Pagina 153 van 156

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 13 mar 2020, 18:02
door trolly
De Nederlandse taal is weer een van de eerste slachtoffers van de crisis...

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 13 mar 2020, 20:30
door Hainje
Den Hollandschen taal is reeds in 1996 geslachtofferd aan den verloedering, mijn broeder.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 13 mar 2020, 23:46
door trolly
Ik ben jouw broeder niet, brüür :evil:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 13 mar 2020, 23:47
door nvdw
Een pushbericht op de boordcomputer is doorgaans in beroerder Nederlands opgesteld dan in dit voorbeeld 8-)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 13 mar 2020, 23:53
door trolly
Ah, 't is een vooruitgang? Er worden hogere eisen aan buschauffeurs gesteld dan ik dacht.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 17 mar 2020, 14:59
door Remco1989

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 17 mar 2020, 17:02
door TLP
Lijn 161, 192 en 162 tussen Nieuw-Vennep en Lisse volledig opgeheven :o. Het zijn dan wel dunbezette lijnen, maar op deze manier zijn Lisserbroek, Boesingheliede en de Hoofdweg tussen Lijnden en Hoofddorp plots volledig verstoken van openbaar vervoer, zonder dat er contactproblemen zijn door te klein materieel. Verder zijn alle vervallen lijnen te overzien omdat het meestal spitsverbindingen zijn, alternatieven beschikbaar zijn (hoewel, voor de 186 waar van/naar het KLM Hoofdkantoor/Oude Dorp niet echt vanwege het wegvallen van lijn 174 op de ronde door Amstelveen) of verbindingen die op dit moment toch onbelangrijk/ongewenst zijn (zoals uitgaansnachtlijn N57). Op de lijnen die minder vaak gaan rijden kan ik vooralsnog weinig grote aanpassingen vinden, maar misschien moet een en ander nog in de reisplanners verwerkt worden.

Oké, in perspectief geplaatst: dit krijg je met een zondagsdienstregeling de gehele week door. :P

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 17 mar 2020, 18:06
door TLP
Wat gaat er trouwens mis bij de meeste bestemmingsaanduidingen met twee woorden, in ieder geval in de reisinformatie? In OVinfo tref ik aanduidingen aan als Haarlem Station Station, Uithoorn Busst. Busstation, Uith. Amstelpln Amstelplein en Mijdrecht Centr. Centrum.

OV Schipholtunnel dicht

Geplaatst: vr 27 mar 2020, 12:37
door Hensepens
Wat is dat toch met die OV tunnel als onderdeel van de Schipholtunnel? Sinds de aanpassingen vanwege de tunnelwet is hij zeer veilig geworden... niet zozeer vanwege de aanpassingen zelf maar meer doordat hij nu meer gesloten voor het (ov) verkeer is dan dat hij gebruikt wordt.

De bussen nog steeds bezig met kruip-door-sluip-door routes via de openbare weg te rijden ipv de nieuwe (ook niet echt lekkere overzichtelijke) busroute.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 27 mar 2020, 14:19
door Remco1989
Een vrachtwagen had in de buis een ventilator eraf gereden. En dat repareren duurt wel erg lang. Vandaar nog steeds omrijden

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 27 mar 2020, 14:53
door Hensepens
^^^ dank voor de toelichting.

En.met 1 ventilator minder is de tunnel natuurlijk.niet meer veilig.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 28 mar 2020, 08:01
door trolly
Dat kan kloppen, ja. Als uit zo'n tunnelventilatiesysteem een ventilator wegvalt kan dat de effectiviteit fors vermideren.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 29 mar 2020, 12:24
door fred1954
Tweet van Connexxion_NH vrijdag 27 maart:

“Vanaf 30/3 rijdt #GVB Metrolijn 51 niet meer. Info op de website van het GVB. Hierdoor kan het op bepaalde buslijnen van #Connexxion drukker zijn. We willen u attenderen op de #corona maatregelen met betrekking tot 1,5 meter afstand van elkaar houden.”

Ben benieuwd welke buslijnen van Connexxion drukker zouden worden, door het niet laten rijden van metro 51. Ik heb zo een idee dat CXX in de veronderstelling is dat lijn 51 nog naar Amstelveen rijdt?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 29 mar 2020, 12:26
door Daniel
In alle lijnen tussen Amstelveenseweg en station Zuid wellicht? :P

Vroeg me eigenlijk precies hetzelfde af toen ik dat las.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 29 mar 2020, 12:27
door sirvinniei
Nou, als je van West naar bepaalde plekken in het centrum moet kan de bus of tram nu sneller zijn.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 29 mar 2020, 12:35
door fred1954
Daniel schreef:In alle lijnen tussen Amstelveenseweg en station Zuid wellicht? :P

Zou kunnen, maar dat geldt dan alleen voor 341/346, passagiers vanaf de metro moeten dan naar beneden, vervolgens naar de busafrit A10 lopen. Lijkt me sneller om gewoon boven op metro 50 te wachten.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 29 mar 2020, 12:48
door trolly
Met name omdat Daniel een " :P " achter zijn opmerking plaatst zou ik er ernstig rekening mee houden dat er sprake kan zijn van scherts.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 19 apr 2020, 18:49
door Milco
Tijdens de coronadienst worden op lijn 340 alle omlopen vanuit Amstelveen uitgevoerd met gelede elektrische VDL's. :)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 19 apr 2020, 19:03
door TLP
Ik dacht dat lijn 340 alleen vanuit Haarlem en Rozenburg rijdt? Overigens lijkt het er hiermee wel op dat lijn 340 wel elke zondag met elektrische bussen kan rijden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 19 apr 2020, 19:11
door Milco
Nee, lijn 340 wordt ook deels vanuit Amstelveen gereden, dat is immers dichtbij het beginpunt van de meeste ritten in Uithoorn.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 19 apr 2020, 19:17
door fred1954
@TLP: Dat heeft inderdaad altijd al gekund, alleen er was nooit een noodzaak om met gelede (electrische) bussen op 340 te rijden, zeker niet op zondag. I.v.m. de “1,5 meter” regel is het nu handiger om met gelede bussen te rijden. De elektrische Citea’s zijn nu toch over i.v.m. de zondagsdienst op de Amstelveenbundel, die nu 7 dagen per week van kracht is. Op zich wel handig van CXX om ze op deze manier op een andere lijn in te zetten.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 20 apr 2020, 14:41
door Remco1989
TLP schreef:Ik dacht dat lijn 340 alleen vanuit Haarlem en Rozenburg rijdt? Overigens lijkt het er hiermee wel op dat lijn 340 wel elke zondag met elektrische bussen kan rijden.


Niet vanuit Rozenburg, alleen Haarlem en Amstelveen. Zijn nu wel extra chauffeurs nodig om de bussen te ruilen op Uithoorn, omdat laden bij deze lijn niet in de diensten nog verwerkt zit.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 20 apr 2020, 19:55
door TLP
Grappig dat de lijn die vrijwel direct langs de stalling in Rozenburg rijdt niet in het pakket van de stalling zit. Overigens vraag ik me af waarom juist nu voor gedeeltelijke elektrificatie van de 340 gekozen is: het is makkelijker met afstand houden, maar er zijn wel extra chauffeurs nodig. Wat is een groter nadeel?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 20 apr 2020, 20:03
door Milco
TLP schreef:Grappig dat de lijn die vrijwel direct langs de stalling in Rozenburg rijdt niet in het pakket van de stalling zit

Op zich niet zo vreemd, aangezien Rozenburg dan weer niet bij een van de drie startpunten van de lijn in de buurt zit. Dan zitten Amstelveen en Haarlem natuurlijk dichter in de buurt.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 21 apr 2020, 13:19
door fred1954
TLP schreef:Grappig dat de lijn die vrijwel direct langs de stalling in Rozenburg rijdt niet in het pakket van de stalling zit. Overigens vraag ik me af waarom juist nu voor gedeeltelijke elektrificatie van de 340 gekozen is: het is makkelijker met afstand houden, maar er zijn wel extra chauffeurs nodig. Wat is een groter nadeel?

Denk dat die extra chauffeurs er wel zijn, met een constante zondagsdienst op alle lijnen.