Pagina 20 van 193

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 22 okt 2014, 12:03
door Bluearrow
De stalling in Lisse is inderdaad een combi, dus Connexxion en Arriva.

Vanuit Lisse worden door Connexxion o.a. de lijnen 162, 163, 164 en 310 gereden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: wo 22 okt 2014, 13:32
door Mike
En de 168, 169 en 145

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 23 okt 2014, 12:03
door fred1954
Plannen Leidseplein Amsterdam gewijzigd.
http://www.at5.nl/artikelen/136174/defi ... p-de-schop

Opvallend: (.....)In de nieuwe opzet rijden er overdag geen bussen meer door de Marnixstraat en daarmee dus ook niet meer over het Leidseplein.(......)

Ben benieuwd waar de CXX bussen gaan rijden (Stadhouderskade/Nassaukade?), als die tegen die tijd überhaupt nog in de stad komen/mogen :shock:

NZL lijn, u weet wel.......

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 23 okt 2014, 12:24
door FLJ
Een goede zaak, het Leidseplein is nu een veel te grote weerwar van tram- en buslijnen die afslaan en elkaar kruisen. En de afstand van de Stadshouderskade tot het Leidseplein is gelukkig ook niet heel erg groot, al moet er dan nog wel ergens een halte tussenpassen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 23 okt 2014, 12:31
door hauptbahnhof
Ik had liever de haltes voor de kruising. Nu ga je krijgen dat sommige trams op het plein stoppen naar cs en sommige in de marnixstraat. Doodsteek voor zo'n tramlijn dus.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 23 okt 2014, 12:42
door fred1954
Wat tramhaltes betreft ben ik het met hauptbahnhof eens. Haltes vóór de kruising.
Maar waar het mij eigenlijk om ging is het feit dat de bussen verdwijnen uit de Marnixstraat. Het enige stukje busbaan in het centrum waar de CXX bussen nog een beetje op kunnen schieten, tussen probleemstukken als van Baerlestraat, P.Potterstraat enerzijds en de Rozengracht, Raadhuisstraat, Dam anderzijds.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 23 okt 2014, 13:10
door Suus
Toch de Molenwiekvariant. Die was toch in eerte instantie afgewezen vanwege de onoverzichtelijkheid. En wat betreft de streekbussen, dat chaotische verkeersplein bij het Leidsebosje kan ook wel een herontwerp gebruiken. De trambaan gewoon in het midden van de weg met gecombineerde busbaan-functie lijkt mij daar echt veel beter, door de vele toeristen ontstaan er best vaak gevaarlijke situaties en dan kan er ook een mooie ruime bushalte komen voor de streekbussen. De huidige halte wordt op het moment even niet gebruikt vanwege werkzaamheden aan de trambaan, maar is veel te smal.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 23 okt 2014, 13:13
door Suus
Ook iets anders op het moment, het lage gedeelte van busstation Hoofddorp is volldig buiten gebruik vanaf afgelopen maandag tot begin december, het wordt herverbouwd voor de komst van R-NET...

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 23 okt 2014, 16:15
door Natorious
Wat ik haal uit het artikel is dat ze een een soortgelijke kruisings-halte gaan creeëren als Van Wou/Ceintuurbaan. Erg handig, wat ik me dan afvraag is of ze de haltes voor óf na de kruising aanleggen.
Ook betwijfel ik de halte in de Marnixstraat. Breed is ie, maar ook breed genoeg? Er is ruimte zat voor 2 brede perrons tegenover de Balie, als die taxi-baan weg is!

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 23 okt 2014, 16:28
door fred1954
Uit de SRA-regioraad van 21 oktober j.l.

Overdracht Zuidtangent

De regioraad is geïnformeerd over het voornemen van het dagelijks bestuur om het Haarlemse
deel van R-net buslijn 300 -voorheen de Zuidtangent- toe te voegen aan de OV-concessie
Amstelland-Meerlanden. Het dagelijks bestuur van de Stadsregio wordt gemandateerd om een
bestuursovereenkomst aan te gaan met de provincie Noord-Holland. Hierin worden afspraken
vastgelegd over de overdracht. Het toevoegen van het Haarlemse lijndeel aan de concessie
Amstelland-Meerlanden is efficiënter in het beheer.

Bron: http://www.stadsregioamsterdam.nl/

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 23 okt 2014, 16:30
door fred1954
Natorious schreef:Wat ik haal uit het artikel is dat ze een een soortgelijke kruisings-halte gaan creeëren als Van Wou/Ceintuurbaan. Erg handig, wat ik me dan afvraag is of ze de haltes voor óf na de kruising aanleggen.
Haltes komen ná de kruising.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 23 okt 2014, 22:04
door Vinny
Bee schreef:Ook iets anders op het moment, het lage gedeelte van busstation Hoofddorp is volldig buiten gebruik vanaf afgelopen maandag tot begin december, het wordt herverbouwd voor de komst van R-NET...
Waarschijnlijk kom ik tussen nu en eind november nog wel op station Hoofddorp. Waar moet ik nu overstappen van de trein op de 140?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: do 23 okt 2014, 22:10
door Suus
Er is een tijdelijk busstation ingericht op het Mercuriusplein, het keerlusje voor auto's aan de centrumzijde van het station. Er zijn twee uitstaphaltes en twee instaphaltes, maar ondanks dat stopt de bus slechts één keer op het busstation dus zodra je je bus ziet moet je er direct naartoe lopen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 24 okt 2014, 10:41
door Meltrain
hauptbahnhof schreef:Ik had liever de haltes voor de kruising. Nu ga je krijgen dat sommige trams op het plein stoppen naar cs en sommige in de marnixstraat. Doodsteek voor zo'n tramlijn dus.
Ik snap niet geheel wat je bedoelt, maar uit de tekening blijkt dat alle trams richting CS vanaf dezelfde halte vertrekken, namelijk op het plein zelf.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 24 okt 2014, 11:17
door Suus
Er zijn nog altijd plannen om een tramlijn uit de Leidsestraat te halen en deze via de Rozengracht naar CS te laten rijden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 24 okt 2014, 11:18
door fred1954
Meltrain schreef:
hauptbahnhof schreef:Ik had liever de haltes voor de kruising. Nu ga je krijgen dat sommige trams op het plein stoppen naar cs en sommige in de marnixstraat. Doodsteek voor zo'n tramlijn dus.
Ik snap niet geheel wat je bedoelt, maar uit de tekening blijkt dat alle trams richting CS vanaf dezelfde halte vertrekken, namelijk op het plein zelf.
Nee, wat hauptbahnhof waarschijnlijk bedoelt, is dat er plannen zijn om de Leidsestraat te ontlasten w.b. aantal tramlijnen en dat bijv. lijn 5 via de Marnixstraat/Rozengracht naar het CS zou gaan rijden. Dan heb je dus 2 verschillende opstaphaltes: één op het Leidseplein voor lijn 1 en 2 richting CS en dan een opstaphalte in de Marnixstraat voor lijn 5 (bijvoorbeeld) richting CS.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 24 okt 2014, 14:47
door hauptbahnhof
Dat bedoel ik idd. Zo'n lijn zal weinig pssagiers trekken

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 24 okt 2014, 18:08
door Globetrotter
Vanmiddag een Citaro van Schiphol Sternet op lijn 175.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 25 okt 2014, 15:35
door fred1954
Net even de Wifi van mijn Iphone 5S (Connexxion_Mobile_Hotspot) uitgeprobeerd in de 170 vanaf Dam naar Buitenveldert. Download 0.38 Mbps, Upload 0.75 Mbps. Ping 54 ms. Locatie van de server: Dronten (??) Nog niet iets waar je werkelijk wat mee kan, zo te zien. Maar misschien dat dat nog verbeterd wordt in de nabije toekomst.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 27 okt 2014, 09:15
door Carlos0_0
fred1954 schreef:Net even de Wifi van mijn Iphone 5S (Connexxion_Mobile_Hotspot) uitgeprobeerd in de 170 vanaf Dam naar Buitenveldert. Download 0.38 Mbps, Upload 0.75 Mbps. Ping 54 ms. Locatie van de server: Dronten (??) Nog niet iets waar je werkelijk wat mee kan, zo te zien. Maar misschien dat dat nog verbeterd wordt in de nabije toekomst.
Het ligt er aan uiteraard of ze het wel kunnen verbeteren, het ligt ook aan het bereik van de provider waar ze opzitten.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 31 okt 2014, 20:09
door Etienne
De Procity's die nu op lijn 149 rijden zullen worden vervangen door Sprinter City's die van EBS afkomen. De wagens worden genummerd in de 369x-serie, de eerste is de 8003 die het nieuwe nummer 3697 kreeg.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 31 okt 2014, 20:58
door Meltrain
Heeft EBS die wagens niet meer nodig dan?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 31 okt 2014, 22:08
door jesperhaverkamp
Wat krijgen we op de 487? Er zou kleiner materieel komen, maar dat kan helemaal niet vanwege de bussluis o pde Olympiadelaan.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 31 okt 2014, 22:22
door JWM
Meltrain schreef:Heeft EBS die wagens niet meer nodig dan?
De ritten waar ze die voor nodig hadden zullen ze ook wel wegbezuinigd hebben. Ik wens de Haarlemse OV-reiziger veel sterkte de komende jaren.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: vr 31 okt 2014, 22:43
door Mike
Als chauffeur van IJmond hoop ik niet dat EBS wint.