Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Durashift »

Het beleid van dat de ene afdeling / persoon zijn eigen gang gaat en niet rekening houdt met dat waarmee een andere afdeling / persoon mee bezig is.. :?: :?:

:wink:
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Je kan me echt wegdragen als die metro's in de praktijk altijd gekoppeld rijden omdat afkoppelen te tijdrovend is of de metro's anders te vol zitten. :D
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door VIRM »

Het Rijk draagt de komende jaren vijf miljard bij aan de infrastructuur in Amsterdam: http://www.at5.nl/artikelen/179484/rijk ... ds-on-deck.

Is het al bekend welke concrete projecten dit zijn?
Beul van de blindegeleidelijn
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Het Zuidasdok is sowieso al goed voor een kleine miljard euro. Als het binnen budget blijft tenminste.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ik denk, als ik Litjens zo hoor, o.a. verlenging van de NZL naar Schiphol en Hoofddorp?

(.......)
Bereikbaarheid regio verbeteren
Pieter Litjens gaf aan dat de dagelijkse toestroom van 280.000 forensenvoertuigen over een jaar of 30 kan zijn opgelopen tot 400.000. Wonen en reizen moet daarom meer aan elkaar gekoppeld worden. Verder investeren in snel, veilig en schoon openbaar vervoer en het doortrekken van de Noord-Zuidlijn naar Schiphol en Hoofddorp werden daarin als belangrijke factoren genoemd. (.......)

Zie: http://www.bouwendnederland.nl/nieuws/1 ... -amsterdam
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Lijkt me dat de prioriteit bij Haven-Stad, Zeeburg en IJburg moet liggen. Je kan moeilijk Groningen aan inwoners binnen de stadsgrenzen erbij krijgen zonder dat je serieus investeert in de infrastructuur op die locaties. Een N/Z-lijn naar Schiphol is nice to have maart draagt daar niet aan bij.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Dat lijkt mij niet, dan zitten we al ruim over de vijf miljard heen.

Zuidas kost twee miljard, er gaat nog geld naar Amsterdam Centraal, IJtram wordt verlengd en er gaat blijkbaar ook geld naar Havenstad. Dan gaat er ook nog wat geld naar wat snelwegen en dan is het geld zo ondertussen wel op denk ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10544
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Brief van de wethouder over treinlengtes, stootjukken en het Parool.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

(.........)Wat karakteristieken betreft is de M7 ‘familie’ van de M5 en M6. Het is dus geen nieuw type voertuig maar mogelijk wel van een andere fabrikant. Zoals het er nu naar uitziet rijdt er vanaf circa 2027 dan één voertuigfamilie met verschillende lengtes.(........)

Een stuk uit bovenstaande brief, die ik niet begrijp: “Geen nieuw type voertuig maar mogelijk wel een andere fabrikant” :?:

Een andere fabrikant betekent toch een ander type voertuig? Ik bedoel, als de Vervoerregio kiest voor een andere fabrikant, bijvoorbeeld CAF, dan gaat die fabriek toch geen Alstom metro's bouwen? Dan worden het toch CAF-achtige metro’s?

Misschien begrijp ik het wel verkeerd?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Karl »

Amsterdam kennende begrijpen zij het verkeerd. Wat een hoop onzin.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10544
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

fred1954 schreef:(.........)Wat karakteristieken betreft is de M7 ‘familie’ van de M5 en M6. Het is dus geen nieuw type voertuig maar mogelijk wel van een andere fabrikant. Zoals het er nu naar uitziet rijdt er vanaf circa 2027 dan één voertuigfamilie met verschillende lengtes.(........)

Een stuk uit bovenstaande brief, die ik niet begrijp: “Geen nieuw type voertuig maar mogelijk wel een andere fabrikant” :?:

Een andere fabrikant betekent toch een ander type voertuig? Ik bedoel, als de Vervoerregio kiest voor een andere fabrikant, bijvoorbeeld CAF, dan gaat die fabriek toch geen Alstom metro's bouwen? Dan worden het toch CAF-achtige metro’s?

Misschien begrijp ik het wel verkeerd?
Volgens mij staat daar: "we gaan door met Alstom, maar dat kunnen we niet zwart op wit zetten."
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

In het PvE zullen wel eisen wat betreft uiterlijk worden opgenomen, zodat in theorie alleen Alstom eraan kan voldoen.
Hetzelfde hebben ze eind jaren zeventig gedaan bij de bestelling van de Utrechtse sneltrams: het PvE was volledig toegespitst op de Stadtbahn B, maar vervolgens bleek dat SIG voor een lagere prijs dezelfde kwaliteit kon leveren. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Zou kunnen dat in ruil voor de aanpassing van het beveiligingssysteem waar alleen Alstom zich voor heeft ingeschreven er een dealtje is gemaakt. "Jullie produceren die kortere metro's en als ruil zorgen jullie ervoor dat het beveiligingssysteem compatibel is." of in elk geval voor een zacht prijsje.

Maar vergeet ook niet dat we nu 2,65-meter brede sneltrams, 2,65-meter brede metro's en 3-meter brede metro's hebben die allemaal gemixt rijden i.p.v. op volledig losstaande lijnen. Uiteindelijk hebben we straks nog maar één breedte op het metronetwerk, namelijk 3 meter. Wat dat betreft is het straks wel uniform.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10544
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

De kans dat er ooit een M7 aan een M5/6 gekoppeld gaat worden lijkt me ook niet erg groot. Het is voor de werkplaats dan weer wel handig als de M7 tot op het laatste schroefje gelijk is aan de M5/6. Dat scheelt voorraad en opleiding.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Hoe moet de Amstelveen/Uithoornlijn straks gaan heten?
  • Amstellandtram
  • Legmeerlijn
  • Poldertram
  • ViaVeenlijn
  • Amsteltram
Ik vind het allemaal even knudde, maar omdat de Amstelveenlijn een echte polderoplossing is, heb ik mijn keuze wel gemaakt.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Sinds wanneer krijgen tramlijnen een naam?
Zo ontstaat de eerste regionale tramlijn in onze regio.
Tram 5, 9 en 51 zijn niet al regionaal?
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Nee?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

"Legmeerlijn"? Is dat een verkapte oproep tot het aanleggen van meer tramlijnen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Wat een onzin van de VRA, dit kun je nog niet serieus nemen? Die lijn krijgt toch gewoon een lijnnummer? En eeste regionale tram? Net wat n-evo zegt, die hebben we al. De Stadsharttram, de Westwijklijn en het Diemer boemeltje toch?

Misschien is die naamgeving toch stiekem een aanzet tot het onderbrengen van de AVL/UTH lijn bij AML?
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Alargule schreef:Nee?
Want? Ze gaan de gemeentegrens over toch.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10544
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Jammer dat de naam die in de dagelijkse praktijk waarschijnlijk het meest gebruikt gaat worden nou net geen optie is. "Kuttram" is kort en krachtig, en iedereen weet direct waar het over gaat.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

De “had-onderdeel-van-de-NZL-moeten-zijn” tram is de beste naam, of doe anders “de Eeuwige Overstapper” maar. :D
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

De AAU-lijn had mij anders ook nog wel leuk geleken. Niet alleen een anagram (Amsterdam-Amstelveen-Uithoorn), maar ook een onomatopee voor de pijn die men straks in de veel te krappe trammetjes gaat voelen ;)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Aking »

trolly schreef:Jammer dat de naam die in de dagelijkse praktijk waarschijnlijk het meest gebruikt gaat worden nou net geen optie is. "Kuttram" is kort en krachtig, en iedereen weet direct waar het over gaat.
Kuttram?

Ik wist niet dat ze in/op Vis een tram hadden, laat staan dat dat ding naar Kut ging :o
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

trolly schreef:Jammer dat de naam die in de dagelijkse praktijk waarschijnlijk het meest gebruikt gaat worden nou net geen optie is. "Kuttram" is kort en krachtig, en iedereen weet direct waar het over gaat.
Is wel weer sterk afhankelijk in welk gedeelte van Amsterdam, Amstelveen, Diemen én de regio je die uitspraak doet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten