Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gewoon een normale dag dus.
AT5 besteedt een artikel aan één uitgevallen rit van de 52.
Als ze dat voor de 51 gaan doen, kunnen ze wel een nieuwe redactie oprichten.
AT5 besteedt een artikel aan één uitgevallen rit van de 52.
Als ze dat voor de 51 gaan doen, kunnen ze wel een nieuwe redactie oprichten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De reisinfo was op Noord toch op zijn zachtst gezegd niet optimaal: kwam er het perron op en daar stond toen één metro, dus je zou denken die vertrekt als eerste. Na een tijdje kwam er ook een aan de andere kant binnen, maar verder bleef het stil. Tot na een minuut of 10 een GVB medewerkster door het stel kwam lopen om aan te geven dat dit stel buiten dienst ging en die aan de overkant als eerste vertrok. Wat ze er dan weer niet bij zei was dat die over 1 minuut al ging, dus de gelukkige reizigers konden er nog net voor het sluitsignaal in komen en ook velen niet... In zo'n situatie wacht je immers niet tot de inhoud van het volle stel wat niet ging rijden in het halflege dat wel ging zit natuurlijk
Wat is nou trouwens officieel het diepste station? De stopwatch op m'n mobiel kwam maar tot 1 seconde verschil tussen De Pijp -3 (1m7s) en Vijzelgracht (1m6s) om de hele roltrap af te leggen.
Wat is nou trouwens officieel het diepste station? De stopwatch op m'n mobiel kwam maar tot 1 seconde verschil tussen De Pijp -3 (1m7s) en Vijzelgracht (1m6s) om de hele roltrap af te leggen.
Welke bussen propvol? Ik heb ze niet gezien. Wel nog een gelede op 35 en op 34 reed ook nog een gelede wagen rond met "Pendeldienst" op het display.Dirk020 schreef: Daarnaast zitten de standaard bussen propvol. En dat op een zondag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zijn alle roltrappen even steil en gaan ze allemaal exact even hard? Anders heeft deze manier van diepte meten ook weinig zin.Daniel schreef:Wat is nou trouwens officieel het diepste station? De stopwatch op m'n mobiel kwam maar tot 1 seconde verschil tussen De Pijp -3 (1m7s) en Vijzelgracht (1m6s) om de hele roltrap af te leggen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Och, Noord had nog een ander mooi addertje onder het gras: de bestuurder besloot de deuren dicht te gooien terwijl ik nog aan het instappen was. Goed om te weten dat je die M5-deuren ook weer open kan duwen. Ik dacht dat metrobestuurders camera's gebruikten om het perron te overzien?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Misschien had de bestuurder je over het hoofd gezien. Zelf had ik het op de Phileas al wel eens dat ik de deuren iets te fanatiek dicht deed. Nu had een Phileas maar drie ingangen, zo'n metro nog een paar meer.
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, het ging niet zoals in de AT5 reportage. De opzet is precies hetzelfde als de oude omroep.n-evo schreef:Is het echt zo erg?Dirk020 schreef:Ook vind ik de nieuwe stem voor halteomroep echt een aanfluiting; Niet om aan te horen. Heel amateuristisch.
Zucht. :')
Wordt in de metro dat "volgende halte" omgeroepen voor de stationsnaam of was dat echt alleen maar een showtje voor de AT5 reportage?
Ik hoorde de nieuwe stem overigens alleen bij de nieuwe haltes zoals Station Noord, Noorderpark en Waddenwegviaduct. De nieuwe stem riep de halte om. De overstap mogelijkheden werden gewoon nog door Marc Klardie aangekondigd.
De nieuwe stem kwam vooral heel geforceerd over.
Ik heb vandaag in een propvolle 34 en 35 gezeten. Lijn 38 zat na zijn rondje Amerbos ook redelijk vol.Daniel schreef:Welke bussen propvol? Ik heb ze niet gezien. Wel nog een gelede op 35 en op 34 reed ook nog een gelede wagen rond met "Pendeldienst" op het display.Dirk020 schreef: Daarnaast zitten de standaard bussen propvol. En dat op een zondag.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, er wordt alleen de haltenaam (na dat belletje of wat het ook voor geluid is) omgeroepen.n-evo schreef:Is het echt zo erg?Dirk020 schreef:Ook vind ik de nieuwe stem voor halteomroep echt een aanfluiting; Niet om aan te horen. Heel amateuristisch.
Zucht. :')
Wordt in de metro dat "volgende halte" omgeroepen voor de stationsnaam of was dat echt alleen maar een showtje voor de AT5 reportage?
Ik heb vandaag ook een rondje door Noord gedaan. De combinatie tussen geleed materieel op lijn 65 en standaard op lijn 34 en 35 is inderdaad opvallend. Ook bij de ritten van 34 en 35 die ik had, moesten er mensen staan. Nu hoeft dat voor een stadsbus niet erg te zijn, maar als dat op zondagmiddag al het geval is, dan vrees ik voor doordeweekse dagen buiten de schoolvakanties.Dirk020 schreef:
Ik heb vandaag in een propvolle 34 en 35 gezeten. Lijn 38 zat na zijn rondje Amerbos ook redelijk vol.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik verwacht dat het straks wel gaat passen. Een zondag met zulke grote veranderingen in een OV-netwerk is voor veel mensen juist de dag om er gebruik van te maken. Toen Keolis hier in Almere voor het eerst reed, waren alle stadsbussen hier ook goed gevuld ondanks de zondagdienst.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat is een beetje mijn punt, inderdaad.Ezra schreef:Ik heb vandaag ook een rondje door Noord gedaan. De combinatie tussen geleed materieel op lijn 65 en standaard op lijn 34 en 35 is inderdaad opvallend. Ook bij de ritten van 34 en 35 die ik had, moesten er mensen staan. Nu hoeft dat voor een stadsbus niet erg te zijn, maar als dat op zondagmiddag al het geval is, dan vrees ik voor doordeweekse dagen buiten de schoolvakanties.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Waar komen die standaardbussen vandaan dan? Sterker nog: waar zijn alle geledes naartoe gegaan? Gaan die na de zomer in Zuidoost rijden?
Daarnaast ben ik zwaar onder de indruk hoe snel M52 je overal naartoe brengt, je knippert en staat midden op het Rokin.
Zelfs CS-Leidseplein met overstap te Vijzelgracht deed ik in net geen 10 minuten. Nou stond m'n tram klaar, maar het is sowieso niet de bedoeling dat je langer dan 3 minuten op een tram hoeft te wachten op die corridor, met tram 1, 7 & 19.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Daarnaast ben ik zwaar onder de indruk hoe snel M52 je overal naartoe brengt, je knippert en staat midden op het Rokin.
Zelfs CS-Leidseplein met overstap te Vijzelgracht deed ik in net geen 10 minuten. Nou stond m'n tram klaar, maar het is sowieso niet de bedoeling dat je langer dan 3 minuten op een tram hoeft te wachten op die corridor, met tram 1, 7 & 19.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het GVB heeft een zooi Sternet ciatro's van Connexxion gekocht.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De Citaro's die van Connexxion komen, zijn reservebussen die worden ingezet als er een storing van de N/Z-lijn in Noord is. De gelede bussen die ''over'' zijn, zullen ingezet gaan worden op het metrovervangend vervoer op de Amstelveenlijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het was ook niet bedoelt om de diepte te meten (dat gaat inderdaad niet, alleen al omdat je op beide stations nog een tussenniveau hebt met weer een tweede roltrap naar straatniveau), maar meer om eens te kijken hoelang je er nu over doet op die langste roltrappen van het land. Waarbij me het wel heel kleine verschil tussen beide stations opviel.n-evo schreef:Zijn alle roltrappen even steil en gaan ze allemaal exact even hard? Anders heeft deze manier van diepte meten ook weinig zin.Daniel schreef:Wat is nou trouwens officieel het diepste station? De stopwatch op m'n mobiel kwam maar tot 1 seconde verschil tussen De Pijp -3 (1m7s) en Vijzelgracht (1m6s) om de hele roltrap af te leggen.
Denk, naast de gevallen van het nieuwe net even uitproberen, er ook aan dat nog niet iedereen het nieuwe netwerk al helemaal ontdekt heeft. Her en der stappen daardoor nog reizigers in een bus die ze gewend waren te nemen terwijl dat niet persé nog de beste reisoptie is. Zo zag ik bij Noorderpark nog een 34 aankomen waar braaf reizigers in bleven zitten die gewend waren naar het station door te reizen, die moesten echt even overgehaald worden om over te stappen.Ezra schreef:Ik heb vandaag ook een rondje door Noord gedaan. De combinatie tussen geleed materieel op lijn 65 en standaard op lijn 34 en 35 is inderdaad opvallend. Ook bij de ritten van 34 en 35 die ik had, moesten er mensen staan. Nu hoeft dat voor een stadsbus niet erg te zijn, maar als dat op zondagmiddag al het geval is, dan vrees ik voor doordeweekse dagen buiten de schoolvakanties.
En op lijn 35, die om de 10 minuten zou moeten rijden, kwamen twee bussen tegelijk aan bij Noorderpark. Dat helpt ook niet in de verdeling van de drukte. (Opmerkelijk is trouwens dat ik bij de 35 op GVB.nl geen zaterdagsdienstregeling zie)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vraag me af of het GVB in de riante positie verkeerd, dat het bussen “over” heeft of een aantal reservebussen in de garage klaar heeft staan. Voorzover ik begreep zijn de ex-CXX Citaro’s overigens wel voor Noord bestemd, voor de reguliere dienst.Ezra schreef:De Citaro's die van Connexxion komen, zijn reservebussen die worden ingezet als er een storing van de N/Z-lijn in Noord is. De gelede bussen die ''over'' zijn, zullen ingezet gaan worden op het metrovervangend vervoer op de Amstelveenlijn.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Sterker nog: de Citaro's hebben al dagelijks ritten gereden op diverse lijnen vanuit garage West.
Ander dingetje: ik weet niet of het al zo was, maar in een van de oldtimerbussen van gisteren hoorde ik een chauffeur zeggen dat de lijnen 22 en 48 nu vanuit Noord worden gereden.
Ander dingetje: ik weet niet of het al zo was, maar in een van de oldtimerbussen van gisteren hoorde ik een chauffeur zeggen dat de lijnen 22 en 48 nu vanuit Noord worden gereden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De situatie wat betreft materieelcapaciteit is nu wel verbeterd door de opening van de N/Z lijn. Er wordt niet meer doorgereden naar het station (dus een korter traject) en er zijn complete lijnen verdwenen. Dus dat er nu gelede wagens tijdelijk over zijn, snap ik dan wel.fred1954 schreef:Vraag me af of het GVB in de riante positie verkeerd, dat het bussen “over” heeft of een aantal reservebussen in de garage klaar heeft staan. Voorzover ik begreep zijn de ex-CXX Citaro’s overigens wel voor Noord bestemd, voor de reguliere dienst.Ezra schreef:De Citaro's die van Connexxion komen, zijn reservebussen die worden ingezet als er een storing van de N/Z-lijn in Noord is. De gelede bussen die ''over'' zijn, zullen ingezet gaan worden op het metrovervangend vervoer op de Amstelveenlijn.
Het zal wel vaker voorkomen dat er twee bussen achter elkaar rijden. Dat zijn de incidenten. Ik vraag me af of je de ochtendspitspiek tussen 07,00u en 08,00u op kan vangen met standaardmaterieel. Ik kwam overigens ook een paar ritten op lijn 34 met 'pendeldienst'' tegen. Op welke traject pendelden die ritten?Daniel schreef:Denk, naast de gevallen van het nieuwe net even uitproberen, er ook aan dat nog niet iedereen het nieuwe netwerk al helemaal ontdekt heeft. Her en der stappen daardoor nog reizigers in een bus die ze gewend waren te nemen terwijl dat niet persé nog de beste reisoptie is. Zo zag ik bij Noorderpark nog een 34 aankomen waar braaf reizigers in bleven zitten die gewend waren naar het station door te reizen, die moesten echt even overgehaald worden om over te stappen.Ezra schreef:Ik heb vandaag ook een rondje door Noord gedaan. De combinatie tussen geleed materieel op lijn 65 en standaard op lijn 34 en 35 is inderdaad opvallend. Ook bij de ritten van 34 en 35 die ik had, moesten er mensen staan. Nu hoeft dat voor een stadsbus niet erg te zijn, maar als dat op zondagmiddag al het geval is, dan vrees ik voor doordeweekse dagen buiten de schoolvakanties.
En op lijn 35, die om de 10 minuten zou moeten rijden, kwamen twee bussen tegelijk aan bij Noorderpark. Dat helpt ook niet in de verdeling van de drukte. (Opmerkelijk is trouwens dat ik bij de 35 op GVB.nl geen zaterdagsdienstregeling zie)
Kan het trouwens kloppen dat de 11G trams, in tegenstelling tot de Combino's de bestemming ''Westergasfabriek'' niet kunnen filmen? Ik kwam een lijn 5 die een andere bestemming toonde.
Lijn 22 in ieder geval wel. Van lijn 48 is mij niets bekend.Milco schreef:Sterker nog: de Citaro's hebben al dagelijks ritten gereden op diverse lijnen vanuit garage West.
Ander dingetje: ik weet niet of het al zo was, maar in een van de oldtimerbussen van gisteren hoorde ik een chauffeur zeggen dat de lijnen 22 en 48 nu vanuit Noord worden gereden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vanavond rond half 7 stond ik op de van Boshuizenstrast te wachten op lijn 51, de lijnen 5 die ik gezien heb filmden netjes Westergasfabriek......maar zag vanmorgen een lijn 5 die 2-regelig filmde: van Hallstraat Westerpark, besef ik nu.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik zag laatst een 12G op de 10 rijden en die filmde gewoon Westergasfabriek. Ik blijf een hekel hebben aan die bestemmingsnaam. Had gewoon Westerpark gehouden. Dat verwijst tenminste naar de wijk en het park. Maar ja... Attractiepark Amsterdam. :NEzra schreef:Kan het trouwens kloppen dat de 11G trams, in tegenstelling tot de Combino's de bestemming ''Westergasfabriek'' niet kunnen filmen? Ik kwam een lijn 5 die een andere bestemming toonde.
Goed om te lezen dat ie niet dat "volgende halte" doet. Die combinatie wel tijdelijk zijn. In de metro was het ook een tijdje een mix van oud en nieuw.Dirk020 schreef:Ik hoorde de nieuwe stem overigens alleen bij de nieuwe haltes zoals Station Noord, Noorderpark en Waddenwegviaduct. De nieuwe stem riep de halte om. De overstap mogelijkheden werden gewoon nog door Marc Klardie aangekondigd.
Heeft de metro eigenlijk ook de nieuwe stem gekregen of is daar gewoon nog de eerdere te horen?
Laatst gewijzigd door n-evo op zo 22 jul 2018, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik las net op Facebook dat er 4 Citaro’s van oude concessie NHN (3310/3313/3316/3319) overgebracht worden naar Amsterdam, omdat die ook naar het GVB gaan.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ze kunnen alle buslijnen wel iedere 5 minuten gaan rijden zoveel materieel heeft het GVB dan
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het volledige... ik kwam althans ook zo'n 34 Pendeldienst op het Olof Palmeplein tegen, daarna met 36 naar station Noord gegaan en de metro naar Noorderpark genomen, waar weer die gelede met 34 Pendeldienst langs kwamEzra schreef:Ik kwam overigens ook een paar ritten op lijn 34 met 'pendeldienst'' tegen. Op welke traject pendelden die ritten?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Waar het begon met een paar bussen om de laatste Jonckheeren te vervangen begint GVB ondertussen een volledige collectie afgedankte Citaro’s van Connexxion op te bouwen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja zo gaat dat met verzamelingen hé?! Je begint met een paar Delfts blauwe bordjes en voor je het weet heb je een collectie van 1000 stuks. -o-
🍉
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Daarnaast had ik begrepen dat er ook nog diverse gele Scania's van EBS naar GVB zouden gaan. Vergeten we trouwens de R-Net Scania's die tijdelijk bij GVB rijden niet? Bussen genoeg in elk geval. :Y
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gewoon kwaliteit, die Citaro's *bus* .
Of hoorde het busstation gedeelte niet bij het testprogramma?
Wel apart dat men nu nog A4'tjes nodig heeft voor bestemmingen..
Op het P+R Uithof Utrecht kan je al máánden de trambestemming op (vaste) borden lezen..
Dit was tijdens de testdagen niet opgevallen?Suus schreef:Een blinde wordt naar perron A8 of B8 (na onzacht in aanraking gekomen te zijn met de karren van de AH to Go of een bouwhek) en dan mag hij/zij het verder uitzoeken.(..)
Of hoorde het busstation gedeelte niet bij het testprogramma?
Wel apart dat men nu nog A4'tjes nodig heeft voor bestemmingen..
Op het P+R Uithof Utrecht kan je al máánden de trambestemming op (vaste) borden lezen..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 182 gasten