Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Ik denk voor de doorstroming op de Beneluxlaan en Buitenveldertselaan, net zoals lijn 5/51 nu ook de verkeerslichten beïnvloeden (lees: dwarsverkeer stil zet bij naderen van de kruisingen) op deze route. Heb geen idee of alle GVB bussen dit KAR systeem hebben, blijkbaar niet. Of deze 30 bussen zijn oorspronkelijk niet-GVB bussen? Vragen, vragen...... :)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10591
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Hier meer over verkeerslichtbeïnvloeding, en dus ook over (het verschil tussen) VETAG/Vecom en KAR. Dan een slag in de lucht: GVB zal met VETAG werken en Connexxion met KAR, waardoor de installaties in Amstelveen geen detectielussen in het wegdek hebben en een KAR-systeem in de voertuigen wenselijk is.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Hainje »

Connexxion werkt in ieder geval met KAR.
🍉
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door VIRM »

Nog een pareltje van de Dienst Metro en Tram gisteren. Ik had over de Noord/Zuidlijn onder andere opgemerkt dat op Noorderpark, wanneer men vanuit de 52 richting Noord stapt en richting de trap gaat, eerst een klanktegel tegenkomt alvorens de geleidelijn richting de trap kan worden opgepakt. Klanktegels zijn tegels in de geleidelijn die een afwijkend geluid maken, en geven dus instapplekken voor bus/tram aan, een CiCo, kaartautomaat, servicebalie of SOS/Info-zuil. Ofwel: volgens de richtlijnen voor geleiedelijnen klopt de situatie op het perron van Noorderpark niet.

Reactie van de Dienst: “Wij gaan er vanuit dat de door u geschetste situatie iets is waar de reiziger mettertijd aan gewend raakt.”
Beul van de blindegeleidelijn
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door IC140 »

Ze zijn al aardig ver met het vervangen van alle borden. Ook de routevorken op o.a. Waterlooplein zijn al vervangen. Ziet er toch wel cool uit, een routevork met alle stations van het ‘oude’ net (dus zonder NZL).

Afbeelding
n-evo
Berichten: 3373
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ik vind het een beetje raar dat de M53 zo kort is gemaakt en vervolgens de M51 en M54 exact even lang.
GVBeestje
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 25 jul 2018, 17:17
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door GVBeestje »

Ik vind het een beetje raar dat M50 wel bij de Van der Madeweg als overstap aangegeven staat, maar niet bij Overamstel.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door IC140 »

Dat vond ik ook raar, maar is best logisch.
Alle theoretische overstappen op Overamstel zijn onlogisch.

Een overstap op M50 naar Isolatorweg is zinloos, want dan blijf je gewoon zitten in M51. Een overstap op M50 naar Gein is ook zinloos, want dat doe je op Van der Madeweg met M53.
Laatst gewijzigd door IC140 op vr 01 mar 2019, 18:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10591
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

:Y

Je moet wel erg van het padje zijn om op Van der Madeweg uit de 51 te stappen en te wachten op een metro die vervolgens bij exact dezelfde haltes stopt als de trein waar je net uitkomt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door IC140 »

Huh?
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10591
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Waar ik Van der Madeweg schreef bedoelde ik natuurlijk Overamstel. Stop de tijd.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Aking »

Nou, speciaal voor jou dan!
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door katvis »

trolly schreef:Waar ik Van der Madeweg schreef bedoelde ik natuurlijk Overamstel. Stop de tijd.
Op Van Der Madeweg overstappen om 50 naar Isolatorweg te nemen is ook niet bepaald logisch :Y
PSA: Links gaan, rechts staan
mp623
Berichten: 60
Lid geworden op: di 27 mar 2018, 22:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door mp623 »

luka23 schreef:Op Van Der Madeweg overstappen om 50 naar Isolatorweg te nemen is ook niet bepaald logisch :Y
De overstap is in reisrichting natuurlijk op de 50 naar Gein :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Aking »

En waarom zou je overstappen op de 50 naar Gein als je ook de 54 naar Gein hebt? (A)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door SuperGhost »

Iets eerder op je eindbestemming zijn?
hauptbahnhof
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door hauptbahnhof »

Aking schreef:En waarom zou je overstappen op de 50 naar Gein als je ook de 54 naar Gein hebt? (A)
Om dezelfde reden dat het nu ook gebeurt. Je gaat niet wachten totdat de M54 weer vertrekt terwijl je een M53 met aansluiting op M50 v.v. hebt op Van der Madeweg. Ik wacht richting Zuidoost alleen op M54 alleen als het echt koud is. Voor hetzelfde geld mislukt de aansluiting en sta ik in de kou te wachten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Daniel »

Vanmiddag kwam ik deze tegen, iemand een idee waarom die als enige (zover gezien) een M voor het voertuignummer heeft staan?
Afbeelding
GVB M64 - Amstelveen, Marne by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door STF »

fred1954 schreef:Er van uitgaande dat lijn 45 dezelfde frequentie gaat rijden als lijn 5 doet na 3 maart (za middag 10x per uur en zo middag 8x per uur) zijn daar ook een aantal bussen nodig, naast die voor lijn 55.
In het GVB vervoerplan 2019 staat het volgende over lijn 45 geschreven:

WERKDAG

Vroege ochtend: 15
Ochtendspits: 5
Ochtend dal: 6
Middag dal: 6
Middagspits: 5
Avond: 10

ZATERDAG

Vroege ochtend: 15
Ochtend: 10
Voormiddag: 6
Middag: 6
Avond: 10

ZONDAG

Vroege ochtend: 15
Ochtend: 10
Voormiddag: 7,5
Middag: 6
Avond: 10
evos
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 16:18

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door evos »

sneltram schreef:De lijnnetkaart van het GVB heeft per 3 maart een update https://www.gvb.nl/sites/default/files/ ... 2019-2.pdf
Volgens deze kaart rijdt bus 48, die ik regelmatig neem, weer (of nog steeds) over de Prins Hendrikkade, terwijl deze in feite toch al geruime tijd de Piet Heinkade volgt. Ook in de nieuwe dienstregeling is dat het geval. Aanvankelijk leek het een tijdelijke omleiding, maar hij gaat er voor mij steeds permanenter uitzien.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door IC140 »

Het is nog steeds tijdelijk. De Wittenburgergracht is nog steeds afgesloten. Als lijn 22 daar weer terug keert zal lijn 48 ook weer naar de oude route terugkeren omdat anders de halte Kattenburgerstraat geen bus meer heeft.
diederickx
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door diederickx »

Het was vanavond errrrrrrrrrg vol in de zogenaamde laatste rit van lijn 51. Ik zeg zogenaamd want er reden nog latere ritten.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10591
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Afscheid in stijl, dus :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Inmiddels rijdt lijn 55, zo te zien vanmorgen met wagennummers 327,330,335,340, allemaal gelede Citaro’s uit eigen stal.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door IC140 »

De eerste 3xS1/2 op M51 kwamen net ook al langs op de webcam, al lijkt het meeste nog met 2xS1/2 te rijden. M50 reed (nog) vooral met M5.

Ik ben benieuwd wat het vanaf morgen wordt. Als M52 negen stellen M5 nodig heeft zijn er nog 19 stellen over. Op een bierviltje uitgerekend moet dat genoeg zijn om M53 en M54 integraal met M5 te rijden. M50 en M51 zou dan met al het CAF en BN materieel volledig met 3xCAF of 3xBN kunnen rijden, eventueel aangevuld met een enkele M5.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 188 gasten