Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Caffer
Berichten: 245
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Caffer »

Whoa, das fors!

De cijfers laten ook weer mooi zien waarom we een Oost/Westlijn nodig hebben: de bussen over de Schellingwouderbrug (lijn 37) zijn gelijk een stuk rustiger geworden (-14%) omdat oost al een metro heeft. De extra overstap van bus op metro op Noorderpark is dan ff vervelend maar je bent daarna wel vliegensvlug met de metro op het Amstelstation. De bussen door de Coentunnel zijn echter alleen maar drukker geworden (+11%) omdat de metro voor reizigers naar west niks toevoegt. Ze moeten na 1 halte 52 net zo goed op het centraal op een trage bus gaan staan wachten dus dan is via sloterdijk met de 36 (en een overstap minder) comfortabeler.
We kunnen er niet meer Onderuit
MartijnFloris
Berichten: 10
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 03:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door MartijnFloris »

Durashift schreef:Goed.. nog 2 werkdagen in oktober zijn aanstaande.. heeft GVB nu al het ei gelegd welke fabrikant de EV bussen mag leveren?
een persoon op wijnemenjemee.nl schreef:(..) Martijn Roos
2 maanden geleden

@n-evo Er loopt een aanbesteding voor 31 E Bussen GVB Amsterdam. We moeten nog geduld hebben. oktober, vind bekendmaking plaats welke fabrikant. Dan is er 20 dagen bezwaar termijn van de afgewezen fabrikanten. december 2018 is de contract ondertekening met de fabrikant. Levering bussen eind 2019. (..)

https://wijnemenjemee.nl/nieuws/elektri ... n-gesmeerd
Ook dit is vertraagd. Er wordt nu als datum genoemd , vrijdag 9 november. Dan nog de 20 dagen bezwaar termijn , de niet geselecteerde fabrikanten afwachten. Kom ik op 19 december uit. Als er inderdaad geen bezwaar indiening is?
MartijnFloris
Berichten: 10
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 03:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door MartijnFloris »

Mojito schreef:De reden dat er nog niets over de M7 bekend is gemaakt zat in het feit dat de andere gegadigde, Alstom, bezwaar had aangetekend tegen de voorgenomen gunning van de order aan CAF. Die rechtszaak is inmiddels geweest, van de zomer. Zie ook hier. Ik heb zelf niet zo'n zin om zo'n juridisch epistel uit te pluizen maar om een lang verhaal kort te maken: de uitspraak is gunstig voor GVB en CAF, de Basken mogen de metro's gaan bouwen. Het definitief ondertekenen van het contract is hierdoor ook uitgesteld. Dat zal binnenkort wel gebeuren en pas dan zullen ook de eerste plaatjes verschijnen.
Inderdaad de rechtzaak is geweest. Alstom heeft verloren. Waarom we nog steeds geen impressie beelden te zien krijgen, is ook voor mij een raadsel. Om een soort idee te krijgen hoe de M7 CAF Metrovoertuigen er uit zien. In ieder geval geen Luxe kopie van de M7 generatie Metrovoertuigen in Brussel. Het is een kopie van de M5-M6 Metrovoertuigen. Enkele details zijn anders. Maar voor de rest moeten we nog voorlopig geduld hebben....
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

MartijnFloris schreef: Ook dit is vertraagd. Er wordt nu als datum genoemd , vrijdag 9 november. Dan nog de 20 dagen bezwaar termijn , de niet geselecteerde fabrikanten afwachten. Kom ik op 19 december uit. Als er inderdaad geen bezwaar indiening is?
Weet niet of de bezwaartermijn 20 werkdagen is of 20 kalenderdagen? Bij dat laatste kom je uit op eind november (gerekend vanaf 9 november) als einde bezwaartermijn. Kan dan nog steeds op 1 december getekend worden.

Is de bezwaartermijn 20 werkdagen, dan tel ik max. 28 dagen na 9 november, kom ik uit zo rond 7 december?

EDIT: ik lees in de aanbestedingswet dat het aantal van 20 dagen gebaseerd is op kalender dagen, dus bekendmaking op 9 november kan toch contract ondertekening betekenen op of rond 1 december.
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Roeland »

Caffer schreef:Whoa, das fors!

De cijfers laten ook weer mooi zien waarom we een Oost/Westlijn nodig hebben: de bussen over de Schellingwouderbrug (lijn 37) zijn gelijk een stuk rustiger geworden (-14%) omdat oost al een metro heeft. De extra overstap van bus op metro op Noorderpark is dan ff vervelend maar je bent daarna wel vliegensvlug met de metro op het Amstelstation. De bussen door de Coentunnel zijn echter alleen maar drukker geworden (+11%) omdat de metro voor reizigers naar west niks toevoegt. Ze moeten na 1 halte 52 net zo goed op het centraal op een trage bus gaan staan wachten dus dan is via sloterdijk met de 36 (en een overstap minder) comfortabeler.
Uit de factsheet van de Vervoerregio blijkt niet in hoeverre die stijging door de Coentunnel en die daling bij Schellingwoude voor rekening komen van de GVB-lijnen (36 resp. 37) dan wel de streeklijnen uit Waterland en Zaanstreek, die daar ook rijden.
En volgens mij rijdt er nog steeds geen metro tussen Noorderpark en Amstelstation...
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik zie dat eindbestemming "Westergasfabriek" nu volledig een stille dood is gestorven. Op gvb.nl is het eindpunt weer Van Hallstraat en op de displays en trams staat Van Hallstraat/Westerpark (of andersom). Het begon natuurlijk al op de 12G-trams maar op de Combino's, halte displays en website heeft ook nog een tijd "5 Westergasfabriek" gestaan.

Beter zo.
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Bijzonder, want op de statische plattegronden wordt de eindbestemming nog wel consequent 'Westergasfabriek' genoemd.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ik ben nog uit de tijd dat het eindpunt gewoon “van Hallstraat” heette, de enige goede benaming m.i....... :)
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door PHS »

https://www.parool.nl/amsterdam/carolie ... ~a4606901/

Uit de categorie slechte ideeën: de directeur van Arcadis wil bouwen bóvenop het spoor, in het bijzonder tussen Duivendrecht en Muiderpoort. Toevallig ligt het spoor daar al verhoogd, is er nauwelijks ruimte en is de Hollandse bodem een zompig moeras. What could possibly go wrong?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

Over het algemeen ben ik geen fan van straatnamen als gecommuniceerd eindpuntnaam, tenzij de straat/plein/weg een grote relevantie heeft voor de stad, en dat kan ik van Van Hallstraat toch niet zeggen. Waarom kan het niet gewoon “Staatsliedenbuurt” zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

fred1954 schreef:Ik ben nog uit de tijd dat het eindpunt gewoon “van Hallstraat” heette, de enige goede benaming m.i....... :)
Ik durf met enige zekerheid te zeggen dat iedereen hier uit die tijd is.
Alargule schreef:Bijzonder, want op de statische plattegronden wordt de eindbestemming nog wel consequent 'Westergasfabriek' genoemd.
Die was ik inderdaad vergeten. Het viel me in ieder geval vorige week op dat "Westergasfabriek" van de LCD-panelen op haltes is verdwenen en is vervangen door "Van Hallstraat/Westerpark" en ik zag net op gvb.nl dat er alleen nog wordt verwezen naar "Van Hallstraat".
Suus schreef:Over het algemeen ben ik geen fan van straatnamen als gecommuniceerd eindpuntnaam, tenzij de straat/plein/weg een grote relevantie heeft voor de stad, en dat kan ik van Van Hallstraat toch niet zeggen. Waarom kan het niet gewoon “Staatsliedenbuurt” zijn?
Staatsliedenbuurt zal waarschijnlijk net zo bekend zijn als Van Hallstraat, dus dat is om het even. Ik vind "Westerpark" wat dat betreft het beste en nu is het Van Hallstraat/Westerpark.
Caffer
Berichten: 245
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Caffer »

Alargule schreef:Bijzonder, want op de statische plattegronden wordt de eindbestemming nog wel consequent 'Westergasfabriek' genoemd.
En zo zijn er nu 3 verschillende namen in gebruik voor één eindpunt. We zijn in het buitenland blijkbaar berucht om onze inconsistente eindpuntnamen want op een duits forum benoemde iemand een onduidelijke text op de displays van een Düsseldorfse tramlijn met de term "Nederlandse eindpuntbenaming" :lol:
Suus schreef:Over het algemeen ben ik geen fan van straatnamen als gecommuniceerd eindpuntnaam, tenzij de straat/plein/weg een grote relevantie heeft voor de stad, en dat kan ik van Van Hallstraat toch niet zeggen. Waarom kan het niet gewoon “Staatsliedenbuurt” zijn?
Algemene namen zoals "Staatsliedenbuurt" ben ik weer niet echt fan van, omdat ze voor een buitenstaander op geen enkele manier te koppelen zijn aan de daadwerkelijke eindhalte. Denk dat het het beste is de halte waar de lijn eindigt een zo herkenbaar mogelijke naam te geven, zodat die gewoon als eindpuntnaam gecommuniceerd kan. Zo kan halte Van Hallstraat bijvoorbeeld omgedoopt worden tot "Westerpark". Staat prima op de trams. Als de halte op een voor bijna niemand bekende plek ligt kan de wijknaam er op de displays wel bij (dus bijvoorbeeld "Osdorp Matterhorn" of "IJburg Pampuslaan").
Roeland schreef: Uit de factsheet van de Vervoerregio blijkt niet in hoeverre die stijging door de Coentunnel en die daling bij Schellingwoude voor rekening komen van de GVB-lijnen (36 resp. 37) dan wel de streeklijnen uit Waterland en Zaanstreek, die daar ook rijden.
En volgens mij rijdt er nog steeds geen metro tussen Noorderpark en Amstelstation...
Over de Schellingwouderbrug rijdt alleen de 37, dus je hoeft geen genie te zijn om af te leiden dat de reizigers die niet meer over die brug gaan 37-reizigers waren. Door de Coentunnel rijdt connexxion ook nog, maar het ligt voor de hand dat de meeste extra reizigers uit Amsterdam-Noord komen omdat aan de verbindingen vanuit Zaanstad niks veranderd is sind vorig jaar. Er rijdt idd geen rechtstreekse metro van Noord naar Amstel maar metro-op-metro-overstappen zijn op CS (en overal in Amsterdam) simpel en snel, dus als je eenmaal in een metro zit ben je in wenig tijd overal waar een metro komt. Daarom komen de bestaande metrolijnen pas echt tot hun recht als het metronet globaal de hele stad bedient.

Edit: ik realiseer me net dat EBS ook door de Coentunnel rijdt. Dat zal inderdaad fiks bijdragen aan de stijging daar, omdat waterlanders die nu geen rechtstreekse bus naar het CS meer hebben waarschijnlijk vaak voor Sloterdijk kiezen.
We kunnen er niet meer Onderuit
Wievank
Berichten: 294
Lid geworden op: di 04 mei 2010, 16:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Wievank »

Je vergeet wel de EBS bussen naar Zuidoost, die waarschijnlijk bij de Schellingwouderbrug zijn opgeteld. Doordat de Noord/Zuidlijn nu een goede overstap heeft op het CS naar Zuidoost kan hier ook een daling van het aantal reizigers geweest zijn.

En met weliswaar slechts 3 ritten per dag hebben we ook nog lijn 245: ook hier kan de Noord/Zuidlijn met de vroegste ritten wat passagiers vanaf gesnoept hebben. Zeker vanuit de Molenwijk en de Banne ga je met deze lijn echt de hele stad door voor je op je werk op Schiphol bent. Een stukkie afsnijden en op CS/Zuid de trein nemen is al gauw sneller dan.

Met een nieuwe lijn naar Sloterdijk (125 vanuit Landsmeer), en reizigers die opnieuw gekeken hebben wat een handige route is (o.a. 302 en 309 vanuit Purmerend) is het niet verbazend dat er een groep is geweest die nu via de Coentunnel is gaan reizen.

Verder is merkbaar dat het autoverkeer weer meer aan het vastlopen is, en met alle aandacht voor de Noord/Zuidlijn zijn uit deze groep ook weer mensen gaan kijken wat de reistijden zijn met (deels) het OV.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Ferdinand »

Zijn de Vaginakade en Schijtplantsoen nou echte haltenamen in Amsterdam, of heeft Somertijd de gast van de omroepen daar speciaal voor ingehuurd? :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Hainje »

Somertijd kennende (moeilijk flauwe 'humor') zal het laatste wel het geval zijn.
🍉
Caffer
Berichten: 245
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Caffer »

Wievank schreef:Je vergeet wel de EBS bussen naar Zuidoost, die waarschijnlijk bij de Schellingwouderbrug zijn opgeteld. Doordat de Noord/Zuidlijn nu een goede overstap heeft op het CS naar Zuidoost kan hier ook een daling van het aantal reizigers geweest zijn.

En met weliswaar slechts 3 ritten per dag hebben we ook nog lijn 245: ook hier kan de Noord/Zuidlijn met de vroegste ritten wat passagiers vanaf gesnoept hebben. Zeker vanuit de Molenwijk en de Banne ga je met deze lijn echt de hele stad door voor je op je werk op Schiphol bent. Een stukkie afsnijden en op CS/Zuid de trein nemen is al gauw sneller dan.

Met een nieuwe lijn naar Sloterdijk (125 vanuit Landsmeer), en reizigers die opnieuw gekeken hebben wat een handige route is (o.a. 302 en 309 vanuit Purmerend) is het niet verbazend dat er een groep is geweest die nu via de Coentunnel is gaan reizen.

Verder is merkbaar dat het autoverkeer weer meer aan het vastlopen is, en met alle aandacht voor de Noord/Zuidlijn zijn uit deze groep ook weer mensen gaan kijken wat de reistijden zijn met (deels) het OV.
Ik was de EBS-bussen naar zuidoost niet vergeten, maar die gaan door de Zeeburgertunnel dus het lijkt me sterk dat die zijn meegeteld aangezien ze specifiek de Schellingwouderbrug noemen. De 245 zal ongetwijfeld wat reizigers verloren zijn aan de Noord/Zuidlijn maar op zo'n drukke bus-as kunnen die 3 ritten per dag onmogelijk veel bijgedragen hebben aan die toch best fikse daling van 14%.

En goh, die 125 hebben we nu natuurlijk ook nog ja. Ik zat met m'n hoofd nog in het Arriva-tijdperk toen er volgensmij bijna geen enkele reguliere lijn vanuit Waterland naar Sloterdijk reed. Al met al is m'n aanname dat de reizigersgroei in de Coentunnel van NZL-schuwe 36-reizigers afkomstig zou zijn idd wat voorbarig geweest. Hoewel de cijfers desalniettemin duidelijk laten zien dat reizigers richting west relatief weinig baat hebben bij de aansluiting van noord op het metronet door het gemis van een Oost/Westlijn.
We kunnen er niet meer Onderuit
Roeland
Berichten: 2281
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Roeland »

Ik denk dat die 125 voor Landsmeer wel een forse betekenis heeft.
Voorheen had Landsmeer een rechtstreekse verbinding met CS. Treinreizigers vanuit Landsmeer namen toen de bus naar CS om daar op de trein naar Schiphol of Haarlem te stappen.
Nu heeft Landsmeer geen rechtstreekse verbinding meer met CS, maar wel met Sloterdijk. Lijkt mij logisch dat de reis Landsmeer - Schiphol / Haarlem nu via Sloterdijk zal lopen.

En wellicht nemen meer Purmerenders die ergens in Zuidoost moeten zijn, nu de Zeeburgertunnel-bussen. Vroeger was de reis via CS met één overstap (alleen op CS), nu met twee (Noord en CS), dus dan wordt die rechtstreekse snelbus aantrekkelijker.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

GVB meldt dat de rituitval op lijn 51 de komende winter niet zal verbeteren. :cry:

Denk ook niet dat er ook maar iemand verwacht dat dat wel zo zou zijn? In ieder geval is in het bericht op AT5.nl de rituitval in diagrammen te bekijken.

https://www.at5.nl/artikelen/187987/gvb ... verbeteren
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

Is het omdat GVB het niet lukt de voertuigen te onderhouden of omdat GVB geen zin de voertuigen te onderhouden? GVB heeft een onduidelijke toekomst aangegrepen om jaren niet om te kijken naar de lijn en nu zitten de reizigers in de ellende en is het "ja het is kut en we kunnen er niets meer aan doen". Als GVB echt om de reiziger gaf hadden ze de boel de afgelopen tien jaar niet zo laten verwaarlozen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Hoewel GVB hierin zeker niet vrijuit gaat, vind ik het wat te eenvoudig om alleen naar die partij te wijzen. Die zal het onderhoud immers ook uit de hun toegekende middelen moeten financieren, en die middelen worden toegekend door de overheid. En ik denk dat iedereen op dit forum wel weet dat die middelen de laatste jaren flink onder druk staan (en anders biedt dit artikel wel wat inzicht).

Dus tja, dan wordt het voor GVB roeien met de riemen die men aangereikt krijgt. Tel daar de onzekere toekomst van de Amstelveenlijn bij op (waarvoor de verantwoordelijkheid wat mij betreft geheel bij de politiek ligt) en het feit dat het materieel specifiek voor deze lijn is gebouwd, met onderdelen die inmiddels nauwelijks of niet meer te krijgen zijn, en je hebt je recept voor de huidige toestand.

Overigens zijn we na 3 maart volgend jaar nog niet af van de S1/S2. In 2021 krijgen de stellen nog een revisie (levensverlengend onderhoud of LVO) en pas in 2024 zullen ze volledig zijn weggebonjourd. Dan doen ze dus 34 jaar dienst. Men houdt wel van het zo lang mogelijk oprekken van de levensduur van onze ouwe knollen...
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik ben benieuwd hoe het straks gaat als de Combinio's echt hun leeftijd beginnen te laten zien. Dat wordt nog wat. :')
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

“GVB gaat ook komende jaren door met het snijden in aantal tram- en bushaltes”..... :shock:

https://www.parool.nl/amsterdam/gvb-sni ... ~a4607044/

Lees ook: https://www.parool.nl/4607034 (betaalmuur)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

Alargule schreef:Hoewel GVB hierin zeker niet vrijuit gaat, vind ik het wat te eenvoudig om alleen naar die partij te wijzen. Die zal het onderhoud immers ook uit de hun toegekende middelen moeten financieren, en die middelen worden toegekend door de overheid. En ik denk dat iedereen op dit forum wel weet dat die middelen de laatste jaren flink onder druk staan (en anders biedt dit artikel wel wat inzicht).

Dus tja, dan wordt het voor GVB roeien met de riemen die men aangereikt krijgt. Tel daar de onzekere toekomst van de Amstelveenlijn bij op (waarvoor de verantwoordelijkheid wat mij betreft geheel bij de politiek ligt) en het feit dat het materieel specifiek voor deze lijn is gebouwd, met onderdelen die inmiddels nauwelijks of niet meer te krijgen zijn, en je hebt je recept voor de huidige toestand.

Overigens zijn we na 3 maart volgend jaar nog niet af van de S1/S2. In 2021 krijgen de stellen nog een revisie (levensverlengend onderhoud of LVO) en pas in 2024 zullen ze volledig zijn weggebonjourd. Dan doen ze dus 34 jaar dienst. Men houdt wel van het zo lang mogelijk oprekken van de levensduur van onze ouwe knollen...
Er zit daar iemand bij GVB of de opdrachtgever die het echt niet begrepen heeft.

De voertuigen vallen de afgelopen jaren steeds vaker met defecten uit, hoe kan je dan besluiten de revisie uit te stellen tot 2021? En waarom zou je in 2021 een dure revisie doen als je ze in 2024 uit dienst stelt, dan is er geen enkele terugverdientijd voor de investering. We hebben het steeds over budgetproblemen, maar als je op deze manier met geld omgaat roep je dat toch echt over jezelf af.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

fred1954 schreef:“GVB gaat ook komende jaren door met het snijden in aantal tram- en bushaltes”..... :shock:

https://www.parool.nl/amsterdam/gvb-sni ... ~a4607044/

Lees ook: https://www.parool.nl/4607034 (betaalmuur)
Een tram of bus die nergens meer stopt is natuurlijk super snel. En telkens de minst populaire tramlijn schrappen als er elders een tekort aan voertuigen is, is ook super efficiënt. Scheelt weer tijdig nieuwe trams kopen. Logisch. Fijn ook dat in tijden van economisch herstel en toenemend aantal mensen in de stad de bezuinigingen op subsidies worden herzien. :Y
Laatst gewijzigd door n-evo op vr 02 nov 2018, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

"Zoiets speelt ook in de Czaar Peterstraat, waar twee haltes op de nominatie staan te worden samengevoegd tot één centraal gelegen halte."
Dat wordt nog leuk, want dan mogen ook de tramsporen aangepakt worden. :')

Over lijn 51: is het niet handiger om die lijn gewoon in te korten tot Spaklerweg, zodat die lijn wel altijd (op het resterende deel) kan rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten