Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wie doet bij GVB de kwaliteitscontrole?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Voor de duidelijkheid bedoelde ik dat de CU de enige partij in het kabinet is die nog een beetje pro OV is (dat is dan ook één van de weinige standpunten die ik met ze deel). Buiten het kabinet zijn er gelukkig nog meer.trolly schreef:Dan wordt 't dus Christen Unie stemmen, en bidden voor beter OV.
Gelukkig wordt in Amsterdam en omgeving het OV vrij goed gebruikt, en kent het daardoor nog een redelijke dekkingsgraad. Daardoor blijft het niveau nog een beetje op peil.
In andere regio's was het niveau al bijzonder minimaal, maar is het effect van bezuinigen is dat er nog minder reizigers over blijven, wat nog meer bezuinigingen tot gevolg heeft, wat weer... Overijssel is hier een goed voorbeeld van. Hoe lang zal het nog duren voordat daar nog maar één buslijn over is gebleven?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
AT5 publiceerde vanmorgen een artikel over een 2e kritische documentaire van de, voor ons bekende, heer Collins over de komende veranderingen in het lijnennet. Ik heb de documentaire “Volk vs Visgraat” net gezien, heel interessant, ik vind deze beter als zijn eerste doc.
Te bekijken op AT5:
http://m.at5.nl/artikelen/178391/kritis ... le-ellende
Te bekijken op AT5:
http://m.at5.nl/artikelen/178391/kritis ... le-ellende
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ben ik niet met je eens. Dit is één lange jammerklacht van een collectie fossielen, in zijn eerste filpje is Collins veel meer to the poin.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik zou mij eerder zorgen maken om het feit dat er op dit moment helemaal niet wordt gewerkt aan het ontsluiten van nieuwe buurten waar dat vijf jaar geleden al had moeten gebeuren.
Één tram en buslijn voor de Sluisbuurt wordt krap. De tram blijft nog steeds eindigen bij het begin van Plantage de Sniep. Het Science Park breidt ook nog steeds uit. Maar er gebeurt niets.
Één tram en buslijn voor de Sluisbuurt wordt krap. De tram blijft nog steeds eindigen bij het begin van Plantage de Sniep. Het Science Park breidt ook nog steeds uit. Maar er gebeurt niets.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Die zorgen wil ik best uitspreken, maar daar wordt natuurlijk hélemaal niet naar geluisterd. Buurten die hun verbinding kwijt raken weten de media meestal wel te vinden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 214
- Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48
Nieuwe plannen voor Amsterdamse metrotoestel M7
Amsterdam Heeft plannen Om een Nieuwe Metrotoestel te maken, De M7, Deze Zal in 2027 De M4 Metrostellen vervangen!
-
- Berichten: 6184
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Nieuwe plannen voor Amsterdamse metrotoestel M7
Bron?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Nieuwe plannen voor Amsterdamse metrotoestel M7
Volgens mij al oud nieuws.. zijn voortbordurend op de M6, maar dan de halve lengte.
Bron: https://www.gvb.nl/nieuws/start-aanbest ... etro’s-gvb.
En ook eerder dan 2027..
Bron: https://www.parool.nl/amsterdam/testfas ... ~a4538337/
Bron: https://www.gvb.nl/nieuws/start-aanbest ... etro’s-gvb.
En ook eerder dan 2027..
Bron: https://www.parool.nl/amsterdam/testfas ... ~a4538337/
Re: Nieuwe plannen voor Amsterdamse metrotoestel M7
Op Wikipedia wordt inderdaad geschreven, dat de M7 vanaf 2027 in zal stromen, dit is foutief, het is 2021.dylanwild94 schreef:Bron?
Re: Nieuwe plannen voor Amsterdamse metrotoestel M7
Wat worden de M6'en dan?
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Nieuwe plannen voor Amsterdamse metrotoestel M7
Een paar kleinigheden:
- • Er zijn geen "nieuwe" plannen voor een M7.
• Maak een keuze: metrostel, metro, stel, maar niet metrotoestel. Een toestel gebruik je bij gym.
• M6 is een deelserie van de serie M5/M6, namelijk de stellen 153/154 tot en met 161/162.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Nieuwe plannen voor Amsterdamse metrotoestel M7
Over een metrotoestel M7. Wellicht kan topicstarter ons meer duidelijkheid verschaffen.
Re: Nieuwe plannen voor Amsterdamse metrotoestel M7
Kan hier een slot op? M7 wordt al in het Alledaagse eigenaardighedentopic besproken.
Re: Nieuwe plannen voor Amsterdamse metrotoestel M7
M6 komt er niet. Dat was m.i. oorspronkelijk een vervolglevering van de M5. Een deel van die vervolgorder komt er, naar als M5.luka23 schreef:Wat worden de M6'en dan?
Verder inderdaad slotje.......
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Berichten verplaatst. Al vind ik het een lastige, want in dit topic sneeuwt zo'n onderwerp nogal onder ben ik bang...
Re: Nieuwe plannen voor Amsterdamse metrotoestel M7
Dat is apart dat ze dan een serie skippen. Had het GVB niet al tijdenlang een materieeltekort?fred1954 schreef: M6 komt er niet. Dat was m.i. oorspronkelijk een vervolglevering van de M5. Een deel van die vervolgorder komt er, naar als M5.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
M6 is de bestelling geweest voor de Noord-Zuidlijn maar wijkt verder niet af van de M5. Beetje hetzelfde verhaal als de M1/2/3 en S1/2: grotendeels hetzelfde, alleen verschillende leveringen omdat Amsterdam de traditie heeft veel te weinig metro’s te bestellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dus, metrostation Sixhaven gaat gebouwd worden..fred1954 schreef:Ja, n-evo, de bedoeling is inderdaad dat er een knip komt op het CS voor de NZ lijn, in bepaalde periodes tijdens de bouw van Sixhaven. Zuid - CS wordt dan een normale (vakantiedienstregeling?) exploitatie en CS - Noord een pendeldienst over 1 spoor. Hele NZ lijn stilleggen is geen optie lijkt me.
(..).
Ruwbouw daarvan is, in de tunnel, toch al aanwezig?
Hoezo dan nog 4 jaar nodig voor de bouw?
Beetje maf ook wel, eigenlijk... gáát de NZL eindelijk open.. mot er nog een station bij(af)gebouwd worden..
Niet heel handig... :X
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nouja, toen de go/no-go voor de afbouw van het station moest worden gegeven was het ongeveer het dieptepunt van de crisis. Toen had niemand verwacht dat de ontwikkelingen op de Noordelijke IJ-oever zó snel zouden gaan. Met de kennis van nu had men inderdaad door moeten bouwen aan dat station, maar toentertijd dacht men dat er nog wel 10-20 jaar mee gewacht kon worden...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Met de kennis van nu waren er ook nog wat extra tunnelbuizen in het IJ afgezonken voor een fiets- en voetgangersverbinding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Inderdaad... Met de kennis van nu had men beter het gehele Plan Stadsspoor uitgevoerd :Y
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
...of toch tenminste de ruimtereserveringen in Nieuw-West niet volgeplempt met woningbouw :X
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Overigens is het nog niet 100% zeker dat Sixhaven daadwerkelijk gebouwd gaat worden. 2019 is het “teljaar” wat betreft aantal passagiers voor de NZL. Pas in 2020 zal er een definitief besluit genomen, de zogenaamde GO/NO GO. Tot die tijd worden er wel voorbereidingen getroffen, zodat als de “GO” gegeven wordt in 2020, dat men op zeer korte termijn daarna kan beginnen.
@tsov: zeker weten!
@tsov: zeker weten!
Laatst gewijzigd door fred1954 op ma 12 feb 2018, 06:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten