Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Nouja, er is natuurlijk de 24-uurskaart (of 48, of 72, of...) en die is op veel plekken te koop. Onder meer op Schiphol, bij de VVV's en zelfs sommige hotels verkopen ze. Daarnaast verkopen de VVV's de I amsterdam-card, een soort combi van een GVB-meerdagenpas en Museumkaart. Zo'n dagkaart is al goedkoper bij 3 ritjes (kost €7,50, een enkeltje is €2,80). Dus de middelen zijn er wel, maar de toerist wíl ze soms niet vinden heb ik het idee.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Wellicht is het een idee om de belangrijkste kaartsoorten (I Amsterdam, dagkaarten, losse kaarten) in echt alle hotels te verkopen? Daarnaast zou je er aan kunnen denken om de kaartjes bij de bestuurder nog duurder te maken of automaten bij sommige drukke haltes te plaatsen.
Het kan inderdaad een opstopping veroorzaken. Ik heb wel vaker in een lijn 4 gezeten die bij de Dam erg lang werd opgehouden omdat iedere toerist een los kaartje wilde hebben.
Het kan inderdaad een opstopping veroorzaken. Ik heb wel vaker in een lijn 4 gezeten die bij de Dam erg lang werd opgehouden omdat iedere toerist een los kaartje wilde hebben.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
13.30 plus of min 20 minuten, best nauwkeurig voor een vrije dag:)Thom91 schreef:Hoe laat zag je dat ongeveer?
Ik denk dat dat ongeveer de toptijd voor het Rijksmuseum is, daar was weer een rij.
Je ziet wel vaker dat juist lijn 5 hier last van heeft, op de andere lijnen is ook de conducteur aan het verkopen en toevallig was deze 5 kennelijk net voor een iets late 2 gekomen [of hij stond er echt al lang].
HTM heeft vaak op stranddagen een kaartverkoopwagen plus instapcontrole bij de halte van lijn 9 op CS staan. Daar is bij de musea in Asd geen plek voor, de halte is toch vaak al te krap, maar zoiets en betere vermarkting van de toeristenkaartjes moet voor GVb ook gunstig zijn
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8709
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Wat wordt die url vreemd afgebroken...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Misschien leuk om een filmpje van te maken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Hehe, er zit eindelijk beweging in dit bedrijf. Na 'slechts' drie maanden wist de klantenservice te vertellen dat de in/uitcheckpiepjes voor de metro in de nacht van 2 op 3 juli weer worden aangepast en dus iets harder worden gezet.
About bloody time...
About bloody time...
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Dan worden ze ook bij de tram en bus vervangen... Finally. Is het en stuk makkelijker om zwartrijders te pakken.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Klopt, dat zei de klanten'service' ook inderdaad. :) Weet ik dat eerder als lastige reiziger dan jij als trambestuurder?hauptbahnhof schreef:Dan worden ze ook bij de tram en bus vervangen... Finally. Is het en stuk makkelijker om zwartrijders te pakken.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Nu ook actuele reisinformatie voor het metronetwerk in appjes :) :)
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Welke appjes heb jij het dan over?
For Your Railroad Adventures
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Expres niet genoemd om mijn eigen (OVinfo [android]) niet te spammen, maar je hebt ook apps die van dezelfde datastroom gebruiken zoals OpenbaarVervoer (iOS), Tranzzit (iOS), OVstatus(multiplatform).find_your_spot schreef:Welke appjes heb jij het dan over?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Als we het toch daarover hebben: het scherm op het Bijlmerbusstation met vertrektijden van de metro is sinds een paar dagen/weken kaduuk en tussen Duivendrecht en Gein worden nog steeds berichten over het uitvallen van metro 50 omgeroepen en tussen Venserpolder en Gaasperplas niets...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Openbaar Vervoer voor de appel toont nog niks van metro...
For Your Railroad Adventures
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Lastige reiziger? Nou ja zeg... Je vergelijkt je dus met het tuig die fraudeert met in- en uitchecken? :NVIRM schreef:Klopt, dat zei de klanten'service' ook inderdaad. :) Weet ik dat eerder als lastige reiziger dan jij als trambestuurder?
Enne, nee. Ik wist het al voordat ik naar Berlijn ging. We hebben een kennisgeving over gehad dat het per 3 juli zou gebeuren. Vroeg het kort daarvoor al aan mijn leidinggevende maar die wist er niks van en paar dagen later hadden we de nieuwe kennisgeving.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Nee het klapte er weer uit een paar minuten na mijn post :(find_your_spot schreef:Openbaar Vervoer voor de appel toont nog niks van metro...
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Stonden de lijnen er überhaupt wel in de "Openbaar Vervoer"-app?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Ik weet van welke server die app gebruik maakt, dus zeker weten ;)hauptbahnhof schreef:Stonden de lijnen er überhaupt wel in de "Openbaar Vervoer"-app?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Meer 'lastig' als in dat de klanten'service' waarschijnlijk inmiddels een pesthekel aan mij heeft.hauptbahnhof schreef:Lastige reiziger? Nou ja zeg... Je vergelijkt je dus met het tuig die fraudeert met in- en uitchecken? :NVIRM schreef:Klopt, dat zei de klanten'service' ook inderdaad. :) Weet ik dat eerder als lastige reiziger dan jij als trambestuurder?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Ik vroeg me al af of die piepjes nog aangepast gingen worden in de tram en bus, maar blijkbaar is dit na 3 juli overal het geval, aldus de website van GVB: http://www.gvb.nl/reisinformatie/reizen ... idjes.aspxhauptbahnhof schreef:Dan worden ze ook bij de tram en bus vervangen... Finally. Is het en stuk makkelijker om zwartrijders te pakken.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Over in-/uitchecken gesproken. Om voor mij onduidelijke redenen hebben ze de volgorde van de poortjes op station Rai omgewisseld. Je moet nu aan de linkerzijde de poortjes door. Dit is erg onhandig. Perron op wil je immers meestal met de roltrap doen, en perron af moet je altijd met de vaste trap doen. Beiden zitten in de looprichting aan de rechterkant. Wie bedenkt zoiets?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
-
- Berichten: 3930
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Tweet erover gestuurd?
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Dit kan je direct melden door op de blauwe info knop op de SOS zuil te drukken.Ruben schreef:Over in-/uitchecken gesproken. Om voor mij onduidelijke redenen hebben ze de volgorde van de poortjes op station Rai omgewisseld. Je moet nu aan de linkerzijde de poortjes door. Dit is erg onhandig. Perron op wil je immers meestal met de roltrap doen, en perron af moet je altijd met de vaste trap doen. Beiden zitten in de looprichting aan de rechterkant. Wie bedenkt zoiets?
Aan de onbetaalde zijde van het poortje staat onderaan een 4 cijferig nummer (niet de postcode).
Een medewerker die je te woord staat kan in het systeem dan direct het poortje omkeren.
For Your Railroad Adventures
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
De actuele reisinformatie voor de metro heeft het ook niet lang uitgehouden, niet eens een dagje
Jammer hoor!!
Jammer hoor!!
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Sinds gister rijdt er weer een thema/reclametram op straat: Combino 2125 is omgetoverd tot Ajax-tram.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten