Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
En dan ook een dusdanige afstelling dat je elke verdieping verplicht een rondje moet lopen om verder omhoog of omlaag te kunnen? (A) :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Niks mis mee toch? Bij de Annatunnel in Antwerpen moet je ook halverwege omdraaien.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
In plaats van een rolbaan kun je natuurlijk gewoon zo'n 'kurkentrekker' bouwen zoals ze bij parkeergarages gebruiken. De IJtunnel is 20 meter diep. Bij een maximale helling van 2% levert dat 1000 meter aan noodzakelijke lengte op. 3 rondjes van 250 meter omtrek (80 meter doorsnede) en je bent op 15 meter, de rest kan in de tunnel zelf. Of 4 rondjes van 187 meter (60 meter doorsnede). Dat is groot, maar past wel in te passen. Nog kleinere rondjes gaat nauwelijks werken, omdat je dan je hoofd stoot, of de helling moet weer steiler.
Overigens is een brug dan handiger, dan hoef je maar een meter of 12 te overbruggen. Als je het helemaal mooi wilt doen, bouw je aan beide zijden een rond gebouw waar je het fietspad omheen laat draaien. *O*
Overigens is een brug dan handiger, dan hoef je maar een meter of 12 te overbruggen. Als je het helemaal mooi wilt doen, bouw je aan beide zijden een rond gebouw waar je het fietspad omheen laat draaien. *O*
Laatst gewijzigd door Pooh op ma 28 mei 2018, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja.ArrivaBas schreef:En dan ook een dusdanige afstelling dat je elke verdieping verplicht een rondje moet lopen om verder omhoog of omlaag te kunnen?
Wat is je punt?ArrivaBas schreef: (A) :')
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: vr 03 mar 2017, 21:28
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Juist omdat je in de NZL geen fietsen mag meenemen zal die behoefte blijven.Suus schreef:De Maastunnel deed vroeger gemakkelijk het tienvoudige met vier roltrappen op elke oever, totdat de metro kwam.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Fietsen meenemen in de metro was daar tot 2009 ook verboden. Mensen gingen niet meer fietsen en namen de auto of de metro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Roltrappen zijn toch gewoon ondingen? Gewoon een steile helling is geen enkel probleem voor sportieve jonge fietsers. De huilbejaarden die niet eens een helling van meer dan 2% aankunnen gaan maar met de metro.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Die "huilbejaarden" hebben tegenwoordig allemaal een e-bike. Al dan niet met extra aangedreven zijwieltjes. Gewoon met four-wheel drive zo'n helling op. Hoppa.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Terug naar het Amsterdamse OV?
#onderwaterbejaardenluchfietserijopeenebike
#onderwaterbejaardenluchfietserijopeenebike
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik zat ook in die groep en heb net zoals jij helemaal niets van een verstoring gemerkt, toen ik daar later navraag over deed zei men dat ik dan waarschijnlijk net op het verkeerde tijdstip op het verkeerde punt was, kennelijk jij dus ook...fred1954 schreef:Vanavond met ongeveer 100 mensen getest op de NZL. We gingen in groepen van 2,3,4 met bestemmingskaarten op stap, zoals dat al meer gebeurd is. Er werd vooraf gezegd dat we rekening moesten houden met een verstoring. Onderweg weinig van gemerkt, behalve dat het bestemmingsdisplay op een bepaald moment in het merendeel van de metro’s alleen datum en tijd aangaf en er in de metro ook geen stations meer omgeroepen werden. Toen merkte je dat mensen even hun oriëntatie verloren.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik vond het vooral opvallend dat verschillende metro's verschillende omroepen aan boord hadden. En inderdaad veel reden rond die helemaal niks deden. Op veel punten nog fouten. Ga er van uit dat ze dit nog strak trekken op het laatste.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zoals dat op Centraal richting noord wel alle overstaplijnen met nummer worden genoemd, en richting zuid alleen 'stads- en streekvervoer en trein'?
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Lijn 51 heeft er vandaag het grootste gedeelte van de dag uitgelegen. Op de website van het GVB werd vermeld dat er CS - Isolatorweg gereden werd; op de borden stond gewoon Westwijk en de koersrol hing op half 11. Uiteindelijk gewoon op Zuid er uit gegooid. Al leek er ook iets aan de hand tussen Overamstel en Rai. Daar reden we stapvoets. En voorzover ik kon zien, lag er een wissel bij Zuid op de klem.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Langzaam rijden tussen Overamstel en RAI is afgelopen week al vaker voorgekomen.....zal iets niet in de haak zijn op dat traject.
Op Twitter heeft GVB in de loop van de avond gemeld, dat lijn 51 tot einde dienst verstoord zal zijn, dwz. Ingekort tot Zuid én een pendeldienst Amstelveen C - Westwijk......
Op Twitter heeft GVB in de loop van de avond gemeld, dat lijn 51 tot einde dienst verstoord zal zijn, dwz. Ingekort tot Zuid én een pendeldienst Amstelveen C - Westwijk......
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat o.a.. Tram 9 die wordt omgeroepen samen met tram 19. Tram 24 die op de displays ontbreekt bij CS. Nou moet ik zeggen dat meer metro's helemaal op zwart stonden dat dat ze het deden. Tijdens het gros van de ritten hadden we dus niks.Ardan schreef:Zoals dat op Centraal richting noord wel alle overstaplijnen met nummer worden genoemd, en richting zuid alleen 'stads- en streekvervoer en trein'?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik heb overigens op die avond ook gevraagd naar het ontbreken de aanduiding van lijn 51 op alle blauwe bewegwijzering op de perrons en in de hal van de NZL. Er werd mij gezegd dat alle blauwe bewegwijzering zonder aanduiding van lijn 51 vervangen zou worden voor 22/7......
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gisterochtend, op een van laatste NZL testdagen een brandoefening op station Europaplein:
(Foto van Twitter)
(Foto van Twitter)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het was weer heerlijk Reizen met de zekerheid van R-net deze ochtend.
:D
:D
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
En lijn 51 is al sinds ongeveer 8:15 uur ingekort tot de Spaklerweg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gisteren een deel van de dag met minder voertuigen.......het blijft behelpen met lijn 51..... :D
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De nieuwe dienstregelingen staan nu online.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik kan alleen de vakantiedienstregeling zien - t/m 1 september?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik blijf erg benieuwd hoe tram 11 het gaat doen tussen 12 en 20 uur. Ik heb ergens het gevoel dat we met een half jaar nog maar 13 lijnen hebben en de trams van de 11 over de 1, 2 en 12 verspreid worden.
Laatst gewijzigd door n-evo op do 31 mei 2018, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik voel ook van alles. Niet specifiek over lijn 11, maar er zal nog wel wat (grove?) finetuning plaatsvinden voor 2019 :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wat voel je zoal?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten