Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat hebben ze dinsdagochtend gedaan. Ik had willen vragen of ik een oud bordje mocht, maar ja, ze zijn 3 meter lang. :')
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Uiteraard, maar een makkelijk verwijderbaar stickertje met tweetalig de tekst "Metronetwerk per 3 maart 2019" lijkt me niet zo heel lastig.STF schreef:Je kunt er moeilijk pas op 2 maart mee beginnen, daar is het nou net iets teveel werk voor.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Naar aanleiding van de publicatie van de reizigerstellingen van de metrostations in Amsterdam heeft Treinreiziger.nl bij de RET de 10 van Rotterdam opgevraagd. Daaruit blijkt dat Amsterdam Centraal het op één na drukste metrostation van Nederland is, na Beurs in Rotterdam, zelfs als je de overstappers op Amsterdam Centraal meetelt.
https://www.treinreiziger.nl/cijfers-me ... nederland/
De volledige Nederlandse top 20 wordt (vet Amsterdam, cursief Rotterdam)
1. Beurs
2. Amsterdam Centraal
3. Rotterdam Centraal
4. Amsterdam Zuid
5. Amstelstation
6. Zuidplein
7. Bijlmer ArenA
8. Weesperplein
9. Blaak
10. Wilhelminaplein
11. Schiedam Centrum
12. Kralingse Zoom
13. Noord
14. Dijkzigt
15. Capelsebrug
16. Sloterdijk
17. Waterlooplein
18. Alexander
19. Rokin
20. De Pijp
Grappig dat zowel Rotterdam als Amsterdam vijf stations in de top 10 hebben :)
https://www.treinreiziger.nl/cijfers-me ... nederland/
De volledige Nederlandse top 20 wordt (vet Amsterdam, cursief Rotterdam)
1. Beurs
2. Amsterdam Centraal
3. Rotterdam Centraal
4. Amsterdam Zuid
5. Amstelstation
6. Zuidplein
7. Bijlmer ArenA
8. Weesperplein
9. Blaak
10. Wilhelminaplein
11. Schiedam Centrum
12. Kralingse Zoom
13. Noord
14. Dijkzigt
15. Capelsebrug
16. Sloterdijk
17. Waterlooplein
18. Alexander
19. Rokin
20. De Pijp
Grappig dat zowel Rotterdam als Amsterdam vijf stations in de top 10 hebben :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Wie de laatste rit wil meemaken van sneltram lijn 51 Zuid - Westwijk v.v. van 2 op 3 maart, hier is het programma:
https://amstelveenlijn.nl/nieuws/2019/a ... t-ons-mee/
EDIT: ik mis overigens op de website van het GVB de dienstregeling van lijn 55 vanaf 3 maart. CXX heeft op haar website wel de dienstregeling van CXX (pendel) lijn 551 gepubliceerd, dat dan weer wel..... :D
https://amstelveenlijn.nl/nieuws/2019/a ... t-ons-mee/
EDIT: ik mis overigens op de website van het GVB de dienstregeling van lijn 55 vanaf 3 maart. CXX heeft op haar website wel de dienstregeling van CXX (pendel) lijn 551 gepubliceerd, dat dan weer wel..... :D
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik kan me de eerste rit met lijn 51 nog herinneren als 10 jarig jongetje. Vooral de belegen stem waarmee halte "onderuit" werd aangekondigd. Volgens mij had de hele coupé de slappe lach gekregen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Heb nog geen dienstregeling gevonden maar als ik de reisplanner raadpleeg vanaf 3 maart lijkt lijn 55 iedere 10 minuten te rijden.fred1954 schreef:EDIT: ik mis overigens op de website van het GVB de dienstregeling van lijn 55 vanaf 3 maart. CXX heeft op haar website wel de dienstregeling van CXX (pendel) lijn 551 gepubliceerd, dat dan weer wel..... :D
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Leuk dat ik wat heb losgemaakt, ook in het Rotterdamse. :-) Vraag me wel af waarom de RET niet alle cijfers heeft gegeven aan treinreiziger.nl.Suus schreef: Grappig dat zowel Rotterdam als Amsterdam vijf stations in de top 10 hebben :)
De meetperiode in het geval van Rotterdam is overigens wel wat gunstiger. November kent namelijk geen vakantie- en feestdagen, die in het geval van Amsterdam wel zijn meegenomen, omdat dit de periode september tot en met december is. Wellicht dat ik nog eens een betere top 20 maak. Overigens zitten in de top 20 wel dezelfde stations, alleen dan in een andere volgorde. :D
Twitter: @Duucoo Blog: duucoo.tumblr.com
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Inderdaad staat ie wel in de reisplanner. Overdag om de 10 minuten, in de spits om de 5 minuten en later op de avond een 15 minutendienst.Frank93 schreef: Heb nog geen dienstregeling gevonden maar als ik de reisplanner raadpleeg vanaf 3 maart lijkt lijn 55 iedere 10 minuten te rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik vind het wel opmerkelijk dat verreweg de drukste halte van lijn 51 (De Boelelaan/VU) komt te vervallen. :')
(Oké, hij wordt samengevoegd met A.J. Ernststraat, maar deze nieuwe halte komt wel zo'n 200 meter zuidelijker te liggen en is dus een stuk minder aantrekkelijk voor reizigers naar de VU of overstappers op lijn 24.)
(Oké, hij wordt samengevoegd met A.J. Ernststraat, maar deze nieuwe halte komt wel zo'n 200 meter zuidelijker te liggen en is dus een stuk minder aantrekkelijk voor reizigers naar de VU of overstappers op lijn 24.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Overstappers op lijn 24? Ze zullen vast bestaan, maar dat is wel een hele kleine niche.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Vergeet ook niet dat lijn 24 wordt verlengd naar Station Zuid. Dan kun je daar ook overstappen als het echt moet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Over lijn 24 gesproken, gisteren maar weer eens van CS met lijn 24 ri. Buitenveldert ipv de 52 gereisd. Viel me op dat lijn 24 op CS al zitvol was, bij de Dam nog veel meer mensen erbij, uiteindelijk een volle tram tot aan de Pijp, ondanks dat de NZL tussen CS en de Pijp ondergronds parallel rijdt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
's-avonds zit de 24 vaak propvol toeristen terwijl je station Rokin met een beetje geluk voor jezelf hebt. Ach, als die 3 miljard ons een manier heeft opgeleverd om onder de ranzige engelsen en fransosen door te reizen dan is dat geld toch goed besteed
Artikel van het GVB over de voorbereidingen/werkzaamheden rondom ombouw amstelveenlijn en verlegging lijn 51: https://over.gvb.nl/nieuws/voorbereidin ... lveenlijn/. De BN-stellen worden tijdens hun levensverlengend onderhoud helemaal onttramd en krijgen ook nog de R-Netkleuren(!). Ik denk overigens dat dat ze erg goed gaat staan, al is het maar omdat het niet veel verschilt van hun oorspronkelijke huisstijl.
Artikel van het GVB over de voorbereidingen/werkzaamheden rondom ombouw amstelveenlijn en verlegging lijn 51: https://over.gvb.nl/nieuws/voorbereidin ... lveenlijn/. De BN-stellen worden tijdens hun levensverlengend onderhoud helemaal onttramd en krijgen ook nog de R-Netkleuren(!). Ik denk overigens dat dat ze erg goed gaat staan, al is het maar omdat het niet veel verschilt van hun oorspronkelijke huisstijl.
We kunnen er niet meer Onderuit
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Die dingen maken nog wat mee op hun ouwe dag :')
Deze vind ik ook mooi:
Deze vind ik ook mooi:
Je vraagt je bijna af of GVB niet wat meer aandacht zou moeten besteden aan de BMI van de gemiddelde metrobestuurder, gezien de toenemende belasting van de eindpunten :')GVB schreef:Met het doortrekken van lijn 51 naar Isolatorweg, zal dit eindpunt zwaarder belast worden doordat hier meer personenvervoerders opkomen en pauzeren. Om die reden wordt ook dit eindpunt nog verbouwd.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Haha, echt hè :') Het cynisme droop er sowieso van af in dat stuk:
Lees: "De GVB-kleuren die prima functioneren moeten er af voor die R-net onzin, en nou moet ik ook nog 's op m'n vrije woensdagmiddag naar de fucking Isolatorweg rijden om een extra bureaustoel neer te zetten"GVB schreef:De herkenbare huisstijlkleuren van GVB zullen dan plaatsmaken voor het rood met grijs van R-net. Met het doortrekken van lijn 51 naar Isolatorweg, zal dit eindpunt zwaarder belast worden doordat hier meer personenvervoerders opkomen en pauzeren. Om die reden wordt ook dit eindpunt nog verbouwd.
We kunnen er niet meer Onderuit
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39170
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Trouwens ook een nieuwe functiebeschrijving, dat "Personenvervoerders"? Wel lekker universeel om buschauffeurs, trambestuurders en metrobestuurders dezelfde functietitel te kunnen geven
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Hebben de BN-stellen geen Isolatorweg op de filmrol staan? Om de passage: 'We passen ook de bestemmingsfilms aan waar de eindbestemming op staat vermeld.'
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
In 1989 toen dit materieeltype in gebruik kwam reed er nog geen metro naar Isolatorweg dus zodoende zit zowel die bestemming als de inkortingsbestemmingen zoals Leylaan en Sloterdijk er niet in.
KOERSROL BN S1/S2:
blanco
centraal station
amstelveen middenhoven
amstelveen westwijk
schiphol oost
gein
gaasperplas
blanco
blanco
weesperplein
spaklerweg
rai
station zuid wtc
amstelveen centrum
v.d. madeweg
duivendrecht
bijlmer
holendrecht
diemen zuid
blanco
blanco
niet instappen
gereserveerd
laatste rit
KOERSROL BN S1/S2:
blanco
centraal station
amstelveen middenhoven
amstelveen westwijk
schiphol oost
gein
gaasperplas
blanco
blanco
weesperplein
spaklerweg
rai
station zuid wtc
amstelveen centrum
v.d. madeweg
duivendrecht
bijlmer
holendrecht
diemen zuid
blanco
blanco
niet instappen
gereserveerd
laatste rit
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat de BN-stellen een (beperkte?) LVO krijgen, waarbij de stellen meteen ook “onttramd” worden, kan ik me wel wat bij voorstellen, maar alles omkleuren naar R-net, voor die periode dat ze nog in dienst zijn?
Aan de andere kant, ik persoonlijk vind de R-net kleuren op de metro mooier dan het wit/blauw. Tot voor kort zag je nog wel eens gekoppelde S3/ M4 stellen rijden, waarvan een stel dan nog in wit/blauwe uitvoering was en de rest in R-net. Dan vond ik de R-net kleuren beter en moderner ogen dan het wit/blauw.
Wat ik begrijp is, dat de BN stellen nog tot uiterlijk 2024 mee moeten?
Aan de andere kant, ik persoonlijk vind de R-net kleuren op de metro mooier dan het wit/blauw. Tot voor kort zag je nog wel eens gekoppelde S3/ M4 stellen rijden, waarvan een stel dan nog in wit/blauwe uitvoering was en de rest in R-net. Dan vond ik de R-net kleuren beter en moderner ogen dan het wit/blauw.
Wat ik begrijp is, dat de BN stellen nog tot uiterlijk 2024 mee moeten?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Vind het persoonlijk erg verstandig om die sneltrammetjes gewoon nog een fatsoenlijke revisie te geven. 5 jaar is best een lange periode, en het is nog maar helemaal de vraag of die CAF's tegen die tijd allemaal op tijd in dienst komen, en of de inschattingen qua materieelbehoefte blijken te kloppen. Het is op alle storingen rondom het ombouwen na volgens mij best degelijk materieel, dus het zou me niks verbazen als ze uiteindelijk nog tot aan de tweede lichting CAF's in dienst blijven, bijvoorbeeld om op sommige lijnen met 4-wagentreinen te gaan rijden.
Ik denk dat ze bij het GVB wel degelijk hebben geleerd van de problematiek die voortkwam uit hun afvoergrage beleid van de afgelopen jaren. In 2008 zijn ze begonnen met trams en materieel als oud vuil behandelen voordat de vervanging in de remise stond, en daar zitten we nu al 11 jaar van op de blaren, dat gebeurt ze niet nog een keer.
Ik denk dat ze bij het GVB wel degelijk hebben geleerd van de problematiek die voortkwam uit hun afvoergrage beleid van de afgelopen jaren. In 2008 zijn ze begonnen met trams en materieel als oud vuil behandelen voordat de vervanging in de remise stond, en daar zitten we nu al 11 jaar van op de blaren, dat gebeurt ze niet nog een keer.
We kunnen er niet meer Onderuit
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
De S1 serie willen ze geloof ik in 2023 afvoeren en de S2 serie in 2024, logisch want er zit tenslotte een jaar leeftijdsverschil in.
Ik ben benieuwd of ze bij deze revisie alsnog een lichtkrant krijgen om de haltes op aan te kondigen, heel vreemd dat echt werkelijk elk voertuig het alsnog kreeg behalve de BN sneltrams, zelfs geen camerabewaking.
Ik ben benieuwd of ze bij deze revisie alsnog een lichtkrant krijgen om de haltes op aan te kondigen, heel vreemd dat echt werkelijk elk voertuig het alsnog kreeg behalve de BN sneltrams, zelfs geen camerabewaking.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Eén jaar? Maak er maar drie a vier van. De serie S1 stamt uit 1990, S2 uit 1993 maar vooral 1994.
足元にご注意下さい
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Leuk, die nieuwe borden met lijn 51 naar Isolatorweg, maar op Station Zuid kun je nu niet meer zien waar lijn 52 vertrekt... oeps..
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik was er vandaag nog en ze hingen er gewoon?
Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dan zijn ze net vervangen. De foto-kwaliteit is op zijn best matig te noemen.
Onderaan de trap hing hetzelfde bord met:
M50 Isolatorweg
M51 Isolatorweg
Maar dus zonder M52 Noord
Onderaan de trap hing hetzelfde bord met:
M50 Isolatorweg
M51 Isolatorweg
Maar dus zonder M52 Noord
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten