterdam naar Hoofddorp/Nieuw-Vennep, en zoals Remco1989 al zei, in het weekenden nog meer.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 12:42
door n-evo
Zoiets moet natuurlijk ook op gang komen. Ik weet nog wel dat lijn 69 naar Schiphol in het begin ook erg rustig was.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 14:42
door Bluearrow
fred1954 schreef:Over 2019/2020 lijkt me dat er nog niet veel bekend is, behalve zaken als bijv. opening Zwarteweg Aalsmeer Busstation, dan zullen er in die regio dingen veranderen op bijv. lijn 357/358 en ook 340 zal iets anders gaan rijden. Waarschijnlijk zal 198 dan verdwijnen.

Verder is bekend dat vanaf 2021 het gehele R-net (met uitzondering van dubbeldekkerlijn 346) ZE wordt.
Is dit van toepassing op 'alle' Rnet lijnen, of doelde je alleen op de lijnen in AML?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 14:44
door fred1954
Ja over AML.. :Y

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 05 apr 2018, 22:15
door Globetrotter
Weet iemand of die probeerkaartjes van AML (die van €1,50) ook geldig zijn op AML Flex?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 07:05
door fred1954
Ja, maar met restricties....ik heb eens een presentatie gezien van CXX in het dorpshuis van Rijsenhout, meen ik, en daar kwam die vraag ook naar voren. Weet niet zo goed meer wat die restricties waren. Ik meen in ieder geval niet in de spits te gebruiken.

Ik zou het, als ik jou was, even navragen bij de KS van Connexxion. :D

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 11:18
door fred1954
Even wat anders: het besluit gisteren van het DB van de Vervoerregio over de GO van de NZL in Amsterdam op 22 juli heeft uiteraard ook consequenties voor de dienstregeling van de 347 en 357 van AML. Volgens een email die ik van de VRA vanmorgen heb ontvangen zal er half april gestart worden met een communicatiecampagne van de vervoerders over de veranderingen per 22 juli a.s.

We weten al dat de 347/357 ingekort en gesplitst gaat worden op 50/50 basis naar wens van de VRA. Ingekort betekent niet verder dan Busstation Elandsgracht voor lijn 347/357 en gesplitst betekent 2 nieuwe lijnen (348/358) naar Station Zuid.

Ik ben zeer benieuwd hoe CXX dat gaat doen, met name op Station Zuid. Uitgaande van de huidige dienstregeling van 8x per uur voor beide lijnen, ligt het voor de hand dat de verdeling 4/4 wordt per lijn. 4 bussen de stad in en 4 bussen naar Zuid per lijn.

Dat betekent een kwartierdienst overdag per lijn vanaf Zuid naar Uithoorn en Aalsmeer/Kudel. ‘s Avonds wordt het interessant: lijn 347 rijdt 6x/uur en lijn 357 4x per uur. Ga je uit van 50/50 basis, dan betekent dat voor de 347 een 20-minuten dienst van en naar de stad. Hetzelfde geldt voor de 348 van en naar Zuid. Voor lijn 357 wordt het dan een 30 minuten dienst van en naar de stad en ook hetzelfde voor lijn 358 van en naar station Zuid.

Zie hier de discrepantie tussen de dienstregeling van de NZL en die van de aansluitende regiolijnen op Zuid. Overdag een 6-minuten dienst van de NZL die aansluit op een 15-minuten dienst van 348/358. ‘s Avonds een 7/8 minuten dienst van de NZL die aansluit op een 20 en 30 minutendienst van resp. lijn 348 en 358.

Ben benieuwd hoe andere forumleden dit zien?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 11:46
door sirvinniei
Ik zie het liever teruggebracht naar 2 lijnen met 2 eindbestemmingen: zuid en Elandsgracht. Gebeurt wel vaker bij Rnet en HOV in het algemeen.
Het allerbeste lijkt me nog 2 lijnen met 1 eindbestemming, maarja je zit met de VRA eis.

Over een paar jaar zal dit probleem waarschijnlijk sowieso verdwijnen, als de uithoornlijn er ligt.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 11:49
door fred1954
sirvinniei schreef: Over een paar jaar zal dit probleem waarschijnlijk sowieso verdwijnen, als de uithoornlijn er ligt.
Ja maar de planning daarvoor is eind 2022.......de planning :lol: Dat is nog bijna 5 jaar vanaf nu.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 12:03
door Remco1989
Ik hoop dat het nog jaar of 30 duurt. Anders veel afscheid nemen van collega’s die dan omdat er geen werk meer is op straat staan.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 06 apr 2018, 12:13
door fred1954
Dat is triest natuurlijk, daar dacht ik nog niets eens aan.

Maar als hele lijnen als 347 en 348 vervallen, dan scheelt dat inderdaad aanzienlijk qua aantal benodigde buschauffeurs.

Wie weet kunnen er tegen die tijd een aantal omgeschoold worden tot trambestuurder op de UTH lijn, gesteld dat ze voor het GVB willen werken?

ALS het GVB deze lijn gaat exploiteren natuurlijk, kan nog steeds zo zijn, dat deze tramlijn onderdeel wordt van de concessie AML.

Over 5 jaar kan het ook zo druk geworden zijn in de Vervoerregio, dat men staat te springen om buschauffeurs ergens in de regio. Maar het is triest als je op straat komt te staan als er geen werk meer voor je is. En geloof me, IK kan het weten :(