Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Aking »

Fissa!

Is dat ding al dusdanig af dan? Het laatste wat ik me herinner is dat er per helicopter of iets een metro die kant op ging...
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Hier knul, heb je iets om op te fappen als je vriendinnetje weg is :mrgreen:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Aking »

Ik fap alleen op treinen! :evil:
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Chrysa »

En wat vindt je vriendin daar dan van? :P
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Zugführer »

Akings vriendin heeft weinig met de alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam te maken voor zover ik weet, graag weer on-topic verder a.u.b.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

trolly schreef:Ieder weldenkend mens zou dus verwachten dat er dan een leerproces plaatsvindt. Iets als "vorige keer ging dat niet zo lekker, effe kijken wat er nou precies allemaal mis ging, aha, volgende keer effe op letten". Maar wat de Amsterdamse vervoersregio werkelijk uniek maakt, is dat daar helemaal geen sprake van is.
Inderdaad de trieste realiteit.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Voor beter OV Rikus Spithorst heeft weer een voorraadkamer stokken ontdekt om GVB mee te slaan (even skrollen naar de kollum van 20 november 2017):

http://voorbeterov.nl/goedemaandagmorgen
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Wat ik merk is dat GVB ten onrechte de volle lading krijgt over alles dat mis gaat terwijl dit ook vaak een probleem is dat direct of indirect veroorzaakt wordt door de VRA. Logisch ook, want het GVB-logo wordt overal op gesmeerd en de VRA is eigenlijk nergens echt zichtbaar.

GVB krijgt de schuld van de vele bezuinigingen die ze doorvoeren in de vorm van lijnen schrappen of whatever, maar zelden hoor je iets over de bron van het probleem: de regering die de geldkraan dichtdraait.

Anderzijds maakt GVB ook twijfelachtige besluiten waar niet tegen opgetreden wordt. Bijvoorbeeld de bediening van omgeving Witte de Withstraat, maar ook de hoeveelheid trambewegingen die vanuit de Hobbemastraat straks de Stadhouderskade kruizen. Daar hoor je vervolgens niks meer over en het vervoersplan 2018 mag zonder aanpassingen uitgevoerd worden. Ook het lukraak schrappen van haltes waar slecht over gecommuniceerd wordt lijken ze ook vrije hand in te hebben zolang de 800-meter-norm maar gehaald wordt.
Laatst gewijzigd door n-evo op ma 20 nov 2017, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Hoeveelheid trambewegingen Hobbemastraat......wat dacht je van de hoeveelheid (gelede) busbewegingen van de AML bundel daar tegen die tijd.....doordeweeks overdag 48 bussen per uur (3 x 8 x 2 richtingenj :shock: :shock: Druk druk druk wordt het....
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Die bussen is een tijdelijke rotsituatie omdat de M52 maar niet af komt. Die extra tramlijn erbij is "definitief" terwijl de VRA/gemeente nou juist wou dat minder trams de Stadhouderskade zouden kruizen. GVB doet daar vervolgens niks mee en van de zorgen die de VRA/gemeente had over de situatie ter plaatsen hoor je niks meer terug. Althans zo kwam het op mij over.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Wubbo »

n-evo schreef:GVB krijgt de schuld van de vele bezuinigingen die ze doorvoeren in de vorm van lijnen schrappen of whatever, maar zelden hoor je iets over de bron van het probleem: de regering die de geldkraan dichtdraait.
Dat is ook een kwestie van goed communiceren als bedrijf: leg aan je reizigers uit dat je lijnen schrapt omdat je (effectief) minder geld krijgt van je opdrachtgever zodat reizigers dat ook gaan snappen. In meerdere concessies wordt dat expliciet zo benoemd, theoretisch zou dat dus in Amsterdam ook moeten kunnen. Hoewel het natuurlijk wel Amsterdam is ;-).
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

n-evo schreef:Die bussen is een tijdelijke rotsituatie omdat de M52 maar niet af komt. Die extra tramlijn erbij is "definitief" terwijl de VRA/gemeente nou juist wou dat minder trams de Stadhouderskade zouden kruizen. GVB doet daar vervolgens niks mee en van de zorgen die de VRA/gemeente had over de situatie ter plaatsen hoor je niks meer terug. Althans zo kwam het op mij over.
Nee, dat tijdelijke blijkt niet waar te zijn.....de VRA wil dat na opening van de NZL dat 50% van de 347/357 door BLIJFT rijden naar Elandsgracht, dat is zeker, alleen de helft van de frequentie, de andere helft gaat immers naar Zuid. De 397 blijft sowieso 100% naar Elandsgracht. Op het moment dat de Uithoornlijn klaar is, stoppen lijn 347 en 348 omdat er immers besloten is geen parallelle buslijn vanuit Uithoorn te laten rijden. De 357 uit Aalsmeer zal de stad blijven inrijden...
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Dan is de hoeveelheid bussen per uur toch een tijdelijke situatie? De frequentie gaat uiteindelijk omlaag.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Wubbo schreef:Dat is ook een kwestie van goed communiceren als bedrijf: leg aan je reizigers uit dat je lijnen schrapt omdat je (effectief) minder geld krijgt van je opdrachtgever zodat reizigers dat ook gaan snappen. In meerdere concessies wordt dat expliciet zo benoemd, theoretisch zou dat dus in Amsterdam ook moeten kunnen. Hoewel het natuurlijk wel Amsterdam is ;-).
Dat klopt. En verder:
n-evo schreef:[...] maakt GVB ook twijfelachtige besluiten waar niet tegen opgetreden wordt.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

n-evo schreef:Dan is de hoeveelheid bussen per uur toch een tijdelijke situatie? De frequentie gaat uiteindelijk omlaag.
Ja, uiteindelijk in 2021 naar minimaal 24 bussen per uur: 4 (357) + 8 (397) x 2 richtingen, met tegen die tijd allemaal gelede (elektrische) bussen. Blijft dus erg druk daar op dat punt inclusief de 3 tramlijnen die je noemt......ook halte Rijksmuseum is dan volstrekt onvoldoende.....nu eigenlijk al. :shock:
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

De stad groeit op dit moment met gemiddeld 11.000 inwoners per jaar.....in dit tempo zitten in 2030 op bijna 1 miljoen inwoners. Daarbij nog de steeds (jaar na jaar) hogere aantallen toeristen die Amsterdam aan doen, dan moet je tot de conclusie komen dat de OV-infrastructuur veel te veel achterloopt en ook achterblijft bij de groei van de stad.

Het gemeentebestuur zal veel snellere beslissingen moeten nemen, niet alleen op gebied van woningbouw, maar ook op gebied van openbaar vervoer, zowel infra als materieel.
Om een voorbeeld te noemen: Er wordt nu voorzichtig gesproken over een OWL.....als we vandaag zouden beginnen met graven, zijn we niet eens voor 2030 met die lijn klaar..... :(

Edit: als ik Twitter vanmorgen zo zie: M54 rit uitgevallen 7.07u.....M53 rit uitgevallen 7.33u.......49 minuten geleden, wederom rit uitgevallen M53......M54 rit uitgevallen 8.21u......”houd rekening met vertraging”.. :(

Vertraging? Ja, in de besluitvorming :shock:
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Als men het plan Stadsspoor van 1968 volledig en niet deels had uitgevoerd, dan hadden de zaken er nu heel anders voorgestaan. Interessant om de plannen en standpunten van de gemeente van 50 jaar geleden nog eens terug te lezen, voor de geinteresseerden......

https://www.amsterdam.nl/publish/pages/ ... r_1968.pdf
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Met de techniek van toen had dat plan waarschijnlijk de nodige lidtekens achtergelaten binnen de Ring.
fred1954 schreef:
n-evo schreef:Dan is de hoeveelheid bussen per uur toch een tijdelijke situatie? De frequentie gaat uiteindelijk omlaag.
Ja, uiteindelijk in 2021 naar minimaal 24 bussen per uur: 4 (357) + 8 (397) x 2 richtingen, met tegen die tijd allemaal gelede (elektrische) bussen. Blijft dus erg druk daar op dat punt inclusief de 3 tramlijnen die je noemt......ook halte Rijksmuseum is dan volstrekt onvoldoende.....nu eigenlijk al. :shock:
Halte Rijksmuseum is inderdaad drama. Vaak genoeg laten ze mensen gewoon uitstappen half van de halte af.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Wel makkelijk zo'n artikel met citaten zonder specifieke bron.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Alargule schreef:GVB wil geen nieuwe metro's
Doodzonde dat ze die zilveren dingen de deur uit hebben gedaan dan. Dat ging ook nog best, en je kon er héérlijk in pissen :mrgreen:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door VIRM »

Jammer dat de opgelapte BN-sneltrams in R-Net kleuren worden overgespoten...

Overigens zijn volgens AT5 de trams na het eerste kwartaal van 2018 ook cashloos.
http://www.at5.nl/artikelen/175466/binn ... gende-stap
Beul van de blindegeleidelijn
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

VIRM schreef:Jammer dat de opgelapte BN-sneltrams in R-Net kleuren worden overgespoten...
In het filmpje bij het artikel zijn alleen CAF's te zien hoor.
DingeZ
Berichten: 455
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 23:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door DingeZ »

Alargule schreef:GVB wil geen nieuwe metro's:

http://www.at5.nl/artikelen/175497/oude ... te-plassen
Is dit een troll, of snap je werkelijk niet dat 'revisie' niet doorgaans het alternatief is van nieuw, maar gewoon een actie die je na ong. 20 jaar uitvoert? We zijn hier niet in Japan.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Post »

Heb je het artikel wel gelezen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten