Pagina 116 van 193

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 30 apr 2018, 09:34
door fred1954
Ja zo heb ik het begrepen. Als je naar de huidige dienstregeling kijkt van lijn 347/357 w.b. de avond en weekend rijden er geen 8 bussen per uur, maar regelmatig maar 6 (347) of 4 (357) per uur. En dat is voldoende voor de 2 bestemmingen/lijnen.

Ga je die 6 of 4 bussen per uur op 50/50 basis verdelen naar 4 bestemmingen/lijnen, dan kom je uit op een 20 minuten- of halfuurdienst voor elke afzondelijke lijn. Dat zou vanaf de stad (Elandsgracht) nog kunnen, maar vanaf Zuid lijkt me dat niet wenselijk met een metro die elke 7-8 minuten (?) arriveert in avond en weekend.

De overstaptijd op Zuid zou theoretisch zo lang kunnen worden, dat de tijdwinst die je hebt door de NZL, als sneeuw voor de zon verdwijnt als je in het uiterste geval 20 of 30 minuten moet wachten op de aansluitende bus naar Uithoorn/Mijdrecht of Aalsmeer/Kudelstaart.

Daarom denk ik inderdaad, dat die kwartierdienst geboden moet worden op Zuid, ondanks het feit dat zoveel bussen vanaf Uithoorn/Aalsmeer in de avond of het weekend misschien wel overdaad is.

Maar ik kan ook niet in de hoofden van de gewaardeerde CXX medewerkers/ vervoerskundigen kijken, dus het is afwachten...... dit is in ieder geval wat ik destilleer uit het hele 50/50 verhaal.

EDIT: Wat de spits betreft.....ik ben er nog steeds niet van overtuigd, dat lijn 242 blijft na 22/7. We shall see :D

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 18:51
door fred1954
Ik vond een mooie animatie over de aanleg van de busbaan HOVASZ - Aalsmeer Schiphol Zuid. :) Met een (voor mij) nieuw soort rotonde, waarbij de bus recht oversteekt.

https://m.youtube.com/watch?v=rU1pvPcxDng

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 20:39
door Vinny

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 02 mei 2018, 20:42
door fred1954
Tja. Hugo de Grootplein, die ken ik, maar met een bus doorsteek had ik het nog niet gezien, maar inderdaad, is hetzelfde primcipe natuurlijk.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 04 mei 2018, 15:30
door fred1954
Er is net een Citaro G van lijn 347 bij het Olympisch stadion hard achterop een tram (24) gereden. Er zijn 6 ambulances opgeroepen en trauma heli, brandweer. Volgens P2000 is er sprake van een lichte beknelling.... Sterkte voor de betrokkenen!

EDIT: AT5 meldt 14 gewonden.... http://m.at5.nl/artikelen/181659/bus-bo ... n-gewonden

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 04 mei 2018, 16:30
door Daniel
Dat ziet er inderdaad niet uit alsof het zachtjes gegaan is, beknelde zal de chauffeur wel zijn. Hopelijk komt die er verder goed vanaf.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 04 mei 2018, 17:15
door fred1954
Klopt, zag op Twitter een foto, waar te zien is dat de brandweer hem uit zijn benarde positie bevrijdt, terwijl hij zuurstof toegediend krijgt... laten we hopen dat het allemaal meevalt voor hem.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 06 mei 2018, 09:53
door fred1954
Ik werd gisteravond gebeld door vrienden in de Ronde Venen, over de nieuwe lijnennet kaart die inmiddels weer veranderd blijkt te zijn met betrekking tot lijn 242/348 naar Mijdrecht per 22/7. Lijn 348 staat niet meer ingetekend op het traject Uithoorn - Mijdrecht, alleen spitslijn 242. Uithoorn zou nu het eindpunt zijn van lijn 348.

http://wijnemenjemee.nl/lijnennet/over/

Ik hoop voor de mensen in de Ronde Venen, dat er gauw duidelijkheid komt, want ze begrijpen er daar inmiddels niks meer van...... :o

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 08 mei 2018, 15:39
door fred1954
Connexxion heeft de veranderingen in AML per 22/7 op hun website gepubliceerd.....niks nieuws onder de zon voor de meesten onder ons, maar toch maar een link. :D

https://www.connexxion.nl/reizen/1190/w ... -juli/5132

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 08 mei 2018, 15:56
door DingeZ
Nog steeds heel vaag over lijn 242, blijft deze nou of wordt het toch 348? Ik hoop toch echt dat de bediening van Mijdrecht niet zo pauper blijft als nu.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 08 mei 2018, 16:01
door fred1954
Dat viel mij ook op. CXX spreekt wel over “versterking” van lijn 242 in de tekst, maar zie niets terug op de kaart daarvan, lijn 348 staat ingetekend met als eindpunt Uithoorn en lijn 242 komt helemaal niet meer voor...... :?:

EDIT: Metrostation Europaplein heet bij CXX Europapark......foutje. 8-)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 08 mei 2018, 16:59
door diederickx
Ik weet niet beter dan dat spitslijn 242 blijft bestaan, naast 340 als daglijn van/naar Mijdrecht. Het lijkt me sterk dat Mijdrecht straks zowel door 340 als 348 bediend wordt de hele dag. Bij enkele ritten in de dagrand kan ik me wel wat voorstellen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 08 mei 2018, 18:30
door fred1954
Er is door CXX vanaf het begin van deze concessie gecommuniceerd dat lijn 242 zou blijven tot 22/7 en vanaf die datum zou lijn 348 het gaan overnemen op de route Mijdrecht/Uithoorn - St. Zuid.

Maar inderdaad, lijn 340 rijdt ook het traject Mijdrecht - Uithoorn, misschien is CXX tot een ander inzicht gekomen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 08 mei 2018, 19:28
door DingeZ
De 340 rijdt op enkele spitsritten ook maar 2x/uur op Uithoorn - Mijdrecht en de 242 rijdt er ook nog eens vlak voor/achter.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 08 mei 2018, 19:46
door fred1954
In ieder geval komt de tijd dat Wilnis/Mijdrecht een rechtstreekse verbinding (142 - 174 - N74) had met Amsterdam - C niet meer terug..... :cry:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 08 mei 2018, 23:27
door regenmaker
De 126 is een prima alternatief in mijn ogen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 08:55
door Roeland
regenmaker schreef:De 126 is een prima alternatief in mijn ogen.
Is er (sinds december) al een forse verschuiving van reizigers naar de 126 te zien? Want de 142 is toen vervallen, en de 126 is vorig jaar sneller en vaker gaan rijden?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 10:36
door fred1954
Volgens mij is Syntus lijn 126 niet de juiste lijn voor het traject Mijdrecht - Uithoorn? Dat is toch lijn 130? Of CXX lijn 340 natuurlijk.... :D

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 10:38
door Roeland
fred1954 schreef:Volgens mij is Syntus lijn 126 niet de juiste lijn voor het traject Mijdrecht - Uithoorn? Dat is toch lijn 130? Of CXX lijn 340 natuurlijk.... :D
Ik bedoel natuurlijk de belangrijkste bestemming voor de Mijdrechtenaren en de Wilnissers. Dat is Amsterdam. En mijn vraag is, of ze dat nu rechtsom of linksom doen (via Amstelveen of via Bijlmer).
En die paar lokale reizigers tussen de dorpen Uithoorn en Mijdrecht onderling, tja, die nemen toch wel het busje dat er nog wel rijdt.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 10:43
door fred1954
Ik bedoelde ook de route naar Amsterdam via Uithoorn/Amstelveen, zoals vroeger lijn 142/174, dan ben je in het voortraject aangewezen op 130 of 340. Maar ik snap je punt.

Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 09 mei 2018, 10:58
door Suus
De versnelling van lijn 126 samen met de verhoging van de frequentie zijn een groot succes. Dat heeft Connexxion ook door, daarom dat de 340 nu naar Mijdrecht gaat, dat sluit veel beter aan op de vraag.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 12 mei 2018, 22:25
door Daniel
In het kader van de hangende bestemmingen in AML... wat is beter dan één keer de plaatsnaam op een stadslijn, juist ja...
Afbeelding
XX 2719 - Amstelveen, Rembrandtweg

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 13 mei 2018, 09:50
door tgv2
Een van de drie stadslijnen (165,166,167) in Amstelveen, die vrijwel altijd leeg rondrijden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 13 mei 2018, 11:25
door Vinny
Complimenten voor de foto. Het ziet er erg mooi uit :)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 13 mei 2018, 12:51
door fred1954
tgv2 schreef:Een van de drie stadslijnen (165,166,167) in Amstelveen, die vrijwel altijd leeg rondrijden.
Tja, (zeer) lokale lijnen met lage frequentie, deze zogenaamde stadsdienst gaat hem in de huidige vorm niet worden denk ik.

Ik ben geen vervoerkundige, maar een 165/166-achtige exploitatie zoals die was vóór 2012 naar station Zuid, acht ik kansrijker.