Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door ArrivaBas »

En dan ook een dusdanige afstelling dat je elke verdieping verplicht een rondje moet lopen om verder omhoog of omlaag te kunnen? (A) :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Niks mis mee toch? Bij de Annatunnel in Antwerpen moet je ook halverwege omdraaien.
Ik doe ook maar wat
Pooh
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 12:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Pooh »

In plaats van een rolbaan kun je natuurlijk gewoon zo'n 'kurkentrekker' bouwen zoals ze bij parkeergarages gebruiken. De IJtunnel is 20 meter diep. Bij een maximale helling van 2% levert dat 1000 meter aan noodzakelijke lengte op. 3 rondjes van 250 meter omtrek (80 meter doorsnede) en je bent op 15 meter, de rest kan in de tunnel zelf. Of 4 rondjes van 187 meter (60 meter doorsnede). Dat is groot, maar past wel in te passen. Nog kleinere rondjes gaat nauwelijks werken, omdat je dan je hoofd stoot, of de helling moet weer steiler.

Overigens is een brug dan handiger, dan hoef je maar een meter of 12 te overbruggen. Als je het helemaal mooi wilt doen, bouw je aan beide zijden een rond gebouw waar je het fietspad omheen laat draaien. *O*
Laatst gewijzigd door Pooh op ma 28 mei 2018, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

ArrivaBas schreef:En dan ook een dusdanige afstelling dat je elke verdieping verplicht een rondje moet lopen om verder omhoog of omlaag te kunnen?
Ja.
ArrivaBas schreef: (A) :')
Wat is je punt?
lvdmoosdijk
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 03 mar 2017, 21:28

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door lvdmoosdijk »

Suus schreef:De Maastunnel deed vroeger gemakkelijk het tienvoudige met vier roltrappen op elke oever, totdat de metro kwam.
Juist omdat je in de NZL geen fietsen mag meenemen zal die behoefte blijven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Fietsen meenemen in de metro was daar tot 2009 ook verboden. Mensen gingen niet meer fietsen en namen de auto of de metro.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Roltrappen zijn toch gewoon ondingen? Gewoon een steile helling is geen enkel probleem voor sportieve jonge fietsers. De huilbejaarden die niet eens een helling van meer dan 2% aankunnen gaan maar met de metro.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Die "huilbejaarden" hebben tegenwoordig allemaal een e-bike. Al dan niet met extra aangedreven zijwieltjes. Gewoon met four-wheel drive zo'n helling op. Hoppa.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Terug naar het Amsterdamse OV?

#onderwaterbejaardenluchfietserijopeenebike
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door STF »

fred1954 schreef:Vanavond met ongeveer 100 mensen getest op de NZL. We gingen in groepen van 2,3,4 met bestemmingskaarten op stap, zoals dat al meer gebeurd is. Er werd vooraf gezegd dat we rekening moesten houden met een verstoring. Onderweg weinig van gemerkt, behalve dat het bestemmingsdisplay op een bepaald moment in het merendeel van de metro’s alleen datum en tijd aangaf en er in de metro ook geen stations meer omgeroepen werden. Toen merkte je dat mensen even hun oriëntatie verloren.
Ik zat ook in die groep en heb net zoals jij helemaal niets van een verstoring gemerkt, toen ik daar later navraag over deed zei men dat ik dan waarschijnlijk net op het verkeerde tijdstip op het verkeerde punt was, kennelijk jij dus ook...
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik vond het vooral opvallend dat verschillende metro's verschillende omroepen aan boord hadden. En inderdaad veel reden rond die helemaal niks deden. Op veel punten nog fouten. Ga er van uit dat ze dit nog strak trekken op het laatste.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Zoals dat op Centraal richting noord wel alle overstaplijnen met nummer worden genoemd, en richting zuid alleen 'stads- en streekvervoer en trein'? :P
Ik doe ook maar wat
sneltram
Berichten: 399
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door sneltram »

Lijn 51 heeft er vandaag het grootste gedeelte van de dag uitgelegen. Op de website van het GVB werd vermeld dat er CS - Isolatorweg gereden werd; op de borden stond gewoon Westwijk en de koersrol hing op half 11. Uiteindelijk gewoon op Zuid er uit gegooid. Al leek er ook iets aan de hand tussen Overamstel en Rai. Daar reden we stapvoets. En voorzover ik kon zien, lag er een wissel bij Zuid op de klem.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Langzaam rijden tussen Overamstel en RAI is afgelopen week al vaker voorgekomen.....zal iets niet in de haak zijn op dat traject.

Op Twitter heeft GVB in de loop van de avond gemeld, dat lijn 51 tot einde dienst verstoord zal zijn, dwz. Ingekort tot Zuid én een pendeldienst Amstelveen C - Westwijk......
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ardan schreef:Zoals dat op Centraal richting noord wel alle overstaplijnen met nummer worden genoemd, en richting zuid alleen 'stads- en streekvervoer en trein'? :P
Dat o.a.. Tram 9 die wordt omgeroepen samen met tram 19. Tram 24 die op de displays ontbreekt bij CS. Nou moet ik zeggen dat meer metro's helemaal op zwart stonden dat dat ze het deden. Tijdens het gros van de ritten hadden we dus niks. :P
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ik heb overigens op die avond ook gevraagd naar het ontbreken de aanduiding van lijn 51 op alle blauwe bewegwijzering op de perrons en in de hal van de NZL. Er werd mij gezegd dat alle blauwe bewegwijzering zonder aanduiding van lijn 51 vervangen zou worden voor 22/7......
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Gisterochtend, op een van laatste NZL testdagen een brandoefening op station Europaplein:

Afbeelding
(Foto van Twitter)
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Het was weer heerlijk Reizen met de zekerheid van R-net deze ochtend.

Afbeelding

:D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

En lijn 51 is al sinds ongeveer 8:15 uur ingekort tot de Spaklerweg.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Gisteren een deel van de dag met minder voertuigen.......het blijft behelpen met lijn 51..... :D
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

De nieuwe dienstregelingen staan nu online.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ik kan alleen de vakantiedienstregeling zien - t/m 1 september?
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik blijf erg benieuwd hoe tram 11 het gaat doen tussen 12 en 20 uur. Ik heb ergens het gevoel dat we met een half jaar nog maar 13 lijnen hebben en de trams van de 11 over de 1, 2 en 12 verspreid worden.
Laatst gewijzigd door n-evo op do 31 mei 2018, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

Ik voel ook van alles. Niet specifiek over lijn 11, maar er zal nog wel wat (grove?) finetuning plaatsvinden voor 2019 :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Wat voel je zoal?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten