Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

ik bedoelde alleen, dat als GVB 11G zegt, dat je dat dan met een korreltje zout moet nemen. Meer niet, de rest klinkt plausibel.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hainje »

En Suus zegt gewoon wat het GVB zegt, of dat waar is of niet, dat laat ze in het midden. :roll:
🍉
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Laten we er maar over ophouden. Ik heb Suus heel hoog zitten, wat betreft de kennis over het OV, maar de reactie op mijn suggestie over 12G vond ik niet gepast. 11G of 12G maakt natuulijk nogal een verschil. Maar Suus voelde zich blijkbaar aangevallen, dat was helemaal niet mijn bedoeling.
GVBeestje
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 25 jul 2018, 17:17
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door GVBeestje »

DingeZ schreef:Het lijkt erop dat de niet-meer-instappenboodschap weer is geschrapt, in ieder geval heb ik m vandaag niet gehoord toen ik een tijdje op station De Pijp zat (lekker koel daar). Het is matig druk, ongeveer vergelijkbaar met wat ik in de Oostlijntunnel gewend was.
Zou best kunnen. Afgelopen zondag was de laatste keer dat ik een ritje heb gemaakt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Aking »

Gaan ze die NS International jingle trouwens nog vervangen? Of is dit MVO 2.0 en worden tegenwoordig zelfs de jingles hergebruikt? :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Ik heb ze gisteren (dinsdag) ook niet gehoord.

Over jingles en omroepen gesproken: zou het op de Oostlijn niet logischer zijn om omroepen over het gebrek aan liften ná de stationsnaam om te roepen in plaats van ervóór?
*PING PIDING PLING* 'Vanwege werkzaamheden is er geen lift op dit station, maar wel op de volgende' *DOING* 'Nieuwmarkt'

Oh en nu ik toch aan het zagen ben, ik zag op de PIDs op de onderste regel scrollen 'Attentie - Vertraging: Metro 51 - er is een rit uitgevallen. Kijk op GVB.nl voor de tijden van de vervallen rit.'
Eh, heb je daar juist niet zo'n mooi nieuw scherm voor? Dat je dat daar op kunt weergeven in plaats van mensen door te sturen naar een website?

Door die melding waren er nu nog twee regels over voor vertrektijden. De bovenste toonde de komende metro, de tweede regel alternerend de tweede én de derde metro, net zoals bij de laatste regel gebeurt van sommige tramhaltedisplays *O* :pos:
Ik doe ook maar wat
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Caffer schreef:Ik heb in de afgelopen jaren vaak mensen verwonderd in de 16/24 zien stappen, omdat ze normaal van andere lijnen gebruik maakten en nog nooit zo iets exotisch als een trapkar hadden gezien.
Exotisch... :') Die dingen zijn al sinds 1990 aanwezig in het Amsterdamse straatbeeld. Of je er nou zelf in zit of niet ze zijn bijna niet te missen in de binnenstad. Moeilijk voor te stellen dat je als Amsterdammer nog nooit tram 5 hebt gezien. :P
Caffer schreef:De HTM doet dat toch beter, reizigers kwamen daar een stuk minder hulpeloos op me over omdat ze enig idee hebben wat er gaande is. Wegens werkzaamheden in de tramtunnel bijvoorbeeld, rijden daar op lijn 11 nu tijdelijk GTL's ipv avenio's en daar hangt op elke halte een affiche over.
Logisch, in Den Haag heeft tijdelijke GTL-inzet nogal een grote impact: 0% gelijkvloerse instap . Dat probleem heb je in Amsterdam niet. Ieder tramtype biedt hier wel 'n vorm van gelijkvloerse instap.
Hainje schreef:En Suus zegt gewoon wat het GVB zegt, of dat waar is of niet, dat laat ze in het midden. :roll:
Prima. D'r felle reactie naar Fred was alleen onnodig.
Pooh
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 12:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Pooh »

n-evo schreef:
Caffer schreef:Ik heb in de afgelopen jaren vaak mensen verwonderd in de 16/24 zien stappen, omdat ze normaal van andere lijnen gebruik maakten en nog nooit zo iets exotisch als een trapkar hadden gezien.
Exotisch... :') Die dingen zijn al sinds 1990 aanwezig in het Amsterdamse straatbeeld. Of je er nou zelf in zit of niet ze zijn bijna niet te missen in de binnenstad. Moeilijk voor te stellen dat je als Amsterdammer nog nooit tram 5 hebt gezien. :P
Gezien. Van buiten. De meeste mensen kunnen aan de buitenkant echt niet zien of een tram een vlakke vloer heeft of niet.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Grappig zijn ze zeker en wat dat betreft uniek in Nederland.
Roeland
Berichten: 2271
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Roeland »

In het Vervoerplan Zaanstreek 2018 verwachtte Connexxion een forse toename op lijn 391 en 394 naar Amsterdam CS omdat Noorderlingen liever de streekbus naar CS zouden nemen dan de stadsbus naar Noorderpark.
Is er al een toename van instappers te zien op het Amsterdamse gedeelte van lijn 391 en 394, of valt dit effect erg mee?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hainje »

Denk dat je daar na 4 dagen nog niet heel veel zinnigs over kunt zeggen, al helemaal als die vier dagen in de zomervakantie zijn.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

De lijn naar de Zaanse Schans is nu vooral druk door buitenlandse toeristen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door dylanwild94 »

Lijn 891 rijdt nu toch ook?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Lijn 45 »

:Y
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Wubbo »

Ardan schreef:Oh en nu ik toch aan het zagen ben, ik zag op de PIDs op de onderste regel scrollen 'Attentie - Vertraging: Metro 51 - er is een rit uitgevallen. Kijk op GVB.nl voor de tijden van de vervallen rit.'
Eh, heb je daar juist niet zo'n mooi nieuw scherm voor? Dat je dat daar op kunt weergeven in plaats van mensen door te sturen naar een website?
Sowieso wil je als reiziger toch weten hoe laat de metro wél gaat cq hoe je naar je bestemming komt? De tijd van de uitgevallen rit is helemaal niet interessant.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Aking »

Tenzij je ook metrofappert bent, dan wil je ook het stelnummer van de uitgevallen rit natuurlijk :Y
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

En het ritnummer! *trein*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Aking »

Die kun je ook wel achterhalen aan de hand van het tijdstip toch? Of ben jij ook zo'n bronfiguur? (A) :')
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Ik wil ook het personeelsnummer van de bestuurder weten! En het sofinummer van de persoon achter de omroepstem! En het serienummer van het scherm waarop de uitgevallen rit werd aangekondigd!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Aking »

*A-woord*ist! :X
van020
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 00:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door van020 »

Nee toch... -o-
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ruben »

Is dit een grap?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
GVBeestje
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 25 jul 2018, 17:17
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door GVBeestje »

Wahahaha! :lol: Ik dacht eerst dat de conducteur het na zat te doen of iets dergelijks.
Dit is een soort personage van Paulus de Boskabouter :')
Erg rommelig ook nu met al die stemmen door elkaar.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Aking »

Ruben schreef:Is dit een grap?
Amsterdam is best een aardige grap toch? *O*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Neee. Dit kan niet. Dit is niet echt. Wat erg -o-

Marc, kom terug :cry:
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten