Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik zat al met dezelfde opties te spelen (eerder uitrukken/trams op eindpunten stallen met beveiliging). Het zal wel een geldkwestie zijn.

Wordt dit probleem nu veroorzaakt omdat er te weinig redundantie in het systeem zit om zo'n doorgebrande transformator op te vangen?
Durashift
Berichten: 5649
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Durashift »

Te dunne draden, denk ik. Dikkere draden kunnen meer warmte aan..
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Allicht.
n-evo schreef:Wordt dit probleem nu veroorzaakt omdat er te weinig redundantie in het systeem zit om zo'n doorgebrande transformator op te vangen?
Dat is natuurlijk het geval, maar tegelijk een open deur van jewelste. Het is best mogelijk dat deze kwetsbaarheid nu pas aan het licht komt, terwijl niemand ooit maar bedacht heeft dat het een probleem zou kunnen zijn. Daarnaast: hoe redundant moet je systeem eigenlijk zijn? Als je alles driedubbel doet ben je redelijk storingsvrij, maar kost het boeltje natuurlijk wel drie keer zoveel.

Mocht mijn probleemanalyse hierboven overigens kloppen, dan zou het me niks verbazen als er vroeg of laat een hele dikke voedingskabel in de Havenstraat zou verschijnen, om zo de ergste problemen in een dergelijke situatie vóór te zijn.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

Het blijft elektronica. Kan het jaren probleemloos doen en dan opeens stuk gaan. Binnen een paar dagen zo'n duur apparaat kunnen vervangen is echt niet slecht.

Even iets heel anders, wat klopt er van de geruchten dat men de remise Lekstraat naar het Flevopark wil verplaatsen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Geen idee. De Flevoparkbadbezoekers staan wel al op hun achterste benen, dus mogelijk wordt een remise op die plek onderzocht. Het zal dan overigens eerder om capaciteitsuitbreiding dan vervanging gaan.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Even los van het verschrikkelijke persoonlijke leed dat deze arme mensen treft, lees ik ook wat anders wat ik kennelijk even gemist heb:
De keuze voor een bus of tram wordt eind dit jaar gemaakt, maar het lijkt een tram te worden.
Artikel uit 2018, maar die keuze is naar mijn weten niet gemaakt...of?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ik lees dat er plannen zijn voor een nieuwe tramremise voorn. ten behoeve van lijn 26 en een nieuwe ontsluitende tramlijn voor IJburg. Niet dat deze remise in de plaats zou komen van de Lekstraat. Een remise van 54 trams is ook te klein om de Lekstraat daar ook onder te brengen. Als lijn 26 gekoppeld gaat rijden en er komt nog een tramlijn bij, is die remise gauw vol.

Remise Lekstraat is een rijksmonument, dus al zou het GVB deze remise verlaten, kan men er mog weinig mee. Hooguit een Tollensstraat-achtige constructie, met bijv. culturele activiteiten, maar daar ligt de Lekstraat mijns inziens niet centraal genoeg voor i.t.t. de Tollensstraat.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

[...] Een remise in de ‘oren’ van de A10 lijkt ideaal [...]
En dan de trams airdroppen of zo?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Dat is zeker een optie, maar er zal wellicht ook worden overwogen om de sporen van lijn 26 te gebruiken. Die lopen daar toevallig namelijk toch al. Het westelijke "oor" heeft zo'n beetje de afmetingen van het buitenterrein achter de remise Havenstraat, dus het lijkt zeker niet onmogelijk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Het plan ligt op tafel om die kruising ongelijkvloers te maken. Geen idee of je tussen de oren (Ha. Ha.) genoeg ruimte hebt om trams vanaf een opstelplaats op het maaiveld naar -1 te krijgen zonder te veel ruimte op te offeren. Het lijkt mij verre van ideaal om te investeren in een ongelijkvloerse kruising en in-/uitrukkende trams alsnog gelijkvloers de weg over te laten steken. De hele opstelplaats verdiept aanleggen lijkt mij weer erg prijzig. En mocht de hele boel toch gelijkvloers blijven weet ik niet in hoeverre het ideaal is om nog meer trams over dat kruispunt te jagen.

Kortom, is het wel een ideale plek?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Of het een ideale plek is weet ik niet. De vraag is of je die nodig hebt, en, zo ja, of die beschikbaar zou zijn in Amsterdam. Maar bij jou zit het probleem vrees ik een beetje tussen de oren.

Stel, je hebt een tram op -1 (wat waarschijnlijk niet het geval gaat zijn, ik zie eerder een verdeling van het hoogteverschil tussen weg en trambaan gerealiseerd worden), dan sla je richting het oosten na de nieuwe onderdoorgang met de oprit rechtsaf, en hebt dan 180 meter om op maaiveldniveau te komen langs de A10. Dat moet meer dan genoeg zijn — zie de opit van de Piet Heintunnel. Paar wisseltjes in de ruime boog van 180°, en weer hetzelfde stuk naar benee langs de op/afrit. Eventueel een boogje naar links onde de afrit door, maar anders in ieder geval naar rechts, en aansluiten waar we vandaan kwamen. Verder mag je zelf bedenken hoe het binnenterrein er uit gaat zien, maar ik kan me niet voorstellen dat er niet iets leuks te bedenken valt. Plek zat.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Het klinkt als een hoop gedoe. Laten we maar gewoon het Flevoparkbad tegen de vlakte gooien voor die remise.

:P
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Als je liever bussen hebt kan je het ook gewoon zeggen, hoor :roll:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

trolleybussen?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Van het GVB???

:')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Eerder deze week gingen de poortjes van het Rokin "spacen".....vandaag gebeurde hetzelfde op station de Pijp:

https://www.at5.nl/artikelen/191023/met ... e-poortjes
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Het GVB kampt wel met opmerkelijke aandoeningen :shock:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Tja, wat kun je verwachten als de directeur lid is van D666? :lol:
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Na een half jaar grotendeels soepele operatie breekt nu de hel los bij de N/Z-lijn. Net als iedereen dacht “het viel allemaal reuze mee.” _O- Dat zou wat zijn.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Denk dat het beste is om alle coffeeshops in een straal van 500 meter rond de NZL stations zo snel mogelijk te verbieden........is dat spacen ook afgelopen lijkt me...... :mrgreen:
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Je hoeft het station niet eens uit om te spacen Fred. Je kan ook gewoon coke en pillen halen bij de vriendelijke metrodealer. :Y

Ze zijn vooral actief bij Station Rokin.
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Die n-evo toch.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3032
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door nvdw »

O, de rijdende nachtapotheker!
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
OVspotterAMS
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 13 apr 2018, 18:38

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door OVspotterAMS »

De NZL toont sinds vanmiddag weer de 'elke 6 minuten een metro' variant ipv de aftelvariant. Dit keer niet vanwege oud en nieuw lijkt me;)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Aking »

Metro 107 is in oostblokmood, er lag een blauw bordje met "Gein" achter de voorruit (al ging 't ding richting Isolatorweg :') )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 92 gasten