Pagina 154 van 193

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 30 apr 2020, 10:50
door fred1954
Ik zie op OVinfo, dat de halte van Nijenrodeweg, bij de Amstelveenseweg opeens halte “Amsterdamse Bos” heet? Is dat officieel?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 30 apr 2020, 11:10
door TLP
Volgens Connexxion wel. Kun je tijdens een buurtwandeling anders langs de bushokjes lopen, dan vind je vast een bevestiging. :)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 30 apr 2020, 11:43
door fred1954
Net even gekeken in de bushokjes, inderdaad: Amsterdamse Bos. Dat moet dan zeer recent veranderd zijn. Neem aan dat dat dan ook omgeroepen wordt in de bus.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 30 apr 2020, 11:49
door TLP
Lijkt mij ook aangezien het zo in de systemen staat. Overigens is de hernoeming wel verrassend, maar niet onlogisch (denk bijvoorbeeld aan Stadionplein -> Olympisch Stadion en Hobbemastraat -> Rijksmuseum).

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 30 apr 2020, 11:56
door fred1954
Zeker niet onlogisch en in lijn met de voorbeelden die je noemt. En minder verwarrend, met name voor de nachtreiziger, want op de Buitenveldertselaan is ook een halte “van Nijenrodeweg” t.b.v. lijn N84 van GVB, maar dat is bijna 800 meter verderop.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 30 apr 2020, 12:01
door TLP
Nou is de halte op de Amstelveenseweg in principe veel bekender, maar de halte op de Beneluxbaan ligt dan weer aan een centraler deel van de weg. Ook zou ik voor de halte op de Beneluxbaan niet zomaar een andere geschikte naam weten.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 30 apr 2020, 12:07
door fred1954
Het heet nog Buitenveldertselaan daar, maar ik snap je punt. Er is daar geen bijzondere “point of interest” op die lokatie, dus Van Nijenrodeweg lijkt me een prima benaming daar.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 02 mei 2020, 20:34
door TLP
Connexxion heeft ondanks de coronacrisis twee nieuwe dagkaarten geïntroduceerd: de Amsterdam Beach Tour en de Flowers of Amsterdam Tour. Waar de Amsterdam Beach Tour met € 17,00 al behoorlijk aan de prijs is voor het geldigheidsgebied, kan bij de Flowers of Amsterdam Tour van € 11,50 voor dezelfde prijs de Amstelland Dagkaart (ook als e-ticket) gekocht worden, met hetzelfde plus een groot aanvullend geldigheidsgebied. :')

Wat betreft geldigheid zitten er bij beide dagkaarten ook interessante gaten: de Amsterdam Beach Tour is volgens de website niet eens geldig op lijn 84, en eigenlijk had ik ook geldigheid op lijn 356 (en misschien zelfs lijnen 340, 244 en 255) verwacht. Omdat de Flowers of Holland Tour zowel bedoeld is voor reizigers naar FloraHolland als het Stadshart Amstelveen en het Amsterdamse Bos, had ik ook geldigheid op alle andere R-netlijnen die stoppen in Amstelveen en Aalsmeer (te weten lijnen 340, 342, 347/348, 356, misschien ook lijn 242) verwacht. Voor het Amsterdamse Bos zou geldigheid op lijnen 186 en 199 ook interessant zijn, ook omdat vanaf laatstgenoemde lijn in Westwijk overgestapt kan worden op lijn 357/358 naar Aalsmeer. Maar desondanks zouden eigenlijk beide tickets pas interessant worden als de prijs flink verlaagd zou worden, want die zijn nu nogal gericht op de onwetende dan wel gemakzuchtige toerist. :X

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 02 mei 2020, 20:53
door Durashift
Ach, het zal nog ff duren voordat die zich weer in A'dam mag laten zien.

Zal de beperkte geldigheid op specifieke lijnen niet iets te maken hebben met reizigersaantallen 'management'?

(pré corona gedacht dan hè)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 02 mei 2020, 21:18
door fred1954
Ik begrijp wel dat ze zo een “Flower” ticket alleen aanbieden voor 357/358. Dat zijn de enige lijnen die zowel Amsterdamse Bos, Amstelveen stadshart, als Flora Holland direct aandoen. Lijn 300 geldt dan als verbinding met Schiphol.

Nu snap ik trouwens ook waarom halte Van Nijenrodeweg opeens halte Amsterdamse Bos moest worden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 02 mei 2020, 23:41
door omaylie
Er is trouwens nog iets wat ik al een tijd wil melden, maar het steeds vergeet. In Nieuw-Vennep, bij de keerlus bij P+R Getsewoud, staat al een tijdje (ik gok ongeveer 1-2 maanden) bus 2701 stil. Elke keer als ik er langs rij (de laatste keer was gisteren) is deze bus nog steeds niet weg. Iemand een idee wat er met die bus aan de hand is?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 02 mei 2020, 23:48
door TLP
Durashift schreef:Zal de beperkte geldigheid op specifieke lijnen niet iets te maken hebben met reizigersaantallen 'management'?

(pré corona gedacht dan hè)
Het is dan wel opvallend dat de geldigheid zich enkel concentreert op de drukste lijnen in het netwerk (in het strandseizoen is ook de 81 druk). Dit terwijl het lokken van bepaalde vervoersstromen naar minder voor de hand liggende verbindingen juist een verrassende verlichting op het netwerk kan hebben.
fred1954 schreef:Nu snap ik trouwens ook waarom halte Van Nijenrodeweg opeens halte Amsterdamse Bos moest worden.
Dat bedacht ik me ook al toen ik de beschrijvende tekst van het Flowerticket las. :P

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 02 mei 2020, 23:58
door trolly
omaylie schreef:Er is trouwens nog iets wat ik al een tijd wil melden, maar het steeds vergeet. In Nieuw-Vennep, bij de keerlus bij P+R Getsewoud, staat al een tijdje (ik gok ongeveer 1-2 maanden) bus 2701 stil. Elke keer als ik er langs rij (de laatste keer was gisteren) is deze bus nog steeds niet weg. Iemand een idee wat er met die bus aan de hand is?
Deze quote komt uit het Utrecht topic. Dat zal ook wel de oplossing in Nieuw-Vennep zijn:
Daniel schreef:Op Veenendaal-De Klomp staat nog altijd dagelijks een Setra op het parkeerterrein als extra pauzeruimte gezien het hokje daar wat klein is. Ik zie er alleen nooit een chauffeur in pauzeren, maar het normale hok wordt wel gewoon gebruikt.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 03 mei 2020, 08:47
door Remco1989
omaylie schreef:Er is trouwens nog iets wat ik al een tijd wil melden, maar het steeds vergeet. In Nieuw-Vennep, bij de keerlus bij P+R Getsewoud, staat al een tijdje (ik gok ongeveer 1-2 maanden) bus 2701 stil. Elke keer als ik er langs rij (de laatste keer was gisteren) is deze bus nog steeds niet weg. Iemand een idee wat er met die bus aan de hand is?
Precies daarvoor wat Trolly hieronder vertelt. Maar staat daar niet constant, word begin van de avond weggehaald en in de ochtend weer neergezet. Is ook wel eens een andere uit de serie 2700-2705, omdat er op sommige momenten niet aan de "1,5 meter" in het pauzehok kan worden voldaan. Nu met de corona.
trolly schreef: Deze quote komt uit het Utrecht topic. Dat zal ook wel de oplossing in Nieuw-Vennep zijn:
Daniel schreef:Op Veenendaal-De Klomp staat nog altijd dagelijks een Setra op het parkeerterrein als extra pauzeruimte gezien het hokje daar wat klein is. Ik zie er alleen nooit een chauffeur in pauzeren, maar het normale hok wordt wel gewoon gebruikt.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 03 mei 2020, 10:23
door omaylie
Oh dat is het. Ik had wel gehoord dat ze het in Veenendaal-De Klomp zo doen. Alleen had ik niet de link hiermee gelegd :X (ik rij ook maar 1-2x per maand langs P+R Getsewoud, dus dan denk je er waarschijnlijk ook niet aan).

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 12 mei 2020, 05:30
door mp623
Goed om te zien dat Connexxion kwa inzet rekening houdt met de 1.5 meter afstand die passagiers van elkaar moeten houden.
Zo werd de enige (ochtend)rit van de 271 vandaag uitgevoerd met twee bussen. Gisteren was dit volgens OVinfo zelfs 3.


Afbeelding

Afbeelding
Excuses voor de kwaliteit van de foto. Deze is puur om te bevestigen dat ik niet dubbel zie :D

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 13 mei 2020, 14:22
door Remco1989
Volgens de Connexxion website vanaf 31-5-20 zomer dienstregeling in AML

https://www.connexxion.nl/nl/nieuws/ove ... meerlanden

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 13 mei 2020, 21:53
door TLP
Dat betekent geen schoolbussen? Het lijkt mij dat scholieren wel een mogelijkheid moeten hebben om met het OV te reizen indien de scholen inderdaad opengaan. Bovendien zijn de schoolbussen juist mede bedoeld om het reguliere OV te ontlasten, en als de scholen slechts gedeeltelijk opengaan zal de bezetting van de schoolbussen zelf waarschijnlijk ook niet te hoog worden om meer voertuigen op een rit in te zetten. Bij slecht weer is met name de fietstocht van Abcoude naar Amsterdam Zuid behoorlijk pittig...

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 13 mei 2020, 22:58
door Vinny
Connexxion heeft wel weer een erg onduidelijk bericht over werkzaamheden gepubliceerd:
https://www.connexxion.nl/nl/onze-route ... n-aalsmeer

Er zit één echte fout in: Het is Mendelstraat en niet Mendelweg. En de zinsnede: "Lijn 358 krijgt een tijdelijke halte bij de rotonde en rijdt vervolgens rechtdoor door via de normale route." is verwarrend: de bussen gaan denk ik bij de rotonde linksaf. En de busroute van lijn 342 wordt erg vaag. Hopelijk wordt het geen straatje keren in de Zwarteweg; die is daar niet op berekend :o

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 14 mei 2020, 08:29
door fred1954
Ik moest de omleidingen ook wel een paar keer lezen, voor ik het door had.

Volgens mij gaat lijn 342 vanaf Zwarteweg, via Molenvlietweg en Middenweg naar de (nieuwe) N201 en dan in één keer naar Schiphol Rijk. Bovengenoemde wegen zijn ruim zat, er rijden ook vrachtwagens daar achter de veiling, dus dat moet geen probleem zijn.

De omleiding van 358 is inderdaad verkeerd weergegeven (@Vinny). Lijn 358 gaat volgens mij gewoon driekwart om de rotonde Zwarteweg (bij brandweerkazerne) en dan vervolgt ie de normale route naar Kudel. Hij slaat in feite het op- en neerrijden naar Hortensialaan/plein over.

Als je daar niet bekend bent, dan komt de tekst van CXX ietwat verwarrend over.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 14 mei 2020, 12:49
door Jurre
De routes van lijn 342 en lijn 358 zijn inderdaad hoe Fred ze formuleert. Er komt een tijdelijke halte op De Dreef ter hoogte van de rotonde. Voor de volledigheid zal ik de tekst iets aan laten passen.
TLP schreef:Dat betekent geen schoolbussen? Het lijkt mij dat scholieren wel een mogelijkheid moeten hebben om met het OV te reizen indien de scholen inderdaad opengaan. Bovendien zijn de schoolbussen juist mede bedoeld om het reguliere OV te ontlasten, en als de scholen slechts gedeeltelijk opengaan zal de bezetting van de schoolbussen zelf waarschijnlijk ook niet te hoog worden om meer voertuigen op een rit in te zetten. Bij slecht weer is met name de fietstocht van Abcoude naar Amsterdam Zuid behoorlijk pittig...
Lijn 612 zal aanvullend op de zomerdienstregeling t/m 3 juli blijven rijden. Ook dit wordt nog aangevuld.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 14 mei 2020, 14:08
door TLP
Jurre schreef:De routes van lijn 342 en lijn 358 zijn inderdaad hoe Fred ze formuleert. Er komt een tijdelijke halte op De Dreef ter hoogte van de rotonde. Voor de volledigheid zal ik de tekst iets aan laten passen.
Een kaartje met de gereden omleiding zou ook kunnen helpen, zoals bij de tijdelijke lijn 574 in Amstelveen gemaakt is toen deze afgelopen oktober/november reed.

Overigens vraag ik me af waarom de omleiding van 358 nodig is, als lijn 357 wel via de normale route naar het Hortensiaplein kan rijden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 14 mei 2020, 19:32
door Milco
Ik vraag mij inderdaad af waarom lijn 358 in de vroege ochtend dan niet wordt omgeleid? De omleiding geldt neem ik aan voor beide richtingen, maar waar keren de ritten van lijn 358 die normaliter tot Aalsmeer rijden? Dat wordt dan weer niet vermeld helaas...

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 14 mei 2020, 20:00
door mp623
Waarschijnlijk beginnen de werkzaamheden niet zo vroeg 's ochtends waardoor deze niet gehinnerd zullen worden.
Alle 358 ritten rijden (naar mijn weten) door naar Kudelstaart. Het is de 357 die niet verder dan Aalsmeer rijdt.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 14 mei 2020, 20:11
door Milco
Buiten de coronadienstregeling heeft lijn 358 slechts een beperkt aantal ritten dat doorrijdt naar Kudelstaart (spits 4x/uur, daarbuiten 2x/uur). Die overige ritten eindigen normaliter in Aalsmeer en ik vraag me dus af hoe ze dat met de omleiding gaan verwerken.