Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1256
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Frank93 »

Door een sinkhole op de Marnixstraat t.h.v. de Texaco en busstation Elandsgracht is daar geen tram- en busverkeer mogelijk. Meer bij AT5 >>

Deze locatie:
https://www.google.nl/maps/@52.3700963, ... 312!8i6656
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

fred1954 schreef:Trolly, ben ik met je eens......Den Haag had nooit met zoveel geld bijgesprongen alleen maar om het bestaande ov -net op te waarderen.......
Eerlijk gezegd vind ik dat soort relatief kleine projecten - zoals het pimpen van tramlijnen of vertramming van een buslijn - ook meer een taak is van de gemeente/directe regio.

Aanleg van een dure metrolijn die ook nationale belangen dekt hoort Den Haag ook bij te springen.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Nu het tramverkeer door dat zinkgat nog wel een goede week ontregeld zal zijn, zou je denken dat GVB optimaal gebruik kan maken van de dynamische lijnennetkaart op de site.

(natuurlijk niet)
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Het is inderdaad jammer dat in deze tijden van steeds verdergaande automatisering en digitalisering bij bedrijven zo analoog gedacht wordt.

Denk je trouwens dat we ooit nog een nieuwe vormgeving van de metrodisplays krijgen? Ik snap werkelijk waar niet dat ze op de meest deprimerende dag foto's zijn gaan schieten van de stations en dachten "ja dat ziet er goed uit! Doen we!"
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Niet zozeer analoog alswel conservatief: heb je eindelijk een opzet die in potentie gebruikt kan worden om informatie over langdurige omleidingen dynamisch te tonen, gebruik je hem niet. Nu moet je als reiziger jezelf een weg banen door een muur aan tekst, en dan mag je hopen dat je bekend bent met de straten en hun ligging ten opzichte van elkaar in Amsterdam.

Ik begrijp overigens niet wat je met je laatste alinea bedoelt? Bedoel je de nieuwe digitale displays; en wie versta je onder 'ze/we'?
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

De displays boven de banken in de M5. En "ze" GVB.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Alargule schreef:Niet zozeer analoog alswel conservatief: heb je eindelijk een opzet die in potentie gebruikt kan worden om informatie over langdurige omleidingen dynamisch te tonen, gebruik je hem niet. Nu moet je als reiziger jezelf een weg banen door een muur aan tekst, en dan mag je hopen dat je bekend bent met de straten en hun ligging ten opzichte van elkaar in Amsterdam.
De dynamische lijnennetkaart is zelfs niet eens noodzakelijk: in een half uurtje heb je een prima kaartje getekend in Paint, met behulp van Google Maps.
Of anders huur je even een tekenbureau in, zoals de HTM doet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Het lijkt soms net alsof we de eerste metrolijn ter wereld proberen aan te leggen én met technologie van gecrashte aliens. :')
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Ze vervelen zich kennelijk danig op de redactie van Het Parool. Dat het oude (bestaande) systeem langer in de lucht zou moeten blijven is al maanden bekend, evenals de mogelijke risico's die dat voor de implemenatie van de Noord/Zuidlijn met zich meebrengt.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Durashift »

Wat voor 'oeps' is er achter die cookiewall bij 't Parool te lezen, Fred?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

@durashift

“Noord/Zuidlijn leidt opnieuw tot grote problemen

Weer dreigt een miljoenentegenvaller door de Noord/Zuidlijn. Achter de schermen circuleren vergaande oplossingen en wordt al gebakkeleid over de rekening.

De verstrengeling van de Noord/Zuidlijn met een ander groot bouwproject, Zuidasdok, leidt tot grote problemen. De zaak draait rond het beveiligings- en sturingssysteem van de Noord/Zuidlijn, het zenuwstelsel van de metro.

Het probleem zit bij het eind- en vertrekpunt op station Zuid. De kwestie kan vergaande consequenties hebben voor Zuidasdok. Dat behelst de ondertunneling van de A10 en uitbreiding van station Zuid voor in totaal 1,6 miljard euro.

"Er is een risico dat de planning van Zuidasdok wordt beïnvloed," bevestigt een woordvoerder van de gemeente. De bouw moet in 2018 beginnen. De woordvoerder zegt dat er 'onduidelijkheid en zorg' is over de snelheid waarmee het probleem kan worden opgelost.

Ernstige vertraging
Achter de schermen is discussie tussen de gemeente en de Zuidasdokorganisatie, waarin het rijk de belangrijkste speler en financier is, over wie opdraait voor extra kosten. Die kunnen tientallen miljoen euro's bedragen.

Er is een risico dat de planning van de Zuidasdok wordt beïnvloed

Daardoor dreigt een forse tegenvaller bij het Zuidasdok, nog voordat de eerste schop in de grond gaat.

"Als sprake is van meerkosten voor Zuidasdok, zullen daarover gezamenlijke afspraken worden gemaakt," aldus de zegsman van de gemeente. Een woordvoerder van Zuidasdok bevestigt dit.


Parool.nl
Laatst gewijzigd door Ardan op do 02 nov 2017, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Artikel ingekort. Een volledig artikel overnemen is niet toegestaan i.v.m copyright.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Durashift »

:pos:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Ik neem het Parool echt niet meer serieus met al die moord-en-brand-schreeuwerij.
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Gelukkig hebben we wijnemenjemee nog, dat in het verleden al vaker fake news heeft weten te sussen:

http://wijnemenjemee.nl/nieuws/noordzui ... et-precies
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

n-evo schreef:Het lijkt soms net alsof we de eerste metrolijn ter wereld proberen aan te leggen én met technologie van gecrashte aliens. :')
Amsterdam moet maar eens te rade gaan bij de gemeente Almere. Daar realiseren ze binnen no time 7 metrolijnen zonder ook maar een spade in de grond te steken. :) :) :) :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Ik hoop dat de Hoekse Lijn op tijd komt, dan heeft Rotterdam sinds de start van de bouw van de Noord-Zuidlijn tot de opening ervan circa 50 kilometer metro geopend :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DSJM
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 22:17

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door DSJM »

fred1954 schreef:
n-evo schreef:Het lijkt soms net alsof we de eerste metrolijn ter wereld proberen aan te leggen én met technologie van gecrashte aliens. :')
Amsterdam moet maar eens te rade gaan bij de gemeente Almere. Daar realiseren ze binnen no time 7 metrolijnen zonder ook maar een spade in de grond te steken. :) :) :) :wink: :wink: :wink:
Ja, want Almere heeft net als Amsterdam ook een 800 jaar oude blauwdruk van openbare ruimte, bebouwing en infrastructuur. Dat is dus héél goed met elkaar te vergelijken :N (of is het beter als ik hier ook drie knipogen achter zet?)
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ik denk dat de intentie van mijn bericht je totaal ontgaan is..........geeft niet :)
DSJM
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 21 dec 2011, 22:17

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door DSJM »

Dat zal inderdaad het geval zijn :wink: :wink: :wink:
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 06 nov 2017, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post hoef je niet te quoten
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Suus schreef:Ik hoop dat de Hoekse Lijn op tijd komt, dan heeft Rotterdam sinds de start van de bouw van de Noord-Zuidlijn tot de opening ervan circa 50 kilometer metro geopend :mrgreen:
Haha nisschien moeten we hier ook maar een M-perfix voor iedere tram- en buslijn zetten en alles "metro" noemen. Lekker goedkoop. _O-
Suus schreef:Ik hoop dat de Hoekse Lijn op tijd komt, dan heeft Rotterdam sinds de start van de bouw van de Noord-Zuidlijn tot de opening ervan circa 50 kilometer metro sneltram geopend :mrgreen:
Ik heb die even gefixt voor je.

Verder lekker Rotterdams chauvinisme aan het ontwikkelen na je verhuizing naar 010? :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Nee hoor, dat had ik al. Er is in de loop der jaren veel gewijzigd op mijn paspoort, maar mijn geboorteplaats blijft voor altijd Rotterdam. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10531
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

:mrgreen:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Haha :D :pos:
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik stond gisteren op halte Dam te wachten, giller dat tram 13 en 17 gewoon op de digitale displays worden aangegeven. Aantal reizigers die verhaal gingen halen op lijn 1 waren - op z'n zachts gezegd - not amused toen ze erachter kwamen dat beide lijnen zijn ingekort tot Frederiksplein / Leidseplein.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten