Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
n-evo
Berichten: 3370
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Afbeelding

Wie doet bij GVB de kwaliteitscontrole?
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

The wut now?
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Wievank »

trolly schreef:Dan wordt 't dus Christen Unie stemmen, en bidden voor beter OV.
Voor de duidelijkheid bedoelde ik dat de CU de enige partij in het kabinet is die nog een beetje pro OV is (dat is dan ook één van de weinige standpunten die ik met ze deel). Buiten het kabinet zijn er gelukkig nog meer.

Gelukkig wordt in Amsterdam en omgeving het OV vrij goed gebruikt, en kent het daardoor nog een redelijke dekkingsgraad. Daardoor blijft het niveau nog een beetje op peil.
In andere regio's was het niveau al bijzonder minimaal, maar is het effect van bezuinigen is dat er nog minder reizigers over blijven, wat nog meer bezuinigingen tot gevolg heeft, wat weer... Overijssel is hier een goed voorbeeld van. Hoe lang zal het nog duren voordat daar nog maar één buslijn over is gebleven?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

AT5 publiceerde vanmorgen een artikel over een 2e kritische documentaire van de, voor ons bekende, heer Collins over de komende veranderingen in het lijnennet. Ik heb de documentaire “Volk vs Visgraat” net gezien, heel interessant, ik vind deze beter als zijn eerste doc.

Te bekijken op AT5:

http://m.at5.nl/artikelen/178391/kritis ... le-ellende
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10525
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Ben ik niet met je eens. Dit is één lange jammerklacht van een collectie fossielen, in zijn eerste filpje is Collins veel meer to the poin.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50882
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Ik zou mij eerder zorgen maken om het feit dat er op dit moment helemaal niet wordt gewerkt aan het ontsluiten van nieuwe buurten waar dat vijf jaar geleden al had moeten gebeuren.

Één tram en buslijn voor de Sluisbuurt wordt krap. De tram blijft nog steeds eindigen bij het begin van Plantage de Sniep. Het Science Park breidt ook nog steeds uit. Maar er gebeurt niets.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13664
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Die zorgen wil ik best uitspreken, maar daar wordt natuurlijk hélemaal niet naar geluisterd. Buurten die hun verbinding kwijt raken weten de media meestal wel te vinden... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
TheAgedGamerYt
Berichten: 214
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Nieuwe plannen voor Amsterdamse metrotoestel M7

Bericht door TheAgedGamerYt »

Amsterdam Heeft plannen Om een Nieuwe Metrotoestel te maken, De M7, Deze Zal in 2027 De M4 Metrostellen vervangen!
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Nieuwe plannen voor Amsterdamse metrotoestel M7

Bericht door dylanwild94 »

Bron?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Hensepens
Berichten: 109
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 23:31

Re: Nieuwe plannen voor Amsterdamse metrotoestel M7

Bericht door Hensepens »

Volgens mij al oud nieuws.. zijn voortbordurend op de M6, maar dan de halve lengte.

Bron: https://www.gvb.nl/nieuws/start-aanbest ... etro’s-gvb.

En ook eerder dan 2027..
Bron: https://www.parool.nl/amsterdam/testfas ... ~a4538337/
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe plannen voor Amsterdamse metrotoestel M7

Bericht door fred1954 »

dylanwild94 schreef:Bron?
Op Wikipedia wordt inderdaad geschreven, dat de M7 vanaf 2027 in zal stromen, dit is foutief, het is 2021.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Nieuwe plannen voor Amsterdamse metrotoestel M7

Bericht door katvis »

Wat worden de M6'en dan?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10525
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Nieuwe plannen voor Amsterdamse metrotoestel M7

Bericht door trolly »

Een paar kleinigheden:
  • • Er zijn geen "nieuwe" plannen voor een M7.
    • Maak een keuze: metrostel, metro, stel, maar niet metrotoestel. Een toestel gebruik je bij gym.
    • M6 is een deelserie van de serie M5/M6, namelijk de stellen 153/154 tot en met 161/162.
En eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal waar dit topic over gaat :|
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4440
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Nieuwe plannen voor Amsterdamse metrotoestel M7

Bericht door en-es »

Over een metrotoestel M7. Wellicht kan topicstarter ons meer duidelijkheid verschaffen.
Alargule

Re: Nieuwe plannen voor Amsterdamse metrotoestel M7

Bericht door Alargule »

Kan hier een slot op? M7 wordt al in het Alledaagse eigenaardighedentopic besproken.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe plannen voor Amsterdamse metrotoestel M7

Bericht door fred1954 »

luka23 schreef:Wat worden de M6'en dan?
M6 komt er niet. Dat was m.i. oorspronkelijk een vervolglevering van de M5. Een deel van die vervolgorder komt er, naar als M5.

Verder inderdaad slotje.......
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13540
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Wubbo »

Berichten verplaatst. Al vind ik het een lastige, want in dit topic sneeuwt zo'n onderwerp nogal onder ben ik bang...
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Nieuwe plannen voor Amsterdamse metrotoestel M7

Bericht door katvis »

fred1954 schreef: M6 komt er niet. Dat was m.i. oorspronkelijk een vervolglevering van de M5. Een deel van die vervolgorder komt er, naar als M5.
Dat is apart dat ze dan een serie skippen. Had het GVB niet al tijdenlang een materieeltekort?
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50882
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

M6 is de bestelling geweest voor de Noord-Zuidlijn maar wijkt verder niet af van de M5. Beetje hetzelfde verhaal als de M1/2/3 en S1/2: grotendeels hetzelfde, alleen verschillende leveringen omdat Amsterdam de traditie heeft veel te weinig metro’s te bestellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Durashift »

fred1954 schreef:Ja, n-evo, de bedoeling is inderdaad dat er een knip komt op het CS voor de NZ lijn, in bepaalde periodes tijdens de bouw van Sixhaven. Zuid - CS wordt dan een normale (vakantiedienstregeling?) exploitatie en CS - Noord een pendeldienst over 1 spoor. Hele NZ lijn stilleggen is geen optie lijkt me.

(..).
Dus, metrostation Sixhaven gaat gebouwd worden..
Ruwbouw daarvan is, in de tunnel, toch al aanwezig?
Hoezo dan nog 4 jaar nodig voor de bouw?

Beetje maf ook wel, eigenlijk... gáát de NZL eindelijk open.. mot er nog een station bij(af)gebouwd worden..
Niet heel handig... :X
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door tsov »

Nouja, toen de go/no-go voor de afbouw van het station moest worden gegeven was het ongeveer het dieptepunt van de crisis. Toen had niemand verwacht dat de ontwikkelingen op de Noordelijke IJ-oever zó snel zouden gaan. Met de kennis van nu had men inderdaad door moeten bouwen aan dat station, maar toentertijd dacht men dat er nog wel 10-20 jaar mee gewacht kon worden...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50882
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Met de kennis van nu waren er ook nog wat extra tunnelbuizen in het IJ afgezonken voor een fiets- en voetgangersverbinding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door tsov »

Inderdaad... Met de kennis van nu had men beter het gehele Plan Stadsspoor uitgevoerd :Y
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10525
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

...of toch tenminste de ruimtereserveringen in Nieuw-West niet volgeplempt met woningbouw :X
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Overigens is het nog niet 100% zeker dat Sixhaven daadwerkelijk gebouwd gaat worden. 2019 is het “teljaar” wat betreft aantal passagiers voor de NZL. Pas in 2020 zal er een definitief besluit genomen, de zogenaamde GO/NO GO. Tot die tijd worden er wel voorbereidingen getroffen, zodat als de “GO” gegeven wordt in 2020, dat men op zeer korte termijn daarna kan beginnen.

@tsov: zeker weten!
Laatst gewijzigd door fred1954 op ma 12 feb 2018, 06:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten