Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Sterker nog, niet tussen CS en Zuid, maar tussen CS en Isolatorweg.diederickx schreef:.......wel rijden tussen Centraal en Zuid. Toch?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Nee, daarom maakt de 51 straks een omweg via Amstelstation en Zuid om op de Isolatorweg te geraken.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Maar je zei eerder dat 'ie niet tussen CS en Zuid rijdt. Hoe kan hij dan wel tussen CS en Isolatorweg rijden?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Om vervolgens via de Ringlijn naar de Isolatorweg door te rijden.
Weet iemand op lijn 51 dan beperkt blijft tot de inzet van 2xBN door de perronlengte van Spaklerweg, of wordt deze verlengd en de boel overal ingezet ?
Weet iemand op lijn 51 dan beperkt blijft tot de inzet van 2xBN door de perronlengte van Spaklerweg, of wordt deze verlengd en de boel overal ingezet ?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Perron binnensporen Spaklerweg wordt verlengd, ik meen dat dat ook onderdeel uitmaakt van de Investeringsagenda OV.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
In de beginperiode zal lijn 51 het station Spaklerweg overslaan omdat het perron per 3 maart nog niet is aangepast, maar dan wel gelijk al met 3 stellen gereden gaat worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
En dat "rijden met 3 stellen", is dat dan alleen 3xBN, of ook 3xCAF of M5 ?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat gaan we op 3 maart zien, maar het zou me niks verbazen als ze in eerste instantie zo veel mogelijk S1 de werkplaats injagen ter reanimatie.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Kennelijk worden bestuurderscabine's gestript voor onderdelen en krijgen ze een nieuw interieur in lijn met het CAF-materieel.
Ik vraag me af hoeveel geld er al aan die sneltrams is uitgegeven en hoeveel er nog moet worden uitgegeven om die dingen op de baan te houden.
Ik vraag me af hoeveel geld er al aan die sneltrams is uitgegeven en hoeveel er nog moet worden uitgegeven om die dingen op de baan te houden.
Laatst gewijzigd door n-evo op do 03 jan 2019, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Bronnen willen we zien jong0ns, bronnen! :Y :pos:
Ik doe ook maar wat
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het mentale lijstje waar precies ik wat precies gelezen heb is even zoek.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik meen dat het de bedoeling is dat alle type metro’s op alle lijnen ingezet gaan worden (m.u.v. M52) in vaste 3-voudige samenstelling, d.w.z. dat er ook bijv. M5’s of CAF’s op lijn 51 zouden gaan rijden. In hoeverre dat ook daadwerkelijk in de praktijk gaat gebeuren?MetroRET schreef:En dat "rijden met 3 stellen", is dat dan alleen 3xBN, of ook 3xCAF of M5 ?
Overigens zag ik in het oude jaar op de drissen van M52 dat die met extra lange M5’s rijdt: 4 metrostellen. _O- Dat vierde metrostel schijnt gereserveerd re zijn voor zwartrijders.....alleen staanplaatsen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Men zou, gezien de lengte van de M5, best wel met viertjes mogen rijden om het verschil in capaciteit niet groter te doen maken, dan dat het is.
Maar ja... #materieeltekort
Maar ja... #materieeltekort
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Waarom wordt die verlenging dan niet voor 3 maart gerealiseerd? :?STF schreef:In de beginperiode zal lijn 51 het station Spaklerweg overslaan omdat het perron per 3 maart nog niet is aangepast, maar dan wel gelijk al met 3 stellen gereden gaat worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Inderdaad, daarom vraag ik me ook af hoelang het GVB het volhoudt op met 3 gekoppelde BN’ers te rijden, gezien de staat van onderhoud van deze serie. Daar gaat een LVO ook niet veel helpen vrees ik. Voordeel is wel dat er na 3 maart niks meer omgeklapt hoeft te worden en de pantograaf kan ook op het dak blijven liggen, dat scheelt wel weer wat storingen..... :pos:MetroRET schreef: Maar ja... #materieeltekort
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Of je demonteert de boel.... dan kan het ook geen storingen/onderhoud kosten op verder verloop
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Misschien gaan ze dat ook wel doen, tijdens het groot onderhoud....
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Zolang lijn 51 nog naar Amstelveen strompelt, kan de keervoorziening op Spaklerweg niet gemist worden. En inderdaad, de perronverlenging gaat ten kostte van het keerspoor.Meltrain schreef:Waarom wordt die verlenging dan niet voor 3 maart gerealiseerd? :?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Maar of dat de inzetbaarheid ten goede komt? De pantograaf wordt gebruik in de werkplaats en bij de wasstraten. De stroomafnemers en de treeplanken lijken me toch ook wel handig om te handhaven. Vastzetten kan uiteraard wèl.MetroRET schreef:Of je demonteert de boel.... dan kan het ook geen storingen/onderhoud kosten op verder verloop
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Aha, duidelijk. Dat lijn 51 er tijdelijk niet kan stoppen is wel zeer onhandig voor reizigers Spaklerweg - Zuid (en verder).trolly schreef:Zolang lijn 51 nog naar Amstelveen strompelt, kan de keervoorziening op Spaklerweg niet gemist worden. En inderdaad, de perronverlenging gaat ten kostte van het keerspoor.Meltrain schreef:Waarom wordt die verlenging dan niet voor 3 maart gerealiseerd? :?
Maar waarom kan die keervoorziening wel gemist worden als lijn 51 naar Isolatorweg gaat rijden? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Omdat dan de betrouwbaarheid ervan gaat stijgen en er geen keervoorziening meer nodig is voor de erge vertragingen die nu op de Amstelveenlijn meegenomen kunnen worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat was mij ook al tijdens de testfase opgevallen. Bij de VRA konden ze niet vertellen waarom dat verschil er is. Ze gingen het navragen maar nog geen antwoord.fred1954 schreef:Overigens zag ik in het oude jaar op de drissen van M52 dat die met extra lange M5’s rijdt: 4 metrostellen. _O- Dat vierde metrostel schijnt gereserveerd re zijn voor zwartrijders.....alleen staanplaatsen.
n-evo
25 dagen geleden
Vraagje: waarom is volgens de displays een M5 op de M52 langer dan een M5 op de M50?
M50: /_|_|/_|_|/_|_|
M52: /_|_|/_|_|/_|_|/_|_|
https://wijnemenjemee.nl/divers/nieuws/ ... n-stationsDuco Vaillant, Vervoerregio Amsterdam
24 dagen geleden
@n-evo
Geen idee en het was mij nog nooit opgevallen. Ik ga op zoek naar het antwoord.
Het zal wel iets te maken hebben met het verschil in systemen. :)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 186 gasten