Pagina 122 van 194

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 jun 2018, 11:58
door fred1954
Ik vraag me af waarom er na de Hoofdingang 100 meter verder op de Amstelveenseweg weer gehalteerd zou moeten wordem? R-net :D ?

De bus zal komend van de VU over het witte puntstuk moeten rijden om de halte te kunnen bereiken. Vraag me af of dat verkeerstechnisch mag?

Betekent in ieder geval voor de bussen vanaf Amstelveenseweg Metro wel een extra roodfase op de 9-lichtenbak vlak voor de halte, immers de bus vanaf Boelelaan komt wel in het vaarwater/busbaan van lijnen 347/357. Ik hoop dat daar wel over nagedacht is.

Lijn 242 heeft daar ook nooit gestopt en gaat dat volgens mij in de nieuwe dienstregeling ook niet doen.

Afbeelding

Remco was me net voor...... :)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 jun 2018, 12:21
door DingeZ
Daar komt nog bij dat (ja, daar gaan we weer) door die 'leuke' eis van vier buslijnen er (bijna) altijd twee bussen tegelijk aankomen op die halte.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 jun 2018, 17:31
door fred1954
Reactie van 7 juni van de VRA aan de adviescommissie AML, m.b.t. de bevindingen van adviesbureau Goudappel

https://www.mijnbabs.nl/babsapi/publicd ... =100083282

EDIT: check de tabel op pagina 3 van de brief over het aantal ingecheckte passagiers in AML in de eerste 4 maanden van dit jaar in vergelijking met 2017.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 jun 2018, 17:34
door CamilleKreemers
DingeZ schreef:Daar komt nog bij dat (ja, daar gaan we weer) door die 'leuke' eis van vier buslijnen er (bijna) altijd twee bussen tegelijk aankomen op die halte.
het is ook zo moeilijk om een gelijke verdeling te maken.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 jun 2018, 17:49
door fred1954
En hier het beheersplan AML bij start van de NZL.......

https://www.mijnbabs.nl/babsapi/publicd ... =100083062

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 jun 2018, 22:27
door Meltrain
Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn om bij een langdurige verstoring van de NZL (>2 uur) alle bussen van 348 en 358 als 347 resp. 357 naar de Elandsgracht te laten rijden, maar wellicht denk ik nu te simpel. :?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 jun 2018, 22:45
door fred1954
Tja, wat moet je hier van zeggen.....foto gisteren gemaakt door Maurice Hooikammer (via FB), met zijn toestemming hier geplaatst...... :D

Afbeelding

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 jun 2018, 22:46
door dylanwild94
Volgens mij gewoon business as usual. :') _O-

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 jun 2018, 22:48
door fred1954
Denk dat er niet eens een 397 tussen staat? Alleen Citaro’s G en SLFA’s dus alleen 347/357? .... :shock:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 jun 2018, 22:51
door Milco
fred1954 schreef:Reactie van 7 juni van de VRA aan de adviescommissie AML, m.b.t. de bevindingen van adviesbureau Goudappel

https://www.mijnbabs.nl/babsapi/publicd ... =100083282

EDIT: check de tabel op pagina 3 van de brief over het aantal ingecheckte passagiers in AML in de eerste 4 maanden van dit jaar in vergelijking met 2017.
In de dienstregeling van lijn 661 zie ik al per september aanstaande een wijziging. De lijn krijgt een gewijzigde route in Hoofddorp en gaat eindigen bij het Spaarne Gasthuis.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 14 jun 2018, 23:01
door Remco1989
Pakt ie wel de meeste scholen en zit er misschien iemand in. En eigenlijk is het gewoon verlenging :wink:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 15 jun 2018, 11:00
door n-evo
fred1954 schreef:Tja, wat moet je hier van zeggen.....foto gisteren gemaakt door Maurice Hooikammer (via FB), met zijn toestemming hier geplaatst...... :D
Je hoort veel mensen erover. Sinds de nieuwe dienstregeling staat het gewoon helemaal vast met bussen. Af en toe een blauw-witte tram die er tussendoor komt.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 15 jun 2018, 11:10
door fred1954
Straks met de 50/50 verdeling van de 347/357 bundel rijden er overdag in ieder geval 8 bussen per uur per richting minder tussen Amstelveenseweg en de stad. Geen garantie dat er geen busparades meer zullen zijn, maar het zal zeker minder voorkomen dan nu..... :D

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 15 jun 2018, 11:35
door fred1954
Meltrain schreef:Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn om bij een langdurige verstoring van de NZL (>2 uur) alle bussen van 348 en 358 als 347 resp. 357 naar de Elandsgracht te laten rijden, maar wellicht denk ik nu te simpel. :?
In het beheersplan AML staat ergens dat CXX eigenlijk niet veel kan doen w.b. extra inzet op korte termijn, omdat de ZE bussen een vast laadschema/laadmomenten hebben en dus niet zomaar op een langer/ander traject ingezet kunnen worden.

In tegenstelling tot EBS, die 10 bussen met chauffeur heeft klaarstaan om bij eventuele verstoring van de NZL de doorgaande R-net lijnen naar CS te versterken, zal er bij CXX/AML alleen sprake zijn van informatie aan de passagiers d.m.v. DRIS, social media etc.en de inzet van servicemedewerkers en zullen de gestrande passagiers zelf een alternatieve route moeten zoeken.

Uiteraard zijn er bij NZL verstoringen van en naar Zuid meer alternatieven voorhanden dan van/naar Noord.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 15 jun 2018, 11:52
door flipje
CXX zou toch ook een extra 10-tal Citaro's achter de hand kunnen houden, in iedergeval in de begin periode van de NZL. Mocht het dan mis gaan op de NZL dan zou CXX hier net zoals EBS op in kunnen spelen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 15 jun 2018, 12:01
door fred1954
Tja, dat had gekund. Er zijn er wel een aantal over vanaf 22/7. Maar blijkbaar is hier niet voor gekozen, omdat dat zou betekenen dat de stad wederom zal vollopen met in file rijdende gelede bussen. De passagiers zullen er nauwelijks iets mee opschieten, want tussen Leidseplein/Elandsgracht en CS zullen ze toch zelf weer een alternatief moeten zoeken.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 15 jun 2018, 12:52
door dylanwild94
Nouja je kan natuurlijk ook zeggen dat zodra de nzl eruit ligt de lijnen 357/348 doorrijden naar cs.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 15 jun 2018, 14:14
door n-evo
En dan vervolgens weer ouderwets gezellig muurvast staan in de binnenstad? De 5 en 51 rijden ook gewoon naar CS vanaf Zuid.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 15 jun 2018, 14:29
door BrengMe
De 5 niet meer, die gaat vanaf 22 juli naar de Westergasfabriek...

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 15 jun 2018, 16:40
door Durashift
fred1954 schreef:Tja, wat moet je hier van zeggen.... (..)
Spoiler: show
Afbeelding
Nou, ik zie 4 SLFA's en 2 Citaro's.. dus.. slechts 2 bussen hebben uitstoot aan de uitlaat / in de omgeving. .. dus de 'overlast' voor de omgevingslucht lijkt mij niet zo groot.

:wink: *bus*

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 15 jun 2018, 16:42
door dylanwild94
De overlast voord reizger des te meer. :Y

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 15 jun 2018, 17:01
door Durashift
flipje schreef:CXX zou toch ook een extra 10-tal Citaro's achter de hand kunnen houden, in iedergeval in de begin periode van de NZL. Mocht het dan mis gaan op de NZL dan zou CXX hier net zoals EBS op in kunnen spelen.
.. daar heb je dan ook een hoofd, armen en benen bij nodig. Dat is wel een 'dure' grap om mensen stand-by te hebben staan...

Bestaande omlopen in zo'n geval doortrekken is makkelijker, al kost dat natuurlijk ook tijd en capaciteit. Bij langdurige uitval kan er dan alsnog opgeschaald worden, denk ik.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 15 jun 2018, 17:03
door Meltrain
fred1954 schreef:Tja, dat had gekund. Er zijn er wel een aantal over vanaf 22/7. Maar blijkbaar is hier niet voor gekozen, omdat dat zou betekenen dat de stad wederom zal vollopen met in file rijdende gelede bussen. De passagiers zullen er nauwelijks iets mee opschieten, want tussen Leidseplein/Elandsgracht en CS zullen ze toch zelf weer een alternatief moeten zoeken.
Lang niet iedereen moet naar CS, dus voor een groot deel van de reizigers zou het wél een oplossing zijn.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 15 jun 2018, 17:06
door dylanwild94
Misschien heb je reiziger die van VU naar Purmerend moeten of Oostzaan. Dan is het misschien wel handig als je meerdere optie's heb om bij de pendelbussen naar noord te komen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 15 jun 2018, 17:57
door Remco1989