Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Toch.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

diederickx schreef:.......wel rijden tussen Centraal en Zuid. Toch?
Sterker nog, niet tussen CS en Zuid, maar tussen CS en Isolatorweg.
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Huh? Is de ring dan al gesloten?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Nee, daarom maakt de 51 straks een omweg via Amstelstation en Zuid om op de Isolatorweg te geraken. :lol:
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Maar je zei eerder dat 'ie niet tussen CS en Zuid rijdt. Hoe kan hij dan wel tussen CS en Isolatorweg rijden?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

8-)
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door MetroRET »

Om vervolgens via de Ringlijn naar de Isolatorweg door te rijden.

Weet iemand op lijn 51 dan beperkt blijft tot de inzet van 2xBN door de perronlengte van Spaklerweg, of wordt deze verlengd en de boel overal ingezet ?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Perron binnensporen Spaklerweg wordt verlengd, ik meen dat dat ook onderdeel uitmaakt van de Investeringsagenda OV.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door STF »

In de beginperiode zal lijn 51 het station Spaklerweg overslaan omdat het perron per 3 maart nog niet is aangepast, maar dan wel gelijk al met 3 stellen gereden gaat worden.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door MetroRET »

En dat "rijden met 3 stellen", is dat dan alleen 3xBN, of ook 3xCAF of M5 ?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10591
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Dat gaan we op 3 maart zien, maar het zou me niks verbazen als ze in eerste instantie zo veel mogelijk S1 de werkplaats injagen ter reanimatie.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Kennelijk worden bestuurderscabine's gestript voor onderdelen en krijgen ze een nieuw interieur in lijn met het CAF-materieel.

Ik vraag me af hoeveel geld er al aan die sneltrams is uitgegeven en hoeveel er nog moet worden uitgegeven om die dingen op de baan te houden.
Laatst gewijzigd door n-evo op do 03 jan 2019, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Bronnen willen we zien jong0ns, bronnen! :Y :pos:
Ik doe ook maar wat
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Het mentale lijstje waar precies ik wat precies gelezen heb is even zoek.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

MetroRET schreef:En dat "rijden met 3 stellen", is dat dan alleen 3xBN, of ook 3xCAF of M5 ?
Ik meen dat het de bedoeling is dat alle type metro’s op alle lijnen ingezet gaan worden (m.u.v. M52) in vaste 3-voudige samenstelling, d.w.z. dat er ook bijv. M5’s of CAF’s op lijn 51 zouden gaan rijden. In hoeverre dat ook daadwerkelijk in de praktijk gaat gebeuren?

Overigens zag ik in het oude jaar op de drissen van M52 dat die met extra lange M5’s rijdt: 4 metrostellen. _O- Dat vierde metrostel schijnt gereserveerd re zijn voor zwartrijders.....alleen staanplaatsen. :lol:
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door MetroRET »

Men zou, gezien de lengte van de M5, best wel met viertjes mogen rijden om het verschil in capaciteit niet groter te doen maken, dan dat het is.

Maar ja... #materieeltekort :roll:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

STF schreef:In de beginperiode zal lijn 51 het station Spaklerweg overslaan omdat het perron per 3 maart nog niet is aangepast, maar dan wel gelijk al met 3 stellen gereden gaat worden.
Waarom wordt die verlenging dan niet voor 3 maart gerealiseerd? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

MetroRET schreef: Maar ja... #materieeltekort :roll:
Inderdaad, daarom vraag ik me ook af hoelang het GVB het volhoudt op met 3 gekoppelde BN’ers te rijden, gezien de staat van onderhoud van deze serie. Daar gaat een LVO ook niet veel helpen vrees ik. Voordeel is wel dat er na 3 maart niks meer omgeklapt hoeft te worden en de pantograaf kan ook op het dak blijven liggen, dat scheelt wel weer wat storingen..... :pos:
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door MetroRET »

Of je demonteert de boel.... dan kan het ook geen storingen/onderhoud kosten op verder verloop
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Misschien gaan ze dat ook wel doen, tijdens het groot onderhoud....
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10591
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Meltrain schreef:Waarom wordt die verlenging dan niet voor 3 maart gerealiseerd? :?
Zolang lijn 51 nog naar Amstelveen strompelt, kan de keervoorziening op Spaklerweg niet gemist worden. En inderdaad, de perronverlenging gaat ten kostte van het keerspoor.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10591
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

MetroRET schreef:Of je demonteert de boel.... dan kan het ook geen storingen/onderhoud kosten op verder verloop
Maar of dat de inzetbaarheid ten goede komt? De pantograaf wordt gebruik in de werkplaats en bij de wasstraten. De stroomafnemers en de treeplanken lijken me toch ook wel handig om te handhaven. Vastzetten kan uiteraard wèl.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

trolly schreef:
Meltrain schreef:Waarom wordt die verlenging dan niet voor 3 maart gerealiseerd? :?
Zolang lijn 51 nog naar Amstelveen strompelt, kan de keervoorziening op Spaklerweg niet gemist worden. En inderdaad, de perronverlenging gaat ten kostte van het keerspoor.
Aha, duidelijk. Dat lijn 51 er tijdelijk niet kan stoppen is wel zeer onhandig voor reizigers Spaklerweg - Zuid (en verder).
Maar waarom kan die keervoorziening wel gemist worden als lijn 51 naar Isolatorweg gaat rijden? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3822
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door MetroRET »

Omdat dan de betrouwbaarheid ervan gaat stijgen en er geen keervoorziening meer nodig is voor de erge vertragingen die nu op de Amstelveenlijn meegenomen kunnen worden.
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

fred1954 schreef:Overigens zag ik in het oude jaar op de drissen van M52 dat die met extra lange M5’s rijdt: 4 metrostellen. _O- Dat vierde metrostel schijnt gereserveerd re zijn voor zwartrijders.....alleen staanplaatsen. :lol:
Dat was mij ook al tijdens de testfase opgevallen. Bij de VRA konden ze niet vertellen waarom dat verschil er is. Ze gingen het navragen maar nog geen antwoord.
n-evo
25 dagen geleden
Vraagje: waarom is volgens de displays een M5 op de M52 langer dan een M5 op de M50?

M50: /_|_|/_|_|/_|_|

M52: /_|_|/_|_|/_|_|/_|_|
Duco Vaillant, Vervoerregio Amsterdam
24 dagen geleden
@n-evo
Geen idee en het was mij nog nooit opgevallen. Ik ga op zoek naar het antwoord.
https://wijnemenjemee.nl/divers/nieuws/ ... n-stations

Het zal wel iets te maken hebben met het verschil in systemen. :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 218 gasten