Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door dylanwild94 »

Tja iedereen heeft een baarmoeder. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Ik was gisteren bij de theatervoorstelling in de stationshal van Amsterdam Sloterdijk. Het speelt nog een paar dagen en ik kan het van harte aanbevelen: Kaartjes via www.watwedoen.nl

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iraj-smile
Berichten: 36
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 13:28

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door iraj-smile »

Iemand de aftakking van tramlijn 26 aan de IJzijde van het CS al opgevallen? Het lijkt er op dat deze lijn verhuist naar de IJzijde. Wie weet meer?
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Dat is de nieuwe calamiteitenkeerlus. Er is geen sprake van een definitieve verhuizing naar de achterzijde.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Ik was gisteren bij de theatervoorstelling in de stationshal van Amsterdam Sloterdijk. Het speelt nog een paar dagen en ik kan het van harte aanbevelen: Kaartjes via http://www.watwedoen.nl
Maar als het in de stationshal is, is het toch voor iedereen gewoon zichtbaar en hoef je toch ook geen kaartjes te kopen? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Aking »

De stationshal is vast afgezet voor dit "evenement" :Y

Of anders kun je het alleen van de zijkant zien, en als je betaalt mag je op de tribune (of waar staat ze?)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Je kan het verhaal alleen volgen met een koptelefoon je kan alleen met een kaartje de tribune op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door dylanwild94 »

iraj-smile schreef:Iemand de aftakking van tramlijn 26 aan de IJzijde van het CS al opgevallen? Het lijkt er op dat deze lijn verhuist naar de IJzijde. Wie weet meer?
3 pagina's terug staat er een foto van. Maar was me nog niet opgevallen. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Karl »

n-evo schreef:Dat is de nieuwe calamiteitenkeerlus. Er is geen sprake van een definitieve verhuizing naar de achterzijde.
Maar de oostzijde van het station aan de centrumzijde gaat toch op de schop? In die tijd gaat lijn 26 toch naar de IJzijde?
Het is een spectrum.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Durashift »

Vanaf deze pagina kan je e.e.a erover teruglezen. :wink:

viewtopic.php?f=34&t=9634&p=549544&hili ... 26#p549544
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door IC140 »

Karl schreef:
n-evo schreef:Dat is de nieuwe calamiteitenkeerlus. Er is geen sprake van een definitieve verhuizing naar de achterzijde.
Maar de oostzijde van het station aan de centrumzijde gaat toch op de schop? In die tijd gaat lijn 26 toch naar de IJzijde?
Een afsluiting voor werkzaamheden is toch een ‘calamiteit’ en niet definitief?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Lijn 51 is ingekort tot Spaklerweg, door een seinwisselstoring op dit moment in de tunnel.
Lijn 53 rijdt vanaf Gaasperplas tot Weesperplein, lijn 54 rijdt wel door naar CS. Daar wordt lijn 54 lijn 53 ri. Gaasperplas. Op Weesperplein kunnen de passagiers ri. Gein overstappen op lijn 54, die daarvoor als lijn 53 is aangekomen.............. :shock: :shock: :shock:

Gelukkig is het zondag....... :Y

EDIT: inmiddels rijden 53/54 weer normaal, alleen lijn 51 nog niet (of course :D )

Nu lijn 51 ook weer normale route....
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Het is toch altijd zo dat lijn 53 op 54 keert en andersom...
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

De nieuwe railkaart staat nu online. Twee inhoudelijke dingen die me opvallen: halte Pretoriusstraat is herdoopt in 'Oostpoort', en er lijkt sprake te zijn van één overstaphalte ter hoogte van het Frederiksplein, waar de halte Stadhouderskade in is geïntegreerd.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Hebben ze de M-perfix weer weggelaten bij de metro's. Consistentie wil maar niet lukken bij GVB.
Karl schreef:Maar de oostzijde van het station aan de centrumzijde gaat toch op de schop? In die tijd gaat lijn 26 toch naar de IJzijde?
Na die werkzaamheden gaat de 26 weer terug naar de centrumzijde en is er dus geen sprake van een definitieve verhuizing.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Nu de dienstregelingen voor het tramnet van GVB bekend zijn, heb ik de frequenties die in het Vervoerplan genoemd werden eens vergeleken met de werkelijkheid. In dat vervoerplan stonden de frequenties benoemd als de opvolgtijd gedurende een dagdeel op een doordeweekse dag, uitgesplitst in zomer- en winterdienstregeling. Ik heb de zomerdienstregeling vergeleken met het vervoerplan (want over de frequenties in de winterdienstregeling is nog niets bekend), om de vraag te kunnen beantwoorden: hoeveel is er van het plan terechtgekomen?

De absolute aantallen:

Afbeelding

De relatieve verschillen (rood = minder trams dan in het vervoerplan; groen = meer):

Afbeelding

Wordt de 'kaasschaaf' hier gehanteerd, zoals een volger op Twitter schamper opmerkte? Ik vind het zelf te vroeg om die conclusie te trekken, ook omdat je je kunt afvragen hoe 'hard' de aantallen die in het Vervoerplan stonden ooit zijn geweest. Een totaal verschil van minder dan 2 % vind ik eigenlijk niet significant.

Ik ben bovendien wel eens benieuwd naar de winterdienstregeling. Dan zal meer van materieel en personeel worden gevraagd, en zullen we een beter idee krijgen hoeveel er van de plannen van GVB terecht is gekomen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Alargule schreef:en er lijkt sprake te zijn van één overstaphalte ter hoogte van het Frederiksplein, waar de halte Stadhouderskade in is geïntegreerd.
Lijkt wel of halte Frederiksplein straks alleen nog in zuidelijke richting wordt bediend, staat een pijltje in de halte.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

n-evo schreef:Hebben ze de M-perfix weer weggelaten bij de metro's. Consistentie wil maar niet lukken bij GVB.
Zolang de boordcomputers van GVB geen letters aankunnen krijg je geen letters.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Waar heb je het over? Die M-prefix hebben we al lang op en in de M5's, displays en netwerkkaarten ("M50" in plaats van "50"). Vaag dat GVB 'm weer weglaat op de nieuwe Railkaart.
Laatst gewijzigd door n-evo op ma 04 jun 2018, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

n-evo schreef:perfix
Prefix. Pre-fix.

:P
Ik doe ook maar wat
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Iemand die geinteresseerd is in oude (Oostlijn) metro bewegwijzering? Dan even deze link lezen..... :)

https://wijnemenjemee.nl/nieuws/maak-ka ... op-14-juni
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door dylanwild94 »

Aking schreef:lok quote
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10553
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door trolly »

fred1954 schreef:Iemand die geinteresseerd is in oude (Oostlijn) metro bewegwijzering? Dan even deze link lezen..... :)

https://wijnemenjemee.nl/nieuws/maak-ka ... op-14-juni
Dat is toevallig! Daar stond ook iets over in het bordjestopic:
trolly schreef:Liefhebbers opgelet: op 14 juni wordt er op Stationsplein 7 een bordenbingo gehouden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Alargule schreef:Nu de dienstregelingen voor het tramnet van GVB bekend zijn, heb ik de frequenties die in het Vervoerplan genoemd werden eens vergeleken met de werkelijkheid. In dat vervoerplan stonden de frequenties benoemd als de opvolgtijd gedurende een dagdeel op een doordeweekse dag, uitgesplitst in zomer- en winterdienstregeling. Ik heb de zomerdienstregeling vergeleken met het vervoerplan (want over de frequenties in de winterdienstregeling is nog niets bekend), om de vraag te kunnen beantwoorden: hoeveel is er van het plan terechtgekomen?

De absolute aantallen:
Hoe moet ik die tabellen lezen? Zijn dat het aantal trams per uur in het genoemde tijdstip?
Maar wat is dan het totaal in de laatste kolom?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Aantal trams per kolom is het totaal aantal in de tijdspanne bovenaan de kolom....de totaal kolom is het aantal trams tussen 7.00-20.00. Zo lees ik het......
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten