Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
TheAgedGamerYt
Berichten: 214
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Zeldzame GVB Buslijn 9 Bij Gelderlandplein?!

Bericht door TheAgedGamerYt »

Ik zag een GVB bus bij gelderlandplein, een kleine GVB bus, en er stond 9 Op terwijl GVB een lijn 9 Al heeft? Is dit een nieuwe lijn of vervangende lijn?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Zeldzame GVB Buslijn 9 Bij Gelderlandplein?!

Bericht door Aking »

Als lijn 9 niet bestaat gok ik op een leeg mat-rit, waarbij de chauffeur een willekeurig nummer op de bus heeft gezet.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Durashift »

fred1954 schreef: (..)

Ligt er ook aan hoe lang het opladen duurt, de techniek schrijt voort, dus misschien kan dat met die nieuwe bussen al in 5-7 minuten. Als het 20 minuten duurt zoals met CXX in AML, gaat dat plan van mij natuurlijk niet op, dan zal er een bufferruimte gebouwd moeten worden.
Nou, denk dat de batterij techniek niet zodanig snel in capaciteit uitbreidt dat dergelijke laadtijden voor, zeg 80% vulling, gaat zorgen.

Natuurlijk, als je alle infrastructuur m.b.t. laden maar 'dik' genoeg maakt (kabels, stroomgevers, omvormers) kan er een hoop energie tegelijkertijd doorheen gejaagd worden.. Maar ja, dat kóst wat in € en kilogrammen. :wink:


`~~~~~~~~~~~

Korte vraag: Ik kwam in de nacht van zondag op maandag een instructierit van de GVB bus tegen op de Jan van Galenstraat.
Doet GVB allen instructieritten tijdens de, rustige, nachtelijke uren?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hainje »

IC140 schreef:Ik vraag me af of het verstandig is om het materieel lang te laten keren en het personeel kort. Je koppelt de verschillende omlopen aan elkaar, waardoor vertraging door gaat werken. En wat als er iets mis gaat tijdens het laden? Dan is het wel handig dat er een (voor elektrische bussen opgeleide) chauffeur bij is om daar op te reageren.
In Eindhoven gaat dat prima. Dat een chauffeur meerdere omlopen in een dienst heeft is volgens mij alleen bijzonder bij de GVB, HTM en RET.
🍉
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door dylanwild94 »

Bij de RET zijn het maar een handvol lijnen die niet gekoppeld zijn aan een andere lijn in de dienst.
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 06 feb 2018, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Zeldzame GVB Buslijn 9 Bij Gelderlandplein?!

Bericht door n-evo »

TheAgedGamerYt schreef:Ik zag een GVB bus bij gelderlandplein, een kleine GVB bus, en er stond 9 Op terwijl GVB een lijn 9 Al heeft? Is dit een nieuwe lijn of vervangende lijn?
Ik zie ook wel eens een tram 50 voorbij komen. Remise/garageritten met willekeurig lijnnummer komt al sinds jaar en dag voor in Amsterdam.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Stefan »

dylanwild94 schreef:Bij de RET zijn het maar een handvol lijnen die niet gekoppeld zijn aan een andere lijn in de dienst.
Maar dat heeft niks met een omloop te maken.... Ik rij vanavond ook op verschillende lijnen, maar heb maar 1 omloop.....
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ovVeluwe
Berichten: 1399
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 11:03

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door ovVeluwe »

Durashift schreef:
Korte vraag: Ik kwam in de nacht van zondag op maandag een instructierit van de GVB bus tegen op de Jan van Galenstraat.
Doet GVB allen instructieritten tijdens de, rustige, nachtelijke uren?
Volgens mij niet. Paar maanden terug kwam ik nog een aantal Jonckheere's tegen voor een instructierit in Slotermeer en bij Van de Pekbuurt.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

GVB heeft ook instructieritten voor de nachtbussen. Deze instructieritten worden ‘s nachts uitgevoerd omdat een aantal routes worden gereden die overdag niet mogen met de bus (bijvoorbeeld door de Reguliersbreestraat).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Durashift »

^^ Oh ja, dat kan ook nog van toepassing zijn. :pos:
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Mdk »

Durashift schreef: Natuurlijk, als je alle infrastructuur m.b.t. laden maar 'dik' genoeg maakt (kabels, stroomgevers, omvormers) kan er een hoop energie tegelijkertijd doorheen gejaagd worden.. Maar ja, dat kóst wat in € en kilogrammen. :wink:
Volgens mij is het ook niet erg goed voor de levensduur en efficiëntie van de accu's .
Bij twijfel altijd klagen
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Zeldzame GVB Buslijn 9 Bij Gelderlandplein?!

Bericht door fred1954 »

TheAgedGamerYt schreef:Ik zag een GVB bus bij gelderlandplein, een kleine GVB bus, en er stond 9 Op terwijl GVB een lijn 9 Al heeft? Is dit een nieuwe lijn of vervangende lijn?
De Gelderlandpleinlijnen rijden regelmatig met GVB minibussen als vervangende bus, als één van de bruine Gelderlandplein minibussen defect of buiten dienst is. Die GVB bussen kunnen denk ik geen 4xx filmen, dus wordt het lijn 1,9 of 10, zoals het de chauffeur belieft. Dit is ook nu het geval, zie ik hier in Buitenveldert.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Frank93 »

Waarom zou je daar willen keren :shock:
Pooh
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 12:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Pooh »

Omdat je niet over de grachten terugkunt, dus de kortste weg met zo'n bus terug naar CS is Rozengracht-Marnixstraat-Haarlemmer Houttuinen, toch al snel een kwartier rijden. Maar ik denk dat het nu nog veel langer heeft geduurd.
Laatst gewijzigd door Pooh op wo 07 feb 2018, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Er is sinds maandag een omleiding van kracht, waardoor CXX staduitwaarts tijdelijk via de Houttuinen moet rijden.
Deze chauffeur was daar waarschijnlijk niet van op de hoogte of stond daar niet bij stil en is vanaf CS richting Raadhuisstraat gereden, blijkbaar is de geplande stremming ergens achter het paleis.
Laatst gewijzigd door fred1954 op wo 07 feb 2018, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

...dat laatste heeft 'ie dan uiteindelijk alsnog behoorlijk goed gedaan.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Frank93 »

Ah oke, kijk dan zit er tenminste een reden achter die in het artikel niet bekend is. Maar handig is het niet natuurlijk.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Vóór het Paleis, fred1954.
Hele kruising ligt open, vervanging tramrails.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

De NZ is voor mij de achterkant van het Paleis, alhoewel de officiele hoofdingang daar ook is. :)
Overigens gaat dat niet helemaal goed daar, want sinds 9 uur vanmorgen rijdt lijn 1 via de Mozes en Aaronstraat - Damrak naar CS en lijn 13 en 17 komen helemaal niet op het CS, lijn 13 keert op het Frederik Hendrikplantsoen en lijn 17 op het Frederiksplein. De lijnen 2 en 5 zouden dan wel normaal rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Spoorstaafbreuk bij CS:
Afbeelding
Bron: Facebook
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Oeps, dat is niet best, heeft dus niks te maken met de werkzaamheden op de NZ. In ieder geval is dit niet in een paar uurtjes gefikst :o
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door tsov »

Dat verklaart waarom ik een lijn 17 naar Frederiksplein op het Dijkgraafplein zag staan :pos:
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Daniel »

Is al een oudere video, maar kenden jullie deze al?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Al tot in den treure besproken op dit forum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten