Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Alargule schreef:Tja, dan blijft het gissen. Wellicht toch maar weer eens een hoop lawaai op hierzijnwij.nu gaan maken. Die hebben zich inmiddels goed gepositioneerd als het loket van zowat alle ov-gerelateerde zaken in Amsterdam.
Haha, die arme mensen. :P

Het zou om een software probleem gaan, niet iets technisch. Als ze de bug hebben opgelost is het een kwestie van een software-update uitrollen. Zo deed hierzijnwij.nu het overkomen tenminste.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Busfoto.nl »

Stroomstoring op deel van lijn 12.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Ik snap niet waarom die koersrollen niet gewoon handmatig bediend kunnen worden.
Metro's op lijn 50 rijden meestal toch de hele dag op die lijn dus hoeven de koersrollen niet veranderd te worden en op lijn 53/54 kun je ellebogenstoom gebruiken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door jesperhaverkamp »

Voor de liefhebbers. De lijnnetkaart 2015 staat nog niet op GVB.nl, maar als je de URL aanpast, krijg je 'm wel:

http://www.gvb.nl/reisinformatie/platte ... rt2015.pdf
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Obus »

Dank je. De zonegrenzen staan er trouwens nog steeds op :')
De mortuis nil nisi bene
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door jesperhaverkamp »

Randstad Noord Zoneabonnementen *O*
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door jesperhaverkamp »

Er staan nog wel wat fouten in die nieuwe kaart. Lijn 340 staat getekend volgens de route van lijn 140 in 2013. De 356 rijdt via de Ouderkerkerlaan en op de A9 in Amstelveen houdt opeens een stukje spitslijn op (ik denk een overblijfsel van lijn 215). Ook lijn 216 is helemaal weg, terwijl die wel blijft bestaan.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Eerste cabineritje Noord-Zuidlijn van het Damrak naar Noord *O* *O*
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=izPDBm19zHk[/youtube]
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Analoge, handbediende koersrollen zijn natuurlijk én veel beter leesbaar én veel minder storingsgevoelig dan die digitale ondingen van tegenwoordig, maar dat vereist wel verantwoordelijkheid van de dienstdoende bestuurder of chauffeur... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door ODRAIL »

Ja en wat is daar dan mis mee?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hainje »

Ardan schreef:Eerste cabineritje Noord-Zuidlijn van het Damrak naar Noord *O* *O*
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=izPDBm19zHk[/youtube]
De alternatieve kunstuitlatingen zijn ook al aanwezig zo te zien.
🍉
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ruben »

jesperhaverkamp schreef:Voor de liefhebbers. De lijnnetkaart 2015 staat nog niet op GVB.nl, maar als je de URL aanpast, krijg je 'm wel:

http://www.gvb.nl/reisinformatie/platte ... rt2015.pdf
Lekker onhandige en onlogische locatie van de nieuwe halte Amstelpark op lijn 62. Op het noordoostelijke puntje van het Gijsbrecht van Amstelpark oftewel het uiterste puntje van het stuk woonwijk dat op die halte aangewezen is. Voor de woonwijk ten zuiden van het park dient dat ook niets, want halte nieuw Herlaer blijft daar dichterbij. De mensen die nu halte Weerdestein gebruiken krijgen er een wandeling bij. Halte Europaboulevard is ook een rotalternatief omdat die noordwaarts zowat bij station Rai ligt in de middenberm van de Europaboulevard. Kan je net zo goed naar Rai lopen. Die halte wat zuidwaarts verplaatsen zou het beter maken.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Als de lijn in de nieuwe opzet opeens veel reizigers zou trekken heb je geen argument meer om hem over 2 jaar helemaal op te heffen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Het trajectdeel van lijn 62 tussen Zuid en Lelylaan lijkt mij inderdaad een uitstekende kandidaat om volgend jaar december te sneuvelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Ik nomineer dan de 63. Dat heeft GVB in het vervoerplan al min of meer aangekondigd.
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik weet het nu zeker: er rijdt meer dan 1 tram rond met reizigersinformatie op de on-board displays. :P
Vinny schreef:Analoge, handbediende koersrollen zijn natuurlijk én veel beter leesbaar én veel minder storingsgevoelig dan die digitale ondingen van tegenwoordig, maar dat vereist wel verantwoordelijkheid van de dienstdoende bestuurder of chauffeur... :roll:
Ik snap de issue met die metro's alleen niet helemaal. Met de Combino's is het eigenlijk altijd goed gegaan de combinatie tussen koersrol en lichtkrant. In die 12 jaar dat ze nu rondrijden heb ik eigenlijk zelden een tram gezien waarbij het lijnnummer niet goed stond voorop. Dus waarom die M5 zo fout gaat...?
Ofyles2
Berichten: 55
Lid geworden op: za 30 aug 2008, 13:54

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ofyles2 »

JWM schreef:Ik nomineer dan de 63. Dat heeft GVB in het vervoerplan al min of meer aangekondigd.
Het traject Osdorpplein-Lelylaan wordt min of meer gedekt door lijn 17, maar ik voorzie problemen voor de Osdorper Ban (om precies te zijn: de noordzijde).
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Thom91 »

n-evo schreef:
Vinny schreef:Analoge, handbediende koersrollen zijn natuurlijk én veel beter leesbaar én veel minder storingsgevoelig dan die digitale ondingen van tegenwoordig, maar dat vereist wel verantwoordelijkheid van de dienstdoende bestuurder of chauffeur... :roll:
Ik snap de issue met die metro's alleen niet helemaal. Met de Combino's is het eigenlijk altijd goed gegaan de combinatie tussen koersrol en lichtkrant. In die 12 jaar dat ze nu rondrijden heb ik eigenlijk zelden een tram gezien waarbij het lijnnummer niet goed stond voorop. Dus waarom die M5 zo fout gaat...?
Trams rijden niet door tunnels?
Komt wel goed schatje.
van020
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 00:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door van020 »

De CAF'jes roepen tegenwoordig ook "uitstappen linker- en rechterzijde" om?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Ofyles2 schreef:
JWM schreef:Ik nomineer dan de 63. Dat heeft GVB in het vervoerplan al min of meer aangekondigd.
Het traject Osdorpplein-Lelylaan wordt min of meer gedekt door lijn 17, maar ik voorzie problemen voor de Osdorper Ban (om precies te zijn: de noordzijde).
Plan in samenhang met Sternet 192/194 die ook suboptimaal zijn momenteel. Ik zet in op een sternetlijn Lelylaan - Osdorp - Badhoevedorp - Schiphol. Spits 4x/u, daarbuiten 2x/u.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ruben »

van020 schreef:De CAF'jes roepen tegenwoordig ook "uitstappen linker- en rechterzijde" om?
De BN stellen op de 51 in ieder geval wel.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Jurre »

Thom91 schreef:
n-evo schreef:
Vinny schreef:Analoge, handbediende koersrollen zijn natuurlijk én veel beter leesbaar én veel minder storingsgevoelig dan die digitale ondingen van tegenwoordig, maar dat vereist wel verantwoordelijkheid van de dienstdoende bestuurder of chauffeur... :roll:
Ik snap de issue met die metro's alleen niet helemaal. Met de Combino's is het eigenlijk altijd goed gegaan de combinatie tussen koersrol en lichtkrant. In die 12 jaar dat ze nu rondrijden heb ik eigenlijk zelden een tram gezien waarbij het lijnnummer niet goed stond voorop. Dus waarom die M5 zo fout gaat...?
Trams rijden niet door tunnels?
Wel op de 26...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Thom91 »

Ohja, idd :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Maar het rijden door een tunnel heeft toch geen zak te maken met wel of niet goed staande lijnfilms/rollen?
Ik doe ook maar wat
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ruben »

Ruben schreef:Lekker onhandige en onlogische locatie van de nieuwe halte Amstelpark op lijn 62. Op het noordoostelijke puntje van het Gijsbrecht van Amstelpark oftewel het uiterste puntje van het stuk woonwijk dat op die halte aangewezen is.
De halte blijkt verkeerd op de lijnennetkaart aangegeven, want er zijn (tijdelijke) haltepalen geplaatst net na de kruising met de A.J. Ernststraat.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten