Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 2825
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » vr 01 nov 2019, 17:59

Lijn 244 5720 rijdt op dit moment op de Keizer Karelweg zuidwaarts ri. A9 volgens OV zoeker met +41

A9 staat helemaal vast van Amstelveen naar Haarlem, hoop dat ie daar de vluchtstrook kan pakken.

TLP
Berichten: 714
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor TLP » vr 01 nov 2019, 18:04

Ik heb de 5720 nu ook op de radar, rijdt inmiddels op de A9. Maar je hebt de bus niet met eigen ogen voorbij zien komen?

fred1954
Berichten: 2825
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » vr 01 nov 2019, 18:05

Nee, zat te eten.....

TLP
Berichten: 714
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor TLP » vr 01 nov 2019, 18:17

Kan gebeuren :P ik snap sowieso niet helemaal waarom de chauffeur van de 5720 besloot om te rijden, want de andere 244''ers houden via de reguliere route hun vertraging nog enigszins binnen de perken. Bus 5720 is op dit moment echter knooppunt Badhoevedorp nog niet voorbij...

fred1954
Berichten: 2825
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » vr 01 nov 2019, 18:22

5720 is inmiddels van de radar. Zag overigens een 346 bij Amstelveenseweg ri. Zuid met +56....pffff

TLP
Berichten: 714
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor TLP » wo 13 nov 2019, 19:12

Jurre schreef:Dank, we zijn het aan het onderzoeken.

Hoe staat het met het onderzoek naar de witte lijnnummers op de Elandsgracht-corridor? Ik zie zonder uitzondering witte lijnnummers op de lijnen van/naar Elandsgracht, en die zijn in het donker slecht leesbaar van een afstand door de reflectie: te zien is dan één licht vlak en dat zorgt vooral richting Uithoorn/Aalsmeer dat men goed naar de bestemming moet kijken.

Ik wilde ook mijn voorlopige bevindingen met betrekking tot de nieuwe dienstregeling delen, maar het lijkt erop dat deze sinds vandaag uit OVinfo is gehaald :mrgreen:.

TLP
Berichten: 714
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor TLP » vr 15 nov 2019, 21:21

Ik weet niet of er getoverd is de afgelopen dagen, maar ik kwam net Citea 9776 op lijn 347 richting Uithoorn tegen... met een zwart lijnnummer :mrgreen:. Ik zou binnenkort eens uitgebreider moeten gaan kijken of dat ook voor andere bussen geldt.

fred1954
Berichten: 2825
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » za 16 nov 2019, 12:46

Voorzover ik het hier kan zien rijden alle 347/357 bussen nog steeds met wit lijnnummer. Het probleem zit hem niet zo zeer in het witte lijnnummer maar in de achtergrond die ook vrij licht is, daardoor is van een afstand het nummer niet makkelijk te lezen.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 12459
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Vinny » za 16 nov 2019, 16:11

Leesbaarheid van de lijn- en bestemmingsfilm is essentieel voor de reiziger. Wat mij betreft terug naar de semi-analoge wit-op-blauwe lijnfilms met bestemming en lijnnummer in een leesbaar lettertype en alle 'leuke' kleurtjes en 'hippe' symbooltjes mogen wat mij betreft linea recta de prullenbak in!
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 4485
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor isadora » za 16 nov 2019, 16:19

+ :pos:
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

TLP
Berichten: 714
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor TLP » di 19 nov 2019, 14:33

Sinds kort (vermoedelijk gisteren) is de wijzigingspagina voor de nieuwe dienstregeling gepubliceerd, zodat ik alsnog mijn bevindingen (al dan niet na het lezen van deze pagina) kan delen :P.

Meest opvallende wijziging is wat mij betreft lijn 255, die in totaal met 22 ritten uitgebreid wordt, verspreid over diverse delen van de dag. 's Ochtends vertrekt de eerste rit al om 04:59 uur(!) uit Haarlem, voor wie weet ik niet, want de rit komt in Zuidoost om 05:33 uur aan en de eerste trein naar Utrecht vertrekt om 05:55 uur. Verder ben ik sowieso verbaasd over de kennelijke groei van deze lijn, want reizigers die dicht bij station Haarlem moeten zijn kunnen ook van de trein (en eventueel metro) gebruik maken, en de filegevoeligheid van de snelwegen helpt niet mee in het verhogen van de betrouwbaarheid en daarmee aantrekkelijkheid van de lijn. Daarbij heb ik de bezetting in de enkele keren dat ik heb meegereisd nooit boven de 20 reizigers per rit zien uitkomen, en lijn 356 is bovendien een alternatief.

Verder was mij nog niet bekend dat op Schiphol ook halte Havenmeesterweg wordt opgeheven vanwege de bouw van de A-pier, en dat op bepaalde R-netlijnen enkele ritten verdwijnen of toegevoegd worden. Op lijn 341 rijden enkele ritten voortaan vanaf/tot de halte Beukenhorst, vanaf Hoofddorp gezien ben je dan lekker snel bij de stalling :mrgreen:. In Amstelveen wordt halte Grote Beer in gebruik genomen voor lijnen 347 en 348 totdat de tram gaat rijden, op lijn 357 rijdt zaterdagavond de laatste rit door naar Kudelstaart.

Verder een aantal zaken bevestigd die al in het vervoerplan stonden: lijn N42 wordt opgeheven, lijn 162 gaat terug naar een uurdienst en niet meer via halte Frankweg, lijn 242 stopt niet meer op halte Couperuslaan, lijn 342 blijft via de N196 rijden en lijn 612 rijdt niet meer langs hsltes Scheldeplein en station RAI. Overigens wordt over de vervanging van de kerstvakantiedienstregeling door een zomervakantiedienstregeling op de lijnen 169, 341 en 397 niets gezegd.

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5590
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Milco » di 19 nov 2019, 19:10

TLP schreef:Verder was mij nog niet bekend dat op Schiphol ook halte Havenmeesterweg wordt opgeheven vanwege de bouw van de A-pier,

Dit zal dus inhouden dat alle bussen voortaan via de Retourbaan gaan rijden? Dan wordt het nog drukker op Plaza gezien alle bussen er dan tweemaal overheen moeten (gezien de bus dan ten zuiden van het busstation zal moeten keren om via de Retourbaan richting P12 te rijden)...
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 02-11-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-10-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Jurre
Berichten: 945
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor Jurre » wo 20 nov 2019, 11:43

Nee, momenteel wordt onder de Ceintuurbaan de nieuwe Koepelstraat aangelegd, ter vervanging van de Havenmeesterweg.

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 5845
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor trolly » wo 20 nov 2019, 13:13

Hier meer. Is overigens niet vanwege de bouw van de A-pier (die is al haast af) maar t.b.v. een nieuwe terminal.
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

fred1954
Berichten: 2825
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Berichtdoor fred1954 » vr 22 nov 2019, 06:37

Ik zag op FB een foto van e-Citea 9746, die omgestickerd was van Schipholnet naar R-net. Apart gezicht in AML, een Citea R-net in iBRT stijl, met wielplaten.
Vraag me af of er meer Schipholnet ZE-bussen naar R-net gaan. Ik zie (meestal) op 348/358 nog wel een Citaro G voorbij schuiven, op één of meer omlopen, zouden die er dan eindelijk uitgaan?


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten