Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 2422
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor fred1954 » Do 14 Jun 2018, 11:58

Ik vraag me af waarom er na de Hoofdingang 100 meter verder op de Amstelveenseweg weer gehalteerd zou moeten wordem? R-net :D ?

De bus zal komend van de VU over het witte puntstuk moeten rijden om de halte te kunnen bereiken. Vraag me af of dat verkeerstechnisch mag?

Betekent in ieder geval voor de bussen vanaf Amstelveenseweg Metro wel een extra roodfase op de 9-lichtenbak vlak voor de halte, immers de bus vanaf Boelelaan komt wel in het vaarwater/busbaan van lijnen 347/357. Ik hoop dat daar wel over nagedacht is.

Lijn 242 heeft daar ook nooit gestopt en gaat dat volgens mij in de nieuwe dienstregeling ook niet doen.

Afbeelding

Remco was me net voor...... :)

DingeZ
Berichten: 226
Lid geworden op: Di 28 Jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor DingeZ » Do 14 Jun 2018, 12:21

Daar komt nog bij dat (ja, daar gaan we weer) door die 'leuke' eis van vier buslijnen er (bijna) altijd twee bussen tegelijk aankomen op die halte.

fred1954
Berichten: 2422
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor fred1954 » Do 14 Jun 2018, 17:31

Reactie van 7 juni van de VRA aan de adviescommissie AML, m.b.t. de bevindingen van adviesbureau Goudappel

https://www.mijnbabs.nl/babsapi/publicd ... =100083282

EDIT: check de tabel op pagina 3 van de brief over het aantal ingecheckte passagiers in AML in de eerste 4 maanden van dit jaar in vergelijking met 2017.
Laatst gewijzigd door fred1954 op Do 14 Jun 2018, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.

CamilleKreemers
Berichten: 3006
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor CamilleKreemers » Do 14 Jun 2018, 17:34

DingeZ schreef:Daar komt nog bij dat (ja, daar gaan we weer) door die 'leuke' eis van vier buslijnen er (bijna) altijd twee bussen tegelijk aankomen op die halte.

het is ook zo moeilijk om een gelijke verdeling te maken.

fred1954
Berichten: 2422
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor fred1954 » Do 14 Jun 2018, 17:49

En hier het beheersplan AML bij start van de NZL.......

https://www.mijnbabs.nl/babsapi/publicd ... =100083062

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13453
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor Meltrain » Do 14 Jun 2018, 22:27

Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn om bij een langdurige verstoring van de NZL (>2 uur) alle bussen van 348 en 358 als 347 resp. 357 naar de Elandsgracht te laten rijden, maar wellicht denk ik nu te simpel. :?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

fred1954
Berichten: 2422
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor fred1954 » Do 14 Jun 2018, 22:45

Tja, wat moet je hier van zeggen.....foto gisteren gemaakt door Maurice Hooikammer (via FB), met zijn toestemming hier geplaatst...... :D

Afbeelding

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5735
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor dylanwild94 » Do 14 Jun 2018, 22:46

Volgens mij gewoon business as usual. :') _O-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

fred1954
Berichten: 2422
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor fred1954 » Do 14 Jun 2018, 22:48

Denk dat er niet eens een 397 tussen staat? Alleen Citaro’s G en SLFA’s dus alleen 347/357? .... :shock:

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 4818
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor Milco » Do 14 Jun 2018, 22:51

fred1954 schreef:Reactie van 7 juni van de VRA aan de adviescommissie AML, m.b.t. de bevindingen van adviesbureau Goudappel

https://www.mijnbabs.nl/babsapi/publicd ... =100083282

EDIT: check de tabel op pagina 3 van de brief over het aantal ingecheckte passagiers in AML in de eerste 4 maanden van dit jaar in vergelijking met 2017.

In de dienstregeling van lijn 661 zie ik al per september aanstaande een wijziging. De lijn krijgt een gewijzigde route in Hoofddorp en gaat eindigen bij het Spaarne Gasthuis.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 29-09-2018
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 27-09-2018

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Remco1989
Berichten: 324
Lid geworden op: Do 11 Aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor Remco1989 » Do 14 Jun 2018, 23:01

Pakt ie wel de meeste scholen en zit er misschien iemand in. En eigenlijk is het gewoon verlenging :wink:

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 2496
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor n-evo » Vr 15 Jun 2018, 11:00

fred1954 schreef:Tja, wat moet je hier van zeggen.....foto gisteren gemaakt door Maurice Hooikammer (via FB), met zijn toestemming hier geplaatst...... :D

Je hoort veel mensen erover. Sinds de nieuwe dienstregeling staat het gewoon helemaal vast met bussen. Af en toe een blauw-witte tram die er tussendoor komt.

fred1954
Berichten: 2422
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor fred1954 » Vr 15 Jun 2018, 11:10

Straks met de 50/50 verdeling van de 347/357 bundel rijden er overdag in ieder geval 8 bussen per uur per richting minder tussen Amstelveenseweg en de stad. Geen garantie dat er geen busparades meer zullen zijn, maar het zal zeker minder voorkomen dan nu..... :D

fred1954
Berichten: 2422
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor fred1954 » Vr 15 Jun 2018, 11:35

Meltrain schreef:Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn om bij een langdurige verstoring van de NZL (>2 uur) alle bussen van 348 en 358 als 347 resp. 357 naar de Elandsgracht te laten rijden, maar wellicht denk ik nu te simpel. :?

In het beheersplan AML staat ergens dat CXX eigenlijk niet veel kan doen w.b. extra inzet op korte termijn, omdat de ZE bussen een vast laadschema/laadmomenten hebben en dus niet zomaar op een langer/ander traject ingezet kunnen worden.

In tegenstelling tot EBS, die 10 bussen met chauffeur heeft klaarstaan om bij eventuele verstoring van de NZL de doorgaande R-net lijnen naar CS te versterken, zal er bij CXX/AML alleen sprake zijn van informatie aan de passagiers d.m.v. DRIS, social media etc.en de inzet van servicemedewerkers en zullen de gestrande passagiers zelf een alternatieve route moeten zoeken.

Uiteraard zijn er bij NZL verstoringen van en naar Zuid meer alternatieven voorhanden dan van/naar Noord.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 1159
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor flipje » Vr 15 Jun 2018, 11:52

CXX zou toch ook een extra 10-tal Citaro's achter de hand kunnen houden, in iedergeval in de begin periode van de NZL. Mocht het dan mis gaan op de NZL dan zou CXX hier net zoals EBS op in kunnen spelen.

fred1954
Berichten: 2422
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor fred1954 » Vr 15 Jun 2018, 12:01

Tja, dat had gekund. Er zijn er wel een aantal over vanaf 22/7. Maar blijkbaar is hier niet voor gekozen, omdat dat zou betekenen dat de stad wederom zal vollopen met in file rijdende gelede bussen. De passagiers zullen er nauwelijks iets mee opschieten, want tussen Leidseplein/Elandsgracht en CS zullen ze toch zelf weer een alternatief moeten zoeken.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5735
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor dylanwild94 » Vr 15 Jun 2018, 12:52

Nouja je kan natuurlijk ook zeggen dat zodra de nzl eruit ligt de lijnen 357/348 doorrijden naar cs.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 2496
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor n-evo » Vr 15 Jun 2018, 14:14

En dan vervolgens weer ouderwets gezellig muurvast staan in de binnenstad? De 5 en 51 rijden ook gewoon naar CS vanaf Zuid.

BrengMe
Berichten: 1854
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor BrengMe » Vr 15 Jun 2018, 14:29

De 5 niet meer, die gaat vanaf 22 juli naar de Westergasfabriek...
Favoriete bus/trein/tram/metro: eentje die rijdt

Durashift
Berichten: 2686
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor Durashift » Vr 15 Jun 2018, 16:40

fred1954 schreef:Tja, wat moet je hier van zeggen.... (..)

Spoiler: show
Afbeelding


Nou, ik zie 4 SLFA's en 2 Citaro's.. dus.. slechts 2 bussen hebben uitstoot aan de uitlaat / in de omgeving. .. dus de 'overlast' voor de omgevingslucht lijkt mij niet zo groot.

:wink: *bus*

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5735
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor dylanwild94 » Vr 15 Jun 2018, 16:42

De overlast voord reizger des te meer. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Durashift
Berichten: 2686
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor Durashift » Vr 15 Jun 2018, 17:01

flipje schreef:CXX zou toch ook een extra 10-tal Citaro's achter de hand kunnen houden, in iedergeval in de begin periode van de NZL. Mocht het dan mis gaan op de NZL dan zou CXX hier net zoals EBS op in kunnen spelen.


.. daar heb je dan ook een hoofd, armen en benen bij nodig. Dat is wel een 'dure' grap om mensen stand-by te hebben staan...

Bestaande omlopen in zo'n geval doortrekken is makkelijker, al kost dat natuurlijk ook tijd en capaciteit. Bij langdurige uitval kan er dan alsnog opgeschaald worden, denk ik.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 13453
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor Meltrain » Vr 15 Jun 2018, 17:03

fred1954 schreef:Tja, dat had gekund. Er zijn er wel een aantal over vanaf 22/7. Maar blijkbaar is hier niet voor gekozen, omdat dat zou betekenen dat de stad wederom zal vollopen met in file rijdende gelede bussen. De passagiers zullen er nauwelijks iets mee opschieten, want tussen Leidseplein/Elandsgracht en CS zullen ze toch zelf weer een alternatief moeten zoeken.

Lang niet iedereen moet naar CS, dus voor een groot deel van de reizigers zou het wél een oplossing zijn.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 5735
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor dylanwild94 » Vr 15 Jun 2018, 17:06

Misschien heb je reiziger die van VU naar Purmerend moeten of Oostzaan. Dan is het misschien wel handig als je meerdere optie's heb om bij de pendelbussen naar noord te komen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Remco1989
Berichten: 324
Lid geworden op: Do 11 Aug 2016, 22:25

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor Remco1989 » Vr 15 Jun 2018, 17:57



Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 12 gasten