Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Door een sinkhole op de Marnixstraat t.h.v. de Texaco en busstation Elandsgracht is daar geen tram- en busverkeer mogelijk. Meer bij AT5 >>
Deze locatie:
https://www.google.nl/maps/@52.3700963, ... 312!8i6656
Deze locatie:
https://www.google.nl/maps/@52.3700963, ... 312!8i6656
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Eerlijk gezegd vind ik dat soort relatief kleine projecten - zoals het pimpen van tramlijnen of vertramming van een buslijn - ook meer een taak is van de gemeente/directe regio.fred1954 schreef:Trolly, ben ik met je eens......Den Haag had nooit met zoveel geld bijgesprongen alleen maar om het bestaande ov -net op te waarderen.......
Aanleg van een dure metrolijn die ook nationale belangen dekt hoort Den Haag ook bij te springen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nu het tramverkeer door dat zinkgat nog wel een goede week ontregeld zal zijn, zou je denken dat GVB optimaal gebruik kan maken van de dynamische lijnennetkaart op de site.
(natuurlijk niet)
(natuurlijk niet)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het is inderdaad jammer dat in deze tijden van steeds verdergaande automatisering en digitalisering bij bedrijven zo analoog gedacht wordt.
Denk je trouwens dat we ooit nog een nieuwe vormgeving van de metrodisplays krijgen? Ik snap werkelijk waar niet dat ze op de meest deprimerende dag foto's zijn gaan schieten van de stations en dachten "ja dat ziet er goed uit! Doen we!"
Denk je trouwens dat we ooit nog een nieuwe vormgeving van de metrodisplays krijgen? Ik snap werkelijk waar niet dat ze op de meest deprimerende dag foto's zijn gaan schieten van de stations en dachten "ja dat ziet er goed uit! Doen we!"
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Niet zozeer analoog alswel conservatief: heb je eindelijk een opzet die in potentie gebruikt kan worden om informatie over langdurige omleidingen dynamisch te tonen, gebruik je hem niet. Nu moet je als reiziger jezelf een weg banen door een muur aan tekst, en dan mag je hopen dat je bekend bent met de straten en hun ligging ten opzichte van elkaar in Amsterdam.
Ik begrijp overigens niet wat je met je laatste alinea bedoelt? Bedoel je de nieuwe digitale displays; en wie versta je onder 'ze/we'?
Ik begrijp overigens niet wat je met je laatste alinea bedoelt? Bedoel je de nieuwe digitale displays; en wie versta je onder 'ze/we'?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De displays boven de banken in de M5. En "ze" GVB.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De dynamische lijnennetkaart is zelfs niet eens noodzakelijk: in een half uurtje heb je een prima kaartje getekend in Paint, met behulp van Google Maps.Alargule schreef:Niet zozeer analoog alswel conservatief: heb je eindelijk een opzet die in potentie gebruikt kan worden om informatie over langdurige omleidingen dynamisch te tonen, gebruik je hem niet. Nu moet je als reiziger jezelf een weg banen door een muur aan tekst, en dan mag je hopen dat je bekend bent met de straten en hun ligging ten opzichte van elkaar in Amsterdam.
Of anders huur je even een tekenbureau in, zoals de HTM doet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het lijkt soms net alsof we de eerste metrolijn ter wereld proberen aan te leggen én met technologie van gecrashte aliens. :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ze vervelen zich kennelijk danig op de redactie van Het Parool. Dat het oude (bestaande) systeem langer in de lucht zou moeten blijven is al maanden bekend, evenals de mogelijke risico's die dat voor de implemenatie van de Noord/Zuidlijn met zich meebrengt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wat voor 'oeps' is er achter die cookiewall bij 't Parool te lezen, Fred?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
@durashift
“Noord/Zuidlijn leidt opnieuw tot grote problemen
Weer dreigt een miljoenentegenvaller door de Noord/Zuidlijn. Achter de schermen circuleren vergaande oplossingen en wordt al gebakkeleid over de rekening.
De verstrengeling van de Noord/Zuidlijn met een ander groot bouwproject, Zuidasdok, leidt tot grote problemen. De zaak draait rond het beveiligings- en sturingssysteem van de Noord/Zuidlijn, het zenuwstelsel van de metro.
Het probleem zit bij het eind- en vertrekpunt op station Zuid. De kwestie kan vergaande consequenties hebben voor Zuidasdok. Dat behelst de ondertunneling van de A10 en uitbreiding van station Zuid voor in totaal 1,6 miljard euro.
"Er is een risico dat de planning van Zuidasdok wordt beïnvloed," bevestigt een woordvoerder van de gemeente. De bouw moet in 2018 beginnen. De woordvoerder zegt dat er 'onduidelijkheid en zorg' is over de snelheid waarmee het probleem kan worden opgelost.
Ernstige vertraging
Achter de schermen is discussie tussen de gemeente en de Zuidasdokorganisatie, waarin het rijk de belangrijkste speler en financier is, over wie opdraait voor extra kosten. Die kunnen tientallen miljoen euro's bedragen.
Er is een risico dat de planning van de Zuidasdok wordt beïnvloed
Daardoor dreigt een forse tegenvaller bij het Zuidasdok, nog voordat de eerste schop in de grond gaat.
"Als sprake is van meerkosten voor Zuidasdok, zullen daarover gezamenlijke afspraken worden gemaakt," aldus de zegsman van de gemeente. Een woordvoerder van Zuidasdok bevestigt dit.
Parool.nl
“Noord/Zuidlijn leidt opnieuw tot grote problemen
Weer dreigt een miljoenentegenvaller door de Noord/Zuidlijn. Achter de schermen circuleren vergaande oplossingen en wordt al gebakkeleid over de rekening.
De verstrengeling van de Noord/Zuidlijn met een ander groot bouwproject, Zuidasdok, leidt tot grote problemen. De zaak draait rond het beveiligings- en sturingssysteem van de Noord/Zuidlijn, het zenuwstelsel van de metro.
Het probleem zit bij het eind- en vertrekpunt op station Zuid. De kwestie kan vergaande consequenties hebben voor Zuidasdok. Dat behelst de ondertunneling van de A10 en uitbreiding van station Zuid voor in totaal 1,6 miljard euro.
"Er is een risico dat de planning van Zuidasdok wordt beïnvloed," bevestigt een woordvoerder van de gemeente. De bouw moet in 2018 beginnen. De woordvoerder zegt dat er 'onduidelijkheid en zorg' is over de snelheid waarmee het probleem kan worden opgelost.
Ernstige vertraging
Achter de schermen is discussie tussen de gemeente en de Zuidasdokorganisatie, waarin het rijk de belangrijkste speler en financier is, over wie opdraait voor extra kosten. Die kunnen tientallen miljoen euro's bedragen.
Er is een risico dat de planning van de Zuidasdok wordt beïnvloed
Daardoor dreigt een forse tegenvaller bij het Zuidasdok, nog voordat de eerste schop in de grond gaat.
"Als sprake is van meerkosten voor Zuidasdok, zullen daarover gezamenlijke afspraken worden gemaakt," aldus de zegsman van de gemeente. Een woordvoerder van Zuidasdok bevestigt dit.
Parool.nl
Laatst gewijzigd door Ardan op do 02 nov 2017, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Artikel ingekort. Een volledig artikel overnemen is niet toegestaan i.v.m copyright.
Reden: Artikel ingekort. Een volledig artikel overnemen is niet toegestaan i.v.m copyright.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik neem het Parool echt niet meer serieus met al die moord-en-brand-schreeuwerij.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gelukkig hebben we wijnemenjemee nog, dat in het verleden al vaker fake news heeft weten te sussen:
http://wijnemenjemee.nl/nieuws/noordzui ... et-precies
http://wijnemenjemee.nl/nieuws/noordzui ... et-precies
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Amsterdam moet maar eens te rade gaan bij de gemeente Almere. Daar realiseren ze binnen no time 7 metrolijnen zonder ook maar een spade in de grond te steken. :) :) :)n-evo schreef:Het lijkt soms net alsof we de eerste metrolijn ter wereld proberen aan te leggen én met technologie van gecrashte aliens. :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik hoop dat de Hoekse Lijn op tijd komt, dan heeft Rotterdam sinds de start van de bouw van de Noord-Zuidlijn tot de opening ervan circa 50 kilometer metro geopend
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja, want Almere heeft net als Amsterdam ook een 800 jaar oude blauwdruk van openbare ruimte, bebouwing en infrastructuur. Dat is dus héél goed met elkaar te vergelijken :N (of is het beter als ik hier ook drie knipogen achter zet?)fred1954 schreef:Amsterdam moet maar eens te rade gaan bij de gemeente Almere. Daar realiseren ze binnen no time 7 metrolijnen zonder ook maar een spade in de grond te steken. :) :) :)n-evo schreef:Het lijkt soms net alsof we de eerste metrolijn ter wereld proberen aan te leggen én met technologie van gecrashte aliens. :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik denk dat de intentie van mijn bericht je totaal ontgaan is..........geeft niet :)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat zal inderdaad het geval zijn
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 06 nov 2017, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post hoef je niet te quoten
Reden: Vorige post hoef je niet te quoten
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Haha nisschien moeten we hier ook maar een M-perfix voor iedere tram- en buslijn zetten en alles "metro" noemen. Lekker goedkoop. _O-Suus schreef:Ik hoop dat de Hoekse Lijn op tijd komt, dan heeft Rotterdam sinds de start van de bouw van de Noord-Zuidlijn tot de opening ervan circa 50 kilometer metro geopend
Ik heb die even gefixt voor je.Suus schreef:Ik hoop dat de Hoekse Lijn op tijd komt, dan heeft Rotterdam sinds de start van de bouw van de Noord-Zuidlijn tot de opening ervan circa 50 kilometermetrosneltram geopend
Verder lekker Rotterdams chauvinisme aan het ontwikkelen na je verhuizing naar 010?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee hoor, dat had ik al. Er is in de loop der jaren veel gewijzigd op mijn paspoort, maar mijn geboorteplaats blijft voor altijd Rotterdam. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Haha :D :pos:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik stond gisteren op halte Dam te wachten, giller dat tram 13 en 17 gewoon op de digitale displays worden aangegeven. Aantal reizigers die verhaal gingen halen op lijn 1 waren - op z'n zachts gezegd - not amused toen ze erachter kwamen dat beide lijnen zijn ingekort tot Frederiksplein / Leidseplein.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 197 gasten