Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

@trolly Geen idee. Ik ken alleen Amersfoort.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

trolly schreef:
fred1954 schreef:Dan zijn haar of zijn ouders zeker gescheiden? :D :D
:Y Heel goed opgelet. En als je nog beter had opgelet wist je dat het zijn ouders zijn.

@n-evo: hoe de heren precies reizen weet ik niet, maar naar Amersfoord scheelt die bus naar Weesp al zomaar een uur reistijd.
Ik heb zelf in Diemen gewoond, en ik heb vaak genoeg meegemaakt dat je in de intercity langs je flat raast en vervolgens duurt het nog drie kwartier voordat je thuis bent.., dat is het nadeel van de lobbenstructuur die Amsterdam heeft. Het zou me niets verbazen als een buslijn Weesp-IJburg de reistijd tussen Hilversum en IJburg significant verkort, al zullen de reizigersaantallen niet heel hoog zijn.
Alargule schreef:en capaciteitsuitbreiding van lijn 26 ligt dan meer voor de hand. En als dat niet in de breedte kan, dan maar in de lengte. Gelukkig heeft men dat ook ingezien en gaat de lijn vanaf 2020 met gekoppelde trams rijden. In één klap 2x zoveel capaciteit. Voor de nog langere termijn zou je aan baanoptimalisaties kunnen denken, zoals ongelijkvloerse kruisingen met afrit s114 en de Zuiderzeeweg.
Dat is niet voor de lange termijn, daar moet men gewoon morgen mee beginnen :roll:
Klaasje schreef:Waarmee IJburg toch behoorlijk eenzijdig ontsloten blijft.
Zover waren we dus ook al. Maar dat is inherent aan het bouwen van een soort schiereiland. Als verdere ontsluitingen technisch niet haalbaar zijn of financieel niet mogelijk dan loopt de enige relevante uitvalsweg natuurlijk snel vast. En dat blijkt dus. Iets dat in 2000 al voorzien had kunnen worden... :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

n-evo schreef:@trolly Geen idee. Ik ken alleen Amersfoort.
Ik niet, maar dat mag ondertussen helder zijn :D
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Haha :D
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Globetrotter »

Misschien is het al een keer in dit topic langsgekomen, maar rijden de ex Almere (exex Schiphol Sternet) Citaro's inmiddels al op de dienst (en zo ja, op welke lijn)?
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ik heb geen expliciete informatie of en waar ze rijden, maar de voertuigen zijn eind vorig jaar omgekleurd en omgenummerd (1701-1707). Ze zouden begin dit jaar beschikbaar komen voor de reguliere dienstregeling. Gezien het materieeltekort bij het busbedrijf, ga ik ervan uit dat ze deze bussen niet ongebruikt in de garage laten staan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Ik kwam de 262 vandaag nog tegen op lijn 231. Die zouden vervangen worden door de Citaro’s, dus ik denk dat ze nog niet in dienst zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Globetrotter »

Op ovzoeker kom ik op dit moment ook geen voertuigen uit deze serie in Amsterdam tegen.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Heb ook al zitten kijken, maar kan ook zo gauw niks ontdekken. Weet trouwens ook niet bij welke busgarage ze gestationeerd zouden moeten zijn. Aangezien Suus het over lijn 231 heeft, ga ik uit van Garage West?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Garage West huisvest ook de Hoofdwerkplaats. Daar moeten de bussen behandeld worden voordat ze in dienst gaan. Aangezien er op het moment erg veel schades worden gereden, kan ik mij voorstellen dat het ombouwen van de bussen is vertraagd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Lange_Dre »

Ezra schreef:Misschien is het al een keer in dit topic langsgekomen, maar rijden de ex Almere (exex Schiphol Sternet) Citaro's inmiddels al op de dienst (en zo ja, op welke lijn)?
Ik zag zojuist op de A4 ter hoogte van Schiphol een ex Connexxion citaro in de huisstyle van het GVB richting Amsterdam rijden. Kon helaas geen foto meer maken omdat ik de bus te laat spotte vanuit de FlixBus. Het dak is trouwens sternet rood gebleven. :N
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Rood-wit-blauw dus? Mag dat tegenwoordig nog in NL? :D
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hainje »

Zolang je maar regelmatig het volkslied zingt wel. 8-)
🍉
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ezra schreef:Misschien is het al een keer in dit topic langsgekomen, maar rijden de ex Almere (exex Schiphol Sternet) Citaro's inmiddels al op de dienst (en zo ja, op welke lijn)?
Ik vond op Instagram een foto van GVB Citaro 369, met daarnaast de ex CXX Citaro 3947 en nu GVB 1704, als ik het bijschrift op Insta moet geloven. Kenners zullen waarschijnlijk het kenteken wel thuis kunnen brengen. Hij is zo te zien nog niet klaar, blijkbaar duurt het inderdaad (Suus :D ) allemaal wat langer dan gedacht:

Afbeelding

Edit: kenteken klopt, dit is de ex 3947 in verschillende gedaantes:

https://www.google.nl/search?q=sternet+ ... n2ppYHGK4M:

https://www.google.nl/search?q=connexxi ... GlowxCy08M:
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Lange_Dre schreef:Ik zag zojuist op de A4 ter hoogte van Schiphol een ex Connexxion citaro in de huisstyle van het GVB richting Amsterdam rijden. Kon helaas geen foto meer maken omdat ik de bus te laat spotte vanuit de FlixBus. Het dak is trouwens sternet rood gebleven. :N
De Connexxion Volvo's die tussen Amsterdam en Haarlem reden voor de dubbeldekkers hun intrede deden hebben dat ook. Waren voorheen Connexxion groen en later omgezet naar R-NET. Het groene dak bleef. Volgens mij alle Connexxion bussen die voorheen groen waren.
TheAgedGamerYt
Berichten: 214
Lid geworden op: za 27 jan 2018, 17:48

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door TheAgedGamerYt »

Vandaag was een Historisch Moment voor het Plantagebuurt, want tramlijn 20 kwam voor vandaag terug een reed tussen Amsterdam CS en Artis, na 11 jaar rijdt Tramlijn 20 via de plantage Parklaan weer, ik hoop dat ze tramlijn 20 houden, want tramlijn 9 gaat toch niet meer via Artis naar CS, en zo word tramlijn 14 Niet Druk!!
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ik zou me gaan verdiepen in het nieuwe GVB lijnennet, m.i.v. 22 juli a.s., dan weet je wat er gaat veranderen.
https://assets.gvb.nl/plattegronden/GVB ... 2018-2.pdf

Lijn 20 was in ieder gval eenmalig.....
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Milco »

Is er een vaste lijnbundel waar GVB de ex-Connexxion Citaro's gaat inzetten? Ik vraag me namelijk af waarom GVB nu acht bussen extra nodig heeft, of is dit deels vervanging van de Jonckheeren die nog op lijn 231 rijden en deels een extra reserve?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

De vervoerregio eist van het GVB dat de bussen met Euro III-motor uit dienst gaan, eigenlijk had dat al per 1 januari 2018 gebeurd moeten zijn. De Jonckheeren zijn Euro III en moeten dus weg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

TheAgedGamerYt schreef:Vandaag was een Historisch Moment voor het Plantagebuurt, want tramlijn 20 kwam voor vandaag terug een reed tussen Amsterdam CS en Artis, na 11 jaar rijdt Tramlijn 20 via de plantage Parklaan weer, ik hoop dat ze tramlijn 20 houden, want tramlijn 9 gaat toch niet meer via Artis naar CS, en zo word tramlijn 14 Niet Druk!!
Op je wenken bediend, een cabinerit van lijn 20 vandaag naar Artis:
https://youtu.be/CMzcp4-IM6U
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Als ik dit soort fimpjes bekijk of zelf in de stad loop, vraag ik me altijd af of dit nu de zo bejubelde “rode loper” is op het Damrak/Rokin? :cry:
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Mojito »

De "nieuwe" Citaro's rijden sinds vandaag op pendelbuslijn 313. Vanuit mijn huiskamer was goed te zien dat een deel van het dak nog Sternet-rood is gebleven. Toen ik naar mijn werk fietste zag ik er een (1701) zonder lijnnummer of bestemming maar met passagiers. Het interieur leek me ongewijzigd met rode stoelen.
足元にご注意下さい
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Er waren toch plannen om de tramhalte Artis naar de andere kant van de kruising te verplaatsen, zodat bezoekers minder hoeven over te steken?
Gaat dat nog door, en zo ja, op welke termijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ik weet alleen dat buurtbewoners van de Plantage toentertijd geprotesteerd hebben tegen de verplaatsing, ook omdat er 5 bomen gekapt moesten worden daarvoor, aan de andere kant van de kruising. Daarna is het stil geworden........ :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 57 gasten