Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Tis wel netjes verdeeld nu, met alle BN'en op de ringlijnen en alle CAF op de oostlijn (en alle lijnen aangevuld met M5). Vraag me alleen wel eens af of het handig is aangezien er eigenlijk niet genoeg CAF beschikbaar is voor de 53/54, waardoor nou net de drukke 54 vaak met 4 bakken rijdt terwijl de 50/51 dat beter kunnen hebben.
We kunnen er niet meer Onderuit
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Er zijn 25 S1/S2 stellen tegen 37 stuks M4/S3. Op basis daarvan lijkt omruilen me niet erg zinvol.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 3905
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Klopt niet. Op dit moment rijdt CAF op alle 4 de lijnen. M5 komt alleen op zondag voor op M51 (welgeteld 1 wagen).Caffer schreef:Tis wel netjes verdeeld nu, met alle BN'en op de ringlijnen en alle CAF op de oostlijn (en alle lijnen aangevuld met M5). Vraag me alleen wel eens af of het handig is aangezien er eigenlijk niet genoeg CAF beschikbaar is voor de 53/54, waardoor nou net de drukke 54 vaak met 4 bakken rijdt terwijl de 50/51 dat beter kunnen hebben.
Volgens mij is het idee erachter dat als men niet met M54 gaat/kan, men nog de verbinding M50 <> M53 kan nemen. Daarom dus dat er gekozen wordt voor kortere metro’s op M53/M54.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik heb de afgelopen week gefietst naar werk, maar daarvoor had ik regelmatig een M5 op de M51. Gewoon doordeweeks.
-
- Berichten: 3905
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Daarom zei ik ook op dit moment, dus nu, zomerdienst. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Heb het over het planmatig inzetten.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Fantastisch. Weten we dat ook weer. :pos:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Oh, dom van me. Was dat met afgelopen winterdienst ook al zo? Ik heb in geen eeuwigheid CAF op de ringlijn gezien, maar neem met dit weer zelden de metro dus kan over de zomerdienst weinig zeggen.hauptbahnhof schreef:Op dit moment rijdt CAF op alle 4 de lijnen.
Ik zat meer te denken aan al het materieel op alle lijnen (behalve nzl), zodat je de korte treinen makkelijker kan verdelen of zelfs beperken tot de 50/51. Maar volgens Hbf is de huidige verdeling dus bewust gedaan.trolly schreef:Er zijn 25 S1/S2 stellen tegen 37 stuks M4/S3. Op basis daarvan lijkt omruilen me niet erg zinvol.
We kunnen er niet meer Onderuit
-
- Berichten: 3905
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
In de winterdienst reed M53/54 met veel meer CAF en de M5en waren weer meer op M50/51. Maar de CAFs reden dus op alle 4 de lijnen en BN op alleen M50/51. Volgens planning dus. Maar ik zie vaak genoeg BN ook op M53/54 rijden. Zoals ik al zei, op het moment dat er geen materieel voorhanden is die volgens planning moet worden ingezet, dan wordt er iets anders ingezet die wel voorhanden is.Caffer schreef:Oh, dom van me. Was dat met afgelopen winterdienst ook al zo? Ik heb in geen eeuwigheid CAF op de ringlijn gezien, maar neem met dit weer zelden de metro dus kan over de zomerdienst weinig zeggen.hauptbahnhof schreef:Op dit moment rijdt CAF op alle 4 de lijnen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Voordat lijn 51 eruit ging op het traject Zuid - Westwijk is er op “wijnemenjemee” gecommuniceerd dat de BN stellen op het hele metronet ingezet konden worden, m.u.v. lijn 52.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik geloof je. :pos: :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Ik niet. Pics, or...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Nix.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat boeit me...trolly schreef:Ik niet. Pics, or...
trolly schreef:Nix.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Volgens het document van VRA dat fred1954 op 11 juli stuurde gaan tram 13 en tram 17 tussen 12 en 21 oktober stoppen op de Raadhuisstraat en vanaf daar naar de Paleisstraat rijden. Maar de verbinding tussen de Raadhuisstraat en Paleisstraat ligt volgens mij voor de halte in de Raadhuisstraat. Hoe gaan ze dan straks stoppen op de Raadhuisstraat?fred1954 schreef:Bericht van het DB van de VRA over de buitengebruikstelling van de spoorinfra op de kruisingen PH-kade/Martelaarsgracht en PH-kade/Damrak:
https://api1.ibabs.eu/publicdownload.as ... =100112382
Let op de consequenties voor lijn 26.......als de calamiteitenlus aan de IJzijde dan nog niet klaar is.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Volgens mij staat dat in hetzelfde document op pagina 4:
"Aanvullend wordt er tijdens fase 1A in de Raadhuisstraat een tijdelijke halte aangedaan, direct naast de vervallen halte Dam (tram 13 & 17), om deze te vervangen. De normale halte kan niet worden bereikt, omdat het omleidingsspoor achter die halte loopt."
"Aanvullend wordt er tijdens fase 1A in de Raadhuisstraat een tijdelijke halte aangedaan, direct naast de vervallen halte Dam (tram 13 & 17), om deze te vervangen. De normale halte kan niet worden bereikt, omdat het omleidingsspoor achter die halte loopt."
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Er ligt toch gewoon een halte op de Dam zelf? Aan de zijkant van het paleis, voor de vroegere 14?
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 3905
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Komen verkeersopstoppingen als er 5 lijnen op die halte moeten halteren. Dus voor de doorstroming beter niet daar halteren.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Die halte ligt niet op de Dam zelf maar in de Paleisstraat en biedt maar ruimte voor één tram. Met alleen tram 14 daar ging het nog wel, maar met meerdere lijnen is het waarschijnlijk niet te doen zoals hauptbahnhof terecht aangeeft.Ardan schreef:Er ligt toch gewoon een halte op de Dam zelf? Aan de zijkant van het paleis, voor de vroegere 14?
Ze zouden ook voor de grap ook eens moeten testen of de doorstroming rondom de Albert Heijn niet veel beter verloopt met alle stoplichten uit. Ik heb regelmatig het idee dat ze daar voor meer problemen zorgen dan dat ze oplossen. :?
-
- Berichten: 3905
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Vaak genoeg meegemaakt dat vroeger altijd een file stond voor de dam stad uit, waardoor bijv op een zaterdagmiddag alle lijnen aldaar een rijtijd van 9!!!! minuten hadden tussen CS en Dam. Totdat de lichten uit stonden, met of zonder verkeersregelaar.
0,0 file!
0,0 file!
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat geldt voor vrijwel alle verkeerslichten in Amsterdam...n-evo schreef:Die halte ligt niet op de Dam zelf maar in de Paleisstraat en biedt maar ruimte voor één tram. Met alleen tram 14 daar ging het nog wel, maar met meerdere lijnen is het waarschijnlijk niet te doen zoals hauptbahnhof terecht aangeeft.Ardan schreef:Er ligt toch gewoon een halte op de Dam zelf? Aan de zijkant van het paleis, voor de vroegere 14?
Ze zouden ook voor de grap ook eens moeten testen of de doorstroming rondom de Albert Heijn niet veel beter verloopt met alle stoplichten uit. Ik heb regelmatig het idee dat ze daar voor meer problemen zorgen dan dat ze oplossen. :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Als jij het zegt...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Het verkeerslicht achter het Paleis heeft volgens mij één belangrijk doel waarvan ik mij afvraag of dat zonder verkeerslichten veilig is af te wikkelen: fietsers op de Nieuwezijds Voorburgwal komende uit de zuidelijke richting die linksaf de Raadhuisstraat in willen. Er zijn op die plek volgens mij al eens zwaargewonden of doden gevallen toen een voertuig komende vanuit de noordelijke richting van de Nieuwezijds Voorburgwal naar rechts de Raadhuisstraat insloeg en daarbij een fietser schepte.
Waar verkeerslichten niet meer nodig zijn haalt de gemeente ze weg. Bij het Alexanderplein zijn ze, nadat ze op proef waren uitgeschakeld, uiteindelijk weggehaald.
Waar verkeerslichten niet meer nodig zijn haalt de gemeente ze weg. Bij het Alexanderplein zijn ze, nadat ze op proef waren uitgeschakeld, uiteindelijk weggehaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3905
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Alledaagse gebeurtenissen in Amsterdam
Dat is ondertussen een paar jaar geleden en er zijn naar mijn weten geen andere verkeerslichten weggehaald. Dus kennelijk zijn verkeerslichten overal waar ze nu staan hard nodig?
Het voordeel van de Dam nu is dat er minder verkeer is (geen bussen meer, minder autoverkeer én minder tramverkeer) dus wellicht moet een proef worden gehouden aldaar.
Bij Alexanderplein is het nu zelfs iets minder veiliger dan vroeger want de trams die daar reden kruisten de kruising rechtdoor. Tegenwoordig heb je ook nog lijn 19 die afslaat (en richting Diemen dus voorrang heeft op auto's en fietsers).
Als fietsers even gewoon opletten en niet al te veel met hun telefoon bezig zijn en schijt hebben aan de rest, gaat het allemaal best soepeltjes overal.
Het voordeel van de Dam nu is dat er minder verkeer is (geen bussen meer, minder autoverkeer én minder tramverkeer) dus wellicht moet een proef worden gehouden aldaar.
Bij Alexanderplein is het nu zelfs iets minder veiliger dan vroeger want de trams die daar reden kruisten de kruising rechtdoor. Tegenwoordig heb je ook nog lijn 19 die afslaat (en richting Diemen dus voorrang heeft op auto's en fietsers).
Als fietsers even gewoon opletten en niet al te veel met hun telefoon bezig zijn en schijt hebben aan de rest, gaat het allemaal best soepeltjes overal.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten