Pagina 17 van 193

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 03 okt 2014, 11:48
door Milco
Noord, sorry... Typen is lastig (A) :P

Lijn 194 rijdt voortaan van Schuilhoeve meteen naar Elzenhof, dus niet meer via Ibis-hotel en Cateringweg, maar ook niet via het nieuwe busstation.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 03 okt 2014, 11:57
door jesperhaverkamp
Het afgeknipte stukje Busstation A'veen - Kronenburg van lijn 187 zal verder gaan als lijn 487, zonder de eerder beloofde extra ritten op vrijdag (markt).

Lijn 171 van A'veen naar Bijlmer zoals verwacht 2x per uur in de avonden en in het weekend, maar niet via Hoofdenburg op die tijden.

Lijn 340 8x per uur! in de daluren. 4x op zaterdag, 2x op zondag.

Verder geen verrassingen tot nu toe.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 03 okt 2014, 12:02
door Milco
- De korte ritjes van lijn 149 binnen Uithoorn vervallen.
- Lijn 185 gaat in een kwartierdienst rijden, lijn 189 vervalt.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 03 okt 2014, 13:29
door fred1954
Ik zie op de Amstellandlijnen (142,170,172,174) ook weinig nieuws. Had gehoopt, dat met het wegvallen van de oost-west verbinding van GVB 62 in Zuid-West Buitenveldert, CXX misschien iets zou gaan doen met lijn 199, die nu eigenlijk een groot stuk evenwijdig rijdt aan de 5/51, om de 199 bijvoorbeeld via de Cuserstraat te laten rijden en dan de Buitenveldertselaan te laten oversteken, etc. Maar helaas..... :oops:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 03 okt 2014, 13:33
door Meltrain
Lijn 169 wordt inderdaad opgeheven tussen Schiphol-Rijk en Aalsmeer.

Lijn 340 krijgt (t.o.v. lijn 140) een nieuwe halte Rozenburg SLP/Naritaweg, gelegen tussen Hoofddorp Station en Aalsmeer Dorpsstraat.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 04 okt 2014, 23:12
door Milco
Ik kijk trouwens wel op van de dienstregeling van lijn 340: iedere 7,5 minuut van maandag t/m vrijdag overdag. Ik weet dat lijn 140 (vaak) behoorlijk druk is, maar deze frequentieverhoging wist ik nog niet. :)

Verder zie ik dat lijn 356 in de avonduren en op zondag niet tussen Amstelveen Busstation en Amsterdam Bijlmer rijdt en dat deze lijn op zaterdag ieder kwartier Haarlem - Amstelveen rijdt en ieder half uur Amstelveen - Amsterdam Bijlmer.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 04 okt 2014, 23:46
door Mike
Zojuist zag ik de 9107 in Rnet kleuren rijden

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 09:33
door fred1954
Milco schreef: Verder zie ik dat lijn 356 in de avonduren en op zondag niet tussen Amstelveen Busstation en Amsterdam Bijlmer rijdt en dat deze lijn op zaterdag ieder kwartier Haarlem - Amstelveen rijdt en ieder half uur Amstelveen - Amsterdam Bijlmer.
Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat m.i.v. de nieuwe dienstregeling lijn 171 in de avonden en weekenden niet meer tot Amstelveen Busstation rijdt, maar doorrijdt naar de Bijlmer.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 12:29
door kliko
Afgelopen vrijdag om 17.35 uur op lijn 176 de Volvo 5671 (8700-serie) richting Amsterdam.
Is dit afwijkend materieel of alvast een van de extra bussen voor het R-Net? Normaal rijden alleen de dubbelassers 4301-4311 op lijn 176.
De 5671 was overigens in R-Net uitvoering.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 12:38
door Milco
Lijn 176 wordt doordeweeks overdag met Volvo 8700's van 14,5 meter uitgevoerd en dat zal ook gaan gelden voor lijn 346(en 356?), maar dan in Randstadnet-kleuren. Dat je de 5671 zag is geen afwijking, want het is gewoon een Volvo 8700 van 14,5 meter in Randstadnet-kleuren. ;)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 13:14
door MdJ
Maar wel te vermelden waard, omdat de 5671 een ex-Ijsselmonder is :)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 13:19
door Mike
In haarlem krijgen we 4 5600 erbij wagens als ik me niet vergis.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 14:23
door Suus
Mike schreef:Zojuist zag ik de 9107 in Rnet kleuren rijden
Check, vandaag op de Amsterdam Airport Express 197.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 15:58
door flipje
Mike schreef:In haarlem krijgen we 4 5600 erbij wagens als ik me niet vergis.
Correct de 5671 t/m 5674 :)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 16:07
door Suus
Milco schreef:Lijn 194 rijdt voortaan van Schuilhoeve meteen naar Elzenhof, dus niet meer via Ibis-hotel en Cateringweg, maar ook niet via het nieuwe busstation.
Dat vind ik vreemd. Dat de halte IBIS Hotel vervalt (voor alle lijnen) zou ik niet vreemd vinden, het hotel ligt straks direct aan de overkant van het nieuwe busstation. Maar volgens mij is de meest logische route via het busstation op de busbaan te komen.

Wat betreft het busstation, ik ben daar vandaag eens even gaan kijken. Er moet nog heel wat werk verzet worden als dat half december opgeleverd moet zijn, er liggen nu alleen grote bergen met puin van omgelegde wegen en opgeheven parkeerplaatsen. De hijskranen die ik eerder in de omgeving zag staan blijken voor een nieuw viaduct over de A4 geweest te zijn. Ik heb een tekening gemaakt van hoe de omgeving er ongeveer uit moet gaan zien want men heeft ook aan het wegennet geknutseld in de omgeving.

Afbeelding
Groen zijn nieuwe wegen voor normaal verkeer. Geel is een opgeheven weg. Rood zijn de routes van/naar het busstation, dat komt op de plek waar vroeger een parkeerterrein lag.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 16:10
door jesperhaverkamp
Wat is nog het nut van Elzenhof als R/nethalte als straks het busstation opgeleverd is? Uitsluitend sternethalte zou toch goed moeten zijn als het busstation zo dichtbij ligt? Ook Cateringweg zou wat mij betreft als R-nethalte kunnen worden opgeheven. De overstapfunctie verplaatst toch naar het busstation. Alleen zit toevallig de Connexxiongarage naast de Cateringweg.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 16:19
door Suus
Ik vraag mij sowieso al heel lang het nut van de halte Elzenhof af. Volgens mij is het bedoeld als toegang tot een parkeerterrein van iets en van de KMar die daar gevestigd is/was, maar echt druk lijkt het er nooit.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 16:22
door jesperhaverkamp
Ja, inderdaad altijd veel rustiger dan de andere haltes. Wat mij betreft schrapt Connexxion die halte dan ook voor lijn 300 en 310. Dan is de bediening met de 186, 192, 193, 194, 195, 197e 199 nog altijd vrij royaal lijkt me.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 19:53
door Jelmer
Bee schreef:
Mike schreef:Zojuist zag ik de 9107 in Rnet kleuren rijden
Check, vandaag op de Amsterdam Airport Express 197.
gisteren nog mee gereden op de 197, volgens mij is er niet meer gedaan dan R-net bestikkering er op. Geen wijzigingen binnen in. Vraag me trouwens af of dat bij de MAN-wagens wel gebeurd is.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 20:31
door Mike
Ja de MAN's hebben ander interieur.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 20:46
door Suus
De verbouwing van de gelede Citaro's uit Almere tot Sternetwagens is ook vrij pauper uitgevoerd, nog steeds is er geen bekleding op de stoelen na de achterdeur en er is ook geen zithoek met rode zwakken&zwangerenbekleding. En dat is dan de eerste kennismaking van buitenlanders met ons prachtige OV. :(

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 20:48
door CamilleKreemers
Het blijft natuurlijk wel connexxion die het moet doen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 20:49
door Meltrain
Waarom is die 9107 voorzien van R-net kleuren? Is dat voor inzet op de lijnen 340/346/356 of als extra bus op lijn 300/310?
Dreigt er dan voor lijn 197 niet ineens een tekort aan gelede bussen?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 20:54
door CamilleKreemers
misschien zetten ze meer 12m bussen per uur in?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 06 okt 2014, 14:33
door jesperhaverkamp
Die nieuwe 487 zou toch gaan rijden met kleiner materieel? Hoe gaan ze dat doen met de bussluisen op de Olympiadelaan? :?