Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1258
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Frank93 »

Schiphol mikt op nieuwe ’stadsterminal’
Luchthaven Schiphol werkt aan een nieuwe uitbreiding. De plannen voor een nieuwe ’stadsterminal’ in de zogeheten Schipholdriehoek bij Badhoevedorp tussen de A4, A5 en A9 worden steeds concreter. Straks noodzakelijk voor de luchthaven om niet vast te lopen met een groei van anderhalve procent per jaar.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3343154 ... dsterminal (kan achter betaalmuur zitten)

Kort samengevat: Schiphol kijkt voor uitbreidingsplannen naar een stadsterminal waarbij ook rekening gehouden wordt met het doortrekken van de Noord-Zuidlijn naar Schiphol met een halte bij deze terminal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

Ja ho eens even. De FvD is nu de grootste partij in Noord-Holland en die hebben gezegd dat Schiphol alleen in zee mag uitbreiden, dus dit kan niet doorgaan ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door IC140 »

Afbeelding

Een partijprogramma mag best tegenstrijdig zijn.

https://forumvoordemocratie.nl/provincies/noord-holland
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Ik lees het dat Schiphol blijft liggen waar het nu is (maar hoogstens minder belangrijk wordt) en dat een nieuwe nationale luchthaven wordt aangelegd in zee. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Durashift »

Gewoon die 'hub' functie in zee bouwen. Heb je al die overstappende reizigers niet meer op Schiphol zelf.
Treinverbinding naar en in zee wordt nog lastig lijkt mij.. natuurgebieden OF stedelijke bebouwing dat geslecht moet worden etc..

Wordt vast een tunnelproject. Metro style. :D
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

FvD en een luchthaven in zee - dat mag dan wel rijm hebben, maar heeft nog steeds absoluut geen ene hol te maken met alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam. Misschien tijd om het eerste in het politieke topic en het tweede in het eigen-ideeën-subforum verder te bespreken? Kan het hier weer over Amsterdam gaan. Dank!
Western Soldier
Berichten: 1236
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Western Soldier »

Hoewel Schiphol Airport formeel in Haarlemmermeer ligt vind ik het weldegelijk volstrekt logisch dat gebeurtenissen daarover in dit topic belanden. Het is namelijk echt Amsterdam waarvan het OV beïnvloedt wordt en niet Haarlemmermeer
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10591
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Een tweede terminal bij Badhoevedorp wellicht, een luchtkasteelhaven in zee als hersenspinselidee van het Forum voor Demagogie niet direct.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Psies dat.
Caffer
Berichten: 245
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Caffer »

Volgensmij bestaat een groot deel van het discussievoer in deze draad uit plannen die eens door een willekeurige partij/persoon zijn opgegooid, en langetermijngefilosofeer over het OV tot zo ver als 2050. Ik gok dan ook dat de tegenstand die dit specifieke onderwerp oproept vooral te maken heeft met het nu heersende dramasentiment rondom het Forum voor Democratie. Of dat sentiment terecht is mag men elders uitvechten maar ik zie in ieder geval geen reden om hier niet gezellig te babbelen over die mogelijke toekomst van schiphol.

Heb de site van FvD er even bijgepakt en wat ik er uit opmaak is dat omdat die luchthaven op zee nog wel even zou duren, Schiphol tot die tijd gewoon zou mogen groeien. Ligt dus niet zo heel ver af van de huidige plannen waarin Schiphol een beetje groeit totdat Lelystad klaar is om groot te worden. In beide gevallen zal Schiphol altijd wel een belangrijke luchthaven blijven, en is een tweede terminal met metrostation dus geen overbodige luxe. Probleem is denk ik vooral dat de locatie van die terminal nu gebaseerd wordt op een tot zo ver fictieve, aan de Schiphollijn evenwijdige verlenging van de Noord/Zuidlijn waar alleen schiphol echt de noodzaak van lijkt in te zien.

De bal ligt dan uiteindelijk toch weer bij de VRA, die eindelijk eens met een samenhangend plan moet komen voor de toekomst van het metronet. Als er een eindbeeld voor de lijnenloop ligt (hoe ver weg de realisatie ook nog is) kan de regio zich er naar gaan vormen, en dus ook Schiphol op een handige plek een terminal bouwen. De fantastische ruimtelijke opbouw van de stad Amsterdam vandaag de dag is grotendeels te danken aan het langetermijndenken van 30, 50, 100 jaar geleden, en het is ontzettend jammer dat de VRA zich niet geroepen voelt om het zelfde te doen voor het Amsterdam van 2100 :N
We kunnen er niet meer Onderuit
Caffer
Berichten: 245
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Caffer »

GVB begint bed & breakfast op in bedrijf zijnde ponten : https://over.gvb.nl/nieuws/bed-and-breakfast-veren/
We kunnen er niet meer Onderuit
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Suus »

Lekker stokvis met aardappelen eten ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10591
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Caffer schreef:Volgensmij bestaat een groot deel van het discussievoer in deze draad uit plannen die eens door een willekeurige partij/persoon zijn opgegooid, en langetermijngefilosofeer over het OV tot zo ver als 2050. Ik gok dan ook dat de tegenstand die dit specifieke onderwerp oproept vooral te maken heeft met het nu heersende dramasentiment rondom het Forum voor Democratie. Of dat sentiment terecht is mag men elders uitvechten maar ik zie in ieder geval geen reden om hier niet gezellig te babbelen over die mogelijke toekomst van schiphol.
Volgens mij gaat deze draad vooral over OV in Amsterdam. Als hier Amsterdams OV naar een aangrenzende gemeente wordt besproken kan ik daar weinig bezwaar tegen hebben. Plannen voor lijnen naar mogelijke nieuwe terminals lijken mij bijvoorbeeld beter te passen in de draad "Uitbreidingen metronetwerk Amsterdam", maar plannen voor een nieuwe luchthaven in zee hebben echt niks met het huidige Amsterdamse OV te maken, of ze nou uit Baudets Porum vol Demagogie komen of niet.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
lvdmoosdijk
Berichten: 57
Lid geworden op: vr 03 mar 2017, 21:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door lvdmoosdijk »

Ik verwacht dat de inschrijving maandag open gaat.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

De inschrijving voor wat? :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10591
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door trolly »

Dit, waarschijnlijk:
Caffer schreef:GVB begint bed & breakfast op in bedrijf zijnde ponten : https://over.gvb.nl/nieuws/bed-and-breakfast-veren/
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Durashift »

1 april, kikker in je bil. :mrgreen:

Iemand al gecheckt of GVB ook een hotelvergunning heeft aangevraagd, voor extra geloofwaardigheid? :wink:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Als ze vanaf Uithoorn gaan varen en bij het Amstelhotel een nieuwe aanlegsteiger bouwen is die nieuwe tramlijn ook niet nodig. Reizigers naar de UvA kunnen gewoon 's avonds instappen bij de Cindu en 's ochtends op tijd op college aankomen. :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Wannes »

Afbeelding

Ik vind deze fotoshop toch wel het mooist. Let vooral op het raam achter.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Durashift »

.. want? Dat is niet het IJ?
Caffer
Berichten: 245
Lid geworden op: di 11 jul 2017, 19:31
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Caffer »

Mooiste is dat het waarschijnlijk nog zou lopen ook:
"Authentic Amsterdam Ferry Hotel"
"wake up with the ringing of impatient bicycle bells and find yourself surrounded by real Dutch commuters!"
300 euro per nacht.
We kunnen er niet meer Onderuit
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door dennistd »

Goed nieuws voor de museumtram: de Raad van State heeft het bestemmingsplan vernietigd *O*

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/03/27/am ... s-a3954755
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Durashift »

Over tunnels gesproken.

Omdat het, kennelijk, de gemeente A'dam niet lukt om op tijd te voldoen aan vernieuwde wetgeving ( in 2006 in werking getreden met een overgangstermijn tot mei 2019) moet eigenlijk de gehele Piet Hein tunnel dicht. :shock:

Maar ja, da's wat lastig natuurlijk voor o.a. de OV doorgangen.. :roll:

Duss.. wordt het vrachtverkeer maar (weer) de kind van de rekening: per 1 mei is voor hen de tunnel gesloten.
De Piet Heintunnel gaat per 1 mei dicht voor al het vrachtverkeer. Dat heeft verkeerswethouder Sharon Dijksma zojuist gezegd in de commissie Mobiliteit.

De tunnel voldoet niet aan de Wet aanvullende regels veiligheid wegtunnels (Warvw) die in 2006 in werking is getreden en in 2013 is gewijzigd. Daarna is gemeenten tot 1 mei 2019 de tijd gegeven om alle tunnels aan deze nieuwe eisen te laten voldoen.

(..)

Bij de Piet Heintunnel is dit nog niet het geval. De tunnel zou eigenlijk dus geheel gesloten moeten worden. Omdat het een belangrijke verkeersader is in de stad is het college echter op zoek gegaan naar een gedoogconstructie waarbij de tunnel niet geheel dicht hoeft, maar er toch sprake is van een veilige situatie. (...)
Bron:
https://www.at5.nl/artikelen/192781/pie ... chtverkeer

Zal het wel drukker worden met vrachtverkeer door de IJtunnel.. Kan het mooi de plekken van de OV bussen opvullen die daar niet meer doorrijden.. met bijbehorende uitstoot natuurlijk. (A)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam

Bericht door Meltrain »

Waarom zou het vrachtverkeer dan gebruik maken van de IJtunnel? :?
De makkelijkste route lijkt me via de Zuiderzeeweg te gaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 178 gasten